• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Концепції дій щодо алкоголю та наркотиків у місті Києві

Київська міська рада | Рішення, Концепція від 15.07.2004 № 374/1784
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 15.07.2004
  • Номер: 374/1784
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 15.07.2004
  • Номер: 374/1784
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VII сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 374/1784 від 15.07.2004
Про затвердження Концепції дій щодо алкоголю
та наркотиків у місті Києві
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 та пункту 2частини б статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування вУкраїні" ( 280/97-ВР ), з метою визначення системи заходів,спрямованих на зменшення шкоди і запобігання проблемам, пов'язаниміз вживанням алкоголю та наркотиків у місті Києві, Київська міськарада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію дій щодо алкоголю та наркотиків умісті Києві згідно з додатком.
2. Доручити виконавчому органу Київської міської ради(Київській міській державній адміністрації) у 2004 році розробитиПрограму профілактики алкоголізму, наркоманії та боротьби знезаконним обігом наркотичних засобів у місті Києві на 2004-2008роки та подати її на затвердження Київській міській раді.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 15.07.2004 N 374/1784
КОНЦЕПЦІЯ ДІЙ ЩОДО АЛКОГОЛЮ ТА НАРКОТИКІВ
У МІСТІ КИЄВІ
I. ВСТУП
Концепція дій щодо алкоголю та наркотиків у м. Києві (даліКонцепція) на основі законодавства України визначає системузаходів, спрямованих на зменшення шкоди і запобігання проблемам,пов'язаним зі вживанням алкоголю та наркотиків у м. Києві.
Алкоголь та наркотики спричиняють низку проблем у життіміста. Особлива стурбованість щодо алкоголю зумовлена високимрівнем його виробництва, торгівлі і масштабністю негативнихнаслідків, заподіяних його вживанням. Поширення немедичноговикористання наркотичних речовин чинить зростаючий тиск нарізноманітні галузі суспільного життя і охоплює значні верствинаселення. Зменшення вживання алкоголю та скорочення попиту нанаркотичні речовини, як і запобігання їх нелегальній пропозиції,за міжнародним визнанням є складовими частинами цілісногокомплексу заходів, спрямованих на подолання алкогольних танаркотичних проблем у будь-якому суспільстві.
Алкоголь та наркотики:
- викликають велику кількість захворювань та призводять дозбільшення смертності (особливо за рахунок передчасних смертей),що викликає необхідність значних додаткових фінансових,матеріальних, кадрових вкладень з боку системи охорони здоров'я;
- зумовлюють більше третини дорожніх пригод, спричиняютьнещасні випадки у побуті, на відпочинку та на виробництві;
- пов'язані з багатьма проблемами охорони суспільногопорядку, включаючи злочини, насильства та самогубства;
- призводять до розпаду сімей, насильства у домашніх умовах,жорстокого ставлення до дітей, що лягає важким тягарем на системусоціального забезпечення;
- знижують продуктивність праці.
Наявна в м. Києві система протиалкогольних і протинаркотичнихдій включає тільки частину необхідних напрямів, що стосуютьсярегуляції обігу наркотичних речовин і прекурсорів, діяльностіправоохоронних органів, лікування і реабілітації осіб, які вжемають алкогольні чи наркотичні проблеми, та не об'єднаних уконцептуально єдиний комплекс профілактичних протиалкогольних іпротинаркотичних заходів із достатнім рівнем їх фінансовоїпідтримки. Це не дає можливості достатньою мірою взяти підконтроль розвиток алкогольної та наркотичної ситуації, сформуватичітку систему дій, що дала б можливість уберегти життя громадиміста від негативних наслідків вживання алкоголю та наркотиків.
У Концепції використовуються такі терміни:
- наркотики - речовини, обіг яких регламентується ЗакономУкраїни "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропнихречовин та прекурсорів" ( 60/95-ВР );
- алкоголь - продукти харчової промисловості, що містять усвоєму складі таку кількість етилового спирту, яка здатна впливатина життєдіяльність людини, обіг яких регламентується ЗакономУкраїни "Про державне регулювання виробництва і обігу спиртуетилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюновихвиробів" ( 481/95-ВР );
- зменшення заподіяної шкоди - політика і програми дій,спрямовані на зменшення негативних наслідків, спричиненихвживанням психоактивних речовин як для особи, так і длясуспільства в цілому;
- протидія незаконному обігу наркотиків - система заходівправоохоронного характеру, спрямована на боротьбу із діяннями,пов'язаними із культивуванням рослин, що містять наркотичніречовини, розробкою, виробництвом, відпуском, виготовленням,зберіганням, розподілом, торгівлею, використанням, переміщенням натериторії України та за її межі наркотичних засобів, психотропнихречовин і прекурсорів, які здійснюються з порушенням вимог ЗаконуУкраїни "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропнихречовин, їх аналогів і прекурсорів" ( 60/95-ВР ), а також назапобігання цим діянням;
- профілактика - втручання чи комплекс втручань, спрямованихна уникнення або значне зменшення ризику отримання чи подальшогорозвитку шкідливих для здоров'я наслідків і міжособистіснихпроблем.
II. ПРИНЦИПИ ТА СТРАТЕГІЯ ДІЙ
Виходячи з того, що загальне зменшення вживання алкоголю танаркотиків призводить до зменшення пов'язаних з ними проблем,м. Київ підтримує систему заходів щодо алкоголю та наркотиків,спрямованих на охоплення всього населення в цілому.
Одночасно міська влада проводить цільові дії, спрямовані назменшення шкоди від вживання алкоголю та наркотиків, особливосеред контингентів ризику.
Обидва підходи взаємопов'язані. Зменшення заподіяної шкодивід вживання алкоголю та наркотиків має бути досягнуте за рахуноккомбінованих міжгалузевих дій, одночасно спрямованих як на всенаселення, так і на групи ризику.
Міська влада створює ефективну систему регулювання всьогокомплексу дій щодо алкоголю та наркотиків.
Пріоритетом політики міста щодо алкоголю та наркотиків єзапобігання проблемам, пов'язаним із вживанням алкоголю танаркотиків.
З цією метою міська влада:
- проводить заходи щодо захисту життя громадян від нещаснихвипадків, насилля та інших негативних наслідків вживання алкоголюта наркотиків;
- реалізує додаткові заходи, що забезпечують рівність прав,можливостей та відповідальності осіб, які мають алкогольні танаркотичні проблеми, з усіма іншими членами суспільства.
Міська влада співпрацює з відповідними органами щодореалізації заходів, спрямованих на контроль за обігом наркотичнихзасобів, психотропних речовин і прекурсорів, їх виходом унезаконний обіг та забезпечує:
- моніторинг видів діяльності, пов'язаних із обігомнаркотичних засобів і психотропних речовин;
- координацію співпраці органів виконавчої влади та органівмісцевого самоврядування в цьому напрямі;
- удосконалення технічної бази контролю.
Всі дії щодо алкоголю і наркотиків у місті проводятьсявідповідно до законодавства України та цієї Концепції.
III. РОЗРОБКА ТА ВПРОВАДЖЕННЯ МІСЦЕВИХ ПРОГРАМ
Київська міська рада затверджує міські програмипротиалкогольних та протинаркотичних дій, які розробляютьсявідповідно до принципів та підходів цієї Концепції, а також вимогдержавних програм протиалкогольних та протинаркотичних дій, івключають в себе заходи, що:
- забезпечують зменшення шкоди від алкоголю та наркотиків;
- спрямовані на підвищення знань та компетентностіпрацівників всіх державних та комунальних установ і організацій,які можуть зробити свій внесок у розробку та реалізацію ефективноїполітики щодо алкоголю та наркотиків в питаннях, що стосуютьсявживання алкоголю та наркотиків;
- сприяють як в державному, так і в приватному секторахрозробці, прийняттю та включенню до програми охорони здоров'я наробочих місцях алкогольної та наркотичної політики, що маєбазуватися на методах просвіти, профілактики, раннього виявленнята лікування алкогольної та наркотичної залежності.
Фінансування міських програм протиалкогольних тапротинаркотичних дій проводиться за рахунок бюджету м. Києва,залучених коштів підприємств, комерційних структур, спонсорськихкоштів та добровільних внесків юридичних і фізичних осіб.
IV. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ
1. СКОРОЧЕННЯ ПОПИТУ НА АЛКОГОЛЬ ТА НАРКОТИЧНІ РЕЧОВИНИ
Головним змістом програм скорочення попиту на алкоголь танаркотичні речовини є профілактична робота, спрямована, в першучергу, на здорове населення, а також на контингенти ризику. Цяпрофілактична діяльність має розвивати співробітництво і взаємодіюміж усіма частинами суспільства і, охоплюючи широкий діапазонвідповідних заходів, зменшувати шкоду від немедичного вживаннянаркотичних речовин для суспільства в цілому, сприяти зміцненнюздоров'я і підвищенню якості життя громадян та їхніх сімей.Профілактичні програми обов'язково мають бути розраховані наконкретні соціальні та вікові групи населення і охоплювати всісфери попереджувальної роботи: від запобігання початку вживанняалкоголю та наркотичних речовин до зменшення спричинених ниминегативних наслідків для суспільства, включаючи заходи щодоінформування, освіти населення, раннього втручання таконсультування, лікування, реабілітації, запобігання рецидивам тасоціальній реінтеграції при забезпеченні можливості своєчасногоодержання допомоги і доступу до відповідних служб для різнихконтингентів населення.
З цією метою міська влада:
- розробляє та реалізує програми скорочення попиту наалкоголь і наркотичні речовини з урахуванням характеру і масштабівїх вживання у цілому в місті, а також серед конкретних групнаселення, надаючи пріоритет молодіжному середовищу, на підставіпроведених комплексних і науково обгрунтованих систематичнихоцінок ситуаційного аналізу;
- сприяє чіткому і надійному використанню інформації в рамкахпросвітницьких і профілактичних програм, прийнятної в культурномувідношенні, своєчасної і, за можливості, апробованої навідповідній цільовій групі населення;
- контролює ступені доступності алкоголю шляхом регулюваннячисла офіційних пунктів продажу алкогольних напоїв, обмежуючи зцією метою число ліцензій та зменшуючи кількість годин або днівпродажу алкоголю;
- забезпечує контроль за доступом до спиртних напоїв припроведенні масових громадських заходів, враховуючи порівняно вищийризик заподіяння алкоголем значної шкоди під час таких заходів;
- забезпечує контроль за продажем алкогольних напоївнеповнолітнім на територіях дошкільних, навчальних, лікувальнихзакладів, у місцях проведення спортивних змагань, а також іншихзаходів масового характеру та підтримує продаж широкогоасортименту харчових продуктів і безалкогольних напоїв;
- здійснює заходи з метою виконання чинного протинаркотичногозаконодавства;
- забезпечує взаємодію міських структур та інституцій іззасобами масової інформації з питань, що стосуються підвищеннярівня обізнаності населення щодо небезпеки, пов'язаної ізвживанням алкоголю та наркотичних речовин;
- сприяє пропагуванню серед широких верств населеннягармонійного та повноцінного способу життя;
- завершує створення єдиної міської системи постійногооб'єктивного інформування населення про алкогольну та наркотичнуситуацію в місті, про наслідки вживання алкоголю та наркотичнихречовин і загрозу здоров'ю населення в цілому, розробляє системумоніторингу ситуації;
- забезпечує залучення спеціалістів охорони здоров'я, органіввнутрішніх справ, юстиції, прокуратури для участі вантиалкогольному та антинаркотичному навчанні в школах та іншихнавчальних закладах, звертаючи особливу увагу на психологічнийвплив на найбільш ризиковану підліткову вікову групу з урахуваннямнаявного досвіду у цій сфері, а також забезпечує навчання вчителівта шкільних психологів сучасним навичкам профілактичноїпротинаркотичної роботи;
- підтримує проведення конкурсів із створення програмтелебачення, матеріалів на радіо та у пресі, художніх творів,сценаріїв кінофільмів протиалкогольної та протинаркотичноїтематики, залучаючи спонсорські можливості громадських асоціацій іфондів;
- сприяє організації у засобах масової інформації виступів тазвернень керівників міста, органів виконавчої влади, спеціалістіву галузі алкогольної та наркотичної політики. Відповідальність завиконання заходів щодо скорочення попиту на алкоголь та наркотичніречовини покладається на місцеві органи влади відповідно до їхньоїкомпетенції.
2. ПРОТИДІЯ НЕЛЕГАЛЬНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ ТА НЕЗАКОННОМУ ОБІГУ
НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ І ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН
Реалізація стратегії протидії незаконному обігу наркотичнихзасобів і психотропних речовин, перешкоджання їх пропозиціїповинні забезпечити значне скорочення латентності нелегальноговиготовлення і поширення наркотичних речовин, скороченнянезаконного культивування нарковмісних рослин, запобіганняпередумовам виникнення наркобізнесу.
З цією метою міська влада:
- співпрацює з відповідними органами в сфері контролю заобігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, атакож вживає заходів щодо запобігання їх надходженню в незаконнийобіг;
- координує діяльність органів виконавчої влади, органівмісцевого самоврядування в напрямі співпраці з відповіднимиорганами в сфері контролю за видами діяльності, пов'язаними зобігом наркотичних засобів і психотропних речовин;
- підтримує відстеження органами, на які законодавствомУкраїни покладено боротьбу з незаконним обігом наркотиків, змін,що відбуваються в сфері протиправного виготовлення, переміщення,поширення та вживання наркотичних засобів і психотропних речовинта здійснення в межах своєї компетенції відповідних заходівпротидії;
- підтримує створення і зміцнення спеціалізованихпідрозділів, що діють у структурі правоохоронних органів з метоювикриття фактів незаконного обігу наркотичних речовин, сприяєтісному співробітництву органів внутрішніх справ, митних іприкордонних служб, служби безпеки.
Відповідальність за реалізацію заходів щодо протидіїнезаконному обігу наркотичних засобів і психотропних речовинпокладається на правоохоронні органи відповідно до їхньоїкомпетенції.
3. ЗАХОДИ ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ШКОДИ ВІД ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ
ТА НАРКОТИЧНИХ РЕЧОВИН
Зменшення шкоди від вживання алкоголю та наркотичних речовинє основним змістом і метою всього комплексу міських дій в цихнапрямах, що базуються на реалізації профілактичних заходів,зорієнтованих, в першу чергу, на пропагування серед населенняпереваг здорового способу життя без надмірного вживання алкоголюта без наркотиків і, в другу чергу, на попередження про небезпечнінаслідки вживання алкоголю та наркотиків.
Влада міста підтримує та забезпечує:
- контроль за додержанням положень та правил, що стосуютьсявмісту алкоголю, упаковки та маркетингу алкогольної продукції,містять стандарти безпеки цієї продукції, забороняють використаннянедостовірних заяв та забезпечують використання відповіднихпопереджень (наприклад, у вигляді вказаного відсоткового вмістуалкоголю на виробі);
- сприяння зростанню відчуття особистої етичної та юридичноївідповідальності осіб, які продають спиртні напої, зокрема шляхомвпровадження практики обов'язкового навчання та підготовки завідповідними програмами;
- впровадження профілактичних програм протинаркотичнихзаходів, в тому числі медичної і соціально-психологічної підтримкита реабілітації осіб, що вживають наркотики (програми замісноїтерапії, анонімні програми обміну голок та шприців, заходівсоціальної підтримки та реабілітації).
- з метою запобігання травматизму, нещасним випадкамвнаслідок вживання алкоголю, наркотичних засобів та психотропнихречовин забезпечується контроль та організація первинних іперіодичних профілактичних наркологічних оглядів громадян, що запрофесією та родом діяльності можуть становити небезпеку як дляних самих, так і для оточуючих.
Відповідальність за роботу щодо зменшення шкоди від вживанняалкоголю та наркотичних речовин покладається на місцеві органивлади відповідно до їхньої компетенції.
4. МЕДИЧНА ТА РЕАБІЛІТАЦІЙНА ДОПОМОГА ОСОБАМ
З АЛКОГОЛЬНИМИ ТА НАРКОТИЧНИМИ ПРОБЛЕМАМИ
Міська влада забезпечує:
- функціонування цілісної, доступної, ефективної, гнучкої,підзвітної системи лікування та реабілітації, що базується наоцінці реальних потреб;
- підтримує впровадження скоординованого біопсихосоціальногопідходу, що забезпечує адекватний розподіл компетенції і взаємодіюмедичних закладів, соціальних служб, громадських та неурядовихорганізацій, в тому числі груп та програм самодопомоги.
Наркологічна допомога особам з алкогольними та наркотичнимипроблемами надається в наркологічних закладах, порядок створення,діяльності і ліцензування яких визначається відповідно дозаконодавства України.
Міська влада покладає контроль за наданням наркологічноїдопомоги особам з алкогольними та наркотичними розладами та членамїхніх родин з проблемами співзалежності на Головне управлінняохорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органуКиївської міської ради (Київської міської державноїадміністрації).
Головне управління охорони здоров'я та медичного забезпеченняконтролює впровадження Державних Стандартів медико-реабілітаційноїдопомоги для вищезгаданих контингентів громадян, що єобов'язковими для всіх наркологічних закладів, що діють натериторії міста незалежно від форми власності.
Київським територіальним наркологічним закладом, що здійснюєнагляд за дотриманням Стандартів на території міста, збираєзвітність та звітує в порядку, визначеному Міністерством охорониздоров'я України, здійснює попередні та періодичні обов'язковіпрофілактичні наркологічні огляди, а також медичні огляди на стансп'яніння, є Київська міська клінічна наркологічна лікарня"Соціотерапія" (Київська міська наркологічна служба).
Міська влада затверджує реєстр закладів, що надаютьнаркологічну допомогу на території міста незалежно від формивласності, та включає до нього тільки ті заклади, які повністювідповідають законодавству України, Державним Стандартам наданнянаркологічної допомоги та іншим нормативним документам, якірегламентують діяльність таких закладів.
Міська влада підтримує комплексні медико-реабілітаційні діїмедичних закладів різних форм власності та громадськихорганізацій, спрямованих на:
- розвиток комплексної системи лікування та реабілітації, щобазується на оцінці потреб, є доступною, ефективною, гнучкою тапідзвітною;
- забезпечення скоординованого біопсихосоціального підходу доорганізації медичної та реабілітаційної допомоги, що забезпечуєзалучення соціальних служб, правоохоронних органів, групсамодопомоги, а також служб охорони здоров'я;
- обов'язкове впровадження Державних Стандартів наданнянаркологічної допомоги особам з алкогольними та наркотичнимипроблемами та співзалежним особам в усіхлікувально-реабілітаційних та реадаптаційних закладах містанезалежно від їх форми власності та відомчого підпорядкування, атакож впровадження в місті програм, спрямованих на зменшенняшкоди, заподіяної вживанням наркотичних речовин (програми обмінушприців та голок, замісної терапії та інших);
- забезпечення ефективності лікувальних та реабілітаційнихзаходів своєчасного реагування на нові досягнення у сфері науки,техніки, лікувально-діагностичних та реабілітаційних методологій;
- забезпечення проведення необхідної медичної тареабілітаційної роботи як з особами, які мають алкогольну чинаркотичну залежність, так і членами їхніх родин та іншимиспівзалежними особами, організацію діяльності центрівресоціалізації наркозалежної молоді та здійснення заходів щодостворення їх мережі;
- забезпечення стабільного функціонування наявної мережітериторіальних наркологічних закладів шляхом недопущення їх злиттяз іншими медичними закладами, зменшення потужностей та погіршенняматеріально-технічної бази;
- організацію навчання працівників первинних ланок у сферіохорони здоров'я та закладів освіти методам профілактичної роботиз особами з небезпечним або шкідливим характером вживання алкоголюта особами, що вживають наркотики, проведення відповіднихпрофілактичних дій (інтервенцій).
Психосоціальна реабілітаційна допомога особам з алкогольнимита наркотичними проблемами надається закладами, що єпідпорядкованими Соціальній службі для молоді м. Києва, таконтролюються нею. Міська влада розвиває мережу центрівресоціалізації наркозалежної молоді в районах, програм вуличної тапольової роботи, мережу пунктів обміну шприців тощо.
5. ІНФОРМАЦІЯ ТА ПРОСВІТА
Інформація та просвіта сприяють підвищенню ступеню розуміннянаселенням шкоди, що завдається вживанням алкоголю та наркотиків,і його наслідків для здоров'я і добробуту окремих осіб, родин іміської громади в цілому.
З цією метою міська влада сприяє:
- розповсюдженню інформації про шкоду, яку алкоголь танаркотики можуть завдати здоров'ю та благополуччю окремих осіб,сімей та спільнот, використовуючи для цього заходи громадськоїпросвіти або засоби масової інформації;
- проведенню кампаній засобами масової інформації з тим, щобпосилити серед громадськості підтримку існуючих або новихстратегій, направлених на зменшення тієї шкоди, що може бутизаподіяна вживанням алкоголю та наркотиків;
- наданню молоді можливості отримати орієнтовану на набуттяпрактичних профілактичних навичок освіту в рамках інтегрованої тацілісної програми протиалкогольної та протинаркотичної просвіти,що базується на принципах створення безпечного та сприятливого дляздоров'я середовища, та використовує дозволені державою форми; таметоди проведення цієї роботи;
- забезпеченню того, щоб протиалкогольна та протинаркотичнаосвіта, починаючи з дошкільного рівня, була включена до навчальнихпрограм дошкільних та шкільних установ одночасно з відповідниминавчальними програмами для батьків.
Відповідальність за інформування та просвіту населення щодоставлення до алкоголю та наркотиків покладається на органиміського управління, що відповідають за роботу закладів освіти танауки в місті і працюють з сім'єю та молоддю.
6. РЕКЛАМУВАННЯ ТА ПРОПАГАНДА АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ
ТА НАРКОТИКІВ
Міська влада контролює та забезпечує повну заборонурекламування та пропаганди немедичного вживання наркотиків.
Міська влада підтримує заходи, спрямовані на захист дітей тамолоді від реклами алкогольних напоїв.
З цією метою міська влада:
- обмежує рекламу алкогольних напоїв колом друкованих видань,призначених для дорослих;
- встановлює правила рекламування алкогольних напоїв, щозапобігають позитивному відображенню ефектів від вживанняалкоголю, залученню молоді до рекламування алкогольних напоїв, атакож забороняє пропаганду та рекламування алкогольної продукції,яка може здатися особливо привабливою для дітей та молоді;
- забороняє організаторам культурно-розважальних заходівзалучати промисловість, що виробляє алкогольні напої, виконуватифункції спонсора заходів, призначених для молоді, що проводятьсяна території міста;
- підтримує обмеження на спонсорство спортивних заходів збоку промисловості, що виробляє алкогольні напої;
- вводить жорсткі правила, що регламентують заходи,спрямовані на сприяння вживанню алкоголю, такі, наприклад, яквинні або пивні фестивалі та пивні конкурси.
Відповідальність за роботу щодо регулювання реклами тапропаганди алкогольних напоїв та наркотичних речовин покладаєтьсяна місцеві органи влади відповідно до їх компетенції.
7. АЛКОГОЛЬ, НАРКОТИКИ ТА ТРАНСПОРТ
Міська влада ставить за мету досягти значного скороченнякількості дорожньо-транспортних пригод, в тому числі з травмами тасмертельними випадками, причиною яких є керування транспортнимзасобом в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння. Головнеуправління охорони здоров'я та медичного забезпечення організуєпроведення спільно з Головним управлінням МВС України у містіКиєві обов'язкових протиалкогольних та протинаркотичних програмнавчання і профілактики для водіїв, що були затримані за керуваннятранспортними засобами у нетверезому стані, а також визначаєпорядок допуску до керування транспортним засобом для осіб залкогольною та наркотичною залежністю.
Міська влада впроваджує і забезпечує всі форми і методиконтролю за виконанням законодавства України, спрямованого протикерування транспортними засобами у стані сп'яніння. Ознаки станівалкогольного та наркотичного сп'яніння визначаються відповідно донормативних актів, що діють в Україні.
8. ВЗАЄМОДІЯ МІСТА З ГРОМАДСЬКИМИ
ТА НЕУРЯДОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ
Міська влада підтримує громадські та неурядові організації ігрупи самодопомоги, що пропагують здійснення ініціатив,спрямованих на запобігання або зменшення шкоди, яка може бутиспричинена вживанням алкоголю чи наркотиків, в тому числі:
- надання підтримки громадським та неурядовим організаціям,що мають досвід та компетентність у роботі щодо зменшення шкоди,яка може бути спричинена вживанням алкоголю та наркотиків, в томучислі асоціаціям працівників охорони здоров'я, іншим представникамгромадськості, організаціям споживачів;
- надання підтримки громадським та неурядовим організаціям,що відіграють особливу роль в інформуванні та мобілізації міськоїгромади щодо алкогольних проблем, агітації на користьвдосконалення існуючої алкогольної та наркотичної політики таефективної її реалізації серед урядових кіл, а також розкриття тависвітлення шкідливих дій алкогольної промисловості.
V. ФОРМУЛЮВАННЯ, ЗДІЙСНЕННЯ ТА МОНІТОРИНГ МІСЬКОЇ
ПОЛІТИКИ ЩОДО АЛКОГОЛЮ ТА НАРКОТИКІВ
Київська міська рада забезпечує формулювання та здійсненнярізнобічної політики щодо алкоголю та наркотиків у місті Києві.
Здійснення та моніторинг міської політики щодо алкоголю танаркотиків покладається на Київську міську державну адміністрацію.
Розпорядженням Київської міської державної адміністраціїзатверджується Положення про Київську міську наркологічну службута про розподіл компетенцій між місцевими органами та відомствамив роботі, спрямованій на контроль та регулювання алкогольної інаркотичної ситуації.
Концепція дій щодо алкоголю та наркотиків у м. Києвізатверджується Київською міською радою.
Принципи та положення цієї Концепції відтворюються необхіднимчином у всіх рішеннях Київської міської ради та Київської міськоїдержавної адміністрації.
Заступник Київського міського
голови - секретар Київради В.Яловий
"Хрещатик" N 111 (2514) від 3 серпня 2004 року