• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Угода щодо регіонального розвитку Волинської області між Кабінетом Міністрів України та Волинською обласною радою

Кабінет Міністрів України , Регіональні органи влади | Угода, Заходи від 12.01.2010
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України , Регіональні органи влади
  • Тип: Угода, Заходи
  • Дата: 12.01.2010
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України , Регіональні органи влади
  • Тип: Угода, Заходи
  • Дата: 12.01.2010
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Угода
щодо регіонального розвитку Волинської області між Кабінетом Міністрів України та Волинською обласною радою
Кабінет Міністрів України, з однієї сторони, Волинська обласна рада та Волинська обласна державна адміністрація, з другої (далі - сторони), виходячи з прагнення спільними зусиллями:
створити умови для підвищення рівня і якості життя населення області;
посилити конкурентоспроможність продукції, інвестиційну привабливість регіону за рахунок розвитку та модернізації сучасної транспортної інфраструктури області;
створити умови для активізації міжнародного торгово-економічного та прикордонного співробітництва;
підвищити ефективність використання природно-ресурсного та рекреаційного потенціалу області, покращити екологічний стан довкілля та забезпечити збереження історико-культурної спадщини;
домовилися підписати Угоду щодо регіонального розвитку Волинської області на п'ять (5) років (далі - Угода).
Сторони домовляються, що в Угоді визначені такі пріоритетні напрями економічного та соціального розвитку:
розбудова транспортної інфраструктури;
розвиток транскордонного співробітництва, прикордонної інфраструктури на кордоні з Республікою Польща і Республікою Білорусь;
розвиток туристичної та курортно-рекреаційної сфер;
створення ефективної системи охорони навколишнього природного середовища;
упровадження ресурсо- і енергозберігаючих технологій;
розвиток високотехнологічного агропромислового виробництва.
Сторони погодилися, що в Угоді спільно визначені:
заходи з реалізації кожного пріоритетного напряму із зазначенням строків та очікуваних результатів;
порядок, обсяг, форма та строки фінансування заходів за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел;
порядок здійснення постійного моніторингу та оцінки досягнутих результатів;
інші положення відповідно до статті 4 Закону України "Про стимулювання розвитку регіонів".
Сторони домовилися, що під час виконання Угоди проводитимуться спільні консультації з розв'язання проблем, що виникатимуть, обмін необхідною інформацією.
Під час виконання Угоди можуть утворюватися робочі та експертні групи, до роботи в яких залучатимуться в установленому порядку фахівці з різних питань.
Сторони разом та кожна окремо забезпечуватимуть широке обговорення виконання Угоди з населенням області та країни в цілому і висвітлення його в засобах масової інформації.
Вчинено у м. Луцьку 12 січня 2010 р. у чотирьох примірниках, які мають однакову юридичну силу.
Один примірник Угоди зберігається в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, другий - у Волинській обласній раді, третій - у Волинській обласній державній адміністрації, четвертий - у Міністерстві економіки України.
Від Кабінету Міністрів України
Прем'єр-міністр України
Від Волинської області
Голова Волинської обласної ради
Голова Волинської обласної
державної адміністрації

Ю.В.ТИМОШЕНКО

А.П.ГРИЦЮК

М.Я.РОМАНЮК
Додаток 1
до Угоди
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ УГОДИ
1. Предмет Угоди
1.1. Предметом Угоди є узгоджена діяльність сторін протягом 2010-2014 років щодо здійснення центральними та місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування спільних заходів з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку, а також Стратегії розвитку Волинської області до 2015 року (далі - спільні заходи) згідно з переліком, визначеним у додатку 1.1.
1.2. Пріоритетними напрямами узгодженої діяльності сторін щодо здійснення спільних заходів є:
розбудова транспортної інфраструктури;
розвиток транскордонного співробітництва, прикордонної інфраструктури;
розвиток туристично-рекреаційного комплексу;
створення ефективної системи охорони навколишнього природного середовища;
впровадження ресурсо- і енергозберігаючих технологій;
розвиток високотехнологічного агропромислового виробництва.
2. Права та обов'язки сторін
2.1. Кожна сторона має право:
вносити іншій стороні пропозиції стосовно вирішення питань, що виникають під час виконання Угоди;
запитувати і одержувати в установленому порядку від іншої сторони інформацію та документи, необхідні для виконання Угоди.
2.2. Сторони зобов'язані:
виконувати свої зобов'язання за Угодою в установленому порядку і строки та сприяти іншій стороні в їх виконанні;
концентрувати в установленому порядку на конкурсних засадах кошти державного та місцевих бюджетів, а також інші ресурси на фінансуванні спільних заходів у формі, обсягах та порядку, визначених у додатку 2, з метою найефективнішого їх використання;
забезпечувати перерахування коштів для здійснення спільних заходів в обсязі та строки, визначені у додатках 2-4;
забезпечувати цільове та ефективне використання коштів та інших ресурсів, передбачених для фінансування спільних заходів;
своєчасно повідомляти про зміну чи інші обставини, що можуть вплинути на виконання сторонами своїх зобов'язань за Угодою;
інформувати іншу сторону у порядку, визначеному Угодою, про стан здійснення спільних заходів.
2.3. Кабінет Міністрів України зобов'язується:
передбачати щороку під час підготовки проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України здійснення спільних заходів;
забезпечити координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо здійснення спільних заходів відповідно до їх повноважень;
забезпечити своєчасне опублікування Угоди в газеті "Урядовий кур'єр".
2.4. Волинська обласна рада зобов'язується:
передбачати щороку у регіональних програмах соціально-економічного та культурного розвитку здійснення спільних заходів, забезпечувати їх виконання відповідно до своїх повноважень;
залучати в установленому порядку додаткові кошти та інші ресурси для здійснення спільних заходів;
оприлюднити Угоду в засобах масової інформації;
проводити аналіз стану виконання Угоди, використання виділених для цього коштів та подавати Мінекономіки відповідну інформацію згідно з додатком 5, підписану уповноваженою особою, в паперовій та електронній формі.
3. Порядок, обсяг та строки фінансування спільних заходів
3.1. Фінансування спільних заходів здійснюється у формі, обсягах та строки за пріоритетними напрямами, джерелами і головними розпорядниками коштів, визначеними у додатках 2-4.
3.2. Орієнтовний обсяг фінансування спільних заходів становить 1941,806 млн. гривень, у тому числі за рахунок державного бюджету - 1179,968 млн., місцевих бюджетів - 296,71 млн., інших джерел - 465,128 млн. гривень.
3.3. Обсяг фінансування спільних заходів визначається щороку у державному та місцевих бюджетах виходячи з реальних можливостей бюджетів, а також інших джерел, визначених у встановленому порядку відповідно до законодавства.
3.4. Обсяг фінансування спільних заходів уточнюється у місячний строк після набрання чинності Законом про Державний бюджет України на відповідний рік та рішеннями про затвердження місцевих бюджетів або внесення змін до зазначених Закону чи рішень.
Уточнення обсягу фінансування спільних заходів здійснюється шляхом укладення додаткової угоди.
3.5. Фінансування спільних заходів за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється:
з додержанням вимог бюджетного законодавства у межах видатків, визначених у встановленому порядку;
в порядку та на умовах, визначених у додатку 2.
3.6. Плани фінансування спільних заходів та інші пов'язані з ними питання взаємоузгоджуються протягом місяця після набрання чинності Законом про Державний бюджет України на відповідний рік та рішеннями про затвердження місцевих бюджетів головними розпорядниками коштів відповідних бюджетів.
3.7. Фінансування спільних заходів припиняється з дати припинення дії Угоди.
4. Порядок інформування про стан виконання Угоди
4.1. Сторони забезпечують проведення моніторингу стану виконання Угоди та подання відповідної інформації іншій стороні.
4.2. Волинська обласна рада аналізує кожного півріччя хід виконання Угоди за показниками, визначеними у додатку 5, і подає до 1 березня та 1 серпня Мінекономіки відповідну інформацію для узагальнення.
4.3. Узагальнену інформацію про стан виконання Угоди, що надійшла від Волинської обласної ради, центральних органів виконавчої влади, Мінекономіки надсилає щороку до 1 квітня та 1 вересня сторонам.
4.4. Сторони забезпечують оприлюднення звіту про виконання Угоди у засобах масової інформації.
4.5. У разі невиконання або несвоєчасного виконання своїх зобов'язань, зокрема фінансових, відповідна сторона вживає вичерпних заходів до забезпечення їх здійснення, проводить консультації з іншою стороною, надає їй необхідну інформацію та письмові пояснення.
4.6. Сторони забезпечують широке інформування громадськості про стан виконання Угоди.
5. Відповідальність сторін. Порядок розв'язання спорів
5.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за Угодою відповідно до законодавства.
Зміна складу Кабінету Міністрів України або Волинської обласної ради не тягне за собою відмову від виконання зобов'язань, визначених Угодою.
5.2. У разі порушення строків здійснення спільних заходів сторони зобов'язані організувати роботу з виправлення становища.
5.3. Жодна із сторін не несе відповідальності за невиконання чи неналежне виконання своїх зобов'язань за Угодою, якщо це зумовлено дією обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
5.4. Сторона, яка через форс-мажорні обставини не має змоги виконати свої зобов'язання за Угодою, зобов'язана не пізніше 10 календарних днів з дати настання таких обставин повідомити про це у письмовій формі іншій стороні.
У разі коли обставини непереборної сили тривають більш як шість місяців, кожна із сторін може розірвати Угоду.
5.5. Спірні питання, що виникають у ході виконання Угоди, вирішуються сторонами шляхом проведення переговорів.
5.6. Сторони зобов'язуються використати всі можливості для розв'язання спорів.
6. Інші умови
6.1. Питання, не врегульовані Угодою, вирішуються в установленому законодавством порядку.
6.2. Додатки до Угоди є її невід'ємною частиною.
7. Внесення змін до Угоди та дострокове припинення її дії
7.1. Умови Угоди можуть бути змінені за письмовою згодою сторін.
Зміни до Угоди вносяться шляхом укладення додаткових угод у порядку, визначеному для Угоди.
7.2. Сторона, що ініціює внесення змін до Угоди, письмово повідомляє про свої пропозиції іншій стороні з обґрунтуванням та зазначенням строку проведення відповідних переговорів.
7.3. Дія Угоди припиняється у зв'язку із закінченням її строку.
7.4. Дія Угоди може бути припинена достроково за письмовою згодою сторін або однією із сторін у разі систематичного невиконання чи неналежного виконання своїх зобов'язань будь-якою стороною.
7.5. Сторона, що ініціює дострокове припинення дії Угоди, письмово повідомляє про це іншій стороні з обґрунтуванням причин не пізніше ніж за шість місяців до дати, з якої передбачається припинення дії Угоди.
Якщо сторони не дійшли згоди щодо припинення дії Угоди шляхом переговорів, її дія припиняється через шість місяців після відповідного письмового повідомлення про це іншої сторони.
8. Порядок набрання чинності Угодою та строк її дії
8.1. Угода набирає чинності після її схвалення на сесії Волинської обласної ради і діє до 31 грудня 2014 року.
8.2. Угода підлягає державній реєстрації в Мінекономіки протягом одного місяця після схвалення на сесії Волинської обласної ради з опублікуванням протягом 10 днів у газеті "Урядовий кур'єр" і оприлюдненням в засобах масової інформації.
Найменування та юридична адреса сторін:
Кабінет Міністрів України Волинська обласна рада
01008, м. Київ, 43027, м. Луцьк,
вул. М. Грушевського, 12/2 Київський майдан, 9
Додаток 1.1
до Угоди
СПІЛЬНІ ЗАХОДИ,
що здійснюються за пріоритетними напрямами узгодженої діяльності сторін
I. Розбудова транспортної інфраструктури
1. Відновлення авіаційного сполучення в області шляхом розбудови Луцького аеропорту.
2. Будівництво, реконструкція, ремонт автомобільних доріг загального користування.
II. Розвиток транскордонного співробітництва, прикордонної інфраструктури
1. Будівництво та облаштування місцевих пунктів пропуску через українсько-білоруський державний кордон.
2. Розроблення проектів схем планування територій прикордонних районів з Республікою Польща.
III. Розвиток туристично-рекреаційного комплексу
1. Формування туристичного продукту "Золота діадема Волині".
2. Реставрація пам'яток архітектури національного значення.
IV. Створення ефективної системи охорони навколишнього природного середовища
1. Зниження рівня забруднення водних об'єктів забруднюючими речовинами та поліпшення якості питної води.
2. Збереження біо- та ландшафтного різноманіття, формування екомережі та розвиток природно-заповідного фонду.
V. Впровадження ресурсо- і енергозберігаючих технологій
1. Модернізація газових котелень із переведенням їх на використання альтернативних видів палива.
2. Здійснення заходів з енергозбереження на об'єктах бюджетної сфери.
VI. Розвиток високотехнологічного агропромислового виробництва
1. Ліквідація екологічних небезпек, пов'язаних з непридатними отрутохімікатами.
2. Розвиток екологічно безпечного виробництва.
3. Забезпечення виконання екологічних вимог та дотримання принципів багатофункціонального розвитку існуючих систем водної меліорації.
Додаток 2
до Угоди
СПІЛЬНІ ЗАХОДИ,
що здійснюються за пріоритетними напрямами
I. Розбудова транспортної інфраструктури
Спільний захід 1. Відновлення авіаційного сполучення в області шляхом розбудови Луцького аеропорту
Метою спільного заходу є створення в м. Луцьку на базі військового аеродрому міжнародного вантажопасажирського аеропорту.
Волинська область розташована на перетині європейських транспортних коридорів, вона межує з Польщею та Білоруссю. Разом з тим стан інфраструктури північно-західного регіону України не відповідає сучасним вимогам, а перевезення пасажирів та вантажів цивільним авіатранспортом відсутні.
Згідно з прогнозами Міжнародної організації цивільної авіації, у найближчий час загальний попит на повітряні перевезення у середньому щороку буде зростати на 4,5 відсотка, а кількість операцій повітряних суден - на 3,5 відсотка. З урахуванням такого попиту світовий парк повітряних суден майже подвоїться. Це означає, що до 2014 року в аеропортах України обсяг пасажирських перевезень та операцій з обслуговування повітряних суден збільшиться майже удвічі.
Існуючий аеродром, який розташований поблизу м. Луцька, належить до сфери управління Міністерства оборони України.
Згідно із спільним наказом Міністерства оборони України та Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 17 листопада 2006 р. N 666/761 військовий аеродром у м. Луцьку визначено як аеродром спільного використання військовою та цивільною авіацією України.
Злітна смуга військового аеродрому визнана інспекційною комісією УЄФА однією з найкращих в Україні. Довжина її становить 2520 метрів, ширина - 44 метри. Обладнання аеродрому і його інфраструктура відповідають вимогам нормативних документів для Повітряних Сил Збройних Сил України. Військовий аеродром як аеродром спільного використання має можливість розмістити 15 пасажирських літаків усіх класів. Однак існує потреба у приведенні його у відповідність з вимогами щодо здійснення міжнародних авіаперевезень. Потребує вирішення питання щодо внесення аеродрому до Державного реєстру цивільних аеродромів України, отримання сертифіката.
Заходи щодо розбудови Луцького аеропорту включені до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 р. N 107 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 18, ст. 482), та обласної цільової програми проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої розпорядженням голови Волинської облдержадміністрації від 14 листопада 2008 р. N 395.
Перший етап розвитку Луцького аеропорту (до 2012 року) дасть змогу забезпечити прийняття літаків з пасажирами, у тому числі уболівальниками чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Для прискорення проходження пасажирами паспортного та митного контролю і оптимального процесу видачі багажу на території аеропорту будуватимуться пасажирський термінал пропускною спроможністю 500 пасажирів на годину, привокзальна площа, гостьові стоянки для легкових автомобілів та автобусів, руліжна доріжка.
Другий етап розвитку Луцького аеропорту передбачає будівництво вантажного термінала, готельного комплексу, розвиток сучасної інфраструктури, що суттєво впливатиме на збільшення вантажопасажирського потоку, підвищення іміджу та інвестиційної привабливості регіону.
Згідно з комплексним планом заходів в області на 2009 рік з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженим розпорядженням голови Волинської облдержадміністрації від 18 травня 2009 р. N 145, передбачено розпочати будівництво пасажирського термінала пропускною спроможністю 500 пасажирів на годину у 2010 році. Для цього на території військового аеродрому визначено земельну ділянку площею 1,4 гектара (акт вибору та обстеження земельної ділянки для встановлення тимчасового пасажирського термінала від 18 серпня 2009 р.). У цілому площа земельної ділянки військового аеродрому становить 332,94 гектара і належить до земель Міністерства оборони України.
Для здійснення розбудови інфраструктури аеропорту згідно з рішенням Жидичинської сільської ради Ківерцівського району від 11 серпня 2007 р. N 12/19 отримано дозвіл на відведення земельної ділянки площею 20 гектарів (на 49 років). Українським державним проектно-технологічним науково-дослідним інститутом цивільної авіації "Украеропроект" розроблено містобудівне обґрунтування розташування аеропорту "Луцьк", яке затверджено рішенням Жидичинської сільської ради Ківерцівського району від 13 листопада 2009 р. N 32/14.
Українським державним проектно-технологічним науково-дослідним інститутом цивільної авіації "Украеропроект" розроблені стислий техніко-економічний розрахунок підготовки Луцького аеропорту для обслуговування фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні та План стратегічного розвитку Луцького аеропорту до 2020 року та на перспективу. На їх виготовлення з обласного бюджету у 2009 році спрямовано 80 тис. гривень.
У цілому розбудова інфраструктури Луцького аеропорту включає:
виготовлення проектно-кошторисної документації та будівництво на визначеній земельній ділянці військового аеродрому, зокрема перону, руліжної доріжки, пасажирського та вантажного терміналів, відкритої автомобільної стоянки, готельного комплексу, засобів посадки та керування повітряним рухом, інших об'єктів інфраструктури;
будівництво під'їзних шляхів та фінансування організаційних заходів.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
вирішити в установленому порядку питання про передачу у користування Жидичинської сільської ради Ківерцівського району земельної ділянки площею 1,4 гектара із складу земель оборони.
Відповідальні за виконання:
Міноборони, Держкомзем;
передбачати під час формування Державного бюджету України на відповідний рік кошти для розроблення проектно-кошторисної документації та розбудови аеропорту у рамках Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Відповідальні за виконання:
Мінтрансзв'язку, Мінфін;
сприяти у вирішенні питань щодо внесення аеродрому до Державного реєстру цивільних аеродромів України та отримання сертифіката.
Відповідальні за виконання:
Мінтрансзв'язку, Державіаадміністрація,
Міноборони;
Волинська обласна рада:
передбачити під час формування обласного бюджету на 2010 рік кошти у сумі 280 тис. гривень для створення комунального підприємства "Дирекція з будівництва та введення в експлуатацію аеропорту "Луцьк";
передбачати під час формування місцевого бюджету на відповідні роки кошти з обласного бюджету для забезпечення співфінансування спільного заходу;
залучити кошти інвестора для розвитку інфраструктури;
забезпечити координацію виконання робіт.
Відповідальна за виконання:
Волинська обласна рада.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 400 млн. гривень, у тому числі:
з державного бюджету - 22,34 млн. гривень, зокрема у 2010 році - 22,34 млн. гривень на розроблення проектно-кошторисної документації та проведення реконструкції аеропорту.
Головний розпорядник:
Мінтрансзв'язку;
з місцевих бюджетів - 2,66 млн. гривень, у тому числі у 2010 році - 1,66 млн., 2011 - 1 млн. гривень - на створення комунального підприємства "Дирекція з будівництва та введення в експлуатацію аеропорту "Луцьк", інші організаційні заходи та будівництво під'їзних шляхів.
Головний розпорядник:
Волинська обласна рада;
з інших джерел (кошти інвестора) - 375 млн. гривень, у тому числі у 2010 році - 17,75 млн., 2011 - 41,27 млн., 2012 - 120 млн., 2013 - 150 млн., 2014 - 45,98 млн. гривень - на будівництво пасажирського і вантажного терміналів, розвиток сучасної інфраструктури.
Відповідальна за виконання:
Волинська обласна рада.
Обсяг співфінансування з обласного бюджету та з урахуванням інших джерел становить 94,4 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
створення на Волині міжнародного вантажопасажирського аеропорту з інфраструктурою, що відповідатиме європейському рівню сервісу, міжнародним стандартам авіаційної безпеки та безпеки польотів;
дотримання Україною європейських норм і стандартів у сфері повітряного сполучення;
підвищення іміджу та інвестиційної привабливості регіону, держави;
покращення якості транспортного обслуговування жителів та гостей регіону;
створення нових робочих місць;
збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, у тому числі надходжень податку на додану вартість від вкладених у 2013-2014 роках приватних інвестицій - 39,2 млн. гривень, від господарської діяльності аеропорту в межах 5-10 млн. гривень щороку.
Спільний захід 2. Будівництво, реконструкція, ремонт автомобільних доріг загального користування
Метою спільного заходу є поліпшення технічного стану доріг в області, забезпечення належного рівня безпеки руху та комфортності перевезень пасажирів і вантажів, що в кінцевому результаті покращить доступ до регіону, сприятиме його інвестиційній привабливості та підвищить рівень використання транзитного потенціалу як регіону, так і України в цілому.
Завдяки своєму географічному розташуванню, Волинь є природнім транзитним містком для перевезень вантажів та пасажирів між Європою і Азією, Сходом і Заходом. Спільний кордон з Республікою Польща, який проходить по території області, є одночасно спільним кордоном з Європейським Союзом. Територією Волині за напрямком Ягодин - Ковель - Луцьк - Рівне проходить міжнародний транспортний коридор Балтика - Чорне море. Територією регіону також проходить міждержавний транспортний коридор Ужгород - Львів - Ковель - Доманове протяжністю 510 кілометрів за основним ходом і 185 кілометрів - за відгалуженнями. Транспортний коридор проходить паралельно східному кордону Європейського Союзу і зв'язує між собою майже всі міжнародні транспортні коридори. Завдяки такому розташуванню, коефіцієнт транзитності регіону є надзвичайно високим. Разом з тим цей ресурс використовується не повною мірою.
Однією з головних причин такого стану є незадовільний технічний стан доріг в області та нерозвиненість дорожньо-транспортної інфраструктури.
Мережа автомобільних доріг загального користування області становить 6203,5 кілометра, з них 752,6 кілометра - дороги державного значення і 5450,9 кілометра - дороги місцевого значення.
Для максимального використання зазначеного ресурсу і забезпечення входження в європейську транспортну систему дорожньо-транспортний комплекс регіону потребує якісного оновлення. Зокрема, необхідно виконати комплекс робіт з доведення технічного стану доріг області до світового рівня та забезпечити його відповідною інфраструктурою.
Спільні заходи Кабінету Міністрів України та Волинської обласної ради будуть спрямовані на створення безпечних умов для швидкісних транспортних потоків.
Передбачається здійснити будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, зокрема:
реконструкцію та капітальний ремонт автомобільної дороги Р-14 Луцьк - Ківерці - Маневичі - Любешів - Дольськ - 186 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Р-15 Ковель - Володимир-Волинський - Червоноград - Жовква - 126 млн. гривень;
реконструкцію та капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-02 Піща - Шацьк - Любомль - Володимир-Волинський - Павлівка - Горохів - Берестечко - Козин - до автомобільної дороги М-06 - 132,55 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-18-06 Рівне - Млинів - Берестечко - Буськ - Перемишляни - 14 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-08 Любомль - Дубечне - Здомишель - Ратне - Камінь-Каширський - Любешів - до автомобільної дороги Р-14 - 86,5 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-11 від автомобільної дороги Р-14 Седлище - Камінь-Каширський - Ковель - до автомобільної дороги М-19 - Колодяжне - Локачі - Горохів - до автомобільної дороги Н-17 - 77,4 млн. гривень;
капітальний ремонт та реконструкцію автомобільної дороги Т-03-04 від автомобільної дороги М-19 - Доманове - Самари - Залухів - Мала Глуша - до автомобільної дороги Т-03-08 - Невір - Ветли - до автомобільної дороги Р-14 - 92,83 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-06 від автомобільної дороги М-07 - Старовойтове - Забужжя - Грабове - Шацьк - Вілиця - Прип'ять - Любохини - до автомобільної дороги Т-03-08 - 23 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-09 від автомобільної дороги Т-03-08 Дубечне - Стара Вижівка - до автомобільної дороги М-07 - Турійськ - Рожище - Ківерці - Піддубці - до автомобільної дороги Н-22 - 30 млн. гривень;
капітальний ремонт автомобільної дороги Т-03-10 Велика Осниця - Красноволя - Колки до автомобільної дороги Р-14 - Копилля - Рожище - Торчин - Шклинь - Сенкевичівка - Липа - Берестечко - 55 млн. гривень;
будівництво, реконструкцію та ремонт доріг комунальної власності, прилеглих до доріг державного та місцевого значення - 215 млн. гривень.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачати під час формування проекту Державного бюджету України на відповідні роки кошти для фінансування будівництва, реконструкції і ремонту мережі автомобільних доріг державного та місцевого значення.
Відповідальний за виконання:
Укравтодор;
Волинська обласна рада:
передбачати щороку кошти в місцевих бюджетах для будівництва, реконструкції та ремонту доріг комунальної власності, прилеглих до доріг державного та місцевого значення.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні ради, райдержадміністрації,
міськвиконкоми;
залучати кошти інвесторів для облаштування інфраструктури доріг та об'єктів придорожнього сервісу.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні ради, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах за відповідними програмами.
Загальна вартість робіт - 1038,28 млн. гривень, у тому числі:
за рахунок коштів державного бюджету - 823,28 млн. гривень, зокрема у 2010 році - 6,7 млн., 2011 - 9,63 млн., 2012 - 18,5 млн., 2013 - 367,2 млн., 2014 - 421,25 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Укравтодор;
за рахунок коштів місцевих бюджетів - 215 млн. гривень, у тому числі у 2010 році - 37 млн., 2011 - 40 млн., 2012 - 43 млн., 2013 - 45 млн., 2014 - 50 млн. гривень.
Головні розпорядники:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні ради, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів становить 20,7 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
забезпечення належного рівня техніко-експлуатаційного стану 474,5 кілометра автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, що у свою чергу дасть можливість:
- покращити доступ до регіону, підвищити його інвестиційну привабливість;
- забезпечити належний рівень міжобласного і внутрішньообласного сполучення;
- покращити доступ туристів і відпочиваючих до баз відпочинку на о. Світязь;
- поліпшити сполучення між пунктами пропуску через державний кордон України, що розташовуються на території області: Ягодин, Устилуг, Піща, Пулемець;
підвищення рівня використання транзитного потенціалу регіону забезпечить:
- зростання вантажопотоків по території області на 8-10 відсотків щороку;
- зростання пасажиропотоків на 10-15 відсотків;
- скорочення строків доставки вантажів та зниження собівартості їх перевезень;
- зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод у межах населених пунктів, зниження ризику виникнення техногенних аварій під час перевезення вантажів;
- збільшення середньої швидкості транспорту; зменшення витрат на пально-мастильні матеріали та запасні частини для машин і механізмів, зменшення кількості викидів шкідливих речовин в атмосферу;
- економію бюджетних коштів (протягом 13 років на ділянках дороги не буде проведено капітального, протягом п'яти років - поточного ремонту);
- зменшення витрат на експлуатаційне утримання та поточний ремонт доріг після введення в експлуатацію становитиме 128,2 млн. гривень.
II. Розвиток транскордонного співробітництва, прикордонної інфраструктури
Спільний захід 1. Будівництво та облаштування місцевих пунктів пропуску через українсько-білоруський державний кордон.
Метою спільного заходу є забезпечення цивілізованого перетинання державного кордону, ліквідації підґрунтя для контрабанди і корупції під час перетинання кордону, створення сприятливих умов для поглиблення транскордонного співробітництва, збалансованого розвитку прикордонних територій, зміцнення економічних і культурних зв'язків між сусідніми державами.
Волинська область має спільний кордон з Республікою Білорусь протяжністю 202 кілометри, на якому розташовано п'ять пунктів пропуску: три пункти пропуску через державний кордон для міжнародного автомобільного сполучення - Дольськ, Доманове, Пулемець, один пункт пропуску для міжнародного залізничного сполучення - Заболоття та один пункт пропуску через державний кордон для міждержавного автомобільного сполучення - Піща. Крім того, у тимчасовому режимі функціонують три місцеві пункти пропуску через державний кордон - Гута, Тур та Самари.
В останні роки зростає обсяг експортно-імпортних операцій суб'єктів господарювання Волині та Республіки Білорусь. Активізується транскордонна співпраця, зокрема у рамках єврорегіону "Буг", а саме у частині проведення спільних дій з покращення стану навколишнього природного середовища. Проте існують суттєві перешкоди у прямому спілкуванні мешканців прикордонних районів обох держав. Насамперед це стосується перетинання українсько-білоруської ділянки державного кордону через малу кількість місцевих пунктів пропуску.
Оскільки на сьогодні жоден з існуючих тут пунктів пропуску не обладнаний на належному рівні і не відповідає встановленим міжнародним стандартам, на кордоні утворюються довгі черги автотранспортних засобів, що призводить до напруги під час перетинання державного кордону. Така ситуація створює підґрунтя для вчинення контрабанди і корупції, стримує сталий соціально-економічний розвиток прикордонних районів, що в цілому негативно впливає на міжнародний імідж України.
На виконання завдань і заходів Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2007 р. N 831 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 44, ст. 1804), в області розроблена регіональна програма будівництва, облаштування та утримання місцевих пунктів пропуску на період до 2015 року, якою передбачено будівництво нових пунктів пропуску для автомобільного сполучення - Гута (Ратнівський район), Хрипськ (Шацький район), Тур (Ратнівський район), Горки (Любешівський район), Ветли (Любешівський район), Кошари (Шацький район) та Воля Щитинська (Ратнівський район).
Зазначеною Державною цільовою програмою передбачені кошти для будівництва згаданих семи місцевих пунктів пропуску через державний кордон у сумі 3150 тис. гривень, що недостатньо для їх будівництва.
З метою розв'язання зазначених проблем спільні заходи Кабінету Міністрів України та Волинської обласної ради будуть спрямовані на створення умов для забезпечення будівництва та облаштування чотирьох із семи місцевих пунктів пропуску на українсько-білоруському державному кордоні: Гута (3,5 млн. гривень), Хрипськ (3,2 млн.), Тур (3,7 млн.), Ветли (3,9 млн. гривень).
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
вирішити в установленому порядку питання щодо внесення змін до Державної цільової правоохоронної програми "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2015 року.
Відповідальні за виконання:
Адміністрація Держприкордонслужби,
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація;
передбачити під час підготовки проекту Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки можливість фінансування в установленому порядку проектів щодо будівництва та облаштування місцевих пунктів пропуску через українсько-білоруський державний кордон.
Відповідальні за виконання:
Мінекономіки,
Адміністрація Держприкордонслужби,
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація;
передбачати під час формування проекту Державного бюджету на відповідні роки цільову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам для будівництва та облаштування місцевих пунктів пропуску через українсько-білоруський державний кордон.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
Адміністрація Держприкордонслужби,
Мінфін;
Волинська обласна рада:
передбачати під час формування місцевих бюджетів на відповідні роки кошти для будівництва та облаштування місцевих пунктів пропуску через державний кордон у сумі не менш як 50 відсотків загальної вартості робіт.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Любешівська, Ратнівська,
Шацька районні ради,
Волинська облдержадміністрація,
Любешівська, Ратнівська,
Шацька райдержадміністрації;
забезпечити підготовку та подання в установленому порядку проектів транскордонного співробітництва щодо будівництва та облаштування місцевих пунктів пропуску через українсько-білоруський державний кордон як пропозицій до проекту Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2011-2015 роки.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах.
Загальна вартість робіт - 14,3 млн. гривень, у тому числі за рахунок коштів:
державного бюджету - 7,15 млн. гривень, зокрема у 2011 році - 1,75 млн., 2012 - 1,6 млн., 2013 - 1,85 млн., 2014 - 1,95 млн. гривень;
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація;
місцевих бюджетів - 7,15 млн. гривень, зокрема у 2011 році - 1,75 млн., 2012 - 1,6 млн., 2013 - 1,85 млн., 2014 - 1,95 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів становить 50 відсотків загальної вартості робіт.
Очікувані результати:
облаштування діючих та будівництво нових місцевих пунктів пропуску через державний кордон відповідно до міжнародних стандартів;
забезпечення цивілізованого перетинання державного кордону;
розвантаження діючих міжнародних пунктів пропуску та скорочення транспортних витрат мешканців прикордонної зони на перетинання кордону у 5-7 разів;
ліквідація підґрунтя для контрабанди і корупції під час перетинання державного кордону.
Спільний захід 2. Розроблення проектів схем планування територій прикордонних районів з Республікою Польща
Спільний захід спрямований на створення сприятливих умов для поглиблення транскордонного співробітництва, збалансованого розвитку територій та зміцнення економічних і культурних зв'язків між сусідніми державами.
Волинська область (Володимир-Волинський, Іваничівський, Любомльський, Шацький райони) має спільний кордон з Республікою Польща протяжністю 190 кілометрів, де функціонують чотири міжнародні пункти пропуску через державний кордон: два пункти пропуску для автомобільного сполучення - Ягодин та Устилуг і два пункти пропуску для залізничного сполучення - Римачі та Ізов.
Відповідно до домовленостей, досягнутих за результатами VII засідання Українсько-Польської Міжурядової Координаційної Ради з питань міжрегіонального співробітництва, вирішується питання будівництва пунктів пропуску через державний кордон Адамчуки - Збереже (Шацький район), Кладнів - Дубєнка (Володимир-Волинський район) або Кречів - Крилів (Іваничівський район).
Державною цільовою правоохоронною програмою "Облаштування та реконструкція державного кордону" на період до 2015 року і Державною цільовою програмою з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу передбачені модернізація міжнародного пункту пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення Устилуг (Володимир-Волинський район), завершення реконструкції та розширення міжнародного пункту пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення Ягодин (Любомльський район), а також будівництво, реконструкція та капітальний ремонт автомобільної дороги М-07 Київ - Ковель - Ягодин (на Люблін) і Н-22 Устилуг - Луцьк - Рівне.
Розбудова переходів через державний кордон та інженерно-транспортної інфраструктури стане визначальним фактором у просторовому розвитку прикордонних територій і вимагає невідкладних дій щодо першочергового планування розвитку територій Володимир-Волинського, Іваничівського, Любомльського та Шацького прикордонних районів області.
На даний час Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст "Діпромісто" (м. Київ) завершується розроблення проекту "Схема планування території Волинської області", яким визначаються основні напрями транскордонного співробітництва, просторового розвитку прикордонних територій області та розбудови державного кордону з Республікою Польща, що проходить територією Волинської області.
Дії Кабінету Міністрів України та Волинської обласної ради в рамках спільного заходу спрямовуватимуться на розроблення плану розвитку прикордонних територій області з урахуванням відповідних планів сусідніх територіальних громад Республіки Польща з метою створення просторової основи для розвитку економічного потенціалу і забезпечення якості життєвого середовища на основі раціонального використання територій і природних ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, інформаційно-комунікаційної, інженерної, екологічної інфраструктури, поліпшення умов проживання, відпочинку та оздоровлення населення, збереження та збагачення культурної спадщини.
Виконання спільного заходу забезпечить підготовку містобудівної документації прикордонних територій області, визначення їх місця у структурі територіально-господарського комплексу України та області, що дасть можливість здійснювати комплексну забудову прикордонних регіонів, сприятиме збільшенню темпів залучення інвестицій і освоєння територій, прискоренню соціально-економічного розвитку, збільшенню темпів будівництва.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачати під час формування проектів Державного бюджету України на відповідні роки цільову субвенцію місцевим бюджетам для розроблення проектів схем планування територій прикордонних районів області.
Відповідальні за виконання:
Мінрегіонбуд,
Волинська облдержадміністрація;
Волинська обласна рада:
узгодити з органами місцевого самоврядування сусідніх прикордонних територіальних громад Республіки Польща та синхронізувати просторове планування розвитку прикордонних районів області.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
Володимир-Волинська, Іваничівська,
Любомльська, Шацька районні ради
та райдержадміністрації;
передбачати під час формування місцевих бюджетів на відповідні роки кошти для підготовки містобудівної документації прикордонних районів області.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
Володимир-Волинська, Іваничівська,
Любомльська, Шацька районні ради
та райдержадміністрації.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах.
Загальна сума фінансування 1,258 млн. гривень, у тому числі:
з державного бюджету - 1,128 млн. гривень, зокрема у 1011 році - 0,225 млн., 2012 - 0,333 млн., 2013 - 0,3 млн., 2014 - 0,27 млн. гривень.
Головні розпорядники:
Мінрегіонбуд,
Волинська облдержадміністрація;
з місцевих бюджетів - 0,13 млн. гривень, зокрема у 2011 році - 0,025 млн., 2012 - 0,037 млн., 2013 - 0,033 млн., 2014 - 0,035 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів становить 10,3 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
виготовлення проекту схеми планування прикордонних територій дасть змогу:
- провести містобудівну оцінку прикордонних територій області у структурі територіально-господарського комплексу області та України;
- визначити передумови функціонального розвитку прикордонних територій області, а також стратегічні завдання для поліпшення соціально-економічного розвитку;
- підвищити конкурентоспроможність області шляхом раціонального використання територій, модернізації і розвитку транскордонної інфраструктури;
- створити сприятливі умови для поглиблення транскордонного співробітництва, збалансованого розвитку прикордонних територій за рахунок розширення міжнародних зв'язків суб'єктів господарської діяльності з країнами Європейського Союзу. Орієнтовний приріст інвестицій в рік становитиме 15 млн. гривень, що забезпечить додаткові надходження до бюджетів всіх рівнів та зборів до державних фондів соціального призначення на суму 4350 тис. гривень;