КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
XII сесія IV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 135/3226 від 09.03.2006
Про комплексну програму "Молодь міста Києва
на 2006-2008 роки"
З метою реалізації в м. Києві молодіжної та сімейноїполітики, визначеної Декларацією України "Про загальні засадидержавної молодіжної політики в Україні" ( 2859-12 ), тавідповідно до Законів України "Про сприяння соціальномустановленню та розвитку молоді в Україні" ( 2998-12 ), "Промолодіжні та дитячі громадські організації" ( 281-14 ), "ПроЗагальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки"( 1281-15 ) Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити комплексну програму "Молодь міста Києва на2006-2008 роки" згідно з додатком.
2. Визначити Головне управління у справах сім'ї та молодівиконавчого органу Київради (Київської міської державноїадміністрації) головним відповідальним за реалізацію комплексноїпрограми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки".
3. Структурним підрозділам виконавчого органу Київради(Київської міської державної адміністрації), на які покладенареалізація комплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008роки", та виконавчим органам районних у м. Києві рад (районнимдержавним адміністраціям) щорічно при формуванні бюджету м. Києвана 2006 та наступні роки передбачати фінансування програм ізаходів на реалізацію комплексної програми "Молодь міста Києва на2006-2008 роки".
4. Фінансування програм і заходів в рамках реалізаціїкомплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки"здійснювати в межах загальних асигнувань головних розпорядниківбюджетних коштів - виконавців комплексної програми "Молодь містаКиєва на 2006-2008 роки" та виконавчих органів районних у м. Києвірад (районних державних адміністрацій).
5. Головному управлінню у справах сім'ї та молоді виконавчогооргану Київради (Київської міської державної адміністрації)щорічно інформувати Київську міську раду про хід виконаннякомплексної програми "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки".
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київської міської ради з питань охорони здоров'я тасоціального захисту.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київради
від 09.03.2006 N 135/3226
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
"МОЛОДЬ МІСТА КИЄВА НА 2006-2008 РОКИ"
I. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ
1. СТАНОВИЩЕ МОЛОДІ М. КИЄВА ТА НЕОБХІДНІСТЬ
РОЗРОБЛЕННЯ ПРОГРАМИ
У м. Києві проживає приблизно 994 тис. молодих людей вікомвід 14 до 35 років, які становлять 38 % усього населення столиці.Проте місце молоді в суспільному житті визначається не лишезначною часткою в структурі населення, але й особливостями їїсоціального становлення, суспільним призначенням. Адже молоді людиз одного боку, як одна з найбільш соціально незахищених верствсуспільства мають бути об'єктом здійснення молодіжної політики, аз іншого боку, виступають провідником демографічного,соціально-економічного, політичного та духовного поступу,визначальним чинником перетворень, адекватних назрілим потребам івикликові часу, і є одним із суб'єктів реалізації цієї політики.
Саме тому для органів державної влади м. Києва, як і Українив цілому, яка в процесі розбудови незалежної держави здійснюєважливі соціально-політичні перетворення в країні, прагнегармонійно інтегруватися до світової спільноти, якомога повнішезалучення молоді до трансформаційних процесів є одним знайважливіших завдань.
Упродовж останніх років у місті в межах реалізації державноїмолодіжної політики в інтересах як молодих громадян, так ісуспільства, держави в цілому здійснено ряд важливих політичних,правових, організаційних заходів. Сконцентрованість зусильдержавних органів і громадських організацій, зокрема завдякиреалізації комплексної програми "Молодь міста Києва на 2001-2005роки" ( ra0446023-01 ), позитивно вплинула на процес соціалізаціїмолодих громадян столиці.
Молодь міста отримала більше можливостей для отриманняякісної освіти, у тому числі й вищої: якщо у 2001/2002 навчальномуроці в місті працювало 30 гімназій та 38 ліцеїв, то у 2004/2005навчальному році - відповідно 44 і 40, впродовж цього часу на 161тис. більше стало навчатися молодих людей у вищих навчальнихзакладах міста.
Поліпшилася робота щодо стимулювання розвитку молодіжногопідприємництва та вирішення проблем зайнятості молоді, у томучислі й сприяння вторинній зайнятості. Якщо у 2001 р. службамизайнятості в місті було працевлаштовано 5,6 тис. молоді віком до28 років, то у 2004 р. - уже 11,3 тис. осіб. Упродовж 2001-2005рр. лише через Молодіжну біржу праці було працевлаштовано майже 11тис. молодих людей, з них приблизно 5 тис. - на постійну роботу,понад 6 тис. юнаків та дівчат у складі трудових молодіжних загоніввиконували тимчасові та громадські роботи з благоустрою міста.
Значна увага міськими державними органами і громадськимиорганізаціями була приділена наданню соціальних послуг різнимкатегоріям дітей та молоді. Більше половини київських дітей (цейпоказник значно перевищує загальноукраїнський) щорічно проходятьоздоровлення в дитячих санаторіях та оздоровницях. З 2002 рокупочали працювати студентські соціальні служби, послугами яких нинікористуються студенти 10 вищих навчальних закладів. У містіпродовжена практика виплати щомісячних іменних стипендій і премійКиївського міського голови для представників творчої молоді,кращих студентів вищих навчальних закладів. Стипендії дляобдарованої молоді засновано у більшості районів міста.
На загальноміському рівні з'явилися позитивні зрушення увирішенні проблем проведення молоддю вільного часу, особливо підчас свят та відзначення визначних дат, пов'язаних із боротьбоюукраїнського народу за незалежність.
Новим змістом наповнилася робота щодо залучення молоді догромадської активності, підтримки дитячих і молодіжних громадськихорганізацій, органів студентського самоврядування. При міськійдержавній адміністрації активно діє Рада з питань молодіжноїполітики, до складу якої входять представники дитячих і молодіжнихгромадських організацій. Головним управлінням у справах сім'ї тамолоді запроваджено новий порядок надання фінансової підтримкимолодіжним та дитячим громадським об'єднанням, що дозволиловпродовж 2001-2005 рр. профінансувати 74 молодіжні проекти, надатидотації і субсидії для здійснення статутної діяльності 15новоствореним громадським організаціям. За звітний періодсоціальні служби для сім'ї, дітей та молоді столиці активнопідтримували розвиток взаємодії з громадськими, благодійнимиорганізаціями. На сьогодні понад шістдесят неурядових організаційстолиці надають безкоштовні соціальні послуги різним групам сімей,дітей та молоді. У 2005 р. при Київському міському голові та приголовах районних рад міста створено консультативно-дорадчістудентські ради.
Поліпшилося інформаційне забезпечення здійснення в містідержавної молодіжної політики. Щотижня на міських каналах виходитьінформаційно-публіцистична телепрограма соціального спрямування"Молодіжна телевізійна служба", надавалася підтримка у виданнібезкоштовних газет для київських студентів: "Студентський пульсКиєва", "Студентський пульс", "Київ молодий" та "Наша молодь".
У місті створена система організаційно-управлінських структур(управління і відділи у справах сім'ї та молоді) й мережасоціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (11 центрів, 81спеціалізована соціальна служба, 61 консультативний пункт, 82підліткових клуби за місцем проживання). Проте для значної частинимолодих громадян столиці все ще залишаються гострими проблемибідності, безробіття, насильства, залежностей, відсутностідоступних молодіжних закладів, особливо за місцем проживання,безпритульності.
Упродовж останніх п'яти років не вдалося зупинити тенденціюдо зростання серед молоді соціально небезпечних хвороб, у першучергу ВІЛ-інфекції та СНІДУ, показники поширеності яких у містізалишаються вищими від загальноукраїнських показників. З іншогобоку, в молодіжному середовищі не стало провідним бажання вестиздоровий спосіб життя.
Усе ще залишається низьким рівень економічної активностімолодих людей. Значна частина молоді зайнята у нерегламентованомусекторі економіки, що негативно впливає як на економічне становищеміста, так і призводить до того, що молодь піддається з бокуроботодавців різноманітним утискам та порушенням її прав.
Болючою проблемою для молоді міста є питання забезпеченняжитлом. Хоча й упродовж 2001-2005 рр. із міського бюджету буловиділено 78,6 млн. грн. на пільгове довготермінове кредитуваннябудівництва житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян,однак поліпшити свої житлові умови змогли тільки 1005 молодихсімей та одиноких молодих громадян, тоді як у черзі на отриманнятакого кредиту в районах міста перебуває 7,5 тис. молодих сімей.
Високим залишається рівень злочинності серед молоді міста.При цьому вона все більше набуває корисливого характеру,зменшується середній вік молодих злочинців, серед них зростаєкількість тих, хто ніде не працює і не навчається.
Зростають споживацькі настрої молоді, зорієнтовані перш завсе на сферу розваг. Негативно впливають на молодих громадяннедоброякісні зразки іноземної культури, перенасичені елементамижорстокості, пропагандою чужих для українського народу моральних ісвітоглядних цінностей.
За 2004-2005 роки в молодіжному середовищі сформуваласьтенденція щодо своєчасного пошуку допомоги та підтримки. Однакзагальний стан молоді проблемних, кризових груп характеризуєтьсянизьким рівнем мотивації та самостійності у прийнятті допомоги.
Усе вищевикладене, а також позитивний досвід реалізаціїпопередньої Комплексної програми "Молодь міста Києва на 2001-2005роки" ( ra0446023-01 ) обумовлюють необхідність прийняттяКиївською міською радою Комплексної програми "Молодь міста Києвана 2006-2008 роки" (далі - Програма).
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ Й ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ
Головна мета Програми полягає у створенні сприятливихполітичних, економічних, соціальних, правових, організаційних іфінансових умов та гарантій для життєвого самовизначення ісамореалізації молоді столиці України, активізації її участі усоціально-економічному, науковому, політичному, культурному життіміста.
Основними завданнями Програми є:
- підвищення ефективності реалізації державної молодіжноїполітики в м. Києві;
- активізація участі молоді в усіх сферах життєдіяльностітериторіальної громади м. Києва, сприяння розвитку їїініціативності, розширення можливостей участі молодих людей уформуванні й реалізації державної молодіжної політики на міськомута районних рівнях м. Києва;
- забезпечення молодим громадянам стартових можливостей уздобутті освіти, працевлаштуванні, розвитку підприємницькоїініціативи, отриманні житла;
- поліпшення стану здоров'я дітей і молоді міста;
- розвиток та удосконалення системи надання соціальних послугі допомоги тим, хто перебуває у скрутному матеріальному чисоціальному становищі;
- реформування й оновлення соціально-культурної та побутовоїінфраструктури, насамперед для молодих сімей, наближення їх домісця проживання молоді;
- створення оптимальних умов для залучення молоді до процесівконсолідації та розвитку української нації, її історичноїсвідомості, традицій і культури, поліпшення становища молодоїсім'ї, створення умов для задоволення її культурних, інформаційнихпотреб;
- створення ефективної системи протидії антигромадським,негативним проявам у молодіжному середовищі столиці;
- надання державної інформаційно-методичної, організаційноїпідтримки громадським молодіжним та дитячим організаціям іфінансової підтримки на реалізацію її програм, спрямованих нарозв'язання соціальних проблем молоді;
- зміцнення матеріально-технічного та фінансовогозабезпечення установ, закладів, громадських організацій, щопрацюють з дітьми та молоддю.
Досягнення означеної мети вбачається в комплексному тасистемному підході всіх суб'єктів молодіжної політики до їївпровадження шляхом координації зусиль і необхідних засобів;подолання дублювання, відомчої відокремленості у справі захистуконституційних прав молоді; поліпшення соціально-економічних,побутових умов життя молоді й розвитку їх громадянської татрудової активності, формування духовної культури.
У результаті виконання програми очікується:
- підвищити у порівнянні з попередніми роками показникиефективності реалізації в місті державної молодіжної політики;
- поліпшення умов для соціального становлення та розвиткумолоді міста;
- підвищення зацікавленості молоді у здобутті освіти за фахомі кваліфікацією, які б задовольняли потреби економічної,соціально-культурної та побутової сфери міста, запровадженнямеханізму кредитування на навчання за рахунок місцевого й районнихбюджетів міста, бюджетів комунальних підприємств, установ таорганізацій, активізація органів учнівського і студентськогосамоврядування, поліпшення умов проживання студентів угуртожитках;
- поглиблення економічної активності молоді, позитивнізрушення у вирішенні проблеми зайнятості міської молоді,орієнтованої на потреби економічної, соціально-культурної тапобутової сфери міста, забезпечення тимчасовою роботою, залученнямолоді до громадських робіт у вільний від навчання час, підтримкатрудових молодіжних загонів, заохочення роботодавців до наданнямолоді першого робочого місця, розвиток мережі служб і центрівпрацевлаштування молоді;
- розширення видів та форм соціальних послуг для дітей тамолоді міста, формування мережі спеціалізованих установ,консультативних пунктів та закладів для дітей, молоді, різнихкатегорій сімей, які перебувають у складних життєвих умовах;
- формування високого рівня гуманістичного світоглядустоличної молоді на основі розвинутого почуття патріотизму,національної самосвідомості, духовно-моральних, культурних,загальнолюдських цінностей;
- формування позитивно орієнтованих культурних потребстоличної молоді, підтримка професійних і самодіяльних колективівхудожньої творчості, творчих спілок та об'єднань, клубів заінтересами, розвиток інфраструктури проведення дозвілля, передусімза місцем проживання;
- поліпшення становища молодої сім'ї м. Києва, у першу чергу- задоволення її потреб у житлі;
- покращення основних показників здоров'я дітей і молодізавдяки проведенню програм, спрямованих на формування здоровогоспособу життя, активізацію занять фізкультурою та спортом;
- зниження рівня антигромадських, негативних проявів умолодіжному середовищі столиці;
- забезпечення якісно нового рівня інформації для київськоїмолоді;
- зміцнення матеріально-технічного й фінансового забезпеченняустанов, закладів, громадських організацій, що працюють з дітьмита молоддю, подальший розвиток молодіжної інфраструктури;
- створення сприятливих умов для активної участі громадськихорганізацій, молодих людей у формуванні і реалізації державноїмолодіжної політики в м. Києві.
3. ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ ТА ЇЇ ГОЛОВНІ ПРИНЦИПИ
Політико-правова сутність підходів щодо формування тареалізації Програми випливає з базових законів, що регламентують івизначають зміст молодіжної політики в Україні - Декларації "Прозагальні засади державної молодіжної політики в Україні"( 2859-12 ), Законів України "Про сприяння соціальному становленнюта розвитку молоді в Україні" ( 2998-12 ), "Про Загальнодержавнупрограму підтримки молоді на 2004-2008 роки" ( 1281-15 ) і "Промолодіжні та дитячі громадські організації" ( 281-14 ).
У процесі розроблення Програми враховувалися вимоги постановВерховної Ради України, Указів Президента України, іншихзаконодавчих і нормативних актів всеукраїнського та міськогорівнів, які приймалися впродовж останнього часу з метою створеннясприятливих передумов для життєвого самовизначення тасамореалізації молодих громадян, підтримки їхньої інноваційноїдіяльності, вирішення нагальних проблем молоді.
Програма розроблена з урахуванням специфічних особливостейміста Києва як політичного, культурного та бізнес-центру України,столиці Української держави і європейської країни, діючих міськихпрограм "Столична освіта", "Здоров'я киян" ( ra_132023-02 ),"Турбота" ( ra_603023-05 ), "Молодь за майбутнє Києва" на2005-2008 роки. Вона також передбачає подальше конкретненаповнення змісту й логіки реалізації молодіжної політикиКиївської міської ради в нових цільових програмах, які стосуютьсяперш за все проблем зайнятості, здоров'я, соціальної політики,соціального захисту, соціально-культурної сфери та ін. УКомплексну програму ввійшли тільки основні заходи, що відносятьсядо сфери молодіжної політики, і не включені більш детальні заходи,якщо вони внесені в програми відповідного профілю (освіти,зайнятості, охорони здоров'я тощо).
Програма будується на визнанні того, що кожна молода людина єактивним учасником розбудови суспільства й несе відповідальність упроцесах прийняття та виконання рішень на всіх рівнях, яківпливають на її життя.
Програма ґрунтується на визнанні таких принципів, які,зокрема застосовуються в роботі з молоддю на європейському тазагальносвітовому рівнях і випливають із концептуальних засад,закладених в українському законодавстві:
- принцип рівності - визнання прав та обов'язків усіх молодихлюдей щодо рівних можливостей доступу до послуг і ресурсів;
- принцип участі - визнання того, що кожна молода людина єактивним учасником розбудови суспільства, відіграє в ньому важливуроль та несе відповідальність у процесах прийняття рішень на всіхрівнях, які впливають на її життя;
- принцип доступності (рівного доступу) - доступ молоді довідповідних і необхідних програм та послуг незалежно від статі,місця проживання, соціального, культурного, економічного чинників;
- принцип гарантій, відповідно до якого держава надає всіммолодим громадянам мінімум державних соціальних послуг, якістосуються освіти, виховання, духовного і фізичного розвитку,професійної підготовки і працевлаштування, а подальший розвитокособи, її самореалізація - то насамперед зусилля самої людини, їїсамовдосконалення; цей принцип стимулюється різними способами, утому числі кредитуванням, системою раціональних пільг, визначеннямта заохоченням кращих і кращої діяльності;
- принцип всебічного забезпечення інтересів і потреб молодихгромадян столиці з урахуванням особливостей та специфіки різнихсоціальних категорій і груп молоді, у тому числі правовий тасоціальний захист тих молодих людей, які за власним соціальнимстатусом і станом здоров'я самі неспроможні про себе подбати (дітиз неповних чи багатодітних сімей, сироти, молоді інваліди тощо);
- принцип пріоритету, який передбачає, що в ході здійсненнядержавної молодіжної політики стимулюються і підтримуються, упершу чергу, ті молодіжні проекти, програми, ініціативи, якісприяють розв'язанню найпекучіших проблем молоді;
- принцип органічного поєднання громадських державнихінтересів та прав і свобод молодої людини;
- принцип збереження таємниці та конфіденційності в роботі звирішенням соціальних проблем молоді;
- принцип наукового обґрунтування та комплексностізапропонованих заходів;
- принцип спадкоємності, який базується на тому, що державнамолодіжна політика не може залежати від організаційних змін усистемі управління як державою в цілому, так і в м. Києві зокрема,приходу або відходу від "керма" тих чи інших політичних діячів,посадових осіб органів державної влади.
У центрі уваги державної молодіжної політики є молодь якстратегічний ресурс, головне джерело інновацій і важливий факторзмін. Саме тому пріоритетом державної політики є створення умовдля розвитку економічної та соціальної активності молоді,включення її у процес вирішення власних проблем і проблем країни.Принциповою позицією є активізація молоді, розвиток їїособистісних якостей за рахунок активної участі у житті містазамість політики розв'язання вже назрілих проблем та суперечностейу молодіжному середовищі.
Основними об'єктами Програми є:
- молодь віком від 14 до 35 років, яка мешкає у м. Києві, атакож ті молоді люди, які постійно проживають за межами м. Києва,але навчаються у навчальних закладах або працюють у м. Києві;
- молоді сім'ї - подружжя, у яких вік і чоловіка, і дружинине перевищує 35 років, або неповні сім'ї, у яких мати (батько)віком до 35 років, що мешкають у м. Києві;
- дитячі громадські організації - об'єднання громадян вікомвід 6 до 18 років, що створені й діють на території м. Києва,метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію тазахист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволеннявласних інтересів та їх соціальне становлення як повноправнихчленів суспільства;
- молодіжні громадські організації - об'єднання громадянвіком від 14 до 28 років, що створені й діють на територіїм. Києва, метою яких є здійснення й захист своїх прав і свобод тазадоволення політичних, економічних, соціальних, культурних таінших спільних інтересів.
Основними суб'єктами здійснення Програми є:
- органи державної влади та місцевого самоврядування;
- установи й заклади, які входять до соціальноїінфраструктури міста;
- дитячі та молодіжні громадські організації всіх рівнів, якіпрацюють у місті;
- молодь віком від 14 до 35 років, яка проживає, навчаєтьсята працює в м. Києві.
4. МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ, УПРАВЛІННЯ, ФІНАНСУВАННЯ
І КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ПРОГРАМИ
Програма окреслює пріоритетні напрями діяльності державнихструктур, а також громадських організацій, що працюють надвирішенням проблем молоді на міському та районному рівнях.
У розробленні механізмів реалізації державної молодіжноїполітики акцент має бути переміщений з патерналістської моделівирішення соціальних проблем молоді (тобто зусиль тільки органівдержавної влади) на модель активної співпраці органів державноївлади та громадських організацій як на благо окремих молодихлюдей, так і в інтересах суспільства, міста, громади в цілому.
Саме тому механізм реалізації Програми передбачає, що все, щоу сфері молодіжної політики може бути реалізовано силами молоді,її громадськими організаціями, має передаватися в їхнєпідпорядкування і підтримуватися відповідними державнимиорганізаціями та установами. Усе, що може бути вирішено силамиорганів місцевого самоврядування або ж районних державнихадміністрацій, - передається їм при підтримці структурміськдержадміністрації.
Основна частина завдань Програми здійснюється шляхомрозроблення і затвердження районних молодіжних програм, проведеннязаходів у рамках міських, районних комплексних і цільових програм,але відповідно до базових принципів та підходів Програми.
Виконання завдань, передбачених Програмою, покладено наструктурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради:Головне управління у справах сім'ї та молоді, Головне управлінняосвіти і науки, Головне управління культури і мистецтв, Головнеуправління праці та зайнятості, Головне управління соціальногозахисту населення, Головне управління по фізичній культурі таспорту, Головне управління з питань внутрішньої політики, Головнеуправління з питань взаємодії із засобами масової інформації тазв'язків з громадськістю, Київський міський центр соціальних службдля сім'ї, дітей та молоді, Службу у справах неповнолітніх,Київський молодіжний центр праці, міський центр зайнятості, атакож виконавчі органи районних у м. Києві рад (районні державніадміністрації).
Механізм реалізації Програми передбачає діяльність іншихдержавних відомств і служб міського та районного рівнів, органівмісцевого самоврядування, залучення до вирішення молодіжнихпроблем громадських організацій, підприємців, науковців, засобівмасової інформації й інших соціальних інститутів.
Головним координатором у реалізації Програми є Головнеуправління у справах сім'ї та молоді виконавчого органу Київськоїміської ради, а також відповідні структурні підрозділи районних ум. Києві рад (районних держадміністрацій).
Головне управління у справах сім'ї та молоді виносить питанняреалізації Програми на обговорення Ради з питань молодіжноїполітики.
Реалізація Програми відбувається відповідно до вимог чинногозаконодавства України. Під час реалізації Програми за необхідностіприйняття додаткових нормативно-правових актів Київська міськарада та Київський міський голова за поданням Головного управлінняу справах сім'ї та молоді приймають відповідні рішення йрозпорядження.
Одним із механізмів реалізації державної молодіжної політикив м. Києві є проведення громадських слухань з питань соціальногостановища та розвитку молоді й основних напрямків реалізаціїдержавної молодіжної політики в місті.
Загальний контроль за ходом реалізації Програми здійснюютьКиївський міський голова та Київрада. Головне управління у справахсім'ї та молоді щорічно виносить на розгляд розширеної колегіївиконавчого органу Київради інформаційно-аналітичну записку прохід виконання Програми в поточному році, пропозиції та заходи щодоїї організаційного й фінансового забезпечення в наступному році.
Інформація про хід виконання Програми публікується в газетах"Хрещатик", "Столиця", "Вечірній Київ", висвітлюється у програмі"Молодіжна телевізійна служба", на телеканалі "Київ", у програмахрадіостанції "Голос Києва" та інших комунальних засобах масовоїінформації.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджетум. Києва в межах загальних асигнувань, передбачених головнимрозпорядникам бюджетних коштів - виконавцям відповідних заходівпротягом 2006-2008 років, Державного бюджету України на проведенняокремих заходів, залучення благодійних внесків та інших джерел,передбачених законодавством України.
Головне управління у справах сім'ї та молоді може делегуватигромадським організаціям повноваження щодо реалізації заходів,спрямованих на виконання комплексної програми. У цьому випадкувони надають їм фінансову, організаційну та інформаційно-методичнудопомогу в установленому порядку, здійснюють контроль зареалізацією наданих повноважень.
5. СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
Комплексна програма "Молодь міста Києва на 2006-2008 роки"складається з двох розділів. У першому - "Концептуальні засадипрограми" - визначена мета, основні завдання, очікуванірезультати, підходи та головні принципи формування, системареалізації, управління, фінансування й контролю за здійсненнямпрограми.
Другий розділ - "Основні напрями та заходи реалізаціїмолодіжної політики міста Києва" - складається з підпрограм, щовизначають основні напрями проведення державної молодіжноїполітики в місті і які представляють собою систему комплекснихзаходів щодо вирішення нагальних проблем молоді столиці в певнійсфері її життєдіяльності:
1. Молодь і освіта, сприяння творчому та інтелектуальномурозвитку дітей і молоді.
2. Розвиток економічної активності молоді.
3. Соціальний захист та надання соціальних послуг дітям імолоді.
4. Молода сім'я та підготовка молоді до подружнього життя.
5. Формування національної свідомості дітей і молоді.
6. Формування здорового способу життя дітей та молоді.
7. Сприяння розвитку змістовного дозвілля дітей і молоді.
8. Залучення молоді до роботи в органах виконавчої влади таорганах місцевого самоврядування, розвиток громадської активностіюнаків і дівчат, сприяння діяльності громадських дитячих тамолодіжних організацій.
9. Міжнародні молодіжні контакти.
10. Науково-методичне та інформаційне забезпечення здійсненнядержавної молодіжної політики.
11. Розвиток молодіжної інфраструктури.
II. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ТА ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ
МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ В МІСТІ КИЄВІ (підпрограми)
1. Молодь і освіта, сприяння творчому
та інтелектуальному розвитку дітей та молоді
Однією з найважливіших і необхідних умов підготовки молодогопокоління до життя, його соціалізації, залучення до духовнихнадбань людства є освіта. Для отримання якісної освіти, розвиткусвоїх творчих та інтелектуальних здібностей діти і молодь м. Києвамають усі передумови. У місті створена розгалужена мережазагальноосвітніх закладів: у 2004/2005 навчальному році працювало502 денні загальноосвітні навчальні заклади (без шкіл-інтернатів ісанаторних шкіл), 31 професійно-технічне училище, 118 вищихзакладів освіти I-IV рівнів акредитації. Підвищенню творчогопотенціалу дітей та молоді сприяє діяльність 59 шкіл естетичноговиховання. У місті працює 142 бібліотеки, 32 державні музеї та 38музеїв, створених у складі підприємств, установ, організацій інавчальних закладів, 27 театрів, сотні пам'яток історії, культури,містобудування та архітектури.
У міських закладах освіти впроваджується чимало вітчизняних ізарубіжних освітніх технологій, постійно збільшується чисельністьзагальноосвітніх закладів нового типу.
Проте питання зміцнення матеріально-технічної базиосвітянської сфери та соціально-культурних закладів, оптимізаціїфахової структури підготовки кадрів до умов ринкової економіки,сприяння розвитку інтелектуального потенціалу дітей і молоді міставсе ще вимагають значної державної підтримки.
Тому одним із основних завдань програми є подальшеудосконалення відповідних умов для формування гармонійнорозвинутої особистості, громадянина, здатного до повноцінноїжиттєдіяльності в усіх сферах виробництва, науки, освіти йкультури.
Для створення передумов для всебічного розвитку ісамореалізації молодих громадян Програма передбачає:
-----------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п| | | реалізації |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.1.|Сприяння розвитку |Головне | 2006-2008 рр. |
| |інтелектуальних і |управління освіти | |
| |творчих здібностей |і науки, | |
| |молодих людей у різних |Головне | |
| |сферах суспільного |управління | |
| |життя, активізації |культури і | |
| |внутрішніх ресурсів |мистецтв, | |
| |молодих людей, |Головне | |
| |самореалізації та |управління у | |
| |самоутвердженню у житті|справах сім'ї та | |
| |шляхом залучення її до |молоді | |
| |вирішення проблем | | |
| |держави | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.2.|Всебічне сприяння |Головне | 2006-2008 рр. |
| |вдосконаленню й |управління освіти | |
| |подальшому розвиткові |і науки, | |
| |системи |Головне | |
| |державно-громадського |управління у | |
| |управління освітою в м.|справах сім'ї та | |
| |Києві, продовження |молоді | |
| |співпраці з | | |
| |об'єднаннями батьків | | |
| |школярів м. Києва та | | |
| |міської ради | | |
| |старшокласників | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.3.|Забезпечення проведення|Головне | 2006-2008 рр. |
| |комплексу заходів щодо |управління освіти | |
| |зміцнення |і науки | |
| |матеріально-технічної | | |
| |бази, подальшого | | |
| |розвитку та | | |
| |удосконалення мережі | | |
| |загальноосвітніх і | | |
| |позашкільних навчальних| | |
| |закладів міста | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.4.|Вдосконалення системи |Головне | 2006-2008 рр. |
| |надання іменних |управління у | |
| |стипендій і премій |справах сім'ї та | |
| |Київського міського |молоді | |
| |голови кращим студентам| | |
| |міста, які успішно | | |
| |навчаються, здійснюють | | |
| |наукові дослідження, | | |
| |науково-технічні | | |
| |розробки та мають | | |
| |творчі досягнення | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.5.|Продовження практики |Головне | 2006-2008 рр. |
| |надання стипендій |управління у | |
| |Київського міського |справах сім'ї та | |
| |голови для обдарованої |молоді | |
| |молоді міста | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.6.|Створення системи |Головне | 2006-2008 рр. |
| |правової просвітницької|управління у | |
| |роботи, спрямованої на |справах сім'ї та | |
| |підвищення рівня |молоді, | |
| |правових знань і |Головне | |
| |формування правової |управління освіти | |
| |культури дітей та |і науки, | |
| |молоді |Київське міське | |
| | |управління | |
| | |юстиції, | |
| | |Київський міський | |
| | |центр соціальних | |
| | |служб для сім'ї, | |
| | |дітей та молоді, | |
| | |молодіжні та | |
| | |дитячі громадські | |
| | |організації, | |
| | |об'єднання та їх | |
| | |спілки (за згодою)| |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.7.|Здійснення комплексу |Головне | 2006-2008 рр. |
| |заходів, спрямованих на|управління освіти | |
| |розвиток формальної і |і науки, | |
| |неформальної |управління | |
| |екологічної освіти й |охорони | |
| |виховання, а саме: |навколишнього | |
| |розширення мережі та |природного | |
| |підтримка навчальних |середовища, | |
| |закладів, специфікою |молодіжні та | |
| |яких є екологічний |дитячі громадські | |
| |напрямок, збільшення |організації, | |
| |екологічної складової |об'єднання та їх | |
| |програм навчальних |спілки (за згодою)| |
| |закладів міста з | | |
| |урахуванням умов | | |
| |мегаполісу | | |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.8.|Продовження практики |Головне | 2006-2008 рр. |
| |проведення міських |управління освіти | |
| |міжвузівських |і науки, | |
| |науково-практичних |Головне | |
| |конференцій студентів, |управління з | |
| |аспірантів і молодих |питань | |
| |вчених |внутрішньої | |
| | |політики, | |
| | |Студентська | |
| | |профспілкова | |
| | |асоціація м. | |
| | |Києва (за згодою),| |
| | |молодіжні та | |
| | |дитячі громадські | |
| | |організації, | |
| | |об'єднання та їх | |
| | |спілки (за згодою)| |
|----+-----------------------+------------------+---------------|
|1.9.|Проведення щорічного |Головне | 2006-2008 рр. |
| |міського конкурсу серед|управління освіти | |
| |молодих учених м. Києва|і науки, | |
| |на кращий проект |Головне | |
| |соціально-економічного,|управління | |
| |науково-технічного, |промислової, | |
| |інтелектуального та |науково-технічної | |
| |культурного розвитку |та інформаційної | |
| |міста "Інтелект молодих|політики, | |
| |- на службу столиці" |Головне | |
| | |управління | |
| | |культури і | |
| | |мистецтв | |
-----------------------------------------------------------------
2. Розвиток економічної активності молоді
Підвищення економічної активності молоді можливе черезсистему конкретних заходів, спрямованих на підвищенняконкурентоспроможності молодих людей на ринку праці, захисту їхвід безробіття, стимулювання та розвиток підприємницьких ініціативмолодих киян. Ця система орієнтована на збереження існуючих істворення нових робочих місць, організацію цілеспрямованоїпрофесійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікаціїмолоді відповідно до кон'юнктури ринку праці, створення умов длянадання соціальної і психологічної допомоги непрацюючій частинімолоді.
На формування ринку праці в м. Києві, з одного боку, впливаєсоціально-економічне зростання міста, з іншого - наявністьтіньового ринку праці, жорстка конкуренція на ринку праці в умовахобмеженої кількості високооплачуваних вакансій, дисбаланс міжпопитом і пропозицією робочої сили за окремими професіями.Відсутність дієвого механізму державного замовлення спеціалістівта регулювання набору учнів у професійно-технічні й вищі навчальнізаклади, продовження випуску навчальними закладами спеціалістів,на яких відсутній або недостатній попит на ринку праці,ускладнюють ситуацію з молодіжною зайнятістю. Так, упродовжостанніх п'яти років до Київської молодіжної біржі праці у пошукахпостійної чи тимчасової зайнятості звернулися 15,2 тис.випускників вищих навчальних закладів, 18,7 тис. студентів, 2 тис.випускників та учнів шкіл. З них постійно чи тимчасово булопрацевлаштовано лише 10,7 тис. осіб.
Для розвитку економічної активності молоді Програмоюпередбачається:
------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Відповідальні | Термін |
| п/п | | |реалізації|
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.1. |Здійснення |Головне управління |2006-2008 |
| |моніторингу |праці та зайнятості | рр. |
| |економічної | | |
| |активності молоді м. | | |
| |Києва, щорічне | | |
| |проведення аналізу | | |
| |працевлаштування | | |
| |випускників вищих | | |
| |навчальних закладів, | | |
| |які навчалися за | | |
| |держзамовленням | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.2. |Підготовка пропозицій |Головне управління | 2006 р. |
| |щодо внесення змін до |праці та зайнятості | |
| |чинного законодавства | | |
| |з питання | | |
| |необхідності | | |
| |розширення і | | |
| |затвердження переліку | | |
| |професій та | | |
| |спеціальностей, щодо | | |
| |яких може надаватися | | |
| |дотація роботодавцю | | |
|-----+----------------------+------------------------+----------|
|2.3. |Забезпечення режиму |Київський міський центр | 2006-2008|
| |найбільшого сприяння |зайнятості, | рр. |
| |професійній |Київський молодіжний | |
| |підготовці та |центр праці, | |
| |перепідготовці молоді |виконавчі органи | |
| |розширення |районних у м. Києві рад | |
| |можливостей її |(райдержадміністрації) | |
| |працевлаштування за | | |
| |рахунок організації | | |
| |професійної | | |
| |підготовки й | | |