• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Положення про рекламу

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку | Рішення від 10.12.2024 № 09/21/1549/К03
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 10.12.2024
  • Номер: 09/21/1549/К03
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 10.12.2024
  • Номер: 09/21/1549/К03
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
10.12.2024 № 09/21/1549/К03
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2024 року
за № 1981/43326
Про затвердження Змін до Положення про рекламу
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків", з метою приведення нормативно — правових актів у відповідність до вимог законодавства, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Зміни до Положення про рекламу, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779, що додаються.
2. Департаменту методології регулювання професійних учасників ринку цінних паперів забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню адміністративної діяльності забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
4. Це рішення набирає чинності з дня наступного, за днем його оприлюднення на вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку І. Барамія.

Голова Комісії

Руслан МАГОМЕДОВ
Протокол засідання Комісії
від 10.12.2024 року № 222
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
10 грудня 2024 року
№ 09/21/1549/К03
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 грудня 2024 року
за № 1981/43326
Зміни
до Положення про рекламу, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 січня 2013 року № 63, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 247/22779
1. У розділі І:
1) у пункті 7:
абзац тринадцятий після слів "строку діяльності інституту спільного інвестування" доповнити словами "та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт компанії з управління активами, яка управляє активами інституту спільного інвестування, де розміщено свідоцтво про внесення таких інститутів до Єдиного державного реєстру інститутів спільного інвестування;";
абзац чотирнадцятий викласти в такій редакції:
"реклама товарів та/або послуг професійних учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків, крім реклами на радіо, повинна містити відомості щодо наявності ліцензії, яка підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, із зазначенням серії та номера ліцензії, дати її видачі та строку дії, найменування органу, який видав ліцензію, а у разі відсутності зазначених реквізитів така реклама повинна містити номер та дату прийняття рішення (постанови) НКЦПФР про видачу ліцензії, яке підтверджує право на провадження відповідного виду діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках та/або, у разі розміщення реклами у мережі Інтернет,— гіперпосилання на офіційний вебсайт професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків, де розміщено таку та/або такі ліцензії чи інформацію;";
доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"Реклама цінних паперів, щодо яких здійснено або буде здійснено публічну пропозицію, повинна відповідати таким додатковим вимогам:
містити зазначення про наявність затвердженого НКЦПФР проспекту, посилання на вебсайт та/або базу даних, де такий проспект оприлюднено або буде оприлюднено відповідно до вимог статті 102 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки", а також інформацію про місце, в якому інвестори (потенційні інвестори) можуть (зможуть) отримати такий проспект у паперовій формі. Вимоги цього абзацу не застосовуються у випадках, визначених частиною четвертою статті 97 Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки";
інформація, що міститься у рекламі, повинна бути точною, коректною, достовірною та неоманливою, а також узгоджуватися з інформацією, що міститься у проспекті (якщо проспект вже опубліковано), або з інформацією, яка повинна міститися у проспекті (якщо проспект ще не опубліковано).";
2) пункт 10 викласти в такій редакції:
"10. Реклама інститутів спільного інвестування (далі — ІСІ) повинна, зокрема, відповідати таким вимогам:
в інформації повинні зазначатись дата початку та дата закінчення періоду, за який отримано дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ, дані щодо якої зазначені у рекламі, та застереження про те, що дохід у майбутньому не є гарантованим;
не містити посилань на дохідність за цінними паперами ІСІ та/або за результатами діяльності ІСІ за період менший, ніж один рік, крім випадку, коли строк діяльності такого ІСІ становить менше одного року;
не вказувати отриману дохідність, що приведена до річного рівня, без зазначення періоду, за який отримано дохідність, якщо діяльність ІСІ триває менше одного року;
інформація про розмір доходу, який передбачається одержати за результатами діяльності ІСІ, має узгоджуватись з інформацією та/або даними у регламенті ІСІ та мати застереження про те, що такий дохід не є гарантованим;
реклама, що містить інформацію про розмір отриманого у минулому прибутку (доходу), повинна використовуватись не більше шести місяців з дати початку її розповсюдження, крім випадку, якщо у рекламному повідомленні вказується розмір отриманого прибутку (доходу) за результатами звітного року.
У цьому разі рекламодавець має право вказувати розмір отриманого прибутку (доходу) протягом року, наступного за звітним роком;
містити умови, за яких фізична особа може бути учасником кваліфікаційного інституту спільного інвестування, згідно частини третьої статті 4 Закону України "Про інститути спільного інвестування".".
3) доповнити пунктом 11 такого змісту:
"11. Рекламодавці під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами об’єктів житлового будівництва (у тому числі житлових та нежитлових приміщень) з метою залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) шляхом здійснення пропозиції щодо придбання фінансових інструментів та/або коли таке залучення коштів здійснюється особою під час провадження нею професійної діяльності на ринках капіталу, для спорудження таких об’єктів, зобов’язані дотримуватись вимог частини першої статті 25-1 Закону України "Про рекламу".
Така реклама, крім реклами в аудіальних медіа, має містити:
реквізити документів, визначених частиною першою статті 25-1 Закону України "Про рекламу";
ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об’єктів, щодо яких набуто право на виконання будівельних робіт після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва);
адресу вебсайту замовника будівництва, девелопера будівництва (за наявності), управителя фонду фінансування будівництва (за наявності), на якому розміщена інформація, визначена Законом України "Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому" (у разі продажу житлових приміщень).".
У зв’язку з цим пункти одинадцятий-дванадцятий вважати пунктами дванадцятим-тринадцятим відповідно;
4) доповнити пункт 12 новими абзацами такого змісту:
"рекламувати фінансові піраміди;
рекламувати цінні папери у разі здійснення їх розміщення під час емісії та / або обігу серед заздалегідь визначеного кола осіб.".
2. У розділі II:
1) абзац четвертий пункту 5 викласти в такій редакції:
"Про залишення заяви та поданих документів без руху рекламодавець протягом трьох робочих днів з дня їх подання до НКЦПФР повідомляється шляхом направлення рекламодавцю офіційним каналом зв’язку відповідного повідомлення в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями, що містить виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги цього Положення, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження дій НКЦПФР щодо залишення заяви без руху.";
2) пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. НКЦПФР протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви та відповідних документів має право прийняти постанову про заборону розповсюдження рекламних матеріалів або постанову про обов’язкове внесення змін до рекламних матеріалів, якщо рекламні матеріали не відповідають дійсності або вимогам Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення", із зазначенням підстав прийняття такої постанови.";
3) в абзаці першому пункту 7 слово "рішення" замінити словом "постанови";
4) в абзаці першому пункту 8 слова "уповноваженої особи НКЦПФР" замінити словами "службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями";
5) пункти 9–10 викласти в такій редакції:
"9. Постанова НКЦПФР щодо заборони розповсюдження рекламних матеріалів або постанова про обов’язкове внесення змін до рекламних матеріалів надсилається рекламодавцю(ям) та розповсюджувачу(ам) реклами офіційним каналом зв’язку не пізніше трьох робочих днів після прийняття НКЦПФР відповідної постанови щодо заборони розповсюдження рекламних матеріалів або постанови про обов’язкове внесення змін до рекламних матеріалів разом із супровідним листом в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями.
10. У разі якщо НКЦПФР прийняла постанову про заборону розповсюдження рекламних матеріалів або постанову про обов’язкове внесення змін до рекламних матеріалів, така постанова може бути оскаржена до суду в порядку, встановленому законодавством.";
6) у пункті 11 слово "рішення" замінити словом "постанови" (у двох випадках).
3. У розділі III:
1) Викласти заголовок розділу в такій редакції:
"III. Порядок зупинення/заборони та поновлення розповсюдження реклами ";
2) пункти 1–4 викласти в такій редакції:
"1. У разі виявлення порушення вимог законодавства про рекламу, визнання реклами недобросовісною, прихованою, або визнання порівняння в рекламі неправомірним, НКЦПФР виносить постанову про зупинення на період до 10 робочих днів або про заборону відповідної реклами.
Постанова про заборону реклами може виноситься НКЦПФР у наступних випадках:
рекламодавцем реклами є особа, яка не відповідає вимогам встановленим пунктом 6 розділу І цього Положення;
реклама порушує вимоги пункту 11 розділу І цього Положення;
поширення інформації про фінансові інструменти (зокрема, шляхом управління продуктами та/або надання послуг професійних учасників ринків капіталу), що не належить до реклами фінансових інструментів та ринків капіталу.
2. Постанова про зупинення/заборону відповідної реклами надсилається рекламодавцю(ям) та розповсюджувачу(ам) реклами (суб’єктам у сфері медіа, що здійснюють розповсюдження такої реклами) офіційним каналом зв’язку протягом трьох робочих днів з дня винесення НКЦПФР постанови про зупинення/заборону відповідної реклами разом із супровідним листом в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями.
3. Рекламодавець та розповсюджувач реклами зобов’язані припинити розповсюдження реклами протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення про винесення постанови про зупинення/заборону відповідної реклами.
4. НКЦПФР може винести постанову про поновлення розповсюдження реклами у разі усунення порушення вимог законодавства про рекламу, що було підставою для винесення постанови про зупинення такої реклами, за умови надання рекламодавцем протягом трьох робочих днів з дня отримання постанови про зупинення реклами до НКЦПФР заяви про поновлення розповсюдження реклами, яка оформлюється у довільній формі із обов’язковим наданням підтвердження та зазначенням дати виконання постанови про зупинення реклами, та документів, передбачених абзацами третім, п’ятим, шостим, сьомим пункту 1 розділу II цього Положення, у порядку, встановленому пунктом 1 розділу II цього Положення.";
3) у пункті 5 слова "у зв’язку з відмовою від поновлення розповсюдження реклами або з метою доопрацювання поданих документів" замінити словами "у зв’язку з необхідністю доопрацювання поданих документів";
4) в абзаці четвертому пункту 6 слова "уповноваженої особи НКЦПФР" замінити словами "службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями" та слова "рішення про" замінити словами "дій НКЦПФР щодо";
5) у пункті 7:
абзаци перший-другий викласти в такій редакції:
"7. Постанова НКЦПФР про поновлення розповсюдження реклами чи заборону реклами виноситься не пізніше ніж на наступний робочий день після спливу терміну, встановленого постановою про зупинку відповідної реклами.
Підставами для винесення постанови про заборону розповсюдження реклами є:";
доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"Якщо рекламодавець, у терміни та в порядку, визначені цим Положенням, подав до НКЦПФР заяву про поновлення розповсюдження відповідної реклами, НКЦПФР, у разі необхідності, має право повторно винести постанову про зупинення реклами на період до 10 робочих днів з метою розгляду отриманої заяви та документів.
Якщо рекламодавець, у терміни та в порядку визначені цим Положенням, не подав до НКЦПФР заяву про поновлення розповсюдження відповідної реклами, на наступний робочий день після спливу терміну встановленого постановою про зупинку відповідної реклами, НКЦПФР виносить постанову про заборону такої реклами.";
6) пункти 8–9 викласти в такій редакції:
"8. Постанова про поновлення розповсюдження або про повторне зупинення/заборону реклами надсилається рекламодавцю офіційним каналом зв’язку протягом трьох робочих днів з дня винесення НКЦПФР відповідної постанови разом із супровідним листом в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису службовця НКЦПФР, який наділений відповідними повноваженнями.
9. З дня отримання постанови про поновлення розповсюдження реклами рекламодавець має право на розповсюдження реклами згідно з чинним законодавством.".

Т. в. о. директора
департаменту методології
регулювання професійних
учасників ринку цінних паперів




І. КОЗЛОВСЬКА