Документ підготовлено в системі iplex
Миколаївська обласна державна адміністрація | Розпорядження від 17.05.2008 № 224-р
МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 17 травня 2008 р. № 224-р
м.Миколаїв
Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
Відповідно до статей 2, 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року № 361 "Про затвердження типових положень про Головне управління з питань надзвичайних ситуацій, управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, управління та відділи (сектори) з питань надзвичайних ситуацій", розпоряджень голови облдержадміністрації від 9 листопада 2007 року № 355-р "Про упорядкування структури облдержадміністрації", від 18 травня 2004 року № 218-р "Про передачу повноважень щодо забезпечення виконання заходів, пов’язаних з питанням подолання наслідків Чорнобильської катастрофи", від 30 грудня 2003 року № 740-р "Про забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2003 року № 2075 "Про забезпечення виконання державних програм соціального захисту населення, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи":
1. Затвердити Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації, що додається.
2. Вважати управління з питань надзвичайних ситуацій Миколаївської облдержадміністрації правонаступником головного управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації.
3. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 3 березня 2008 року № 83-р "Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації".
4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Бракован Н.В.
Голова облдержадміністрації О.М. ГаркушаЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
облдержадміністрації
від 17.05.08 №224-р
ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської обласної державної адміністрації (далі – управління) є структурним підрозділом облдержадміністрації, який створюється головою облдержадміністрації і є підзвітним та підконтрольним голові облдержадміністрації та Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі – МНС).
Управління є органом управління відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій (далі - територіальна підсистема цивільного захисту).
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МНС, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
3.1. Участь у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту;
3.2. Організація відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
3.3. Розроблення і здійснення заходів щодо підтримання готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Забезпечує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, реагування на них, ліквідації їх наслідків, захисту та життєзабезпечення постраждалого населення;
4.2. Подає голові облдержадміністрації та МНС:
пропозиції до проектів державних і обласних програм щодо удосконалення організації цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
пропозиції щодо включення до проекту Державного бюджету України, обласного бюджету витрат на розвиток і функціонування органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту, систем зв'язку та централізованого оповіщення, здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
4.3. Здійснює у межах своїх повноважень збір, накопичення, обробку, аналіз і оприлюднення інформації про стан техногенної та природної безпеки в області;
4.4. Подає голові облдержадміністрації пропозиції щодо утворення та складу спеціальних комісій з ліквідації надзвичайних ситуацій, бере участь у їх роботі;
4.5. Координує діяльність структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрацій, міських (міст обласного значення) рад, сил територіальної підсистеми цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
4.6. Забезпечує оповіщення керівного складу органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту, населення про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації;
4.7. Бере участь:
у прогнозуванні ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і об'єктів підвищеної небезпеки та загрози виникнення стихійного лиха;
у підготовці для подання голові облдержадміністрації пропозицій щодо розподілу коштів резервного фонду обласного бюджету для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, надання матеріальної та фінансової допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
у проведенні аналізу та розслідуванні причин виникнення надзвичайних ситуацій;
в організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що проводяться силами територіальної підсистеми цивільного захисту;
у впровадженні в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації;
у розробленні для подання в установленому порядку голові облдержадміністрації планів цивільного захисту і заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
в організації та проведенні підготовки органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту, населення до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в особливий період, зокрема підготовки учнів і студентів з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту (цивільної оборони);
у межах своїх повноважень у виконанні завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності області;
у здійсненні інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні містобудівної та проектної документації;
у розробленні та організації здійснення заходів щодо евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій та зон можливих бойових дій в особливий період;
у наданні щорічних організаційно-методичних вказівок облдержадміністрації щодо навчання населення захисту і діям у надзвичайних ситуаціях;
4.8. Організовує та в установленому порядку здійснює контроль за створенням, накопиченням, збереженням, розподілом та цільовим використанням матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
4.9. Сприяє під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій застосуванню за призначенням сил Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
4.10. Організовує роботу з планування укриття населення у захисних спорудах, веде їх облік, контролює стан утримання таких споруд, бере участь у роботі комісії з питань визначення їх стану;
4.11. Разом з головним управлінням МНС України в Миколаївській області:
організовує, проводить перевірки готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до виконання покладених на них завдань;
формує державне замовлення на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту;
подає голові облдержадміністрації пропозиції щодо потреби в засобах радіаційного і хімічного захисту для забезпечення непрацюючого населення і сил територіальної підсистеми цивільного захисту, а також щодо місць їх зберігання;
4.12. Організовує накопичення та зберігання засобів радіаційного і хімічного захисту для забезпечення непрацюючого населення і сил територіальної підсистеми цивільного захисту та їх своєчасну видачу під час загрози виникнення або виникнення радіаційних і хімічних аварій та в особливий період;
4.13. Перевіряє готовність комунальних аварійно-рятувальних служб до реагування на надзвичайні ситуації;
4.14. Розробляє і здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо участі органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту в територіальній обороні;
4.15. Бере у межах своїх повноважень участь у здійсненні антитерористичних заходів;
4.16. Готує та вносить на розгляд голови облдержадміністрації пропозиції щодо оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної ситуації у разі її виникнення;
4.17. Вносить на розгляд голови облдержадміністрації пропозиції щодо погодження проекту плану проведення потенційно небезпечних заходів за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки за умови присутності цивільного населення, організовує під час розроблення та виконання такого плану взаємодію з органами військового управління;
4.18. Організовує роботу розрахунково-аналітичних груп з оцінки радіаційного і хімічного стану в умовах надзвичайних ситуацій;
4.19. Утримує на балансі матеріально-технічні ресурси обласного матеріального резерву, призначені для здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків і надання термінової допомоги постраждалому населенню, а також пункти управління облдержадміністрації і здійснює планування їх фінансового забезпечення;
4.20. Організовує та забезпечує роботу комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при облдержадміністрації;
4.21. Готує в межах своїх повноважень для подання голові облдержадміністрації пропозиції щодо заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та координує і контролює їх здійснення;
4.22. Здійснює у межах своїх повноважень:
контроль за проведенням робіт з ліквідації наслідків радіаційних аварій, зокрема за будівництвом об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури;
4.23. Дає оцінку радіаційній обстановці на територіях, забруднених унаслідок радіаційних аварій, організовує проведення радіоекологічного моніторингу і координує роботи з визначення радіаційної обстановки на таких територіях;
4.24. Готує аналітичні та інформаційні матеріали про стан захисту населення, яке постраждало від наслідків радіаційних аварій;
4.25. Бере участь у межах своїх повноважень у виконанні зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
4.26. Планує та координує формування, ведення та використання обласного страхового фонду документації відповідно до затверджених програм формування страхового фонду документації;
4.27. Розробляє та вносить в установленому порядку на розгляд голови облдержадміністрації та МНС пропозиції щодо удосконалення законодавства у сфері цивільного захисту;
4.28. Забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та здійснює контроль за її збереженням;
4.29. Організовує роботу із забезпечення готовності системи зв'язку та централізованого оповіщення;
4.30. Організовує роботу обласної евакуаційної комісії;
4.31. Забезпечує отримання та доведення до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування розпоряджень про переведення територіальної підсистеми цивільного захисту у вищі ступені готовності;
4.32. Виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
5.1. Одержувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
5.2. Заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту та в установленому законодавством порядку давати їм обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень вимог цивільного захисту;
5.3. Залучати до здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій та їх виникненням, сили територіальної системи цивільного захисту згідно з планами взаємодії, а також окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та з органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з МНС. На посаду начальника управління призначається цивільна особа у порядку, встановленому законодавством.
Начальник управління має заступників, які за його поданням, призначаються на посаду і звільняються з посади головою облдержадміністрації.
8. Начальник управління:
8.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів;
8.2. Організовує діяльність управління, спрямовану на розроблення і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
8.3. Подає на затвердження голові облдержадміністрації кошторис та штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
8.4. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання працівниками управління;
8.5. Забезпечує в управлінні виконання вимог законодавства з питань проходження працівниками управління;
8.6. Затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
8.7. Вирішує в установленому порядку питання щодо призначення на посаду та звільнення з посади працівників управління, погоджує кандидатури на посади начальників структурних підрозділів з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрацій;
8.8. Здійснює видатки в межах затвердженого кошторису на утримання управління;
8.9. Забезпечує підготовку у межах своїх повноважень проектів розпоряджень голови облдержадміністрації;
8.10. Звертається з поданням до відповідних райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
8.11. Інформує правоохоронні органи про виявлені на об'єктах господарювання та територіях порушення, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій;
8.12. Бере участь у розгляді райдержадміністраціями та виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад питань, пов'язаних з діяльністю управління та сил, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
8.13. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
9. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників управління, кошторис, штатний розпис затверджуються головою облдержадміністрації після проведення експертизи головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Джерело інформації: www.mykolayiv-oda.gov.ua