• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб

Національне агентство з питань запобігання корупції | Наказ від 20.11.2025 № 339/25 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство з питань запобігання корупції
  • Тип: Наказ
  • Дата: 20.11.2025
  • Номер: 339/25
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство з питань запобігання корупції
  • Тип: Наказ
  • Дата: 20.11.2025
  • Номер: 339/25
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
20.11.2025 м. Київ № 339/25
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
09 грудня 2025 р. за № 1843/45249
Про затвердження Порядку здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб
Відповідно до пункту 6-1 частини першої статті 11, пункту 5 частини першої статті 12 Закону України "Про запобігання корупції"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, що додається.
2. Департаменту моніторингу і контролю за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів та запобігання корупції подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства з питань запобігання корупції відповідно до розподілу обов'язків.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
 

Голова

Віктор ПАВЛУЩИК

ПОГОДЖЕНО:

 

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Олексій ВИСКУБ

Уповноважений Верховної Ради
України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції
20 листопада 2025 року № 339/25
Порядок
здійснення моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб
1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) моніторингу та контролю за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, а також дотриманням вказаними особами інших вимог та обмежень, передбачених статтями 22-44 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон).
Моніторинг та контроль за виконанням актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, а також дотриманням вказаними особами інших вимог та обмежень, передбачених статтями 22 - 44 Закону (далі - моніторинг), у діяльності працівників Національного агентства здійснюється підрозділом внутрішнього контролю апарату Національного агентства.
Моніторинг у діяльності окремих категорій осіб з числа суб'єктів декларування, визначених в абзаці першому частини першої статті 52-1 Закону, здійснюється самостійним структурним підрозділом апарату Національного агентства, до функцій якого належить проведення заходів фінансового контролю щодо окремих категорій осіб, визначених в абзаці першому частини першої статті 52-1 Закону, відповідно до цього Порядку та у спосіб, що унеможливлює розкриття їх належності до відповідних державних органів чи військових формувань, і з дотриманням вимог законодавства про захист інформації з обмеженим доступом.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
декларація - декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
самостійний структурний підрозділ - самостійний структурний підрозділ апарату Національного агентства, до функцій якого належить здійснення моніторингу.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі.
3. Моніторинг здійснюється Національним агентством на підставі інформації, яка містить відомості про можливі порушення особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняними до них особами вимог статей 22 - 44 Закону, отриманої Національним агентством від фізичних та юридичних осіб, із медіа та інших джерел.
З метою аналізу інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, із медіа та інших джерел, а також для прийняття рішення щодо проведення моніторингу, у тому числі за ініціативою Національного агентства, можуть використовуватися відомості (документи), зазначені у пункті 6 цього Порядку.
4. Рішення про початок здійснення моніторингу приймається керівником самостійного структурного підрозділу на підставі доповідної записки уповноваженої особи Національного агентства про наявність ознак порушення вимог статей 22 - 44 Закону.
Днем початку строку здійснення моніторингу вважається наступний робочий день за днем прийняття керівником самостійного структурного підрозділу рішення про початок здійснення моніторингу відповідно до абзацу першого цього пункту.
Моніторинг повинен бути завершений у строк не більше ніж 180 днів з дня початку строку здійснення моніторингу.
Керівник самостійного структурного підрозділу за погодженням із заступником Голови Національного агентства або Головою Національного агентства може продовжити строк здійснення моніторингу на підставі обґрунтованої доповідної записки уповноваженої особи Національного агентства або безпосереднього керівника такої особи на строк не більше ніж 180 днів.
5. Надані під час моніторингу особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та прирівняними до них особами, суб'єктами господарювання незалежно від форми власності, їх посадовими особами, громадянами та їх об'єднаннями письмові пояснення, копії підтвердних документів є обов'язковими для розгляду Національним агентством. У разі ненадання таких пояснень та копій підтвердних документів Національне агентство здійснює моніторинг на підставі наявних відомостей.
6. При здійсненні моніторингу використовуються:
1) відомості, отримані з інформаційно-комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, а також відомості з відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, судових рішень, які набрали законної сили, інших джерел, що можуть містити відомості про можливі порушення особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняними до них особами вимог статей 22 - 44 Закону;
2) документи та/або інформація, у тому числі з обмеженим доступом, що надходять (отримані) від державних органів, органів місцевого самоврядування, нотаріусів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, спеціалістів, експертів, громадян та їх об'єднань, а також від державних та інших компетентних органів влади іноземних держав;
3) відомості з медіа, мережі Інтернет, інших джерел, які стосуються конкретної особи та містять фактичні дані, які можуть бути перевірені;
4) усі наявні в Національному агентстві відомості, у тому числі:
зібрані в результаті розгляду повідомлень викривачів, інших суб'єктів звернення;
отримані під час моніторингу інших осіб;
зібрані під час здійснення контролю декларацій за допомогою засобів програмного забезпечення інформаційно-комунікаційної системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій;
отримані Національним агентством під час здійснення перевірок декларацій;
отримані Національним агентством під час здійснення моніторингу способу життя суб'єкта декларування;
5) інформація та/або документи, отримані від правоохоронних органів, у тому числі з матеріалів кримінальних проваджень, дозвіл на використання яких та посилання у документах Національного агентства на які надано слідчим, детективом або прокурором відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України;
6) інформація, що містить банківську таємницю та необхідна для здійснення моніторингу, отримана Національним агентством у порядку, визначеному законом.
7. У разі виявлення під час здійснення моніторингу ознак порушення вимог Закону, складення протоколу щодо якого відповідно до закону належить до компетенції Національного агентства та повноважень посадових осіб самостійного структурного підрозділу, приймається рішення про початок збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення на підставі обґрунтованої доповідної записки уповноваженої особи Національного агентства відповідно до Порядку складення протоколів про адміністративні правопорушення в Національному агентстві з питань запобігання корупції, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2025 року № 169/25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 червня 2025 року за № 956/44362.
8. У разі виявлення за результатами здійснення моніторингу ознак іншого корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення Національне агентство затверджує обґрунтований висновок та надсилає його відповідним спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії корупції.
9. У разі виявлення за результатами здійснення моніторингу порушення вимог Закону щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, порушення інших вимог та обмежень, передбачених Законом, Національне агентство вносить керівнику відповідного органу, підприємства, установи, організації припис щодо усунення порушень законодавства, проведення службового розслідування, притягнення винної особи до встановленої законом відповідальності.
10. Рішення про завершення моніторингу приймається керівником самостійного структурного підрозділу на підставі доповідної записки уповноваженої особи Національного агентства, яка здійснювала моніторинг.
У доповідній записці про завершення моніторингу зазначаються:
дата початку та підстави здійснення моніторингу;
обставини можливого порушення вимог статей 22 - 44 Закону, які досліджувались під час здійснення моніторингу;
зміст проведених заходів та їх результати, встановлені факти порушення вимог статей 22 - 44 Закону;
вжиті Національним агентством заходи реагування в межах прав та повноважень, визначених Законом (за наявності).
11. Якщо моніторинг здійснюється на підставі або з урахуванням повідомлення викривача, інформація про результати здійсненого моніторингу надається йому після його завершення поштовим зв'язком чи засобами електронних комунікацій.
12. Облік моніторингів та їх результатів здійснюється в електронній формі програмно-технічними засобами в системі електронного документообігу з дотриманням вимог законодавства про захист інформації з обмеженим доступом.
 

Керівник Департаменту моніторингу
і контролю за виконанням актів
законодавства про конфлікт інтересів
та запобігання корупції

Олександр АМПЛЕЄВ