• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання

Міністерство інфраструктури України | Наказ від 23.11.2018 № 561
Реквізити
  • Видавник: Міністерство інфраструктури України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 23.11.2018
  • Номер: 561
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство інфраструктури України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 23.11.2018
  • Номер: 561
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.11.2018 № 561
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 грудня 2018 р.
за № 1430/32882
Про затвердження Змін до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання
Відповідно до абзацу другого пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 738 "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання , затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898 (із змінами), що додаються.
2. Директорату з безпеки на транспорті забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
МіністрВ. Омелян
ПОГОДЖЕНО:

В.о. Міністра фінансів України

Виконувач обов’язків Міністра економічного
розвитку і торгівлі України

Голова Державної служби України
з безпеки на транспорті

В.о. Голови Антимонопольного комітету України

Міністр соціальної політики України

Т.в.о. Міністра внутрішніх справ України

Голова Державної регуляторної служби України


О. Маркарова


Ю.П. Бровченко


М. Ноняк

М. Ніжнік

А. Рева

С.А. Яровий

К. Ляпіна
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
23 листопада 2018 року № 561
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 грудня 2018 р.
за № 1430/32882
ЗМІНИ
до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання
1. Абзац перший пункту 11.8 розділу ХI після слів "має містити" доповнити словами "номер та дату видачі атестата про акредитацію уповноваженого органу або органу із сертифікації, виданого відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", номер та дату наказу Міністерства інфраструктури України про призначення органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання,".
2. Позицію 61 додатка 2 викласти в такій редакції:
"
Євро-661М1, М2, N1, N2Правила ЄЕК ООН № 83-07 або Регламент EC № 715/2007 та Регламент EC № 692/2008 (вимоги Euro 6).
З урахуванням пункту 12 Перехідних положень Правил ЄЕК ООН № 83-07 протягом трьох років з дати запровадження екологічних норм Євро-6 в Україні (як обов’язкових) гранично допустиме значення кількості викидів частинок становить 6,0 х 10-12 од/км, як це визначено у примітках 1, 2 до таблиці 1 Правил ЄЕК ООН № 83-07
".
3. У додатку 4:
1) у розділі I:
позицію "R13" викласти в такій редакції:
"
R1310
11 - з 01.01.2023
71/320/ЕЕС
";
доповнити розділ новою позицією такого змісту:
"
R14000-
";
2) у розділі II:
підпункт "в" примітки "Б" викласти в такій редакції:
"в) наявність функції забезпечення стійкості (електронної системи контролю стійкості) обов’язкова з:
01 липня 2023 року для КТЗ категорії М1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 та для КТЗ категорії N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 або додатка 21 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорій М2, M3, N2, N3, О3, О4 за вимогами додатка 21 R13-11 та з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорії М2 класів I та А за вимогами додатка 21 R13-11;";
примітку "В" викласти в такій редакції:
"В" - серія поправок відповідних Правил ЄЕК ООН, допустимі граничні рівні викидів та строки їх обов’язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехідних положень Правил ЄЕК ООН № 83-07 протягом трьох років з дати запровадження екологічних норм Євро-6 в Україні (як обов’язкових) гранично допустиме значення кількості викидів частинок становить 6,0 х 10-12 од/км, як це визначено у примітках 1, 2 до таблиці 1 Правил ЄЕК ООН № 83-07;";
3) у розділі III:
підпункт "в" примітки "Б" викласти в такій редакції:
"в) наявність функції забезпечення стійкості (електронної системи контролю стійкості) обов’язкова з:
01 липня 2023 року для КТЗ категорії М1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 та для КТЗ категорії N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 або додатка 21 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорій М2, M3, N2, N3, О3, О4 за вимогами додатка 21 R13-11 та з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорії М2 класів I та А за вимогами додатка 21 R13-11;";
примітку "В" викласти в такій редакції:
"В" - серія поправок до відповідних Правил ЄЕК ООН, допустимі граничні рівні викидів та строки їх обов’язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехідних положень Правил ЄЕК ООН № 83-07 протягом трьох років з дати запровадження екологічних норм Євро-6 в Україні (як обов’язкових) гранично допустиме значення кількості викидів частинок становить 6,0 х 10-12 од/км, як це визначено у примітках 1, 2 до таблиці 1 Правил ЄЕК ООН № 83-07. Визначення кількості частинок у відпрацьованих газах допускається із застосуванням альтернативних методів;";
4) у розділі IV:
позицію 22 викласти в такій редакції:
"
22Встановлення пристроїв освітлення і світлової сигналізаціїR48Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2Х1 + Н2-------
";
примітку "А" викласти в такій редакції:
"А" - маркування щодо відповідності Правилу ЄЕК ООН, альтернативній Директиві ЄС. У разі відсутності зазначеного маркування для підтвердження відповідності застосовуються приписи доповнення 2 частини I додатка IV Директиви 2007/46/ЕС або позитивний висновок, наданий технічною службою.";
підпункт "б" примітки "В1" викласти в такій редакції:
"б) наявність функції забезпечення стійкості (електронної системи контролю стійкості) обов’язкова з:
01 липня 2023 року для КТЗ категорії М1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 та для КТЗ категорії N1 за вимогами R140-00 або додатка 9 R13Н-00 чи додатка 21 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорій М2, M3, N2, N3, О3, О4 за вимогами додатка 21 R13-11 з урахуванням вимог пункту 5.2.1.32 R13-11;
01 січня 2023 року для КТЗ категорії М2 класів I та А за вимогами додатка 21 R13-11.
Наявність електронної системи контролю стійкості за R13Н-00 підтверджується позитивними результатами хоча б однієї з таких дій: експертизи конструкції гальмівних систем або документально оформленої інформації виробника КТЗ, перевірки наявності та функціонування відповідних оптичних сигналів індикаторів (контрольних сигналів) та органів керування за пунктами 3.4 (преамбула), 3.4.1.3, 3.4.1.4, 3.5 (преамбула), 3.5.2, 3.5.3, 3.6 (преамбула), 3.6.2.3 додатка 9 до R13Н-00.
Наявність функції забезпечення стійкості за R13-11 підтверджується позитивними результатами хоча б однієї з таких дій: експертизи конструкції гальмівних систем або документально оформленої інформації виробника КТЗ, перевірки наявності та функціонування оптичного сигналу індикатора (контрольного сигналу) за пунктами 2.1.4, 2.1.5 додатка 21 до R13-11;";
примітку "Н" викласти в такій редакції:
"Н" - серія поправок відповідних Правил ЄЕК ООН, допустимі граничні рівні викидів та строки їх обов’язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехідних положень Правил ЄЕК ООН № 83-07 протягом трьох років з дати запровадження екологічних норм Євро-6 в Україні (як обов’язкових) гранично допустиме значення кількості викидів частинок становить 6,0 х 10-12 од/км, як це визначено у примітках 1, 2 до таблиці 1 Правил ЄЕК ООН № 83-07;";
примітку "Н1" доповнити новими абзацами такого змісту:
"Для категорій КТЗ M1, M2, N1 і N2 з контрольною масою понад 2,610 кг (або з постійним приводом на всі колеса, конструкція якого не дає змоги проводити випробовування КТЗ на роликовому моделюючому стенді з однією віссю) і категорій M3 і N3, які виготовлені для ринку США не раніше 2010 року, та з 01 січня 2020 року - не раніше 2015 року допускається застосування технічною службою альтернативних методів випробування двигуна у складі КТЗ на роликовому стенді (або на дорозі) з використанням альтернативних методів визначення питомих масових викидів забруднювальних речовин.
Питомі масові викиди забруднювальних речовин визначаються хоча б в одному із навантажувальних режимів, еквівалентних режимам стаціонарного випробувального циклу, або в позацикловому режимі, визначених R49, та не мають перевищувати нормативних значень, помножених на коефіцієнт розрахункового навантаження двигуна, що дорівнює Mк/100, де Mк - відсоток розрахункового навантаження двигуна;";
після примітки Н1 доповнити приміткою "Н2" такого змісту:
"Н2" - крім вимог щодо маркування;";
5) у розділі V:
примітку "А" викласти в такій редакції:
"А" - маркування щодо відповідності Правилу ЄЕК ООН, альтернативній Директиві ЄС. У разі відсутності зазначеного маркування для підтвердження відповідності застосовуються приписи доповнення 2 частини I додатка IV Директиви 2007/46/ЕС або позитивний висновок, наданий технічною службою.
Для КТЗ категорій М1 та N1, які виготовлені для ринку США, альтернативним підтвердженням відповідності R83 або Регламенту № 715/2007 у частині викидів забруднювальних речовин з відпрацьованими газами є підтвердження відповідності вимогам розділу 13 Кодексу норм Каліфорнії, що передбачено у розділі 2 додатка I Регламенту № 692/2008.
Підтвердженням відповідності нормам, еквівалентним вимогам рівня "Євро-5", є відповідність КТЗ у частині викидів забруднювальних речовин з відпрацьованими газами нормам LEV II штату Каліфорнія, США відповідно до Секцій 1961(a) та 1961(b)(1)(C)(1) розділу 13 Кодексу норм Каліфорнії за умови, що КТЗ було вироблено не раніше 2010 року.
Підтвердженням відповідності нормам, еквівалентним вимогам рівня "Євро-6", є відповідність КТЗ у частині викидів забруднювальних речовин з відпрацьованими газами нормам LEV III штату Каліфорнія, США відповідно до пункту 1961.2(a) розділу 13 Кодексу норм Каліфорнії за умови, що КТЗ було вироблено не раніше 2015 року.
КТЗ має бути оснащений:
системою бортової діагностики, яка забезпечує можливість комунікації із діагностичним обладнанням;
пристроєм рециркуляції картерних газів;
системою обмеження викидів від випаровування палива для бензинових двигунів;";
підпункт "а" примітки "М" викласти в такій редакції:
"а) серія поправок відповідних Правил ЄЕК ООН, допустимі граничні рівні викидів та строки їх обов’язкового запровадження визначаються законодавством України. З урахуванням пункту 12 Перехідних положень Правил ЄЕК ООН № 83-07 протягом трьох років з дати запровадження екологічних норм Євро-6 в Україні (як обов’язкових) гранично допустиме значення кількості викидів частинок становить 6,0 х 10-12 од/км, як це визначено у примітках 1, 2 до таблиці 1 Правил ЄЕК ООН № 83-07;";
примітку "М1" після абзацу шостого підпункту "в" доповнити новими абзацами сьомим - дев’ятим такого змісту:
"Для категорій КТЗ M1, M2, N1 і N2 з контрольною масою понад 2,610 кг (або з постійним приводом на всі колеса, конструкція якого не дає змоги проводити випробовування КТЗ на роликовому моделюючому стенді з однією віссю) і категорій M3 і N3, які виготовлені для ринку США не раніше 2010 року, та з 01 січня 2020 року - не раніше 2015 року допускається застосування технічною службою альтернативних методів випробування двигуна у складі КТЗ на роликовому стенді (або на дорозі) з використанням альтернативних методів визначення питомих масових викидів забруднювальних речовин.
Питомі масові викиди забруднювальних речовин визначаються хоча б в одному із навантажувальних режимів, еквівалентних режимам стаціонарного випробувального циклу, або в позацикловому режимі, визначених R49, та не мають перевищувати нормативних значень, помножених на коефіцієнт розрахункового навантаження двигуна, що дорівнює Mк/100, де Mк - відсоток розрахункового навантаження двигуна.
Якщо КТЗ не призначені для ринку США або виготовлені до 2010 року, та з 01 січня 2020 року - до 2015 року чи у разі виявлення будь-яких змін конструкції КТЗ, що можуть вплинути на викиди забруднювальних речовин з відпрацьованими газами, оцінку відповідності екологічним нормам здійснюють відповідно до вимог примітки "Н1" до розділу IV цього додатка.".
У зв’язку з цим абзаци сьомий-одинадцятий вважати відповідно абзацами десятим-чотирнадцятим.
Генеральний директор
Директорату з безпеки
на транспорті


А. Щелкунов