Документ підготовлено в системі iplex
Миколаївська обласна державна адміністрація | Розпорядження від 03.03.2008 № 83-р
МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 03.03.08 № 83-р
м.Миколаїв
Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
Відповідно до статей 2, 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2000 року № 1386 "Про затвердження типових положень про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та відділи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення", розпоряджень голови облдержадміністрації від 9 листопада 2007 року № 355-р "Про упорядкування структури облдержадміністрації", від 18 травня 2004 року № 218-р "Про передачу повноважень щодо забезпечення виконання заходів, пов’язаних з питанням подолання наслідків Чорнобильської катастрофи", від 30 грудня 2003 року № 740-р "Про забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2003 року № 2075 "Про забезпечення виконання державних програм соціального захисту населення, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи":
1. Затвердити Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 11 січня 2002 року № 22-р "Про реорганізацію управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації".
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Бракован Н.В.
Голова облдержадміністрації О.М. ГаркушаЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
облдержадміністрації
від 03.03.08 №83-р
ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом облдержадміністрації, який створюється головою облдержадміністрації і підпорядковується голові облдержадміністрації та Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі – МНС).
2. Управління є органом управління відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - територіальна підсистема єдиної державної системи), який утворено з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагування на них.
Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МНС, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
3.1. Реалізація державної політики у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідації їх наслідків;
3.2. Керівництво діяльністю органів відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи;
3.3. Розроблення і реалізація заходів щодо підтримання готовності органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) до дій за призначенням у мирний час та на особливий період;
3.4. Забезпечення сталого функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи;
3.5. Здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
3.6. Підготовка і перепідготовка особового складу органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони), організація навчання населення діям в умовах надзвичайних ситуацій.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Організовує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню і реагування на надзвичайні ситуації;
4.2. Подає голові облдержадміністрації та МНС пропозиції до проектів державних та регіональних програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільного захисту (цивільної оборони), запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, контролює виконання затверджених програм;
4.3. Подає голові облдержадміністрації та МНС пропозиції щодо включення до проекту Державного бюджету України, обласного бюджету витрат на розвиток та функціонування органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів, по яких управління є головним розпорядником;
4.4. Визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної ситуації, забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових та аварійно-диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді керівництву облдержадміністрації та МНС, а також у разі необхідності доведення її до населення;
4.5. Організовує роботи, пов'язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, контролює в межах своєї компетенції готовність органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) до дій за призначенням;
4.6. Здійснює організаційно-методичне керівництво і координацію роботи райдержадміністрацій з питань соціального, правового та медичного захисту громадян, які постраждали від надзвичайної ситуації або брали участь у ліквідації її наслідків;
4.7. Здійснює відповідно до законодавства державний нагляд і контроль за виконанням вимог цивільного захисту (цивільної оборони) і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, за станом готовності сил і засобів цивільного захисту (цивільної оборони) до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на території області;
4.8. Бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної документації та проектів будівництва потенційно небезпечних об'єктів у частині додержання вимог цивільного захисту (цивільної оборони) і техногенної безпеки;
4.9. Координує діяльність райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, служб цивільного захисту (цивільної оборони) підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт;
4.10. Забезпечує оповіщення населення за розпорядженням начальника цивільного захисту (цивільної оборони) області про загрозу й виникнення надзвичайних ситуацій, контролює належне функціонування територіальних та об'єктових систем оповіщення;
4.11. Розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникненню стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об'єктах господарювання і територіях;
4.12. Організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
4.13. Визначає разом з райдержадміністраціями, органами місцевого самоврядування склад, місця розміщення та оснащення сил і засобів територіальної підсистеми єдиної державної системи;
4.14. В установленому порядку забезпечує контроль за нагромадженням, збереженням та цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
4.15. Під час проведення пошуково-рятувальних робіт та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосуванню за призначенням військ цивільного захисту (цивільної оборони), спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
4.16. Організовує впровадження в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації (у разі виникнення);
4.17 Організовує в установленому порядку фінансове, матеріально-технічне забезпечення діяльності територіальної підсистеми єдиної державної системи;
4.18. Розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції відповідні плани з цивільного захисту (цивільної оборони) та заходи щодо запобігання виникненню і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов'язковими до виконання;
4.19. Організовує підготовку органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;
4.20. Організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій, і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
4.21. Формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) області;
4.22. Здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільного захисту (цивільної оборони);
4.23. Організовує в установленому порядку проведення навчань та тренувань з питань цивільного захисту (цивільної оборони), у тому числі підготовку учнів у загальноосвітніх, професійно-технічних та інших навчальних закладах з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту (цивільної оборони);
4.24. Бере участь у виконанні завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;
4.25. Розробляє і реалізовує заходи щодо участі підпорядкованих органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) у виконанні завдань територіальної оборони;
4.26. Розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, зон можливих бойових дій на особливий період;
4.27. Організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань вимог цивільного захисту (цивільної оборони) та захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами виконавчої влади для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, та іншої інформації, пов'язаної з правовим навчанням та пропагандою з питань запобігання надзвичайним ситуаціям;
4.28. Сприяє підвищенню кваліфікації з питань безпеки життєдіяльності педагогічних працівників навчальних закладів;
4.29. Проводить в установленому порядку добір кандидатів з числа допризовної молоді для вступу до навчальних закладів з питань підготовки кадрів цивільного захисту (цивільної оборони);
4.30. Забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
4.31. Сприяє місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям незалежно від форми власності у створенні та веденні страхового фонду документації;
4.32. Погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів територіальної підсистеми єдиної державної системи та відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;
4.33. Розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів на розгляд голові облдержадміністрації та МНС;
4.34. Забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;
4.35. Виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
5.1. Одержувати безплатно від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
5.2. Заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту (цивільної оборони) та в установленому законодавством порядку надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільного захисту (цивільної оборони);
5.3. У порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільного захисту (цивільної оборони), сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування, аварійно-рятувальні служби і територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та з органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з МНС.
Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони області і несе відповідальність за її стан у межах області.
Начальник управління має заступників, які за його поданням, погодженим з МНС, призначаються на посаду і звільняються з посади головою облдержадміністрації.
8. Начальник управління:
8.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів;
8.2. Організовує діяльність управління та його підрозділів, спрямовану на розроблення і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
8.3. Подає на затвердження голові облдержадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
8.4. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання працівниками управління;
8.5. Забезпечує в управлінні виконання вимог законодавства щодо проходження державної служби, кодексу законів про працю та інших актів законодавства, які регламентують державну службу;
8.6. Затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
8.7. Вирішує в установленому порядку питання призначення на посаду та звільнення з посади працівників управління, а також відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;
8.8. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
8.9. Керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на управління;
8.10. Забезпечує підготовку у межах своєї компетенції розпоряджень голови облдержадміністрації;
8.11. Звертається з поданням до відповідних райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
8.12. Вносить в установленому порядку пропозиції щодо обмеження, а у разі потреби - припинення роботи підприємств, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або загрожують життю та здоров'ю населення;
8.13. Бере участь у розгляді райдержадміністраціями та виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад питань, пов'язаних з діяльністю управління та сил, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
8.14. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
9. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників управління, кошторис доходів і видатків, штатний розпис в межах виділених асигнувань затверджуються головою облдержадміністрації.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Джерело інформації: www.mykolayiv-oda.gov.ua