• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про дотримання вимог нормативно-правових документів при оцінюванні навчальних досягнень учнів початкової школи

Міністерство освіти і науки України | Лист від 18.04.2003 № 1/9-192
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.04.2003
  • Номер: 1/9-192
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.04.2003
  • Номер: 1/9-192
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.04.2003 N 1/9-192
Міністерство освіти
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Обласні інститути
післядипломної педагогічної
освіти
Про дотримання вимог нормативно-правових документів при оцінюванні навчальних досягнень учнів початкової школи
На численні звернення батьків учнів початкових класів та вчителів щодо проведення в окремих областях державної підсумкової атестації в 4(3) класі загальноосвітніх навчальних закладів роз'яснюємо.
Статтею 34 Закону України "Про загальну середню освіту" передбачено здійснювати контроль за відповідністю освітнього рівня учнів 4(3) класів вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти шляхом державної підсумкової атестації.
У школах з українською мовою навчання державній підсумковій атестації підлягають результати з української мови (мови навчання), українського читання та математики. У школах з навчанням мовами національних меншин - з державної мови (мови й читання) та математики. У цих школах за рішенням Міністерства освіти Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій додатково можуть підлягати державній підсумковій атестації результати з мови навчання (мова й читання).
Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ МОН України від 14.12.2000 р. N 588) встановлено особливий порядок державної підсумкової атестації у випускному 4(3) класі, враховуючи основні завдання початкової освіти, вікові та психофізичні особливості молодших школярів, принцип гуманізації навчально-виховного процесу.
Зокрема, показником результатів навчальних досягнень учнів за повний курс початкової школи є річні оцінки з зазначених предметів за 4(3) клас. Тому оцінка за державну підсумкову атестацію виставляється така сама, як річна з даних навчальних дисциплін.
Річне оцінювання проводиться на підставі семестрових оцінок, які виставляються за результатами усіх видів оцінювання за семестр.
У Методичному посібнику "Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Методичні рекомендації" (лист МОН України від 30.08.2002 р. N 1/11-2927) зазначено різноманітні види, форми та методи проведення перевірних робіт, час організації яких заноситься до календарного планування.
Зміст та обсяг завдань перевірених робіт добираються вчителем відповідно до навчальних програм, їх оцінювання здійснюється за Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (спільний наказ МОН України та АПН України від 12.07.2002 р. N 401/52).
Підсумкові контрольні роботи з навчальних предметів можуть проводитися відповідно до розпорядження директора загальноосвітнього закладу чи органу управління освітою під час інспектування загальноосвітнього навчального закладу з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Результати (оцінки) цих робіт враховуються при виставленні підсумкових за семестр, але вони не є і визначальними.
Нагадуємо, що проведення додаткових перевірних робіт в усній чи письмовій формах з метою виставлення оцінок за державну підсумкову атестацію учнів початкових класів не допускається.
Виходячи з цього, організація та проведення підсумкової контрольної роботи всіма учнями регіону одночасно у визначений час (власне, як екзаменаційної роботи) є недоцільними.
Заступник державного секретаря В.О.Огнев'юк
"Інформаційний збірник
Міністерства освіти і
науки України", травень, N 9/2003