МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 серпня 2013 р.
за № 1371/23903
Про затвердження Методики підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду
1. Затвердити Методику підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду, що додається.
2. Управлінню благоустрою територій та комунального обслуговування (Ігнатенко О. П.) разом з Департаментом нормативно-правового регулювання (Губіна О. О.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Білоусова А. Л.
Міністр | Г.П. Темник |
ПОГОДЖЕНО: В. о. виконавчого директора Асоціації міст України Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Заступник Міністра внутрішніх справ України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Виконуючий обов’язки Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій Заступник Голови Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок | В.В. Сидоренко Д. Олійник В.І. Ратушняк М.Ю. Бродський С.Л. Данилюк С.М. Кондрюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
17.07.2013 № 319
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 серпня 2013 р.
за № 1371/23903
МЕТОДИКА
підготовки вулично-дорожньої мережі населених пунктів до зимового періоду
Начальник Управління благоустрою територій та комунального обслуговування | О.П. Ігнатенко |
Додаток 1
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 1.10)
ДОВІДКА
про хід підготовки вулично-дорожньої мережі до роботи у зимовий період на 20__ - 20__ рр.
станом на ____________ 20__ р.
Адміністративно- територіальна одиниця | Ремонт вулично-дорожньої мережі | Заготівля протиожеледних матеріалів та інгібіторів | ТОіР спеціалізованої техніки | Загальний обсяг фінансування, тис. грн |
поточний ремонт | капітальний ремонт |
план, тис. кв. м | факт, тис. кв. м | виконання плану, % | обсяг фінансування, тис. грн | план, тис. кв. м | факт, тис. кв. м | виконання плану, % | обсяг фінансування, тис. грн | план, тис. т | факт, тис. т | виконання плану, % | обсяг фінансування, тис. грн | план, тис. шт. | факт, тис. шт. | виконання плану, % | обсяг фінансування, тис. грн |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
АР Крим | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Вінницька | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Волинська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Дніпропетровська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Донецька | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Житомирська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Закарпатська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Запорізька | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Івано-Франківська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Київська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Кіровоградська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Луганська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Львівська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Миколаївська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Одеська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Полтавська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Рівненська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Сумська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Тернопільська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Харківська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Херсонська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Хмельницька | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Черкаська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Чернівецька | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Чернігівська | | | | | | | | | | | | | | | | | |
м. Київ | | | | | | | | | | | | | | | | | |
м. Севастополь | | | | | | | | | | | | | | | | | |
РАЗОМ | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Склав _______________________________________________________________
(посада, підпис (ім'я, прізвище))
Додаток 2
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 2.5)
УСЕРЕДНЕНІ ДАНІ
Українського гідрометеорологічного центру щодо кліматичних умов у зимовий період за адміністративно-територіальним поділом України
Адміністративно- територіальний поділ України | Кількість випадків ожеледі, дні | Снігопади при температурі, °C | Максимальна кількість опадів у вигляді снігу за добу-1, мм | Максимальна кількість днів зі снігопадом поспіль,шт. |
від 0 до мінус 6 | нижче ніж мінус 6 до мінус 18 |
всього | тривалістю, год | всього | у тому числі кількість з інтенсивністю, шт. | всього | у тому числі кількість з інтенсивністю, шт. |
до 3 | понад 3 | кількість, шт. / тривалість, год. | від 5 мм/год до 10 мм/год | від 10 мм/год до 30 мм/год | понад 30 мм/год | кількість, шт. / тривалість, год. | від 5 мм/год до 10 мм/год | від 10 мм/год до 30 мм/год | понад 30 мм/год |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
АР Крим | 13,1 | 2 | 11,1 | 11,9/85,4 | 7,7 | 3 | 1,2 | 3/21,3 | 2 | 0,7 | 0,3 | 24,6 | 2 |
Вінницька | 12,1 | 1,8 | 10,3 | 8,5/54,8 | 5,5 | 2,1 | 0,9 | 2,1/13,7 | 1,4 | 0,5 | 0,2 | 35,2 | 2 |
Волинська | 8,6 | 1,3 | 7,3 | 11/68,8 | 7,2 | 2,8 | 1 | 2,7/17,2 | 1,7 | 0,7 | 0,3 | 26,2 | 2 |
Дніпропетровська | 11,6 | 1,7 | 9,9 | 10,2/68,6 | 6,6 | 2,6 | 1 | 2,6/17,2 | 1,7 | 0,6 | 0,3 | 30,4 | 2 |
Донецька | 8,6 | 1,3 | 7,3 | 14,6/89,8 | 9,5 | 3,7 | 1,4 | 3,6/22,4 | 2,3 | 0,9 | 0,4 | 25,2 | 2 |
Житомирська | 14,8 | 2,2 | 12,6 | 15,9/110,5 | 10,3 | 4 | 1,6 | 4/27,6 | 2,6 | 1 | 0,4 | 31 | 2 |
Закарпатська | 8,2 | 1,2 | 7 | 11,7/90,5 | 7,6 | 2,9 | 1,2 | 2,9/22,6 | 1,9 | 0,7 | 0,3 | 26,2 | 2 |
Запорізька | 12,1 | 1,8 | 10,3 | 8,2/58 | 5,3 | 2 | 0,9 | 2/14,5 | 1,3 | 0,5 | 0,2 | 29,4 | 2 |
Івано-Франківська | 19,5 | 2,9 | 16,6 | 11,5/90,2 | 7,5 | 2,9 | 1,1 | 2,9/22,6 | 1,9 | 0,7 | 0,3 | 23,2 | 2 |
Київська | 16,3 | 2,4 | 13,9 | 16,1/88,9 | 10,5 | 4 | 1,6 | 4/22,2 | 2,6 | 1 | 0,4 | 27,2 | 2 |
Кіровоградська | 14,2 | 2,1 | 12,1 | 14,2/98 | 9,2 | 3,6 | 1,4 | 3,6/24,5 | 2,3 | 0,9 | 0,4 | 25,4 | 2 |
Луганська | 16,9 | 2,5 | 14,4 | 13,5/96,2 | 8,8 | 3,4 | 1,3 | 3,4/24 | 2,2 | 0,9 | 0,3 | 27,2 | 2 |
Львівська | 15,4 | 2,3 | 13,1 | 10,2/73,5 | 6,6 | 2,6 | 1 | 2,6/18,4 | 1,7 | 0,6 | 0,3 | 29,4 | 2 |
Миколаївська | 14,6 | 2,2 | 12,4 | 11,3/83,1 | 7,3 | 2,8 | 1,2 | 2,8/20,8 | 1,8 | 0,7 | 0,3 | 31,8 | 2 |
Одеська | 16,7 | 2,5 | 14,2 | 6,4/38,7 | 5,4 | 0,6 | 0,4 | 1,6/9,7 | 1,3 | 0,2 | 0,1 | 28,8 | 2 |
Полтавська | 13,6 | 2 | 11,6 | 12,4/80,7 | 8,1 | 3,1 | 1,2 | 3,1/20,2 | 2 | 0,8 | 0,3 | 31,4 | 2 |
Рівненська | 24,2 | 3,6 | 20,6 | 15,8/113,2 | 10,3 | 4 | 1,5 | 4/28,3 | 2,6 | 1 | 0,4 | 29,6 | 2 |
Сумська | 4,3 | 0,6 | 3,7 | 3,7/17,4 | 2,4 | 0,9 | 0,4 | 0,9/4,3 | 0,6 | 0,2 | 0,1 | 34 | 2 |
Тернопільська | 12,2 | 1,8 | 10,4 | 6,6/37,4 | 4,3 | 1,7 | 0,6 | 1,6/9,3 | 1 | 0,4 | 0,2 | 29,4 | 2 |
Харківська | 9,8 | 1,5 | 8,3 | 7,2/43,9 | 4,7 | 1,8 | 0,7 | 1,8/11 | 1,2 | 0,4 | 0,2 | 29,4 | 2 |
Херсонська | 11,5 | 1,7 | 9,8 | 4,8/27,8 | 4,1 | 0,5 | 0,2 | 1,2/6,9 | 1 | 0,1 | 0,1 | 30,4 | 2 |
Хмельницька | 10 | 1,5 | 8,5 | 3,7/26,8 | 3 | 0,4 | 0,3 | 0,9/6,7 | 0,7 | 0,1 | 0,1 | 38,8 | 2 |
Черкаська | 13 | 2 | 11 | 5,7/36 | 4,8 | 0,6 | 0,3 | 1,4/9 | 1,2 | 0,1 | 0,1 | 28,6 | 2 |
Чернівецька | 10,6 | 1,6 | 9 | 10,2/72,9 | 6,6 | 2,6 | 1 | 2,5/18,2 | 1,6 | 0,6 | 0,3 | 30,2 | 2 |
Чернігівська | 7,63 | 1,14 | 6,49 | 1,7/7,9 | 1,4 | 0,2 | 0,1 | 0,4/2 | 0,3 | 0,05 | 0,05 | 35,2 | 2 |
м. Київ | | | | | | | | | | | | | |
м. Севастополь | | | | | | | | | | | | | |
РАЗОМ | | | | | | | | | | | | | |
__________
-1Максимальна кількість опадів у вигляді снігу наведена у перерахунку на товщину шару води, що утворився в результаті танення снігу. Для перерахунку у товщину шару снігу (мм) використовують коефіцієнт 10.
Додаток 3
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 2.6)
НОРМИ
розподілу технологічних матеріалів під час снігоочищення вулиць та доріг
Температура снігу, град. C | Кількість матеріалів, г/кв. м |
кристалічні реагенти | ПСС | розчин хлоридно-натрієвої суміші |
лід | сніжно-льодовий накат | пухкий сніг |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Вище мінус 6 | 15 | 200 | 170 | 140 | 100 |
Від мінус 6 до мінус 18 | 18 | 300 | 240 | 170 | 120 |
Нижче мінус 18 | 35 | 400 | - | - | - |
Додаток 4
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 3.3)
ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ,
необхідних для розрахунку необхідності в спеціалізованій техніці для утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів у зимовий період
Директивний час виконання окремих видів прибиральних робіт
Таблиця 1
Інтенсивність снігопаду, мм/год (за висотою неущільненого снігу) | Директивний час виконання окремих видів прибиральних робіт, год |
обробка ПОМ | згрібання та підмітання снігу |
5-10 | 1,0/2,0 | 3,0/2,0 |
10-30 | 1,0/2,0 | 3,0/2,0 |
понад 30 | 1,0/1,0 | 1,5/1,5 |
__________
Примітка.
У чисельнику зазначено директивний час у разі використання хімічних реагентів, у знаменнику - у разі використання піскосоляної суміші.
Значення експлуатаційних коефіцієнтів прибиральних машин
Таблиця 2
Види прибиральних машин | Коефіцієнт використання машин на лінії (Kвик) | Коефіцієнт змінності (KЗМ) | Коефіцієнт випуску прибиральних машин на лінію (Kв.п.) |
Плужно-щіткові снігоочищувачі | 0,85 | 1,5 | 0,83 |
Розподілювачі ПОМ | 0,85 | 1,5 | 0,8 |
Снігонавантажувачі | 0,8 | 1,5 | 0,7 |
Самоскиди | - | 1,5 | - |
__________
Примітка.
Для конкретних комунальних організацій, що займаються прибиранням міста, значення експлуатаційних коефіцієнтів можуть бути розраховані на основі річних показників роботи служб, що обслуговують і ремонтують прибиральні машини, забезпечення їх водіями, пальним та іншими матеріалами, необхідними для роботи, а також втрат робочого часу протягом робочої зміни з причин технічного та організаційного характеру.
Середня транспортна швидкість прибиральних машин
Таблиця 3
Тип прибиральної техніки | Середня транспортна швидкість прибиральних машин, км/год, при середній відстані між перехрестями, км |
0,4 | 0,6 | 0,8 | 1,0 | 1,2 |
Магістральні машини | 31 | 35 | 38 | 40 | 42 |
Тротуарні машини | 10 | 13 | 16 | 19 | 21 |
__________
Примітка.
Для міст з чисельністю населення мільйон і більше за погодженням з органами місцевого самоврядування допускається середня транспортна швидкість для магістральних прибиральних машин 10-20 км/год.
Коефіцієнти зниження продуктивності снігонавантажувача
Таблиця 4
Середня висота сніжного валу, м | Коефіцієнт зниження продуктивності снігонавантажувача (KЗП) при ширині сніжного валу, м |
1 | 1,5 | 2 | 2,5 |
0,5 | 0,17 | 0,3 | 0,42 | 0,55 |
0,6 | 0,21 | 0,36 | 0,51 | 0,66 |
0,7 | 0,24 | 0,42 | 0,6 | 0,77 |
0,8 | 0,28 | 0,48 | 0,68 | 0,88 |
0,9 | 0,31 | 0,54 | 0,77 | 1 |
1 | 0,35 | 0,6 | 0,85 | 1 |
Додаток 5
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 3.7)
ПРИКЛАД
розрахунку необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників на зимовий період 2012-2013 рр. по місту N, що розташоване у Сумській області за адміністративно-територіальним поділом України
1. На виконанні робіт з очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N будуть задіяні плужно-щіткові снігоочисники КО-105 на базі автомобіля ЗИЛ-130 (далі - КО-105).
2. Визначаємо окремо кількість снігоочисників КО-105, що будуть задіяні на згрібанні снігу з проїзної частини вулиць, та кількість снігоочисників КО-105, що будуть задіяні на згрібанні снігу в зонах з обмеженою робочою швидкістю снігоочисників (тротуари та місцеві (внутрішньоквартальні) проїзди). Зупинки громадського транспорту прибирають вручну.
3. Для розрахунку необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників використовуємо формули 3.6 - 3.10, наведені у розділі III цієї Методики.
4. Визначення необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105:
1) розрахунок ширини смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (BО) за формулою 3.9:
BО = 2,5 x sin60° = 2,5 x 0,866 = 2,17 (м),
де
2,5 - ширина відвалу плужно-щіткового снігоочисника КО-105 згідно з технічними характеристиками, м;
60 - кут між відвалом та повздовжньою віссю смуги, що очищується, згідно з технічними характеристиками, град.;
2) розрахунок коефіцієнта перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (KВ) за формулою 3.10:
2,17 - 0,5
К = -------------- = 0,77 ,
В 2,17
де
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,5 - ширина перекриття, м;
3) розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (ПО).
Розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні проїзної частини за формулою 3.8:
ПО = 15 x 2,17 x 0,77 x 0,72 = 18,05 (тис.кв.м год.),
де
15 - робоча швидкість руху снігоочисника згідно з технічними характеристиками, км/год;
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,77 - коефіцієнт перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105;
0,72 - коефіцієнт використання плужно-щіткових снігоочисників на лінії, розрахований для конкретного комунального підприємства згідно з приміткою до таблиці 2 додатка 4 до цієї Методики.
Розрахунок експлуатаційної продуктивності плужно-щіткового снігоочисника КО-105 (ПО) при очищенні зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, за формулою 3.8:
ПО = 10 x 2,17 x 0,77 x 0,72 = 12,03 (тис.кв.м год.),
де
10 - робоча швидкість руху снігоочисника згідно з технічними характеристиками, км/год;
2,17 - ширина смуги, що очищується, плужно-щіткового снігоочисника КО-105, м;
0,77 - коефіцієнт перекриття смуги, що очищується, для плужно-щіткового снігоочисника КО-105;
0,72 - коефіцієнт використання плужно-щіткових снігоочисників на лінії, розрахований для конкретного комунального підприємства згідно з приміткою до таблиці 2 додатка 4 до цієї Методики;
4) розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 (Mр).
Розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення проїзної частини за формулою 3.7:
154,35
М = -------------------- = 6,87 ,
О 18,05 х 1,5 х 0,83
де
154,35 - площа проїзної частини, що підлягає очищенню плужно-щітковими снігоочисниками КО-105, тис.кв.м;
18,05 - експлуатаційна продуктивність плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні проїзної частини, тис.кв.м год;
1,5 - директивний час очищення поверхні від снігу за даними додатка 4 (рядок 3 колонки 3 таблиці 1) до цієї Методики, год;
0,83 - коефіцієнт випуску плужно-щіткових снігоочисників на лінію за даними додатка 4 (рядок 1 колонки 4 таблиці 2) до цієї Методики.
Розрахунок необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, за формулою 3.7:
14,308
М = -------------------- = 0,96 ,
О 12,03 х 1,5 х 0,83
де
14,308 - площа зон з обмеженою робочою швидкістю снігоочисника, що підлягають очищенню плужно-щітковими снігоочисниками КО-105, тис.кв.м;
12,03 - експлуатаційна продуктивність плужно-щіткового снігоочисника КО-105 при очищенні зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена, тис.кв.м год;
1,5 - директивний час очищення поверхні від снігу за даними додатка 4 (рядок 3 колонки 3 таблиці 1) до цієї Методики, год;
0,83 - коефіцієнт випуску плужно-щіткових снігоочисників на лінію за даними додатка 4 (рядок 1 колонки 4 таблиці 2) до цієї Методики.
Необхідну кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N визначаємо як суму необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення проїзної частини та необхідної кількості плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення зон, де робоча швидкість руху снігоочисника обмежена.
Загальна необхідна кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N дорівнює 6,87+0,96=7,83 (од.).
Отримане значення округлюємо до цілого у бік збільшення. Таким чином, загальна необхідна кількість плужно-щіткових снігоочисників КО-105 для очищення від снігу вулично-дорожньої мережі міста N дорівнює 8 шт.
Додаток 6
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 4.4)
НОРМИ
витрат палива
Норми витрат палива для розподілювачів ПОМ та снігоочисників
Таблиця 1
Шасі | Тип палива | Базова лінійна норма витрати палива на пробіг без виконання роботи, л/100 км | Норма витрати палива на пробіг при виконанні роботи, л/100 км |
Розподілювачі ПОМ |
ЗИЛ | бензин | 34,3 | 73,8 |
дизельне паливо | 25,2 | 47,2 |
ГАЗ | бензин | 27,1 | 56,9 |
МАЗ | дизельне паливо | 31,1 | 62,7 |
КамАЗ | дизельне паливо | 29,7 | 68,7 |
Урал | бензин | 36,8 | 89 |
дизельне паливо | 30 | 69 |
Снігоочисники |
ЗИЛ | бензин | 35,2 | 80,6 |
дизельне паливо | 24,7 | 51,4 |
ГАЗ | бензин | 27,8 | 71,5 |
МАЗ | дизельне паливо | 31,5 | 61 |
КамАЗ | дизельне паливо | 29,6 | 67,9 |
Урал | бензин | 36,6 | 75 |
дизельне паливо | 30 | 64,3 |
Норми витрат палива для снігонавантажувачів
Таблиця 2
Марка снігонавантажувача | Шасі | Норма витрати палива на транспортний рух, л/год | Норма витрати палива на виконання роботи, л/год |
Д-566А | спецшасі | 4,8 | 4,8 |
КО-203 | спецшасі | 6,6 | 6,6 |
КО-206 | спецшасі | 7,8 | 7,8 |
КО-205 | трактор МТЗ-82 | 8,2 | 8,2 |
ТМ-3А | спецшасі | 5,8 | 5,8 |
МПУ-1 | спецшасі | 5,4 | 5,4 |
Норми витрат палива для самоскидів
Таблиця 3
Шасі | Тип палива | Базова лінійна норма витрати палива на пробіг з урахуванням транспортної роботи, л/100 км |
ЗИЛ | бензин | 38,3 |
дизельне паливо | 25,4 |
ГАЗ | бензин | 29,1 |
дизельне паливо | 20,6 |
МАЗ | дизельне паливо | 38,2 |
КамАЗ | дизельне паливо | 37,2 |
Урал | дизельне паливо | 41,8 |
IFA | дизельне паливо | 21,5 |
Magirus | дизельне паливо | 37 |
MAN | дизельне паливо | 35,7 |
Tatra | дизельне паливо | 43,8 |
КАЗ | бензин | 36 |
дизельне паливо | 28 |
КрАЗ | дизельне паливо | 49,5 |
Додаток 7
до Методики підготовки
вулично-дорожньої мережі
населених пунктів до зимового періоду
(пункт 4.10)
НОРМАТИВИ
витрат мастильних матеріалів
Шасі | Моторні оливи, л/100 л палива | Трансмісійні оливи, л/100 л палива | Спеціальні оливи, л/100 л палива | Пластичні мастила, кг/100 л палива |
Розподілювачі ПОМ та снігоочисники |
ЗИЛ | 2,23 | 0,31 | 0,11 | 0,23 |
ГАЗ | 2,09 | 0,27 | 0,09 | 0,23 |
МАЗ | 3,47 | 0,43 | 0,12 | 0,33 |
КамАЗ | 2,8 | 0,4 | 0,15 | 0,35 |
Урал | 2,27 | 0,33 | 0,12 | 0,27 |
Самоскиди |
ЗИЛ | 2,1 | 0,28 | 0,1 | 0,2 |
ГАЗ | 2,13 | 0,28 | 0,1 | 0,25 |
МАЗ | 2,95 | 0,4 | 0,13 | 0,35 |
КамАЗ | 2,8 | 0,4 | 0,15 | 0,35 |
Урал | 2,8 | 0,4 | 0,15 | 0,35 |
КАЗ | 2,5 | 0,33 | 0,13 | 0,28 |
КрАЗ | 2,95 | 0,4 | 0,1 | 0,33 |
IFA | 2,9 | 0,4 | 0,1 | 0,3 |
Magirus | 2,5 | 0,4 | 0,1 | 0,3 |
Tatra | 2,8 | 0,4 | 0,1 | 0,3 |