КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 165 від 31.01.2001
Про схвалення міської комплексної
програми "Турбота" на 2001-2005 роки
З метою подальшого вирішення невідкладних питаньорганізаційного, матеріально-технічного, медичного тасоціально-побутового обслуговування громадян м. Києва, якіпотребують соціальної допомоги і підтримки, та на виконанняпостанови Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2000 р. N 1370( 1370-2000-п ) "Про затвердження заходів, спрямованих нареалізацію у 2001 році Основних напрямів соціальної політики наперіод до 2004 року" (п.6.2):
1. Схвалити міську комплексну програму "Турбота" на 2001-2005роки (додається) та подати її на затвердження Київради.
2. Районним у м. Києві державним адміністраціям, виходячи іззавдань міської комплексної програми, розробити та затвердитирайонні програми "Турбота" на 2001-2005 роки.
3. Заступникам голови Київської міської державноїадміністрації: Бідному В.Г., Падалці В.М., Шовкуну І.В.,начальнику Головного управління праці та соціального захистунаселення Бичкову С.І. щорічно при складанні проекту програмисоціально-економічного та культурного розвитку і проекту бюджетум. Києва, передбачати, виходячи із фінансових можливостей, цільовікошти для забезпечення виконання заходів міської комплексноїпрограми "Турбота".
4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти назаступника голови Київської міської державної адміністраціїБідного В.Г.
Голова О.Омельченко
Додаток
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 31.01.2001 N 165
Міська комплексна програма "Турбота"
на 2001-2005 роки
Міська комплексна програма "Турбота" на 2001-2005 рокипідготовлена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від31 серпня 2000 р. N 1370 ( 1370-2000-п ) "Про затвердженнязаходів, спрямованих на реалізацію у 2001 році Основних напрямівсоціальної політики на період до 2004 року" (п.6.2) та протоколудоручень, напрацьованих під час наради від 12.10.2000 у заступникаголови Київської міської держадміністрації Бідного В.Г.
Програма "Турбота" сформована Науково-дослідним інститутомсоціально-економічних проблем міста на підставі пропозицій тазауважень Головних управлінь, управлінь та інших структурнихпідрозділів Київської міської державної адміністрації, районних ум. Києві державних адміністрацій, громадських організацій,діяльність яких спрямована на підвищення соціального захистумалозабезпечених верств населення.
Щорічно при складанні проекту бюджету м. Києва,передбачатимуться, виходячи із фінансових можливостей, цільовікошти для забезпечення виконання заходів міської комплексноїпрограми "Турбота".
Преамбула
Мета Комплексної програми "Турбота":
Подальше вирішення невідкладних питань
організаційно-правового та інформаційного забезпечення,
матеріально-технічного, медичного, соціально-побутового,
торговельного, культурного обслуговування малозабезпечених
громадян м. Києва.
Програма включає додаткові заходи щодо поліпшення
обслуговування громадян міста, які потребують соціальної
допомоги і підтримки.
При розробці Програми враховувались наступні обставини:
- реальна соціально-економічна ситуація сьогодення, внаслідокякої все більша кількість інвалідів, пенсіонерів, багатодітнихсімей опиняється не тільки за межею малозабезпеченості, але й замежею виживання;
- доцільність поліпшення організаційно-правового забезпеченнянадання фінансової допомоги, пільг та підтримки;
- необхідність підвищення якості роботи і професійноїпідготовки спеціалістів, які забезпечують реалізацію програми;
- необхідність збереження пріоритетних напрямків соціальногозахисту, що дозволяють реально підтримувати життєдіяльністьнайбільш соціально незахищених мешканців міста.
Пріоритетні напрямки:
- надання соціальної допомоги і підтримки сім'ям з дітьми -багатодітним, неповним сім'ям, сім'ям, які опікуютьсядітьми-сиротами, дітьми-інвалідами, тому що саме ці категоріїсімей більше інших зазнають економічних труднощів у зв'язку з чиммають реальну можливість переходу в розряд неблагополучних сімей,що відповідним чином відобразиться на майбутньому дітей;
- розвиток волонтерського громадського руху з метою наданнясоціально-педагогічної допомоги, здійснення соціального супроводута соціальної реабілітації інвалідів, кризових категорій дітей тамолоді;
- підтримка інвалідів, ветеранів, учасників бойових дій, вдівпомерлих учасників війни;
- надання соціальної допомоги малозабезпеченим верствамнаселення з числа одиноких пенсіонерів і інвалідів з метою їхпідтримки і профілактики можливої асоціальної поведінки;
- забезпечення соціальної і матеріальної допомоги особам, якіопинилися в екстремальній ситуації в зв'язку з важкою хворобою,пожежею, постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи тощо;
- підтримка громадських організацій, діяльність яких маєсоціальне спрямування.
Виходячи з пріоритетів в соціальній політиці міста визначенаархітектоніка Програми, що враховує комплекс заходів для вирішеннянайгостріших проблем соціального захисту найменш захищенихкатегорій киян.
В основу розробки Програми покладено системний аналіззаконодавства України, що формує соціальну політику в країні, атакож досвід роботи органів і закладів соціального захисту міста,який був отриманий в процесі реалізації попередніх міськихсоціальних програм. При розробці Програми враховані рішенняКиївради, пропозиції головних управлінь, управлінь та відділівКиївської міської держадміністрації, районних у місті Києвідержавних адміністрацій, громадських організацій, діяльність якихспрямована на підвищення соціального захисту населення.
Для забезпечення реалізації Програми передбачається виділенняцільових коштів, виходячи з фінансових можливостей бюджету міста,залучення благодійних внесків та гуманітарної допомоги.
Для відслідковування ходу реалізації Програми проводитиметьсящорічний моніторинг виконання передбачених заходів.
Відповідальними виконавцями Програми є:
- Головне управління праці та соціального захисту населення, - Головне фінансове управління,
- Головне управління охорони здоров'я,
- Головне управління культури,
- Головне управління освіти і науки,
- Головне управління продовольчих ресурсів, торгівлі тапобутового обслуговування населення,
- управління у справах захисту населення від наслідків аваріївиконавцями на Чорнобильській АЕС,
- відділ по роботі з жінками та малозахищеними верстваминаселення,
- відділ у справах ветеранів війни та воєнних конфліктів,
- Соціальна служба для молоді,
- інші структурні підрозділи Київської міської державноїадміністрації,
- районні в м. Києві державні адміністрації,
- міське відділення Фонду України соціального захистуінвалідів,
- громадські організації інвалідів.
Комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування громадян
міста, які потребують соціальної допомоги і підтримки
------------------------------------------------------------------
| Зміст заходів | Виконавці | Відпові- |
| | | дальні за |
| | | виконання |
|----------------------------------------------------------------|
| I. Організаційно-правове забезпечення |
|----------------------------------------------------------------|
|1. Розробити у кожному районі міста |Райдержад- |Голови |
|районні комплексні програми |міністрації, |райдержад- |
|"Турбота" на 2001-2005 роки, |Головне |міністрацій,|
|виходячи із завдань міської |управління |Бідний В.Г. |
|програми. При формуванні районних |праці та | |
|бюджетів на рік передбачати |соціального | |
|виділення коштів на реалізацію |захисту | |
|заходів районних програм |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|2. Здійснювати подальший розвиток |Головне |Бідний В.Г. |
|міської мережі установ з надання |управління | |
|соціальної допомоги шляхом відкриття|праці та | |
|підрозділів з надання психологічних,|соціального | |
|медичних, побутових послуг, |захисту | |
|натуральної та гуманітарної допомоги|населення, | |
| |райдержад- | |
| |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|3. Організувати та проводити |Головне |Бідний В.Г. |
|підвищення фахової кваліфікації |управління | |
|працівників системи соціального |праці та | |
|захисту |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|4. Проводити підготовку фахівців із |Головне |Толстоухов |
|соціально-побутової допомоги |управління |А.В., Бідний|
|самотнім непрацездатним громадянам |освіти і |В.Г. |
|на базі профтехучилищ міста |науки, Головне| |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|5. Розглянути питання про виділення |Відділ по |Бідний В.Г. |
|коштів Київському міському Центру |роботі з | |
|роботи з жінками на навчання та |жінками та | |
|проведення тренінгів: з працівниками|малозахищеними| |
|правоохоронних органів; з медичними |верствами | |
|і соціальними працівниками |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|6. Надавати безкоштовну |Соціальна |Толстоухов |
|консультативну допомогу дітям, |служба для |А.В. |
|молоді, сім'ям спеціалістами |молоді, | |
|(психологами, лікарями, юристами). |Служба | |
|Організовувати роботу |у справах | |
|спеціалізованих соціальних служб |неповнолітніх | |
|"Громадська приймальня для молоді", | | |
|"Телефон довіри", міського | | |
|психологічного центру для дітей та | | |
|підлітків | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|7. Вирішувати питання про надання, |Головне |Бідний В.Г. |
|додатково до передбачених |управління | |
|законодавством України доплат сім'ям|праці та | |
|з дітьми, щомісячної матеріальної |соціального | |
|допомоги одиноким матерям та матерям|захисту | |
|неповнолітніх дітей, батьки яких |населення, | |
|ухиляються від сплати аліментів |райдержад- | |
| |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|8. Розглянути питання про збільшення|Головне |Бідний В.Г.,|
|(перегляд) розміру сукупного доходу |управління |голови |
|при наданні допомоги на дітей |праці та |райдержад- |
|малозабезпечених сімей при |соціального |міністрацій |
|народженні дитини |захисту | |
| |населення, | |
| |райдержад- | |
| |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|9. Вирішити питання щодо |Відділ по |Бідний В.Г. |
|впровадження в м. Києві єдиного |роботі з | |
|зразка посвідчення багатодітної |жінками та | |
|родини |малозахищеними| |
| |верствами | |
| |населення, | |
| |Координаційний| |
| |центр | |
| |Київського | |
| |міського | |
| |об'єднання | |
| |організацій | |
| |багатодітних, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|10. Розвивати систему сімейного |Управління у |Толстоухов |
|виховання дітей, що залишилися без |справах сім'ї |А.В. |
|піклування батьків та знаходяться на|та молоді, | |
|опікуванні. Надавати |Соціальна | |
|соціально-педагогічну, юридичну, |служба для | |
|психологічну, медичну, |молоді, | |
|консультативну допомогу сім'ям, що |райдержад- | |
|мають дітей на опікуванні |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|11. Здійснювати |Соціальна |Толстоухов |
|соціально-профілактичну роботу, |служба для |А.В. |
|соціальний супровід та соціальну |молоді, Служба| |
|реабілітацію кризових категорій |у справах | |
|дітей та молоді, кризових сімей. |неповнолітніх,| |
|Розпочати реалізацію програм |райдержад- | |
|соціально-реабілітаційної допомоги |міністрації | |
|дітям з кризових сімей "Друга | | |
|сім'я", "Недільна сім'я", "Прийомна | | |
|сім'я" | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|12. Продовжити роботу з соціальної |Соціальна |Толстоухов |
|адаптації та інтеграції в |служба для |А.В. |
|суспільство молоді з функціональними|молоді, | |
|обмеженнями та сприяти реалізації |райдержад- | |
|комплексу програм соціальної |міністрації | |
|підтримки молоді з функціональними | | |
|обмеженнями, зокрема | | |
|дітей-інвалідів, та виділення | | |
|приміщень для цієї роботи соціальним| | |
|службам для молоді. Організувати | | |
|роботу волонтерських спеціалізованих| | |
|соціальних служб для дітей та молоді| | |
|з функціональними обмеженнями | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|13. Організувати надання |Соціальна |Толстоухов |
|соціально-педагогічної |служба для |А.В., Бідний|
|консультативної допомоги |молоді, |В.Г. |
|дітям-інвалідам та їх сім'ям, |Головне | |
|розпочати експеримент з делегування |управління | |
|повноважень соціального працівника |праці та | |
|одному з батьків в сім'ї, що має на |соціального | |
|вихованні дитину-інваліда |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|14. Створити міську міжвідомчу раду |Головне |Бідний В.Г. |
|з питань ранньої соціальної |управління | |
|реабілітації дітей-інвалідів |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення, | |
| |відділ по | |
| |роботі з | |
| |жінками та | |
| |малозахищеними| |
| |верствами | |
| |населення, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|15. Розробити міську програму |Головне |Бідний В.Г. |
|ранньої соціальної реабілітації |управління | |
|дітей-інвалідів, орієнтовану на |праці та | |
|запровадження системи ранньої |соціального | |
|соціальної реабілітації |захисту | |
|дітей-інвалідів з використанням |населення, | |
|сучасного прогресивного вітчизняного|відділ по | |
|та зарубіжного досвіду |роботі з | |
| |жінками та | |
| |малозахищеними| |
| |верствами | |
| |населення, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|16. Створити в кожному районі центри|Головне |Бідний В.Г. |
|ранньої соціальної реабілітації |управління | |
|дітей-інвалідів, розробити типове |праці та | |
|положення про міський та районний |соціального | |
|центр ранньої соціальної |захисту | |
|реабілітації дітей-інвалідів; |населення, | |
|забезпечити підготовку та |відділ по | |
|перепідготовку спеціалістів для |роботі з | |
|центрів ранньої соціальної |жінками та | |
|реабілітації дітей-інвалідів |малозахищеними| |
| |верствами | |
| |населення, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я, | |
| |райдержад- | |
| |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|17. Сприяти реалізації благодійних |Відділ по |Бідний В.Г. |
|програм Київського об'єднання Спілки|роботі з | |
|Самаритян України: "Сім'я - Сім'ї", |жінками та | |
|та забезпечення фінансової |малозахищеними| |
|матеріальної підтримки бюджетних |верствами | |
|лікувальних установ, дитячих |населення | |
|закладів та малозахищених верств | | |
|населення | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|18. Опрацювати питання щодо розробки|Головне |Бідний В.Г.,|
|пристосувань для вітчизняних засобів|управління |Чебунін О.І.|
|транспорту, що відповідають потребам|транспорту та | |
|інвалідів |зв'язку, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |промислової | |
| |політики, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|19. Розглянути питання щодо |Головне |Бідний В.Г. |
|безкоштовного проїзду в міському |управління | |
|транспорті інвалідів з дитинства |праці та | |
|всіх категорій та матерів, які |соціального | |
|виховують дітей-інвалідів |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|20. Сприяти через районні державні |Райдержад- |Голови |
|адміністрації наданню безкоштовних |міністрації, |райдержад- |
|продуктових наборів: |Головне |міністрацій |
|- дітям з малозабезпечених сімей - |управління | |
|до Міжнародного дня захисту дітей; |праці та | |
| |соціального | |
|- дітям-інвалідам - до Міжнародного |захисту | |
|Дня інвалідів; |населення | |
| | | |
|- пенсіонерам, які отримують пенсію | | |
|менше розміру межі | | |
|малозабезпеченості, затвердженої | | |
|Верховною Радою України - до Дня | | |
|людей похилого віку | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|21. Розширити практику надання |Райдержад- |Голови |
|шефської допомоги самотнім |міністрації, |райдержад- |
|престарілим громадянам та інвалідам,|Головне |міністрацій,|
|ветеранам війни та праці |управління |Бідний В.Г. |
|підприємствами, навчальними |праці та | |
|закладами, комерційними структурами |соціального | |
| |захисту | |
| |населення, | |
| |підприємства, | |
| |навчальні | |
| |заклади, | |
| |комерційні | |
| |структури | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|22. Здійснювати контроль за |Головне |Бідний В.Г.,|
|дотриманням підприємствами, |управління |Чебунін О.І.|
|організаціями та установами чинного |праці та | |
|законодавства України щодо |соціального | |
|соціального захисту інвалідів, |захисту | |
|інвалідність яких настала під час |населення, | |
|роботи на них. Турбуватись про їх |відділ з | |
|соціальний захист, обслуговування, |питань охорони| |
|забезпечення інвалідною технікою |праці, | |
| |райдержад- | |
| |міністрації, | |
| |керівники | |
| |підприємств, | |
| |організацій, | |
| |установ всіх | |
| |форм власності| |
|------------------------------------+--------------+------------|
|23. Провести з участю громадських |Головне |Бідний В.Г. |
|організацій інвалідів наукове |управління | |
|соціологічне дослідження становища |праці та | |
|інвалідів столиці, за підсумками |соціального | |
|якого визначити основні напрямки |захисту | |
|поліпшення їх становища |населення, | |
| |Центр по | |
| |роботі з | |
| |інвалідами, | |
| |громадські | |
| |організації | |
| |інвалідів | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|24. Розробити програму адаптації |Центр по |Бідний В.Г. |
|інвалідів в місцях постійного |роботі з | |
|перебування |інвалідами, | |
| |Міське | |
| |відділення | |
| |Фонду України | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |інвалідів, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|25. Розробити критерії віднесення |Координаційна |Бідний В.Г.,|
|столичних громадських організацій та|рада міських |Чебунін О.І.|
|їх підприємств до інвалідних, як |громадських | |
|тих, що мають право на отримання |організацій | |
|фінансової допомоги з місцевого |інвалідів. | |
|бюджету |Центр роботи з| |
| |інвалідами, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |промислової | |
| |політики, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|26. Сприяти вирішенню питань надання|Райдержад- |Голови |
|матеріальної допомоги районним |міністрації |райдержад- |
|товариствам інвалідів на оплату | |міністрацій |
|орендованих приміщень та комунальних| | |
|послуг | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|27. Продовжити удосконалення |Управління у |Бідний В.Г. |
|автоматизованої інформаційної |справах | |
|системи персонального обліку осіб, |захисту | |
|які постраждали внаслідок |населення від | |
|Чорнобильської катастрофи |наслідків | |
|(Державного реєстру) для нагляду за |аварії на | |
|станом здоров'я хворих |Чорнобильській| |
| |АЕС, Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|28. Продовжити роботу із |Головне |Бідний В.Г.,|
|удосконалення |управління |голови |
|комп'ютерно-інформаційної системи |праці та |райдержад- |
|даних про киян, охоплених |соціального |міністрацій |
|комплексною програмою "Турбота", їх |захисту | |
|потреб та стану здоров'я |населення, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я, | |
| |райдержад- | |
| |міністрації | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|29. Ввійти з пропозиціями до |Громадські |Бідний В.Г. |
|Кабінету Міністрів України щодо |організації | |
|зменшення для підприємств і |інвалідів, | |
|організацій столиці, які |Головне | |
|використовують працю інвалідів з |управління | |
|питомою вагою не менше 50 % від |праці та | |
|загальної чисельності працюючих та |соціального | |
|40 % частки фонду заробітної плати |захисту | |
|інвалідів, відповідного пільгового |населення | |
|оподаткування. | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|30. Звернутись до Кабінету Міністрів|Центр по |Бідний В.Г. |
|України з пропозицією про створення |роботі з | |
|при Міністерстві праці та соціальної|інвалідами, | |
|політики комісії із атестації |Головне | |
|робочих місць для інвалідів на |управління | |
|підприємствах, установах та |праці та | |
|організаціях |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|31. Розглянути питання щодо |Головне |Бідний В.Г. |
|звільнення інвалідів, які згідно з |управління МВС| |
|висновком МСЕК мають право на |України в | |
|забезпечення автомобілями з ручним |м. Києві, | |
|керуванням, від оплати за номерні |Головне | |
|знаки і комп'ютерні послуги при |управління | |
|реєстрації в органах ДАІ |праці та | |
|транспортного засобу та від оплати |соціального | |
|за діагностику технічного стану |захисту | |
|автомобіля при проходженні річного |населення | |
|технічного огляду | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|32. Подати пропозиції про |Київська |Бідний В.Г. |
|законодавче встановлення порядку, |організація | |
|згідно з яким при вчиненні |УТОГ, Головне | |
|нотаріальних дій з участю глухих |управління | |
|громадян щодо оформлення заповіту, |праці та | |
|дарування, продажу житла проводиться|соціального | |
|з обов'язковою участю |захисту | |
|перекладача-дактилолога товариства |населення | |
|глухих | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|33. Звернутись до Верховної Ради |Громадські |Бідний В.Г. |
|України з пропозицією про внесення |організації | |
|до "Житлового Кодексу України" |інвалідів, | |
|( 5464-10 ) статті про захист житла | | |
|та майна інвалідів, визнаних |Головне | |
|недієздатними, які після смерті |управління | |
|опікуна залишились самі |житлового | |
| |господарства, | |
| |Головне | |
| |управління | |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|34. Звернутись до Верховної Ради |Громадські |Бідний В.Г. |
|України з пропозицією щодо |організації | |
|встановлення особливого статусу |інвалідів, | |
|інваліда психічного захворювання |Головне | |
| |управління | |
| |охорони | |
| |здоров'я | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|35. Звернутись до Верховної Ради |Громадські |Толстоухов |
|України про надання пільг сім'ям, |організації |А.В. |
|які виховують дитину-інваліда щодо |інвалідів, | |
|оплати житлово-комунальних послуг, |Соціальна | |
|позачергове встановлення телефону та|служба для | |
|його оплату |молоді | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|36. Ввести в районних службах |Райдержад- |Голови |
|соціальної допомоги психічно хворим |міністрації, |райдержад- |
|посади психолога та юриста (за |Головне |міністрацій,|
|договором) |управління |Бідний В.Г. |
| |праці та | |
| |соціального | |
| |захисту | |
| |населення | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|37. Розглянути пропозиції |Головне |Бідний В.Г. |
|організацій інвалідів щодо |управління | |
|поліпшення лікування психічно хворих|охорони | |
|та хворих на шизофренію і епілепсію |здоров'я | |
|у лікарнях та інтернатах, | | |
|забезпечення їх безкоштовно ліками | | |
|та впровадити відповідні заходи | | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|38. Розглянути питання про створення|Головне |Чебунін О.І.|
|в м. Києві програми виробництва |управління | |
|предметів та засобів догляду за |промислової | |
|стомованими хворими |політики | |
|------------------------------------+--------------+------------|
|39. Звернутись до Верховної Ради |Відділ по |Бідний В.Г. |
|України про надання пільг сім'ям, в |роботі з | |
|яких є хворі на гемофілію щодо 50 % |жінками та | |