• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Концепції розвитку туризму в м. Києві до 2010 року

Київська міська рада | Рішення, Концепція від 26.12.2002 № 230/390
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 26.12.2002
  • Номер: 230/390
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 26.12.2002
  • Номер: 230/390
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
N 230/390 від 26.12.2002
Про затвердження Концепції розвитку
туризму в м. Києві до 2010 року
Відповідно до статті 143 Конституції України ( 254к/96-ВР ),пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), пункту 2 статті 4 ЗаконуУкраїни "Про туризм" ( 324/95-ВР ) та з метою розвитку галузітуризму Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію розвитку туризму в м. Києві до 2010року згідно з додатком.
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державнійадміністрації) на основі зазначеної Концепції розробити та внестина розгляд Київської міської ради у травні 2003 року Програмурозвитку туризму в м. Києві до 2010 року.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань гуманітарної політики.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київської
міської ради
від 26.12.2002 N 230/390
КОНЦЕПЦІЯ
РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В М. КИЄВІ ДО 2010 РОКУ
I. МЕТА Й ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КОНЦЕПЦІЇ
Головною стратегічного метою заходів, передбачених Концепцієює формування у Києві конкурентноспроможної туристичної галузі,однієї з провідних в економіці та соціальній сфері міста.
Розробка Концепції виходить з моделі сталого туризму. Сталийтуризм передбачає наступні пріоритети:
- підвищення якості життя місцевого населення, добробутукиян. У Концепції особлива увага звертається на розвиток соціальноорієнтованих форм і видів туризму;
- забезпечення комфортних умов перебування туристів у Києві; - зростання доходу від туризму, вдосконалення системиоподаткування. Міський бюджет має формуватися також і за рахунокнадходжень від туристичної діяльності;
- залучення інвестицій та створення нових робочих місць;
- розширення туристичного простору в Києві та за його межами; - збереження довкілля, що безпосередньо впливає як на місцевенаселення, так і на туристів;
- реалізацію соціальної ролі туризму (відпочинок,оздоровлення, пізнання, розвиток соціальних контактів, зв'язківміж людьми);
- зростання національної гідності як результат гостинності тазвертання до історико-культурної спадщини.
Основними завданнями Концепції є:
1. Визначення основних напрямів діяльності Київської міськоїради та її виконавчого органу щодо управління туристичнимиресурсами та туристичною індустрією.
2. Формування нормативно-правової бази туристичної галузі.
3. Розвиток підприємництва у сфері туризму і, передусім,малого та середнього.
4. Стимулювання розвитку матеріальної бази туристичної галузішляхом" залучення вітчизняних та іноземних інвестицій дляреконструкції діючих і будівництва нових туристичних об'єктів ізасобів розміщення.
5. Розвиток міської інфраструктури туризму, здатноїконкурувати на міжнародному та внутрішньому туристичних ринках,що, в свою чергу, вплине на розвиток соціальної структури столиціУкраїни.
6. Створення на території Києва туристичних зон і маршрутів.
7. Розробка та застосування прогресивних методів і стандартівтуристичного обслуговування.
8. Відродження в Києві соціального туризму.
9. Перетворення столиці на сучасний міжнародний центр діловоїактивності, активізації бізнес-туристів із-за кордону та іншихрегіонів України, оскільки вони є найплатоспроможнішою категорієютуристів, а діловий туризм якнайліпше підходить для умов сучасногоміста.
10. Здійснення активної рекламно-інформаційної діяльності,спрямованої на формування іміджу Києва як потужного центру туризмув Східній Європі та просування його на вітчизняний і міжнароднийтуристичний ринки.
II. СИСТЕМА КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАХОДІВ
1. Формування сприятливого туристичного іміджу Києва
1.1. Створення двох іміджевих стратегій Києва як туристичногоміста:
- стратегії для зовнішнього ринку (міста, відкритого дляіноземних туристів, безпечного, з розвиненою інфраструктурою,мальовничого та багатого унікальними історико-культурнимипам'ятками);
- стратегії для внутрішнього українського ринку (міста,доступного для бажаних гостей з усіх куточків України, що являєінтерес для різних соціальних груп туристів).
1.2. Консолідація рекламно-інформаційної діяльності різнихучасників турринку в руках незалежної від впливу окремихтуристичних підприємств міської структури - Туристичногорекламно-інформаційного центру. Мета - наданняінформаційно-довідкових, туристичних і ділових послуг гостямміста, а також для здійснення рекламної та маркетинговоїдіяльності.
1.3. Участь у міжнародних виставках, ярмарках, біржах ісалонах, що має супроводжуватись рекламними тапромоушн-кампаніями.
1.4. Організація міжнародних конференцій з туристичноїпроблематики. Проведення в Києві конгресів міжнародних туристичнихорганізацій і об'єднань.
1.5. Співпраця з іноземними журналістами, спеціальнозапрошеними до Києва.
1.6. Співпраця з іноземними турпредставництвами.
1.7. Щорічний випуск зведеного календаря туристичних подій.
1.8. Організація міжнародних рекламних і PR-компаній.
1.9. Участь в реалізації проектів, що мають значнийгромадський резонанс, для створення безплатної реклами містуКиєву.
1.10. Проведення активної пропагандистської кампанії в Києві,що роз'яснює кроки міської влади щодо розвитку столиці яктуристичного центру, виховання киян у дусі гостинності тадоброзичливого ставлення до вітчизняних та іноземних туристів.
2. Розвиток інфраструктури туризму
Для задоволення потреб туристів пропонується політика "малихкроків", спрямована на формування мережі малих приватних готелівта інших типів розміщення туристів, а також поступовий розвиток,на основі регенерації історичної забудови, інфраструктуриобслуговування, розрахованої як на туристів, так і постійненаселення міста.
Розвиток туристичної інфраструктури має "працювати" наголовну ідею збереження, історичного середовища міста, йогосвоєрідності, реновації, його історичної забудови.
2.1. Формування єдиної системи туристичних зон Києва тапов'язаних з ними повноцінних туристичних маршрутів, орієнтованихна різні категорії туристів, що забезпечують повний комплекспослуг для туристів у межах 15-хвилинної пішохідно-транспортноїдоступності. Під туристичною зоною розуміється територія, дерозвиток туристичної інфраструктури є пріоритетним по відношеннюдо інших галузей діяльності. Туристична зона - територія, щовключає атрактивні об'єкти показу, що притягують туристів, таоб'єкти туристичного сервісу.
2.2. Координація розвитку туристичної інфраструктури з іншимигалузями міського господарства: модернізація автошляхів,будівництво автостоянок, у т. ч. для екскурсійного транспорту,розвиток міського громадського транспорту, розвиток комунальногогосподарства та об'єктів зв'язку, розширення паркової зони,створення музеїв, культурно-видовищних закладів та центрівдозвілля, охорона здоров'я, екологія та ін.
2.3. Формування мережі радіальних туристичних маршрутів зКиєва до інших регіонів і міст, що становлять інтерес длявітчизняних та іноземних туристів.
2.4. Будівництво невеликих мотелів в околицях Києва.
2.5. Розвиток транспортних послуг у туризмі. Придбанняавтотранспортних засобів (автобусів, мікроавтобусів, легковихавтомобілів) для обслуговування туристів.
2.6. Визначення та створення місць паркуваннятуристсько-екскурсійного транспорту.
2.7. Розвиток конгресно-виставкових центрів.
2.8. Розвиток індустрії дозвілля та розваг, мережікультурно-видовищних закладів, що обслуговують туристів.Будівництво гірськолижних трас у межах міста, тенісних кортів,гольф-поля.
2.9. Створення у структурі ГУ МВС України в м. Києвіспеціального підрозділу (туристичної міліції), що здійснював биохорону туристично-готельних об'єктів і забезпечував безпекутуристів.
3. Розробка туристичного продукту міста Києва
Туристична стратегія Києва має досягти подвійної мети:
3.1. З одного боку, зберігати та удосконалювати, наскільки цевидається можливим, уже існуючий традиційний турпродукт. Для цьогонеобхідно створити додаткові пропозиції, що реагували б на змінитуристичного попиту в рамках уже сформованого продукту.
3.2. З другого боку, формувати новий туристичний продукт, щовиходить за рамки традиційного уявлення про туристичну пропозиціюКиєва, який би враховував історико-культурну специфіку міста, атакож дозволяв суттєво урізноманітнити традиційну пропозицію,завдяки його комбінуванню з послугами, раніше для Києва нехарактерними.
3.3. Культурологічний і народно-етнографічний аспекти маютьбути покладеними в основу розвитку таких видів туризму в Києві:
- ділового та пізнавально-ділового туризму, розрахованого набізнесменів та інших людей, які приїжджають до Києва і поєднуютьможливості розширення ділових контактів з відпочинком ізнайомством з життям киян та мешканців сусідніх регіонів;
- інсентив чи заохочувального туризму, основаного як наколективних відвідинах Києва з екскурсійною метою, так і наподорожі киян в інші міста та регіони;
- спеціалізованого туризму (наприклад, участь в археологічнихрозкопках, дослідженнях історико-культурних пам'яток, вивченняукраїнської мови, реставрації пам'яток та ін.);
- релігійного (паломницького) туризму. Київ з йогоправославними святинями цілком може стати місцем притяганнячисленних прочан;
- подійного туризму, що передбачає залучення масовогоконтингенту туристів на спортивні заходи та культурні події.
3.4. Спеціалізовані види туризму можуть стати резервомтуристичного розвитку міста. Вони здатні залучити значне числотуристів, якщо будуть розглядатися в якості пріоритетних.
3.5. Розвиток соціального туризму. Перехід від орієнтації наелітарний туризм до зацікавленості в розвитку недорогих масовихвидів туризму. Не слід забувати, що майбутнє туризму на 60-70 % -це ринок місцевих споживачів, і тільки на 30-40% - це іноземнітуристи. Тому потрібно удосконалювати стандарт обслуговуваннявітчизняних туристів, у т. ч. й споживачів соціальноготуристичного продукту. Якщо стандарт київського турпродукту буденижчим, ніж в інших містах України, Київ втратить і внутрішніхтуристів, і іноземців.
4. Створення умов для розвитку туризму
4.1. Створення нормативно-правової бази й основ системирегулювання туристичною діяльністю на рівні Києва. Розробка тавведення в дію регіонального нормативного документа "Правиланадання туристичних послуг у Києві".
4.2. Підтримка туристичних підприємств, що працюють на прийомтуристів: пільгова орендна плата за землю, муніципальне майно,пільгові тарифи на комунальні послуги.
4.3. Внесення змін до державного та місцевого бюджетів щодовстановлення податкових пільг для підприємств, що займаютьсяв'їзним, внутрішнім і соціальним туризмом.
4.4. Надання податкових пільг на капіталовкладення тарозширене відтворення матеріальної бази і всієї інфраструктуриприйому туристів. Скорочення відрахувань з ПДВ та податку наприбуток, якщо різниця у сплаті цього податку спрямовується нарозвиток внутрішнього та в'їзного туризму.
4.5. Повне віднесення рекламних витрат на собівартість послугтих підприємств, діяльність яких пов'язана з прийомом таобслуговуванням українських та іноземних туристів.
4.6. Стимулювання інвестиційної активності в сфері туризму.Призначення Київською міською радою та її виконавчим органомуповноважених банків, що займаються розвитком туризму в місті.Гарантії Київської міської ради щодо зобов'язань окремихкредиторів. Участь Київської міської ради та її виконавчого органуу спільних проектах з інвесторами. Створення базового пакетуінвестиційних проектів розвитку інфраструктури туризму в Києві.
4.7. Проект введення дисконтної "Карти гостя Києва".
5. Підготовка, перепідготовки та підвищення кваліфікації
туристичних кадрів
5.1. Активне формування висококваліфікованого кадровогокорпусу туристичної галузі шляхом удосконалення ступеневої системибезперервної та послідовної туристичної освіти, основними формамита напрямками якої є:
- профорієнтація (профорієнтаційна робота та початковатуристично-екскурсійна підготовка);
- професіоналізм (здобуття базової освіти);
- післядипломна освіта (перепідготовка та підвищеннякваліфікації керівного складу та спеціалістів туристичної галузіУкраїни).
5.2. Розробка навчальних програм і планів всіх видівосвітньої діяльності (підготовка, перепідготовка та підвищеннякваліфікації) для всіх категорій працюючих у сфері туризму увідповідності до професійних стандартів.
5.3. Розробка галузевого освітньо-кваліфікаційного стандартудля всіх рівнів підготовки спеціалістів.
6. Наукове забезпечення туристичної діяльності
6.1. Проведення маркетингових досліджень попиту й пропозиціїна туристичних ринках Києва, України та за кордоном.
6.2. Розробка обгрунтованих галузевих економічних нормативів,кінцевих показників фінансово-господарської діяльності підприємствтуристичної галузі.
6.3. Дослідження ефективності витрат на рекламно-інформаційнудіяльність.
6.4. Підготовка пропозицій для прийняття рішень КМДА таучасників ринку про інвестиції в туристичну галузь.
III. МЕХАНІЗМ ТА ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ
КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАХОДІВ
Розвиток туристичної індустрії Києва має опиратися на новімеханізми господарювання, ефективні організаційно-управлінськіструктури, економічну свободу виробників турпродукту, що в умовахвільної конкуренції забезпечить насичення ринку високоякіснимипослугами та сприятиме соціально-економічному розвитку міста.
Комплексне управління реалізацією концептуальних заходівздійснюватиме виконавчий орган Київської міської ради, що маєвизначати тактику практичних дій у рамках Концепції й нести повнувідповідальність за її виконання. Однак, це абсолютно не виключаєфункціонування акціонерних товариств, асоціацій, фірм, що будучиучасниками міського туристичного процесу, діють у межах своїх праві можливостей.
Основними джерелами фінансування концептуальних заходів маютьстати:
- кошти міського бюджету, що виділяються на розвиток туризму; - кошти туристичних підприємств і організацій, у т. ч. й наумовах пайової участі;
- кредитні ресурси;
- іноземні інвестиції;
- кошти грантів, що надають міжнародні організації;
- інші джерела фінансування.
Реалізація основних проектів Концепції розвитку туризму в м.Києві до 2010 р. передбачає збільшення кількості робочих місць у 5разів. А це означає, що близько 40 тис. киян знайдуть роботу втуристичних підприємствах і організаціях.
У результаті інтенсифікації процесу туристичногообслуговування майже вдвічі збільшиться чисельність іноземнихтуристів, подвоїться також число вітчизняних туристів іекскурсантів. Відрахування до бюджету зростуть майже в 3,5 рази іскладатимуть в 2010 р. близько 160 млн. грн.
У цілому реалізація пріоритетів Концепції розвитку туризму вм. Києві до 2010 р. дозволить оптимізувати туристичну діяльність устолиці України, посилити взаємозв'язок туризму з іншимипріоритетними сферами соціально-економічного та культурногорозвитку міста.
Заступник міського голови -
секретар Київради В.Яловий
"Хрещатик" N 82 (2289) від 10 червня 2003 року