МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.07.2013 № 319 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 серпня 2013 р.
за № 1371/23903
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій № 297 від 07.12.2020 )
Про затвердження Методики підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 7, статей 15, 28-1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" , пункту 4 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України , затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633, та з метою встановлення єдиних підходів до розрахунків планових витрат протиожеледних матеріалів, страхового запасу паливно-мастильних матеріалів, необхідної кількості загальної та спеціальної техніки під час підготовки до утримання вулично-дорожньої мережі у зимовий період
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду, що додається.
2. Управлінню благоустрою територій та комунального обслуговування (Ігнатенко О. П.) разом з Департаментом нормативно-правового регулювання (Губіна О. О.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Білоусова А. Л.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
17.07.2013 № 319
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 серпня 2013 р.
за № 1371/23903
МЕТОДИКА
підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду
( Див. текст )
Начальник Управління благоустрою територій та комунального обслуговування | О.П. Ігнатенко |
Додаток 1
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 1.10)
ДОВІДКА
про хід підготовки вулично-дорожньої мережі до роботи у зимовий період на 20__ - 20__ рр.
станом на ____________ 20__ р.
Склав _______________________________________________________________
(посада, підпис (ім'я, прізвище))
Додаток 2
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 2.5)
УСЕРЕДНЕНІ ДАНІ
Українського гідрометеорологічного центру щодо кліматичних умов у зимовий період за адміністративно-територіальним поділом України
__________
-1Максимальна кількість опадів у вигляді снігу наведена у перерахунку на товщину шару води, що утворився в результаті танення снігу. Для перерахунку у товщину шару снігу (мм) використовують коефіцієнт 10.
Додаток 3
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 2.6)
НОРМИ
розподілу технологічних матеріалів під час снігоочищення вулиць та доріг
Додаток 4
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 3.3)
ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ,
необхідних для розрахунку необхідності в спеціалізованій техніці для утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів у зимовий період
Директивний час виконання окремих видів прибиральних робіт
Таблиця 1
__________
Примітка.
У чисельнику зазначено директивний час у разі використання хімічних реагентів, у знаменнику - у разі використання піскосоляної суміші.
Значення експлуатаційних коефіцієнтів прибиральних машин
Таблиця 2
__________
Примітка.
Для конкретних комунальних організацій, що займаються прибиранням міста, значення експлуатаційних коефіцієнтів можуть бути розраховані на основі річних показників роботи служб, що обслуговують і ремонтують прибиральні машини, забезпечення їх водіями, пальним та іншими матеріалами, необхідними для роботи, а також втрат робочого часу протягом робочої зміни з причин технічного та організаційного характеру.
Середня транспортна швидкість прибиральних машин
Таблиця 3
Тип прибиральної техніки | Середня транспортна швидкість прибиральних машин, км/год, при середній відстані між перехрестями, км | ||||
0,4 | 0,6 | 0,8 | 1,0 | 1,2 | |
Магістральні машини | 31 | 35 | 38 | 40 | 42 |
Тротуарні машини | 10 | 13 | 16 | 19 | 21 |
__________
Примітка.
Для міст з чисельністю населення мільйон і більше за погодженням з органами місцевого самоврядування допускається середня транспортна швидкість для магістральних прибиральних машин 10-20 км/год.
Коефіцієнти зниження продуктивності снігонавантажувача
Таблиця 4
Додаток 5
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 3.7)
ПРИКЛАД
розрахунку необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників на зимовий період 2012-2013 рр. по місту N, що розташоване у Сумській області за адміністративно-територіальним поділом України
1. На виконанні робіт з очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N будуть задіяні плужно-щіткові снігоочисники КО-105 на базі автомобіля ЗИЛ-130 (далі - КО-105).
2. Визначаємо окремо кількість снігоочисників КО-105, що будуть задіяні на згрібанні снігу з проїзної частини вулиць, та кількість снігоочисників КО-105, що будуть задіяні на згрібанні снігу в зонах з обмеженою робочою швидкістю снігоочисників (тротуари та місцеві (внутрішньоквартальні) проїзди). Зупинки громадського транспорту прибирають вручну.
3. Для розрахунку необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників використовуємо формули 3.6 - 3.10, наведені у розділі III цієї Методики.
4. Визначення необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105:
1) розрахунок ширини смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (BО) за формулою 3.9:
BО = 2,5 x sin60° = 2,5 x 0,866 = 2,17 (м),
де
2,5 - ширина відвалу плужно-щіткового снігоочисника КО-105 згідно з технічними характеристиками, м;
60 - кут між відвалом та повздовжньою віссю смуги, що очищується, згідно з технічними характеристиками, град.;
2) розрахунок коефіцієнта перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (KВ) за формулою 3.10:
2,17 - 0,5
К = -------------- = 0,77 ,
В 2,17
де
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,5 - ширина перекриття, м;
3) розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (ПО).
Розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні проїзної частини за формулою 3.8:
ПО = 15 x 2,17 x 0,77 x 0,72 = 18,05 (тис.кв.м год.),
де
15 - робоча швидкість руху снігоочисника згідно з технічними характеристиками, км/год;
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,77 - коефіцієнт перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105;
0,72 - коефіцієнт використання плужно-щіткових снігоочисників на лінії, розрахований для конкретного комунального підприємства згідно з приміткою до таблиці 2 додатка 4 до цієї Методики.
Розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (ПО) при очищенні зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, за формулою 3.8:
ПО = 10 x 2,17 x 0,77 x 0,72 = 12,03 (тис.кв.м год.),
де
10 - робоча швидкість руху снігоочисника згідно з технічними характеристиками, км/год;
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,77 - коефіцієнт перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105;
0,72 - коефіцієнт використання плужно-щіткових снігоочисників на лінії, розрахований для конкретного комунального підприємства згідно з приміткою до таблиці 2 додатка 4 до цієї Методики;
4) розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 (Mр).
Розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення проїзної частини за формулою 3.7:
154,35
М = -------------------- = 6,87 ,
О 18,05 х 1,5 х 0,83
де
154,35 - площа проїзної частини, що підлягає очищенню плужно-щітковими снігоочисниками КО-105, тис.кв.м;
18,05 - експлуатаційна продуктивність плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні проїзної частини, тис.кв.м год;
1,5 - директивний час очищення поверхні від снігу за даними додатка 4 (рядок 3 колонки 3 таблиці 1) до цієї Методики, год;
0,83 - коефіцієнт випуску плужно-щіткових снігоочисників на лінію за даними додатка 4 (рядок 1 колонки 4 таблиці 2) до цієї Методики.
Розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, за формулою 3.7:
14,308
М = -------------------- = 0,96 ,
О 12,03 х 1,5 х 0,83
де
14,308 - площа зон з обмеженою робочою швидкістю снігоочисника, що підлягають очищенню плужно-щітковими снігоочисниками КО-105, тис.кв.м;
12,03 - експлуатаційна продуктивність плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, тис.кв.м год;
1,5 - директивний час очищення поверхні від снігу за даними додатка 4 (рядок 3 колонки 3 таблиці 1) до цієї Методики, год;
0,83 - коефіцієнт випуску плужно-щіткових снігоочисників на лінію за даними додатка 4 (рядок 1 колонки 4 таблиці 2) до цієї Методики.
Необхідну кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N визначаємо як суму необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення проїзної частини та необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена.
Загальна необхідна кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N дорівнює 6,87+0,96=7,83 (од.).
Отримане значення округлюємо до цілого у бік збільшення. Таким чином, загальна необхідна кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N дорівнює 8 шт.
Додаток 6
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 4.4)
НОРМИ
витрат палива
Норми витрат палива для розподілювачів ПОМ та снігоочисників
Таблиця 1
Норми витрат палива для снігонавантажувачів
Таблиця 2
Норми витрат палива для самоскидів
Таблиця 3
Додаток 7
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 4.10)
НОРМАТИВИ
витрат мастильних матеріалів