• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України

Міністерство соціальної політики України | Наказ від 19.07.2023 № 254-Н
Реквізити
  • Видавник: Міністерство соціальної політики України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 19.07.2023
  • Номер: 254-Н
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство соціальної політики України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 19.07.2023
  • Номер: 254-Н
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.07.2023 м. Київ № 254-Н
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
04 серпня 2023 р. за № 1327/40383
Про затвердження Змін до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України
( Із змінами і доповненнями, внесеними  наказом Міністерства соціальної політики України  від 8 серпня 2023 року № 273-Н )
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423, з метою вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та запитами на інформацію в апараті Міністерства соціальної політики України та приведення термінології нормативно-правового акта у відповідність до законодавства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 15 березня 2012 року № 139, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23 березня 2012 року за № 438/20751, що додаються.
( пункт 1 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
2. Департаменту документального забезпечення (Гацанюк С. П.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Ненюченко Н. В.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
 

Міністр

Оксана ЖОЛНОВИЧ

ПОГОДЖЕНО:

 

Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України
19 липня 2023 року № 254-Н
Зміни
до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 15 березня 2012 року № 139, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23 березня 2012 року за № 438/20751
( заголовок Змін із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
1. У розділі I:
абзац перший пункту 1.4 викласти в такій редакції:
"1.4. Діловодство за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України (далі - Міністерство) ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію документообігу і контроль виконання документів (далі - Відповідальний підрозділ)."
2. У розділі II:
у абзаці першому пункту 2.6 слова "Департаментом документального забезпечення" замінити словами "Відповідальним підрозділом";
пункти 2.7, 2.8 і 2.10 викласти в такій редакції:
"2.7. Усі звернення громадян та запити на інформацію реєструються у СЕД шляхом прямого введення до реєстраційно-моніторингової картки таких елементів:
при реєстрації звернення - дата надходження; прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), адреса проживання, категорія та соціальний стан заявника; форма надходження, вид звернення; порушені питання (індекси та найменування питань, їх короткий зміст); реєстрація (за наявності) звернення в інших установах (індекс і назва установи, дата, реєстраційний номер); виконавець; термін виконання; рівень контролю; прийняті рішення; дата зняття з контролю. Колективні звернення реєструються за прізвищем першого заявника;
при реєстрації запиту на інформацію - дата надходження; вид доставки запиту, ім'я (найменування) запитувача, його поштова, електронна адреси, вихідні реквізити (за наявності): реєстраційний номер і дата; індекс і назва тематики, короткий зміст; реєстрація (за наявності) запиту в інших установах: індекс і назва установи, дата, реєстраційний номер; виконавець; термін виконання; рівень контролю; прийняті рішення; дата зняття з контролю.
Під час реєстрації паперового звернення або запиту на інформацію у СЕД створюється електронна копія оригіналу паперового документа (подання паперового документа в електронній формі, отриманій шляхом сканування цього документа).
( абзац сьомий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
Після реєстрації паперового звернення або запиту на інформацію на ньому проставляється реєстраційний індекс шляхом нанесення штрих-коду в нижньому правому куті першого аркуша документа або на іншому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для підшивання. У разі відсутності технічних можливостей для нанесення штрих-коду реєстраційний номер проставляється на документі від руки.
2.8. Для кожного звернення та запиту на інформацію встановлюється відповідний реєстраційний індекс і дата реєстрації.
Реєстраційний індекс звернення має дві обов'язкові частини:
перша - формується з початкової літери прізвища заявника; якщо звернення колективне, перша частина індексу має містити позначку "КО". Якщо звернення на етапі попереднього розгляду визначено анонімним, перша частина реєстраційного індексу має містити позначку "БП";
друга - містить порядковий номер, позначку про первинне або повторне надходження звернення, позначення року та порядкового номера картотеки.
Реєстраційний індекс запиту на інформацію складається з початкової літери імені запитувача (якщо він є фізичною особою), порядкового номера, позначки про первинне або повторне надходження запиту, позначення року та порядкового номера картотеки.
Складові реєстраційного індексу звернення або запиту на інформацію формуються СЕД під час їх реєстрації. При цьому нумерація починається кожного року з першого номера.";
"2.10. Для кожного звернення, запиту на інформацію створюється електронна реєстраційно-моніторингова картка, яка є невід'ємною електронною складовою СЕД і використовується виключно в межах апарату Міністерства.
Під час створення реєстраційно-моніторингової картки у СЕД до неї вносяться дані шляхом прямого введення елементів (додаток 1), що забезпечує ідентифікацію конкретного документа, відображення процесу його опрацювання, здійснення контролю за дотриманням строків розгляду.";
абзац другий пункту 2.14 після слів "Паперові оригінали звернень громадян" доповнити словами "і запитів на інформацію";
у абзаці третьому пункту 2.15 слова "Департаменту документального забезпечення" замінити словами "Відповідального підрозділу".
3. У розділі III:
підпункт 3.1.1 пункту 3.1 доповнити новим абзацом такого змісту:
( абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
"У процесі розгляду звернень і запитів на інформацію, надання відповідей на які потребує отримання даних з інформаційних електронних баз і реєстрів, Міністерство може залучати фахівців державного підприємства "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України".";
у підпункті 3.1.4 пункту 3.1 слова "Департаментом документального забезпечення" замінити словами "Відповідальним підрозділом";
( абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
у пункті 3.2:
абзац третій підпункту 3.2.3 після слова "Міністерства" доповнити словами "та їх заступникам";
( абзац шостий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
підпункти 3.2.5 і 3.2.6 викласти в такій редакції:
"3.2.5. Відповідь за результатами розгляду звернення або запиту на інформацію надається тим структурним підрозділом Міністерства, який його отримав і до компетенції якого належить розгляд питань, порушених у зверненні або запиті на інформацію.
3.2.6. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення або колективного запиту на інформацію надсилається особі, яка у зверненні або запиті зазначена першою або адресу якої зазначено.";
підпункт 3.2.8 доповнити новим абзацом такого змісту:
( абзац десятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
"У випадках, передбачених статтею 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Міністерство має право відмовити у задоволенні запиту на інформацію. У листі з повідомленням про відмову, який надсилається запитувачу інформації, зазначається мотивована підстава відмови та порядок її оскарження.";
( абзац одинадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
у підпункті 3.2.9 слова "У разі коли звернення розглядалося працівниками" замінити словами "У разі розгляду звернення або запиту на інформацію працівниками";
підпункти 3.2.10 і 3.2.11 викласти в такій редакції:
"3.2.10. Працівник, відповідальний за розгляд звернень і запитів на інформацію, у разі відпустки, відрядження або звільнення зобов'язаний через особу, відповідальну за ведення діловодства в структурному підрозділі Міністерства, передати іншому працівникові за погодженням зі своїм безпосереднім керівником усі не розглянуті звернення і запити на інформацію.
3.2.11. Реєстраційні індекси листам-відповідям на звернення громадян і запити на інформацію, що підписані Міністром соціальної політики України, першим заступником Міністра, заступниками Міністра, державним секретарем чи заступником Міністра з питань європейської інтеграції, присвоюються Відповідальним підрозділом.";
підпункт 3.2.12 після слів "на звернення громадян" доповнити словами "і запити на інформацію";
підпункти 3.2.14 і 3.2.15 викласти в такій редакції:
"3.2.14. Для відправки паперових листів-відповідей авторам звернень і запитів на інформацію особи, відповідальні за ведення діловодства в структурних підрозділах Міністерства, упаковують ці листи у конверти, на яких зазначають адресу отримувача листа-відповіді.
3.2.15. Відправка усіх паперових листів-відповідей на звернення громадян і запити на інформацію здійснюється централізовано Відповідальним підрозділом.".
4. У розділі IV:
заголовок розділу викласти в такій редакції:
( абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
"IV. Строки розгляду звернень громадян і запитів на інформацію";
( абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
абзац перший пункту 4.7 замінити двома абзацами такого змісту:
( абзац четвертий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
"4.7. Запити на інформацію розглядаються в строки, встановлені статтею 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше ніж через п'ять робочих днів з дати його отримання.".
У зв'язку з цим абзаци другий - четвертий вважати абзацами третім - п'ятим відповідно.
5. У розділі V:
заголовок розділу після слова "громадян" доповнити словами "і запитів на інформацію"
( абзац другий пункту 5 у редакції наказу Міністерства  соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
у пункті 5.1:
абзац третій викласти в такій редакції:
"Контроль за розглядом звернень та запитів на інформацію здійснюється за допомогою СЕД. Взяття на контроль звернення або запиту на інформацію проводиться під час його реєстрації в СЕД. Працівник Відповідального підрозділу, який проводить реєстрацію документа, встановлює рівень контролю та строки його розгляду у реєстраційно-моніторинговій картці в СЕД. Строки розгляду звернення встановлюються на упередження (за два дні до настання контрольного строку, визначеного законодавством, розпорядчими документами, резолюціями керівництва, з подальшим продовженням, але не менше ніж визначено законодавством).";
( абзац п'ятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
у абзаці десятому слова "отримання інформації" замінити словами "інформацію";
у пункті 5.2:
абзац перший після слів "Звернення громадян" доповнити словами "і запити на інформацію", після слів "порушених у зверненні" доповнити словами "або запиті на інформацію";
абзац другий після слів "про зняття звернення" доповнити словами "або запиту на інформацію";
пункт 5.3 викласти в такій редакції:
"5.3. Звернення громадян і запити на інформацію, для яких встановлено рівень контролю "контроль керівництва", контролюються та знімаються з контролю Відповідальним підрозділом.";
пункти 5.5 і 5.6 викласти в такій редакції:
"5.5. У процесі розгляду та зняття з контролю звернень громадян і запитів на інформацію працівники, яких визначено відповідальними за їх розгляд, особи, відповідальні за ведення діловодства в структурних підрозділах Міністерства, та працівники Відповідального підрозділу оперативно вносять до реєстраційно-моніторингових карток документів у СЕД доповнення і зміни, що стосуються розгляду звернень або запитів на інформацію (дата виконання, відмітка про результати розгляду звернення або запиту на інформацію, пропозиції щодо зняття з контролю).
( абзац тринадцятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
5.6. Інформація про результати розгляду звернень громадян і запитів на інформацію з поміткою "Контроль" не рідше двох разів на рік узагальнюється Відповідальним підрозділом і доповідається державному секретарю.".
( абзац чотирнадцятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )
абзац п'ятнадцятий пункту 5 виключено
( згідно з наказом Міністерства соціальної  політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н,  у зв'язку з цим пункт 5 вважати пунктом 6 )
6. У пункті 7.3 розділу VII слова "Департаменту документального забезпечення" замінити словами "Відповідального підрозділу".
( Зміни доповнено пунктом 6 згідно з наказом Міністерства  соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н, у зв'язку з цим пункт 6 вважати пунктом 7 )
7. Додаток 1 викласти в такій редакції:
"Додаток 1
до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян і запитами на інформацію у Міністерстві соціальної політики України
(у редакції наказу Міністерства соціальної політики України
від 19 липня 2023 року № 254-Н)
Перелік
елементів реєстраційно-моніторингової картки у СЕД
Порядковий
N
Для реєстрації звернення Порядковий
N
Для реєстрації запиту на інформацію
1. Дата надходження звернення 1. Дата надходження запиту
2. Прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) заявника 2. Вид доставки запиту
3. Адреса місця проживання заявника 3. Ім'я (найменування) запитувача
4. Категорія, соціальний стан заявника 4. Поштова, електронна адреси запитувача
5. Форма находження звернення 5. Дата і реєстраційний номер запиту (дані запитувача, які зазначаються за наявності)
6. Вид звернення 6. Індекси і назви тематик, їх короткий зміст
7. Порушені питання (індекси та найменування тематик, короткий зміст) 7. Виконавець (прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), індекс і назва структурного підрозділу Міністерства)
8. Виконавець (прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), індекс і назва структурного підрозділу Міністерства 8. Реєстрація запиту в інших установах (індекс і назва установи, дата, реєстраційний номер)
9. Реєстрація звернення в інших установах (індекс і назва установи, дата, реєстраційний номер) 9. Термін виконання
10. Термін виконання 10. Рівень контролю
11. Рівень контролю 11. Прийняті рішення
12. Прийняті рішення 12. Дата зняття з контролю".
13. Дата зняття з контролю    
 

Директор Департаменту
документообігу та контролю
виконання документів

Станіслав ГАЦАНЮК
( додаток 1 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 08.08.2023 р. № 273-Н )