• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації

Миколаївська обласна державна адміністрація | Розпорядження від 03.03.2008 № 83-р
Редакції
Реквізити
  • Видавник: Миколаївська обласна державна адміністрація
  • Тип: Розпорядження
  • Дата: 03.03.2008
  • Номер: 83-р
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Миколаївська обласна державна адміністрація
  • Тип: Розпорядження
  • Дата: 03.03.2008
  • Номер: 83-р
  • Статус: Документ діє
Редакції
Документ підготовлено в системі iplex
МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 03.03.08 № 83-р
м.Миколаїв
Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
Відповідно до статей 2, 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2000 року № 1386 "Про затвердження типових положень про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та відділи з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення", розпоряджень голови облдержадміністрації від 9 листопада 2007 року № 355-р "Про упорядкування структури облдержадміністрації", від 18 травня 2004 року № 218-р "Про передачу повноважень щодо забезпечення виконання заходів, пов’язаних з питанням подолання наслідків Чорнобильської катастрофи", від 30 грудня 2003 року № 740-р "Про забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2003 року № 2075 "Про забезпечення виконання державних програм соціального захисту населення, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи":
1. Затвердити Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 11 січня 2002 року № 22-р "Про реорганізацію управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації".
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Бракован Н.В.
Голова облдержадміністрації О.М. Гаркуша
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
облдержадміністрації
від 03.03.08 №83-р
ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської облдержадміністрації
1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Миколаївської обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом облдержадміністрації, який створюється головою облдержадміністрації і підпорядковується голові облдержадміністрації та Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі – МНС).
2. Управління є органом управління відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - територіальна підсистема єдиної державної системи), який утворено з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагування на них.
Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МНС, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
3.1. Реалізація державної політики у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідації їх наслідків;
3.2. Керівництво діяльністю органів відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи;
3.3. Розроблення і реалізація заходів щодо підтримання готовності органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) до дій за призначенням у мирний час та на особливий період;
3.4. Забезпечення сталого функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи;
3.5. Здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
3.6. Підготовка і перепідготовка особового складу органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони), організація навчання населення діям в умовах надзвичайних ситуацій.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Організовує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню і реагування на надзвичайні ситуації;
4.2. Подає голові облдержадміністрації та МНС пропозиції до проектів державних та регіональних програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільного захисту (цивільної оборони), запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, контролює виконання затверджених програм;
4.3. Подає голові облдержадміністрації та МНС пропозиції щодо включення до проекту Державного бюджету України, обласного бюджету витрат на розвиток та функціонування органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів, по яких управління є головним розпорядником;
4.4. Визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної ситуації, забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових та аварійно-диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді керівництву облдержадміністрації та МНС, а також у разі необхідності доведення її до населення;
4.5. Організовує роботи, пов'язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, контролює в межах своєї компетенції готовність органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) до дій за призначенням;
4.6. Здійснює організаційно-методичне керівництво і координацію роботи райдержадміністрацій з питань соціального, правового та медичного захисту громадян, які постраждали від надзвичайної ситуації або брали участь у ліквідації її наслідків;
4.7. Здійснює відповідно до законодавства державний нагляд і контроль за виконанням вимог цивільного захисту (цивільної оборони) і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, за станом готовності сил і засобів цивільного захисту (цивільної оборони) до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на території області;
4.8. Бере участь у проведенні державної експертизи містобудівної документації та проектів будівництва потенційно небезпечних об'єктів у частині додержання вимог цивільного захисту (цивільної оборони) і техногенної безпеки;
4.9. Координує діяльність райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, служб цивільного захисту (цивільної оборони) підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт;
4.10. Забезпечує оповіщення населення за розпорядженням начальника цивільного захисту (цивільної оборони) області про загрозу й виникнення надзвичайних ситуацій, контролює належне функціонування територіальних та об'єктових систем оповіщення;
4.11. Розробляє разом із заінтересованими організаціями прогнози ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникненню стихійного лиха, визначає і контролює показники ризику на об'єктах господарювання і територіях;
4.12. Організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
4.13. Визначає разом з райдержадміністраціями, органами місцевого самоврядування склад, місця розміщення та оснащення сил і засобів територіальної підсистеми єдиної державної системи;
4.14. В установленому порядку забезпечує контроль за нагромадженням, збереженням та цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
4.15. Під час проведення пошуково-рятувальних робіт та робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосуванню за призначенням військ цивільного захисту (цивільної оборони), спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
4.16. Організовує впровадження в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації (у разі виникнення);
4.17 Організовує в установленому порядку фінансове, матеріально-технічне забезпечення діяльності територіальної підсистеми єдиної державної системи;
4.18. Розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції відповідні плани з цивільного захисту (цивільної оборони) та заходи щодо запобігання виникненню і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов'язковими до виконання;
4.19. Організовує підготовку органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;
4.20. Організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій, і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
4.21. Формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) області;
4.22. Здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільного захисту (цивільної оборони);
4.23. Організовує в установленому порядку проведення навчань та тренувань з питань цивільного захисту (цивільної оборони), у тому числі підготовку учнів у загальноосвітніх, професійно-технічних та інших навчальних закладах з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту (цивільної оборони);
4.24. Бере участь у виконанні завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави в межах повноважень, визначених законодавством;
4.25. Розробляє і реалізовує заходи щодо участі підпорядкованих органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони) у виконанні завдань територіальної оборони;
4.26. Розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій, зон можливих бойових дій на особливий період;
4.27. Організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань вимог цивільного захисту (цивільної оборони) та захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами виконавчої влади для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, та іншої інформації, пов'язаної з правовим навчанням та пропагандою з питань запобігання надзвичайним ситуаціям;
4.28. Сприяє підвищенню кваліфікації з питань безпеки життєдіяльності педагогічних працівників навчальних закладів;
4.29. Проводить в установленому порядку добір кандидатів з числа допризовної молоді для вступу до навчальних закладів з питань підготовки кадрів цивільного захисту (цивільної оборони);
4.30. Забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
4.31. Сприяє місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям незалежно від форми власності у створенні та веденні страхового фонду документації;
4.32. Погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів територіальної підсистеми єдиної державної системи та відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;
4.33. Розробляє та вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів на розгляд голові облдержадміністрації та МНС;
4.34. Забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;
4.35. Виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
5.1. Одержувати безплатно від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
5.2. Заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту (цивільної оборони) та в установленому законодавством порядку надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільного захисту (цивільної оборони);
5.3. У порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільного захисту (цивільної оборони), сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування, аварійно-рятувальні служби і територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації та з органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і підпорядкування, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з МНС.
Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони області і несе відповідальність за її стан у межах області.
Начальник управління має заступників, які за його поданням, погодженим з МНС, призначаються на посаду і звільняються з посади головою облдержадміністрації.
8. Начальник управління:
8.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань та прийняті ним рішення, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників структурних підрозділів;
8.2. Організовує діяльність управління та його підрозділів, спрямовану на розроблення і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
8.3. Подає на затвердження голові облдержадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
8.4. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання працівниками управління;
8.5. Забезпечує в управлінні виконання вимог законодавства щодо проходження державної служби, кодексу законів про працю та інших актів законодавства, які регламентують державну службу;
8.6. Затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
8.7. Вирішує в установленому порядку питання призначення на посаду та звільнення з посади працівників управління, а також відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;
8.8. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
8.9. Керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на управління;
8.10. Забезпечує підготовку у межах своєї компетенції розпоряджень голови облдержадміністрації;
8.11. Звертається з поданням до відповідних райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
8.12. Вносить в установленому порядку пропозиції щодо обмеження, а у разі потреби - припинення роботи підприємств, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або загрожують життю та здоров'ю населення;
8.13. Бере участь у розгляді райдержадміністраціями та виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад питань, пов'язаних з діяльністю управління та сил, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
8.14. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
9. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників управління, кошторис доходів і видатків, штатний розпис в межах виділених асигнувань затверджуються головою облдержадміністрації.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Джерело інформації: www.mykolayiv-oda.gov.ua