• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення державної підсумкової атестації з математики учнів 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів у 2007/2008 навчальному році

Міністерство освіти і науки України | Лист, Форма типового документа, Бланк, Схема, Рекомендації від 11.03.2008 № 1/9-138
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Форма типового документа, Бланк, Схема, Рекомендації
  • Дата: 11.03.2008
  • Номер: 1/9-138
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Форма типового документа, Бланк, Схема, Рекомендації
  • Дата: 11.03.2008
  • Номер: 1/9-138
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.03.2008 N 1/9-138
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти,
навчальним закладам системи
загальної середньої освіти
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з математики учнів 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів у 2007/2008 навчальному році.
Заступник Міністра П.Полянський
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації з математики в 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2007/2008 навчальному році
Міністерство освіти і науки України інформує, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 р. N 94 та зареєстрованим у Мін'юсті України 27.02.2008 р. N 151/14842, листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2007/2008 навчальному році" від 11.03.2008 р. N 1/9-137 визначено порядок проведення атестації з математики учнів 11(12) класів:
обов'язково для класів з поглибленим вивченням математики та класів універсального, природничо-математичного напрямів, економічного, інформаційно-технологічного профілів, у яких час, відведений на вивчення математики, становить не менше 4 годин на тиждень.
за вибором учнів, у класах інших профілів (суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного, спортивного тощо), де математика вивчається менше 4 годин на тиждень.
Державна підсумкова атестація з математики (інтегрований іспит з алгебри та початків аналізу і геометрії) проводиться у письмовій формі за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас. Книга 1. Книга 2" (Бурда М.І. та ін., Харків: Гімназія, 2008).
Посібник містить 100 варіантів атестаційних робіт, кожен з яких складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань. Перша частина розміщена в Книзі 1 посібника, а друга, третя і четверта частини - у Книзі 2.
У першій частині атестаційної роботи запропоновано 16 тестових завдань закритої форми (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір відповіді.
Правильне розв'язання кожного завдання цієї частини оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної роботи складається із 8 завдань відкритої форми (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання з геометрії) з короткою відповіддю. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число вираз, корені рівняння тощо). Усі проміжні етапи розв'язування не перевіряються, а необхідні перетворення, спрощення, обчислення тощо учні виконують у чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань цієї частини оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної роботи складається із 3 завдань відкритої форми (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Четверта частина атестаційної роботи складається із 4 завдань відкритої форми (3 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь. Правильне розв'язання кожного із завдань цих частин оцінюється чотирма балами.
Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин оцінює вчитель відповідно до критеріїв (додаток N 1) та схеми оцінювання завдань, що розробляються окремо для кожного завдання.
Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Формулювання завдань третьої і четвертої частин учні не переписують, а зазначають тільки номер завдання.
Виправлення та закреслювання в оформленні розв'язування завдань третьої і четвертої частин, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для зниження оцінки.
Розподіл завдань відповідно до напрямків та профілів
Учні загальноосвітніх класів, у яких на вивчення математики відводиться 4-5 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої та третьої частин.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої частин.
Учні профільних класів, в яких на вивчення математики відводиться 6-7 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої, третьої частин та одне завдання четвертої частини за своїм вибором.
Оцінювання атестаційних робіт
Оцінювання атестаційних робіт здійснюється відповідно до напрямків та профілів навчання.
Сума балів, нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Нижче наводимо розподіл балів за правильне розв'язання завдань атестаційної роботи та схему відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями загальноосвітніх класів
Номери завданьКількість балівУсього
1.1 - 1.161 бал16 балів
2.1 - 2.82 бали16 балів
3.1 - 3.34 бали12 балів
Усього балів44 бали
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для загальноосвітніх класів
Кількість набраних балівОцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 31
4 - 62
7 - 93
10 - 134
14 - 175
18 - 216
22 - 267
27 - 318
32 - 359
36 - 3810
39 - 4111
42 - 4412
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями класів з поглибленим вивченням математики
Номери завданьКількість балівУсього
1.1 - 1.161 бал16 балів
2.1 - 2.82 бали16 балів
3.1 - 3.34 бали12 балів
4.1 - 4.44 бали16 балів
Усього балів60 балів
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для класів з поглибленим вивченням математики
Кількість набраних балівОцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 51
6 - 102
11 - 153
16 - 204
21 - 255
26 - 306
31 - 357
36 - 408
41 - 469
47 - 5110
52 - 5611
57 - 6012
Максимальна сума балів, яку може набрати учень профільного класу, в якому на вивчення математики відводиться 6-7 годин на тиждень, становить 48 балів.
Зауважимо, що розв'язання учнем профільного класу більше ніж одного завдання четвертої частини не може компенсувати помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не додає додаткових балів до загальної кількості набраних балів.
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12-бальною системою оцінювання для профільних класів
Кількість набраних балівОцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1 - 41
5 - 82
9 - 123
13 - 164
17 - 205
21 - 246
25 - 297
30 - 348
35 - 399
40 - 4210
43 - 4511
46 - 4812
Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин - Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добираються за чисельністю учнів у класі з найбільшою наповненістю на паралелі. Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи.
Кожен учень у класі має виконувати окремий варіант першої та другої частин атестаційної роботи та один із варіантів, запропонованих класу, третьої (та четвертої) частини атестаційної роботи. Варіанти завдань третьої (та четвертої) частини атестаційної роботи рекомендується розподілити між учнями за такою схемою:
------------------- ------------------- -------------------
| 3 | 4 | | 1 | 2 | | 3 | 4 |
|--------+--------| |--------+--------| |--------+--------|
| 1 | 2 | | 3 | 4 | | 1 | 2 |
------------------- ------------------- -------------------
Процедура проведення державної підсумкової атестації
Перед початком атестації учні почергово вибирають атестаційні бланки для виконання першої та другої частин атестаційної роботи. На початку атестації учням видаються також бланки відповідей.
Чотири варіанти завдань третьої (та четвертої) частин учитель записує на класній дошці або (якщо є можливість відкопіювати) розподіляє між учнями.
Номери варіантів завдань заносяться до протоколу встановленого зразка.
Атестаційні бланки та бланки відповідей адміністрація загальноосвітнього навчального закладу готує заздалегідь.
Дату проведення державної підсумкової атестації визначають Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України N 44 від 28.01.2008 зовнішнє оцінювання з математики буде проведено 29 квітня.
З метою забезпечення використання результатів зовнішнього оцінювання як атестації доцільно провести державну підсумкову атестацію з математики в загальноосвітніх навчальних закладах 17-18 червня.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 180 хвилин (3 годин) для учнів загальноосвітніх та профільних класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 210 хвилин (3 годин 30 хвилин). Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.
Час на виконання першої і другої частини атестаційної роботи (у рамках часу, відведеного на проведення атестації) не регламентується.
Під час виконання завдань атестаційної роботи рекомендується відвести не менше 15 хвилин для внесення відповідей першої та другої частин атестаційної роботи до бланка відповідей (додаток N 2). Час, відведений на заповнення бланка, не додається до часу, відведеного на проведення атестації.
Наголошуємо, що у бланку відповідей учень обов'язково фіксує результати виконання завдань першої та другої частини атестаційної роботи. Якщо у бланку відповідей визначена правильна відповідь до завдання першої чи другої частини, то за це нараховується 1 чи 2 бали відповідно. Якщо визначена відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. Якщо бланк відповідей не заповнений, то бали також не нараховуються.
Бланк складається з декількох частин, які передбачають різні способи позначення результатів. Будь-які виправлення у бланку відповідей недопустимі. Якщо учень вирішив змінити відповідь до деяких завдань, то правильну відповідь можна зазначити в спеціально відведеному місці, розташованому внизу бланка відповідей. Таке виправлення не веде до втрати балів.
Якщо у бланку відповідей відповідь на завдання відсутня, закреслена, підчищена або виправлена, учню за це завдання виставляється 0 балів.
Учень має право, незалежно від кількості виконаних завдань, здати атестаційну роботу до завершення часу, що відведено на проведення атестації.
Після закінчення часу, відведеного для виконання атестаційної роботи, екзаменатор збирає атестаційні бланки, бланки відповідей та аркуші зі штампом загальноосвітнього навчального закладу із виконаними завданнями третьої (та четвертої) частин атестаційної роботи.
За результатами державної підсумкової атестації з математики випускникам у додаток до атестату про загальну середню освіту виставляється одна оцінка.
Структуру екзаменаційної роботи, правила її проведення, критерії оцінювання рекомендується повідомити учням та їхнім батькам не пізніше, ніж: за 2 місяці до проведення державної підсумкової атестації.
"Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас. Книга 1. Книга 2" (Бурда М.І. та ін., Харків: "Гімназія", 2008) можна використовувати і для підготовки до зовнішнього оцінювання з математики.
Методичні рекомендації щодо розв'язування, оцінювання та оформлення розв'язання завдань з розгорнутою відповіддю будуть видруковані у науково-методичному журналі "Математика в школі" (N 3, 4, 2008) та "Математичній газеті" (N 2, 3, 2008).
Додаток N 1
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю 0 - 4 бали
БалиКритерії
4 балиОтримано правильну відповідь з обґрунтуванням усіх
ключових етапів розв'язання
3 балиОтримано правильну відповідь. Наведено логічно правильну
послідовність кроків розв'язування. Деякі з ключових
моментів розв'язування обґрунтовано недостатньо. Можливі
описки в обчисленнях або перетвореннях, які не впливають
на правильність відповіді
2 балиУ правильній послідовності ходу розв'язування відсутні
деякі етапи. Деякі з ключових моментів розв'язування
обґрунтовано недостатньо. Можливі помилки в обчисленнях
або перетвореннях, які впливають на подальший хід
розв'язування. Отримана відповідь може бути неправильною
або неповною
1 балУ правильній послідовності розв'язування відсутні деякі
етапи. Ключові моменти розв'язування не обґрунтовано.
Отримана відповідь неправильна або задача розв'язана не
повністю
0 балівЯкщо учень не приступав до розв'язування задачі. Якщо
учень приступив до розв'язування задачі, але його записи
не відповідають указаним критеріям оцінювання завдань в
1, 2, 3, 4 бали
Додаток N 2
Лицева сторона бланка
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ
державної підсумкової атестації з математики
учня/учениці 11 ______ класу
_________________________________________
назва навчального закладу
__________________________________________
прізвище, ім'я, по батькові учня (учениці)
Варіант N ______
Зворотна сторона бланка
Увага! Відмічайте тільки один варіант відповіді у рядку варіантів відповідей до кожного завдання. Будь-які виправлення у бланку недопустимі.
Якщо Ви вирішили змінити відповідь у деяких завданнях, то правильну відповідь можна зазначити в спеціально відведеному місці розташованому внизу бланка відповідей.
__________________________________________________________________
У завданнях 1.1-1.12 правильну відповідь позначайте тільки
так: ----
|х |
----
А Б В Г А Б В Г
---------------- ----------------
1.1 | || || || | 1.5 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.2 | || || || | 1.6 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.3 | || || || | 1.7 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.4 | || || || | 1.8 | || || || |
---------------- ----------------
А Б В Г А Б В Г
---------------- ----------------
1.9 | || || || | 1.13 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.10 | || || || | 1.14 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.11 | || || || | 1.15 | || || || |
---------------- ----------------
---------------- ----------------
1.12 | || || || | 1.16 | || || || |
---------------- ----------------
У завданнях 2.1-2.8 впишіть відповідь.
2.1. ___________________________ 2.5. _______________________
2.2. ___________________________ 2.6. _______________________
2.3. ___________________________ 2.7. _______________________
2.4. ___________________________ 2.8. _______________________
Щоб виправити відповідь до завдання, запишіть його номер у
спеціально відведеній клітинці, а правильну, на Вашу думку,
відповідь - у відповідному місці.
Завдання 1.1-1.16 Завдання 2.1-2.8
номер номер
завдання А Б В Г завдання
------------ ---------------- --------
|1 || || | | || || || | |2 || |
------------ ---------------- --------
------------ ---------------- ____________________________
|1 || || | | || || || | --------
------------ ---------------- |2 || |
------------ ---------------- --------
|1 || || | | || || || | ____________________________
------------ ---------------- --------
------------ ---------------- |2 || |
|1 || || | | || || || | --------
------------ ---------------- ____________________________
--------
|2 || |
--------
____________________________