КИЇВСЬКЕ МІСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ
ЗГОДЕН ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник начальника Начальник управління
управління Д. Сокуренко
О. Кушнір 19 січня 2005 року
19 січня 2005 року
ВИСНОВОК N 1/32
про скасування рішення про державну реєстрацію
нормативно-правового акта
Київська міська державна адміністрація
_____________________________________________________
(найменування органу)
Розпорядження від 2 серпня 1999 року
N 1261 ( ra1261017-99 ) "Про вдосконалення
системи надання населенню міста Києва
послуг з водо-, теплопостачання
та водовідведення"
_____________________________________________________
(ім'я НПА, вид, дата та N розпорядчого документа)
(державний реєстр від 20 серпня 1999 року за N 54/175)
_____________________________________________________
(дата реєстрації й номер за державним реєстром)
Підстави для розгляду питання щодо скасування рішення продержавну реєстрацію:
Підставою для розгляду питання щодо скасування рішення продержавну реєстрацію є виявлення порушень у нормативно-правовомуакті, зокрема невідповідність нормативно-правового акта ЗаконуУкраїни "Про житлово-комунальні послуги" від 24 червня 2004 рокуN 1875-IV ( 1875-15 ).
Висновок:
Законом України "Про житлово-комунальні послуги" від24.06.2004 N 1875-IV ( 1875-15 ) (далі - Закон) врегульованіосновні засади організаційних, господарських відносин, щовиникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послугміж їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхніправа та обов'язки.
Правилами надання населенню послуг з водо-, теплопостачаннята водовідведення, затвердженими постановою Кабінету МіністрівУкраїни від 30.12.97 N 1497 ( 1497-97-п ), які є чинними насьогодні, - врегульовані правові відносини між виконавцями таспоживачами послуг.
Відповідно до Правил ( 1497-97-п ), виконавцем єжитлово-експлуатаційні та водо-, теплопостачальні, каналізаційніабо інші підприємства і організації, які безпосередньо надаютьспоживачеві комунальні послуги. Виконавця послуг у комунальномужитловому фонді визначають місцеві державні адміністрації абооргани місцевого самоврядування, в інших випадках - власникжитлового будинку, об'єднання співвласників будинків тощо. Прицьому в одному будинку може бути визначений лише один виконавецьокремої послуги.
Таким чином, визначення виконавців послуг віднесено доповноважень Київської міської державної адміністрації.
Проте, пунктом 2.1 розпорядження Київської міської державноїадміністрації від 02.08.99 N 1261 ( ra1261017-99 ) "Провдосконалення системи надання населенню м. Києва послуг з водо-,теплопостачання та водовідведення" визначено також іпостачальників послуг, що не передбачено Правилами.
Відповідно до пункту 1 статті 19 Закону "Прожитлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ) відносини між учасникамидоговірних відносин у сфері житлово-комунальних послугздійснюються виключно на договірних засадах. Пунктом 3розпорядження затверджено форми: договору на забезпеченнянаселення питною водою та водовідведення та договору назабезпечення населення тепловою енергією для опалення приміщень тагарячим водопостачанням, що суперечить положенням вищезазначеногоЗакону. Так, зокрема, пунктом 6 статті 5 Закону передбачено, щорозробка типових договорів віднесена до повноважень центральногооргану виконавчої влади з питань житлово-комунальногогосподарства, а відповідно до підпункту 1 пункту 3 статті 19 -договір на надання житлово-комунальних послуг між споживачем івиконавцем укладається на основі типового договору. Істотні умовидоговору на надання житлово-комунальних послуг міжвиконавцем/виробником та споживачем визначені статтею 26 цього жЗакону.
Згідно пункту 6 розпорядження житлово-експлуатаційниморганізаціям та підприємствам, що забезпечують утримання жилихбудинків, інженерних мереж та споруд, необхідно забезпечувати напідставі укладених договорів з виконавцями послуг, транспортуванняхолодної і гарячої води, стоків та теплової енергії на опалення доспоживачів по внутрішньобудинковим інженерним мережам та збірплатежів від населення на користь виконавців послуг згідно здоговорами-дорученнями, проте чинним законодавством визначеноєдину форму договору, сторонами в якому є виконавець та споживач,і не передбачено укладання договорів-доручень.
Також пунктом 7 розпорядження установлено, що роботи ізобладнання житла приладами обліку виконуються за рахунок коштіввиконавців послуг, а ремонт, обслуговування та повірка засобівобліку під час їх експлуатації виконуються за рахунок:будинкових - тарифів на тепло-, водопостачання; квартирних -власників чи наймачів квартир.
Проте відповідно до абзацу восьмого пункту 1 розділу IIIПрограми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобамиобліку та регулювання споживання води і теплової енергії на1996-2007 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів Українивід 27.11.95 N 947 ( 947-95-п ), ремонт, обслуговування та повіркаприладів обліку під час експлуатації виконуються за рахуноквласника житлового фонду.
На підставі викладеного та відповідно до пункту 17 Положенняпро державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств,інших органів виконавчої влади, органів господарського управліннята контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтересигромадян або мають міжвідомчий характер, затвердженого постановоюКабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731 ( 732-92-п )(зі змінами і доповненнями), та пунктів 4 та 7 Порядку скасуваннярішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів,занесених до державного реєстру, затвердженого наказомМіністерства юстиції України від 31.07.2000 N 32/5 ( z0458-00 ),зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.07.2000 заN 458/4679, рішення про державну реєстрацію розпорядження від02.08.99 N 1261 ( ra1261017-99 ) "Про вдосконалення системинадання населенню м. Києва послуг з водо-, теплопостачання таводовідведення" скасувати.
Виконавець: Л.Корпусенко
Дата складання висновку: 19.01.2005 р.
"Хрещатик" N 22 (2621) від 15 лютого 2005 року