ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 1042 від 10.08.2007
Про вдосконалення внутрішнього
фінансового контролю
Керуючись частинами першою та другою статті 26 та пунктомтретім частини першої статті 115 Бюджетного кодексу України( 2542-14 ), Концепцією розвитку державного внутрішньогофінансового контролю, схваленої розпорядженням Кабінету МіністрівУкраїни від 24.05.2005 N 158-р ( 158-2005-р ), постановою КабінетуМіністрів України "Про здійснення міністерствами, іншимицентральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансовогоконтролю" від 22.05.2002 N 685 ( 685-2002-п ), рішенням Київськоїміської ради "Про утворення Головного управління внутрішньогофінансового контролю виконавчого органу Київради (Київськоїміської державної адміністрації)" від 13.07.2006 N 54/54( ra_054023-06 ) та з метою вдосконалення внутрішнього фінансовогоконтролю підприємств, установ та організацій комунальної власностіміста Києва:
1. Керівникам структурних підрозділів виконавчого органуКиївської міської ради (Київської міської державноїадміністрації), головам районних у місті Києві державнихадміністрацій, які визначені розпорядниками бюджетних коштів,протягом двох місяців з дня виходу цього розпорядження створитипідрозділи внутрішнього фінансового контролю (управлінь, відділів,секторів) або визначити конкретних посадових осіб відповідальнихза здійснення внутрішнього фінансового контролю в межах загальноїчисельності.
2. Затвердити Порядок здійснення внутрішнього фінансовогоконтролю розпорядниками бюджетних коштів, підзвітними іпідконтрольними виконавчому органу Київської міської ради(Київській міській державній адміністрації), що додається.
3. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядженняКиївської міської державної адміністрації від 21.02.2003 N 265( ra0265017-03 ) "Про здійснення Головними управліннями тауправліннями Київської міської державної адміністраціївнутрішнього фінансового контролю".
4. Першому заступникові голови Київської міської державноїадміністрації Бассу Д.Я. прийняти рішення щодо висвітлення взасобах масової інформації змісту цього розпорядження.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти назаступників голови Київської міської державної адміністраціївідповідно до розподілу обов'язків.
Голова Л.Черновецький
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Київської
міської державної
адміністрації
від 10.08.2007 N 1042
ПОРЯДОК
здійснення внутрішнього фінансового контролю
розпорядниками бюджетних коштів, підзвітними
і підконтрольними виконавчому органу
Київської міської ради
(Київській міській державній адміністрації)
1. Порядок здійснення внутрішнього фінансового контролюрозпорядниками бюджетних коштів, підзвітними і підконтрольнимивиконавчому органу Київської міської ради (Київській міськійдержавній адміністрації) (далі - Порядок) розроблений на підставічастин першої та другої статті 26 та пункту третього частинипершої статті 115 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ),Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю,схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2005N 158-р ( 158-2005-р ), постанови Кабінету Міністрів України від22.05.2002 N 685 ( 685-2002-п ) "Про здійснення міністерствами,іншими центральними органами виконавчої влади внутрішньогофінансового контролю", рішення Київської міської ради від13.07.2006 N 54/54 ( ra_054023-06 ) "Про утворення Головногоуправління внутрішнього фінансового контролю виконавчого органуКиївради (Київської міської державної адміністрації)" та визначаємеханізм здійснення внутрішнього фінансового контролю відповіднимипідрозділами, створеними при головних управліннях, управліннях,інших структурних та територіальних підрозділах виконавчого органуКиївської міської ради (Київської міської державної адміністрації)(районних у місті Києві державних адміністраціях), далі за текстом- розпорядниках коштів, у підпорядкуванні яких є комунальніпідприємства, установи та організації.
1.1. Об'єктами внутрішнього фінансового контролю (далі -об'єктами контролю) є підприємства, установи та організації, щоналежать до комунальної власності територіальної громади м. Києвата сфери управління виконавчого органу Київської міської ради(Київської міської державної адміністрації) і районних у м. Києвідержавних адміністрацій та їх структурних підрозділів, або якіфінансуються ними.
1.2. Внутрішній фінансовий контроль - це сукупністьконтрольних заходів, спрямованих на забезпечення Київськогоміського голови, Київської міської ради та розпорядників коштівдостовірною інформацією про використання об'єктами контролюфінансових, майнових, інших ресурсів, оцінка ефективності їхгосподарської діяльності, виявлення і запобігання в ній відхилень,що перешкоджають законному та ефективному використанню коштів,майна та інших ресурсів, які належать до власності територіальноїгромади міста Києва та його районів.
1.3. Підрозділ внутрішнього фінансового контролю можестворюватися у формі управління, відділу, сектору або покладанняобов'язків із здійснення внутрішнього фінансового контролю наконкретну посадову особу, в залежності від мережі підконтрольнихоб'єктів (далі - суб'єкт внутрішнього фінансового контролю).
1.4. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю розпорядниківкоштів разом з Головним управлінням внутрішнього фінансовогоконтролю та аудиту утворюють єдину систему внутрішньогофінансового контролю місцевого самоврядування у місті Києві.
1.5. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю у своїйдіяльності керуються Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законамиУкраїни, постановами та рішеннями Кабінету Міністрів України, цимПорядком та іншими нормативно-правовими актами.
1.6. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю здійснюютьконтрольні заходи у формі ревізій, перевірок, аналізу, аудиту,обстежень, контрольних обмірів, вивчення, оцінки ризиківфінансово-господарської діяльності тощо.
1.7. Результати контрольного заходу оформлюються актом,довідкою, висновком або іншим узагальнюючим документом напаперовому носії державною мовою за підписом керівника зазначеногоконтрольного заходу та керівника і, за необхідності, іншимипрацівниками об'єкта контролю.
1.8. Якщо в межах контрольного заходу перевіряютьсяпідпорядковані об'єкту контролю організації, установи чипідприємства (юридичні особи), то результати зазначених перевірокоформлюються узагальнюючими документами по кожній окремо тавключаються до зведеного узагальнюючого документа, якийпідписується керівником об'єкта контролю.
1.9. Підписані примірники акта, довідки або іншогоузагальнюючого документа керівник об'єкта контролю повертаєсуб'єкту внутрішнього фінансового контролю протягом трьох днівпісля його одержання для ознайомлення. Якщо керівник об'єктаконтролю має заперечення або зауваження до змісту узагальнюючогодокумента за результатами перевірки, то він надає їх суб'єктувнутрішнього фінансового контролю протягом п'яти днів після йогоодержання для ознайомлення.
1.10. За результатами контрольного заходу здійснюєтьсяреалізація матеріалів контрольного заходу та направляються вимогикерівнику об'єкта контролю щодо усунення виявлених порушень тавідшкодування нанесених збитків.
1.11. Матеріали контрольного заходу подаються на розглядкерівнику відповідного розпорядника коштів з рекомендаціями длявжиття заходів та відповідного реагування.
2. Основними завданнями внутрішнього фінансового контролю є:
2.1. Здійснення контролю за фінансово-господарськоюдіяльністю, цільовим та ефективним використанням коштів, майна,фінансових, матеріальних та інших ресурсів, виконанням плановихзавдань, достовірністю ведення бухгалтерського обліку тафінансової звітності.
2.2. Здійснення наступного контролю за усуненням порушеньфінансово-господарської дисципліни, відшкодування заподіянихзбитків, безгосподарності й марнотратства, перекручення фінансовоїзвітності та вжиття заходів до запобігання фінансових і майновихпорушень у подальшому.
2.3. Проведення внутрішнього аудиту та економічного аналізуфінансово-господарської діяльності на об'єктах контролю з метоюнадання об'єктивної, максимально повної інформації фінансового тамайнового стану об'єкта контролю, виявлення існуючих відхилень відвстановлених норм, своєчасного виявлення основних чинників, якісприяли тому чи іншому порушенню, та оперативного наданняпропозицій щодо їх усунення, моніторингу, аналізу та оцінкиризиків, що виникають у процесі досягнення цілей об'єкта контролю,вжиття належних заходів щодо управління ними - їх попередження чиобмеження.
2.4. Здійснення організаційно-методичної роботи на об'єктахконтролю, спрямованої на підвищення кваліфікаційного рівняпрацівників фінансово-економічних підрозділів та надання їмпрактичної допомоги.
3. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю відповідно дозавдань, визначених у пункті 1 цього Порядку, вивчають, аналізуютьта перевіряють:
3.1. Дотримання вимог чинного законодавства пробухгалтерський облік, правильність і достовірність веденнябухгалтерського обліку та фінансової звітності, своєчасність іповноту відображення в обліку фінансових, кредитних тарозрахункових операцій, а також законність їх здійснення, станрозрахункової дисципліни, причини зростання кредиторської ідебіторської заборгованості, виникнення простроченої табезнадійної дебіторської заборгованості.
3.2. Правильність складання кошторисів, планів використаннябюджетних коштів, фінансових планів тощо.
3.3. Дотримання фінансово-бюджетної, кошторисної дисципліни,збереження і цільове використання бюджетних коштів, майна, у томучислі переданого у користування.
3.4. Дотримання діючого законодавства щодо передачі майна воренду, нарахування та перерахування орендної плати.
3.5. Ефективність використання матеріальних, фінансових,трудових та інших ресурсів, своєчасність документальногооформлення господарських операцій, повноту виявлення тамобілізації внутрішньогосподарських резервів, причининепродуктивних витрат і втрат.
3.6. Правильність та якість проведення інвентаризаціїгрошових коштів, розрахунків, матеріальних цінностей, своєчасне іправильне визначення результатів інвентаризації і відображення їхв обліку.
3.7. Додержання порядку встановлення та застосування цін ітарифів.
3.8. Виконання заходів, спрямованих на усунення недоліків тапорушень, виявлених попередніми контрольними заходами.
3.9. Додержання вимог законодавства України стосовнозакупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
3.10. Інші питання в межах своєї компетенції та темиконтрольного заходу.
4. Керівникам підприємств, установ та організацій, щоналежать до комунальної власності територіальної громади м. Києвата сфери управління Київської міської державної адміністрації ірайонних у м. Києві державних адміністрацій та їх структурнихпідрозділів:
4.1. Створювати належні умови для діяльності працівників, якіздійснюють контрольні заходи (робоче місце, зберігання документів,можливість користування зв'язком, комп'ютерною та оргтехнікоютощо).
4.2. За зверненням Головного управління внутрішньогофінансового контролю та аудиту для участі у контрольних заходахнаправляти працівників підпорядкованих суб'єктів внутрішньогофінансового контролю та інших висококваліфікованих фахівціввідповідних напрямків діяльності.
4.3. За запитом Головного управління внутрішнього фінансовогоконтролю та аудиту надавати відповідну інформацію в зазначенітерміни і у повному обсязі та, у разі необхідності, належним чиномзавірені копії документів.
4.4. Своєчасно враховувати надані суб'єктами внутрішньогофінансового контролю рекомендації та реагувати на їх вимоги дляусунення виявлених порушень, недоліків та відхилень, щоперешкоджають ефективному використанню комунального майна таресурсів.
4.5. Протягом п'яти днів надавати Головному управліннювнутрішнього фінансового контролю та аудиту узагальнену інформаціюта, при обсязі до 50 сторінок, копію одержаного узагальнюючогодокумента (акта, довідки тощо) за результатами здійсненихнаступними державними контролюючими органами перевірок чи іншихдокументів, що свідчать про наявність можливих порушень:
4.5.1. Контрольно-ревізійні органи.
4.5.2. Податкові органи.
4.5.3. Правоохоронні органи.
4.5.4. Органи Головної державної служби.
4.5.5. Антимонопольні органи.
4.5.6. Органи, уповноважені проводити контрольні обміри.
4.5.7. Органи земельних ресурсів.
4.5.8. Інші органи, що перевіряють правомірність використаннякоштів, майна та інших активів (ресурсів).
5. Керівникам розпорядників коштів:
5.1. Створювати умови для ефективного функціонуваннясуб'єктів внутрішнього фінансового контролю, вживати заходи длязабезпечення оптимальної чисельності фахівців в цих підрозділах.
5.2. Залучати керівників суб'єктів внутрішнього фінансовогоконтролю до підготовки (розробки) внутрішніх та ознайомлення ззовнішніми документами фінансово-майнового характеру.
5.3. Вживати заходів до підвищення відповідальностіпрацівників економічних, фінансових та інших служб розпорядниківкоштів, об'єктів контролю за здійсненням ними попереднього іпоточного контролю за цільовим та ефективним використаннямгрошових коштів і матеріальних цінностей, а також за достовірністюфінансової звітності та збереженням майна.
5.4. Забезпечити належне ведення та подання до Головногоуправління внутрішнього фінансового контролю та аудиту звітностіза результатами контрольних заходів за встановленою формою та увизначені терміни.
6. Керівник суб'єкта внутрішнього фінансового контролюрозпорядника коштів:
6.1. Призначається на посаду керівником відповідного
розпорядника коштів за погодженням з керівником Головного
управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту.
6.2. Підпорядковується безпосередньо керівнику відповідногорозпорядника коштів та є підзвітним начальнику Головногоуправління внутрішнього фінансового контролю та аудиту в частиніпланування, організації, проведення контрольних заходів,опрацювання, реалізації матеріалів контрольних заходів та наданнязвітів за їх результатами з копіями матеріалів, складеними зарезультатами контрольних заходів (актів, довідок, вимог тощо).
6.3. Входить до складу колегії розпорядника коштів.
6.4. Бере участь у роботі комісій з розгляду питаньфінансово-господарської діяльності розпорядника коштів тапідпорядкованих йому об'єктів контролю.
6.5. Залучає, у разі необхідності, до контрольного заходувисококваліфікованих фахівців відповідних напрямків діяльності.
7. Посадові особи суб'єктів внутрішнього фінансового контролюмають право:
7.1. Перевіряти на об'єктах контролю плани, кошториси,грошові, фінансові, бухгалтерські та інші документи, наявністьгрошових коштів і цінностей, укладені договори, а у разі виявленняпідробок та інших зловживань - вилучати необхідні документи натермін до закінчення контрольного заходу, залишаючи у справі актвилучення та копії або реєстри вилучених документів.
7.2. Одержувати від об'єктів контролю всі матеріали ідокументи, які стосуються їх фінансово-господарської діяльності читеми перевірки.
7.3. Перевіряти правильність списання сировини, палива, іншихматеріальних цінностей, спожитої тепло- та електроенергії навитрати виробництва, повноту оприбуткування готової продукції,списання відходів та інші контрольні обміри.
7.4. Вимагати від керівника об'єкта контролю проведенняінвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей,перевірки наявних коштів і розрахунків.
7.5. Вимагати від керівників об'єктів контролю, депроводиться контрольний захід, здійснення контрольних обміріввиконаних робіт чи контрольного запуску сировини у виробництво.
7.6. Одержувати від посадових осіб об'єкта контролю письмовіпояснення з питань, що виникають під час проведення контрольнихзаходів.
7.7. Використовувати всю інформацію загального користування,необхідну для виконання завдань, покладених на суб'єктвнутрішнього фінансового контролю, а також інформаційні бази,засоби зв'язку, інші технічні та інформаційні засоби, які є урозпорядженні об'єкта контролю. Вживати заходи організаційногохарактеру для одержання такої інформації.
7.8. Вносити пропозиції керівникам відповідного розпорядникакоштів щодо розгляду результатів проведених контрольних заходів наколегіях та робочих нарадах відповідного розпорядника коштів.
7.9. За результатами проведеного аналізу
фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю вносити
пропозиції щодо усунення фактів, які можуть негативно впливати на
його фінансовий стан.
7.10. Порушувати питання перед керівником відповідногорозпорядника коштів та (або)об'єкта контролю, де встановлено фактипорушень фінансово-господарської дисципліни про притягнення виннихосіб до відповідальності.
8. Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю тааудиту:
8.1. Координувати та узагальнювати роботу суб'єктіввнутрішнього фінансового контролю розпорядників коштів.
8.2. Залучати, у разі необхідності, працівників суб'єктіввнутрішнього фінансового контролю та інших фахівців підприємств,установ та організацій, що належать до комунальної власностітериторіальної громади м. Києва та сфери управління Київськоїміської державної адміністрації і районних у м. Києві державнихадміністрацій та їх структурних підрозділів, до участі уконтрольних заходах.
8.3. Забезпечувати систематичне підвищення кваліфікаціїпрацівників, які здійснюють внутрішній фінансовий контроль тааудит, шляхом організації та проведення семінарів, навчань,круглих столів, загальних нарад тощо.
8.4. Щоквартально до 10-го числа місяця, що настає за звітнимперіодом, узагальнювати інформацію та готувати звітність про станвнутрішнього фінансового контролю та його результати.
9. Відповідальними за належну організацію та ефективністьвнутрішнього фінансового контролю, а також за додержання вимогцього Порядку, є керівники суб'єктів внутрішнього фінансовогоконтролю та, особисто, керівники відповідних розпорядників коштів.
Заступник голови -
керівник апарату Б.Стичинський
"Хрещатик" N 168 (3158) від 09 жовтня 2007 року