• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Методики розрахунку обсягів туристичної діяльності

Державна туристична адміністрація України , Державний комітет статистики України  | Наказ, Методика від 12.11.2003 № 142/394
Реквізити
  • Видавник: Державна туристична адміністрація України , Державний комітет статистики України
  • Тип: Наказ, Методика
  • Дата: 12.11.2003
  • Номер: 142/394
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна туристична адміністрація України , Державний комітет статистики України
  • Тип: Наказ, Методика
  • Дата: 12.11.2003
  • Номер: 142/394
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ТУРИСТИЧНА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
12.11.2003 N 142/394
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 грудня 2003 р.
за N 1128/8449
Про затвердження Методики розрахунку обсягів туристичної діяльності
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження заходів щодо забезпечення економічного і соціального розвитку України у 2002 році" від 15.03.2002 N 138-р та п.31 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної програми розвитку туризму на 2002-2010 роки" від 29.04.2002 N 583
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Методику розрахунку обсягів туристичної діяльності (далі - Методика), що додається.
2. Відповідальним працівникам Держтурадміністрації та Держкомстату при підготовці аналітичної інформації щодо характеристики галузі туризму керуватись положеннями Методики, надавати статистичні дані у відповідності до джерел інформації та системи показників, установлених Методикою.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Держтурадміністрації Матвієнка А.Т. та заступника Голови Держкомстату Власенко Н.С.
Голова Державної туристичної
адміністрації України
Голова Державного комітету
статистики України

В.І.Цибух

О.Г.Осауленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної туристичної
адміністрації України,
Державного комітету
статистики України
12.11.2003 N 142/394
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 грудня 2003 р.
за N 1128/8449
МЕТОДИКА
розрахунку обсягів туристичної діяльності
Ця Методика розроблена відповідно до Закону України "Про туризм" та з врахуванням положень:
- Рекомендацій з статистики туризму Всесвітньої туристичної організації (ВТО) та Стандартної міжнародної класифікації видів туристичної діяльності (СІКТА), затверджених Статистичною комісією Організації Об'єднаних Націй (Нью-Йорк (США), 1993 рік);
- документа "Допоміжний рахунок у туризмі (ДРТ): рекомендації щодо методологічної структури", затвердженого Статистичним відділом Секретаріату Організації Об'єднаних Націй (Нью-Йорк (США), 29 лютого - 3 березня 2000 року);
- Державного класифікатора України ДК 009-96: Класифікація видів економічної діяльності;
- Державного класифікатора продукції та послуг України ДК 016-97: Класифікація видів продукції та послуг.
Методика визначає систему показників, єдиних за змістом та порівняних на всіх рівнях державного управління в Україні та на міжнародному рівні, що характеризують обсяги туристичної діяльності та вплив туризму на економіку країни (регіону).
Методика застосовується для гармонізації на державному рівні показників та джерел статистичної інформації, що визначають економічну та соціальну вагомість туризму в Україні, для підрахунку розмірів туристського споживання і залучених таким чином до обігу грошових коштів, інших вигод від розвитку туризму.
Завданнями Методики є:
1) систематизація джерел статистичної інформації, що характеризує туризм;
2) визначення єдиної для всіх рівнів державного управління системи показників туристичної діяльності;
3) гармонізація національної методології статистики туризму з міжнародною, забезпечення порівнянності статистичних показників туризму на міжнародному рівні;
4) затвердження алгоритму розрахунку показників, що характеризують внесок туризму в економіку держави, але не підлягають статистичному облікові, а також які неможливо виміряти в умовах відсутності або недостатності статистичної інформації;
5) визначення переліку показників, що характеризують туристичну діяльність, для встановлення значень яких необхідне проведення експертних оцінок, статистичних спостережень, досліджень туристичних потоків, проведення анкетування внутрішніх та міжнародних відвідувачів тощо;
6) визначення переліку видів економічної діяльності, що є характерними для туризму;
7) визначення ступеня залежності між туристським попитом та пропозицією товарів і послуг за окремими видами економічної діяльності.
За допомогою Методики вирішуються наступні питання:
1) узгодження принципів та методів вимірювання показників, що характеризують економічне значення туризму, та усунення відповідних протиріч на міжвідомчому рівні шляхом отримання єдиних та порівнянних результатів розрахунків;
2) розкриття сутності обсягів та структури споживчих витрат, зумовлених туристичною діяльністю;
3) вимір обсягів туристського споживання окремо за внутрішнім, іноземним (в'їзним) та зарубіжним (виїзним) видами туризму, визначення їх економічної ефективності та перспектив розвитку;
4) оцінка впливу туристського споживання на національну економіку в цілому та її окремі сектори; підрахунок обсягу коштів, залучених до обігу завдяки туристичній активності;
5) узгодження статистики туризму з статистикою інших видів економічної діяльності;
6) створення бази даних на державному та регіональних рівнях для аналізу ринку туристичних послуг, прогнозування та стратегічного планування розвитку національної інфраструктури туризму, галузевих інвестицій, розвитку людських ресурсів тощо;
7) створення бази даних для маркетингових та моніторингових досліджень у економічній та соціальній сферах державного управління;
8) вимір у сукупних базових показниках впливу туризму на розвиток економіки та соціальної сфери адміністративної одиниці або регіону будь-якого масштабу;
9) оптимізація процесу прийняття управлінських рішень державного та регіонального рівнів щодо планування обсягів та структури виробництва товарів і послуг різних галузей економіки;
10) аналіз структури та обсягів експортно-імпортного балансу туристичних та пов'язаних з ними послуг.
1. Загальні положення
Методика ґрунтується на принципі врахування споживчих витрат кожного з відвідувачів країни (регіону), незалежно від мотивації поїздки, оскільки кожен відвідувач витрачає певні грошові кошти протягом перебування у країні (регіоні) споживаючи товари та послуги різних галузей економіки, що позначається в цілому на економіці та соціальній сфері країни (регіону).
Туризм безпосередньо або опосередковано, через туристське споживання, здійснює стимулюючий вплив на розвиток таких видів економічної діяльності, як транспорт, готелі та ресторани, роздрібна торгівля, харчова промисловість, будівництво, зв'язок, страхування, фінансове посередництво, діяльність у сфері відпочинку і розваг, культури та спорту тощо; стимулює пожвавлення місцевої економіки та створення додаткових постійних та сезонних робочих місць. Туристське споживання активно підтримує існування та розвиток народних ремесел, національної культурної спадщини.
Оцінка економічної ефективності та соціальної важливості розвитку туризму здійснюється у відповідних сукупних базових показниках, визначених та розрахованих спеціально, оскільки туризм не визначений як окремий вид економічної діяльності у міжнародному класифікаторі видів економічної діяльності та Державному класифікаторі України ДК 009-96: Класифікатор видів економічної діяльності.
Вагомість туризму для національної економіки є нечітко визначеною, оскільки в загальній кількості спожитих у певному періоді товарів та послуг (а також окремо за кожною з галузей економіки) неможливо виокремити ту їх частку, що припадає на споживання туристів (туристське споживання), тобто забезпечене лише завдяки туристичній діяльності і залежить від грошових витрат туриста. Практично неможливо із загальної кількості продаж виділити частку товарів або послуг, придбаних туристами (наприклад, обсяг спожитих туристами продуктів харчування або послуг зв'язку).
Ці питання вирішуються шляхом розрахунків на підставі наявних статистичних даних, статистичних досліджень та експертних оцінок, виходячи з нормативів споживчих витрат туристів.
Головними складовими Методики є:
- визначення понять "відвідувач", "турист" і "одноденний відвідувач" та засобів обчислення їх кількості;
- визначення структури та обсягів туристського споживання;
- визначення системи показників статистки туризму в Україні;
- визначення алгоритму розрахунків показників статистки туризму.
2. Визначення термінів
Всі терміни, що визначені у Методиці, обмежуються статистичними цілями і застосовуються лише в межах цієї Методики.
2.1. Види туризму
Туризм - діяльність осіб, які здійснюють поїздки і перебувають у місцях, що знаходяться за межами їх звичайного середовища на термін від 24 годин до одного року, з будь-якою метою, але без здійснення діяльності, що оплачується з джерел, які знаходяться у місці відвідання.
Звичайне середовище - місцевість у безпосередній близькості від місць проживання, роботи чи навчання відвідувача або інших місць, що часто або регулярно ним відвідуються. Для більшості мешканців прикордонних територій звичайним середовищем є прикордонні території обох суміжних держав. Значна частина таких мешканців мають джерела життєзабезпечення саме на території суміжної держави.
Внутрішній туризм - це поїздки відвідувачів-резидентів за межі свого звичайного середовища, але в межах своєї країни (подорожі в межах України осіб, які постійно проживають в Україні).
Іноземний (в'їзний) туризм - це поїздки відвідувачів-нерезидентів у регіоні, що знаходиться за межами їх звичайного середовища (подорожі в межах України осіб, що не проживають постійно в Україні).
Зарубіжний (виїзний) туризм - це поїздки осіб-резидентів країни (регіону), які здійснюють перебування в місцях, що знаходяться за межами їх країни і за межами їх звичайного середовища (подорожі осіб, що постійно проживають в Україні, за межі митної території України).
Прикордонний обмін - перетин кордону особами, які мешкають у прикордонній території та регулярно або час від часу перетинають кордон з метою перебування у прикордонній території сусідньої держави (така територія для цих осіб є звичайним середовищем) на термін, що не перевищує 24 години, без здійснення ночівлі у країні відвідання.
Перетин державного кордону України мешканцями прикордонних територій здійснюється у місцевих пунктах пропуску за спрощеним порядком, якщо це передбачено відповідними положеннями чинних міждержавних угод. За рекомендаціями ВТО, ця категорія осіб не зараховується ні до туристів, ні до одноденних відвідувачів.
Туризм в межах країни - це сукупність внутрішнього та іноземного (в'їзного) туризму.
Національний туризм - це сукупність внутрішнього та зарубіжного (виїзного) туризму.
Міжнародний туризм - це сукупність іноземного (в'їзного) та зарубіжного (виїзного) туризму.
Структура туристичних потоків - це співвідношення часток внутрішнього, іноземного (в'їзного) та зарубіжного (виїзного) туризму за чисельністю відвідувачів.
2.2. Класифікація відвідувачів
Відвідувач - будь-яка особа, що здійснює поїздку в місце (країну), яке знаходиться за межами її звичайного середовища, на термін, що не перевищує один рік підряд, з метою, яка не спричиняє діяльність, що оплачується з джерел, які знаходяться у місці відвідання. Сезонні робітники, емігранти не вважаються відвідувачами оскільки займаються діяльністю, оплачуваною з джерела у місці відвідання.
Відвідувачі поділяються на дві категорії:
- туристи;
- одноденні відвідувачі.
Турист - відвідувач, перебування якого складає як мінімум одну ночівлю у відвідуваному місці. Використовується з метою характеристики туризму з точки зору місця чи країни (місця відвідання), які приймають відвідувача.
Одноденний відвідувач - відвідувач, перебування якого у місці відвідання менше ніж 24 години і при цьому не включає жодної ночівлі у відвідуваному місці. До одноденних відвідувачів належать:
- круїзні пасажири - особи, що прибувають у певну країну на круїзних суднах і які ночують на борту судна, навіть, якщо вони сходять на берег для екскурсій або в інших приватних справах;
- екіпажі транспортних засобів, члени яких є іноземними особами, тобто не є резидентами відвідуваної країни, і перебувають у даній країні протягом дня;
- транзитні відвідувачі, які без здійснення ночівлі у закладі розміщення прямують територією даної країни до свого місця призначення в іншій країні.
Внутрішній турист - відвідувач-резидент, який здійснює поїздку в межах своєї країни, але за межі свого звичайного середовища (особа, що подорожує в межах України і постійно проживає в Україні).
Іноземний (в'їзний) турист - відвідувач-нерезидент по відношенню до країни відвідання (особа, що подорожує в межах України і не проживає в Україні постійно).
Зарубіжний (виїзний) турист - відвідувач-резидент, який здійснює поїздку за межі своєї країни (особа, що подорожує за межі митної території України і постійно проживає в Україні).
Транзитний відвідувач - особа, яка робить зупинку в даній місцевості або країні під час слідування до місця призначення. У даній Методиці транзитні відвідувачі зараховуються до числа одноденних відвідувачів.
Не зараховуються до числа туристів: прикордонні працівники, тимчасові іммігранти, постійні іммігранти, кочівники, транзитні пасажири, які не залишають транзитної зони, біженці, військовослужбовці, консульські робітники, дипломати.
2.3. Мета відвідання
Мета відвідання - це мотивація поїздки.
Розподіл поїздок за метою відвідання є важливим, оскільки відповідно до мети відвідання у розрахунках Методики застосовуються нормативні значення показників середнього рівня споживчих витрат та тривалості відвідання для різних категорій відвідувачів.
Службова мета відвідання - є мотивацією поїздки, яка викликана службовою необхідністю або діловим інтересом; стосується службових відряджень, у т.ч. для участі в роботі засідань, конференцій, конгресів, ярмарків та виставок, у професійних спортивних заходах, виступах з лекціями і концертами, ділових переговорах, навчальних заходах, дослідницькій діяльності, інших заходах, що пов'язані з роботою або професією відвідувача. При організації таких поїздок туристичні послуги часто замовляються відвідувачем безпосередньо у їх виробника без залучення суб'єкта туристичної діяльності - посередника.
Організований туризм як мета відвідання - є мотивацією поїздки, індивідуальної або колективної, організацією якої та формуванням пакета послуг, що надаються відвідувачу, займається суб'єкт туристичної діяльності. Ці поїздки, як правило, мають пізнавальний, рекреаційно-оздоровчий або розважальний характер.
Приватна мета відвідання - є мотивацією індивідуальної поїздки, організованої та здійснюваної відвідувачем самостійно, без залучення туристичного підприємства до організації подорожі. Це поїздки для відвідання знайомих і родичів, участі в обрядових заходах, паломництво, отримання послуг з лікування тощо.
2.4. Туристське споживання та туристські витрати
Туристське споживання - споживання вироблених різними галузями економіки товарів та послуг для задоволення потреб туристів. У грошовому вимірі це вартість сукупності товарів та послуг, що споживаються туристами (відвідувачами) для задоволення туристських потреб. Туристське споживання, таким чином, збігається з концепцією "кінцевого споживання" у системі національних рахунків.
За часом та місцем здійснення туристське споживання поділяється на:
- попереднє споживання - попередні туристські витрати, необхідні для підготовки та здійснення поїздки;
- споживання протягом поїздки - витрати, що здійснюються у відвідуваних місцях;
- споживання після поїздки - витрати, що здійснюються після повернення з поїздки і пов'язані з поїздкою.
Внутрішнє туристське споживання охоплює споживання відвідувачів-резидентів у межах економічної території даної країни.
Іноземне (в'їзне) туристське споживання охоплює споживання відвідувачів-нерезидентів в межах економічної території даної країни.
Зарубіжне (виїзне) туристське споживання охоплює споживання відвідувачів-резидентів за межами економічної території даної країни.
Туристське споживання у вартісному вимірі складається з сукупності туристських витрат.
Туристські витрати - споживчі витрати відвідувача, які пов'язані із забезпеченням його потреб як туриста і здійснені ним (або від його імені) перед, протягом та після поїздки та у місцях відвідання.
Головні туристські витрати:
1. Комплексні тури (пакет послуг).
2. Послуги розміщення (короткотермінового проживання).
3. Харчування та напої.
4. Послуги пасажирського транспорту.
5. Екскурсійне обслуговування.
6. Послуги перекладача.
7. Організаційні послуги туроператора, турагента.
8. Рекреаційні, культурні, розважальні, спортивні заходи.
9. Придбання сувенірної продукції, фототоварів, відвідання магазинів.
10. Страхування.
11. Інші (у т.ч. фінансові послуги, оренда транспортних засобів тощо).
2.5. Економічні вигоди туризму
Критерії економічних вигод країни (регіону) від розвитку туристичної діяльності:
- особисті доходи (заробітна плата працівників туристичної та суміжних галузей, доходи власників);
- зайнятість (робочі місця в галузі туризму та суміжних галузях);
- комерційні доходи (валові надходження, що створюються завдяки витратам туристів, чистий прибуток підприємств туристичної та суміжних галузей);
- державні доходи (податки, збори, доходи державних підприємств);
- частка туризму у формуванні Валового внутрішнього продукту;
- надходження іноземної валюти.
Валові надходження від туризму - це сукупний обсяг споживання відвідувачів країни (внутрішніх та міжнародних), зумовлений їх витратами і виражений у грошових одиницях. Складаються з сукупності надходжень від усіх видів туризму (іноземного (в'їзного), зарубіжного (виїзного) та внутрішнього), а також надходжень від одноденних відвідань.
Надходження від в'їзного (іноземного) туризму - забезпечені витратами іноземних (в'їзних) відвідувачів, здійсненими як оплата до, під час або після подорожі за товари та послуги, що отримані в країні відвідання (включаючи платежі національним перевізникам за міжнародні пасажирські перевезення).
Надходження від внутрішнього туризму - забезпечені витратами внутрішніх відвідувачів, здійсненими як оплата до, під час або після подорожі за товари та послуги, що отримані в місці відвідання (включаючи платежі національним перевізникам за міжміські пасажирські перевезення).
Надходження від зарубіжного (виїзного) туризму - забезпечені витратами зарубіжних (виїзних) відвідувачів, здійсненими як оплата до, під час або після подорожі за товари та послуги, що отримані в країні походження (включаючи платежі національним перевізникам за міжнародні пасажирські перевезення).
Надходження від міжнародного туризму - це сукупність надходжень від іноземного (в'їзного) та зарубіжного (виїзного) туризму.
Надходження від одноденних відвідань - це сукупність споживчих витрат одноденних відвідувачів у країні відвідання.
Вклад міжнародного туризму у платіжний баланс країни - це різниця між витратами іноземних (в'їзних) відвідувачів в даній країні та витратами резидентів цієї країни за її кордонами.
2.6. Туристична індустрія
Туристична індустрія - сукупність різних суб'єктів підприємницької діяльності, основна виробнича діяльність яких пов'язана з наданням послуг, виробництвом та реалізацією товарів для задоволення потреб туристів.
Суб'єкти туристичної галузі - сукупність суб'єктів туристичної діяльності, санаторно-курортних (оздоровчих) закладів та готелів й інших місць для короткотермінового проживання.
Суб'єкт туристичної діяльності - підприємство, установа, організація, незалежно від форми власності, фізична особа-підприємець, що зареєстровані у встановленому чинним законодавством України порядку і мають ліцензію на здійснення діяльності, пов'язаної з наданням туристичних послуг.
Засіб розміщення - будь-який об'єкт, що регулярно або час від часу надає послуги з розміщення для ночівлі.
Засоби розміщення поділяються на дві категорії:
- колективні;
- індивідуальні.
Колективні засоби розміщення поділяються на:
- готелі та аналогічні заклади;
- спеціалізовані заклади (санаторно-курортні оздоровчі заклади, молодіжні табори, конгрес-центри, майданчики для кемпінгу тощо).
Індивідуальні засоби розміщення туристів (квартири, вілли, котеджі, будинки тощо) розрізняють за принципом оплати або безоплатності послуг розміщення:
- орендовані;
- неорендовані.
Орендовані засоби розміщення - це приватні будинки чи квартири, або кімнати в них, які відвідувачі орендують у місці відвідання у приватних осіб або агентів на платній основі.
Неорендовані засоби розміщення - це приватні помешкання, які надаються відвідувачу на безоплатній основі (родичами, знайомими тощо), або власні помешкання відвідувача, що знаходяться за межами його звичайного середовища.
2.7. Структура туристського споживання
Специфіка туристського споживання полягає в тому, що воно містить всі категорії споживчих товарів і послуг, але в різній мірі. Відповідно до того, якою мірою той чи інший товар або послуга належать до туристського споживання, виділяються дві основні групи:
- специфічні туристські товари та послуги.
- неспецифічні для туризму товари та послуги (такі, що не мають прямого відношення до туризму й не представляють інтересу для туристичної діяльності).
Специфічні туристські товари та послуги відповідають таким критеріям:
- це товари та послуги, пропозиція яких скоротиться у значній мірі за умови відсутності відвідувачів;
- це товари та послуги, що складають значну частку у структурі туристського споживання;
- це товари та послуги, відсутність яких зумовить скорочення туристського споживання.
В межах групи Специфічні туристські товари та послуги виділяються дві вужчі підгрупи:
- характерні туристські товари та послуги - це товари та послуги, що піддаються статистичному обліку та більша частина яких зникне або рівень споживання яких значно скоротиться за умови відсутності відвідувачів (співпадають з міжнародною класифікацією специфічних туристських товарів і послуг);
- супутні туристські товари та послуги - це залишкова категорія, що містить товари та послуги, які в окремих країнах визначені як специфічні для туризму, але за міжнародною класифікацією не увійшли до цієї категорії.
До характерних туристських товарів та послуг належать:
1. Послуги розміщення.
1.1. Послуги готелів та аналогічних засобів розміщення.
1.2. Послуги розміщення, що надаються безплатно (у родичів, на дачі тощо).
2. Громадське харчування та продаж напоїв.
3. Послуги пасажирського транспорту.
3.1. Послуги залізничного транспорту.
3.2. Послуги автомобільного та іншого сухопутного транспорту.
3.3. Послуги водного транспорту.
3.4. Послуги повітряного транспорту.
3.5. Послуги допоміжної пасажирської транспортної служби.
3.6. Оренда пасажирських транспортних засобів.
3.7. Технічне обслуговування та ремонт пасажирських транспортних засобів.
4. Послуги турагентів, туроператорів, туристських гідів.
5. Послуги у сфері культури.
5.1. Сценічне мистецтво.
5.2. Послуги музеїв та інші культурні послуги.
6. Рекреація та інші види дозвілля.
6.1. Спорт та інші види спортивного дозвілля.
6.2. Санаторно-курортні послуги.
7. Інші туристські послуги.
7.1. Фінансові та страхові послуги.
7.2. Інші види оренди.
7.3. Інші послуги туристам.
2.7.1. Перелік "Характерні туристські товари та послуги" відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг України ДК 016-97
2.7.1.1. Послуги розміщення
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж
(1), що
припадає
на
туристське
споживання
123
55.1Послуги готелів
55.11Послуги готелів з ресторанами90%
55.11.1Послуги готелів з ресторанами90%
55.11.10Послуги готелів з ресторанами
Включає:
- послуги з надання місць для
короткочасного проживання та
пов'язаного з цим ресторанного
обслуговування, що оплачуються разом
90%
55.11.10.000Послуги готелів з ресторанами90%
55.12Послуги готелів без ресторанів100%
55.12.1Послуги готелів без ресторанів100%
55.12.10Послуги готелів без ресторанів
Включає:
- послуги з надання місць для
короткочасного проживання у готелях та
мотелях, які можуть мати або не мати
ресторан
Також включає:
- послуги, що не оплачуються окремо
(наприклад, сніданки чи надання у
розпорядження обладнання спільного
користування)
Не включає:
- ресторанне обслуговування (55.3);
- оренду залів (70.20.12) та будь-які
послуги, що оплачуються окремо
100%
55.12.10.000Послуги готелів без ресторанів100%
55.2Послуги кемпінгів та місць
короткотермінового проживання
100%
55.21Послуги молодіжних турбаз та гірських
притулків
100%
55.21.1Послуги молодіжних турбаз та гірських
притулків
100%
55.21.10Послуги молодіжних турбаз та гірських
притулків
Включає:
- надання місця розташування чи
тимчасового перебування та відповідні
послуги (санітарно-технічне
обладнання, обладнання для відпочинку
та розваг тощо), що не оплачуються
окремо.
Також включає:
- надання у розпорядження обладнання
спільного користування (кухонь,
санітарно-технічного обладнання,
обладнання для відпочинку та розваг
тощо), що не оплачується окремо
100%
55.21.10.000Послуги молодіжних турбаз та гірських
притулків
100%
55.22Послуги кемпінгів, включно з послугами
майданчиків для автофургонів
100%
55.22.1Послуги кемпінгів, включно з послугами
майданчиків для автофургонів
100%
55.22.10Послуги кемпінгів, включно з послугами
майданчиків для автофургонів
100%
55.22.10.000Послуги кемпінгів, включно з послугами
майданчиків для автофургонів
100%
55.23Послуги місць короткотермінового
проживання інших
100%
55.23.1Послуги місць короткотермінового
проживання інших
100%
55.23.11Послуги дитячих та студентських літніх
таборів
Включає:
- послуги з надання проживання
та відповідні послуги, пов'язані
з ресторанним обслуговуванням,
відпочинком, розвагами, перевезеннями
тощо, що не оплачуються окремо,
призначені для молоді
100%
55.23.11.000Послуги дитячих та студентських літніх
таборів
100%
55.23.12Послуги центрів та будинків відпочинку
Включає:
- послуги дачно-курортних закладів,
призначених для дорослих або сімей
(проживання та відповідні послуги
оздоровлювального або лікувального
характеру, що не оплачуються окремо)
100%
55.23.12.100Послуги центрів та будинків відпочинку100%
55.23.12.200Послуги курортних закладів
оздоровлювального характеру
100%
55.23.13Здавання під найом умебльованих
приміщень на короткий термін
Включає:
- притулок недовготривалий
в умебльованих приміщеннях (нічліжні
будинки, квартири чи будинки для
відпочинку тощо).
Також включає:
- проживання в каютах на борту суден;
- послуги, пов'язані з проживанням,
що не оплачуються окремо.
Не включає:
- послуги з довгострокового проживання
в умебльованих приміщеннях (70.20.11)
100%
55.23.13.000Здавання під найом умебльованих
приміщень на короткий термін
100%
55.23.14Послуги з надання спальних місць у
спальних вагонах та інших транспортних
засобах
Також включає:
- послуги аналогічні, що оплачуються
окремо, в автобусах, на поромах тощо
100%
55.23.14.000Послуги з надання спальних місць у
спальних вагонах та інших транспортних
засобах
100%
---------------
(1) - Визначено експертною оцінкою на підставі рекомендацій ВТО.
2.7.1.2. Громадське харчування та продаж напоїв
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає на
туристське
споживання
123
55.3Послуги громадського харчуванняУ
залежності
від
регіону: є
більшим у
курортних
місцевос-
тях
55.30Послуги громадського харчування20-60%
55.30.1Послуги громадського харчування20-60%
55.30.11Послуги з забезпечення харчуванням
з повним ресторанним обслуговуванням
Включає:
- послуги комплексні, пов'язані
з ресторанним обслуговуванням, яке
забезпечує індивідуальне
обслуговування за столом.
Також включає:
- відповідні послуги, що не
оплачуються окремо (наприклад,
вистави);
- послуги, пов'язані з ресторанним
обслуговуванням у готелях
з ресторанами, якщо вони оплачуються
окремо
20-60%
55.30.11.000Послуги з забезпечення харчуванням з
повним ресторанним обслуговуванням
20-60%
55.30.12Послуги з забезпечення харчуванням у
залізничних вагонах-ресторанах
Також включає:
- послуги аналогічні на суднах, якщо
вони оплачуються окремо
100%
55.30.12.000Послуги з забезпечення харчуванням у
залізничних вагонах-ресторанах
100%
55.30.13Послуги з забезпечення харчуванням у
закладах самообслуговування
20-60%
55.30.13.000Послуги з забезпечення харчуванням у
закладах самообслуговування
20-60%
55.30.14Послуги з забезпечення харчуванням
інші
Включає:
- продаж з лотків харчових продуктів
та напоїв для споживання на місці або
виносу з собою в одноразових
упакуваннях.
Також включає:
- продаж морозива для споживання
на місці.
Не включає:
- продаж харчових продуктів та напоїв
торговельними автоматами (52.2)
20-60%
55.4Послуги з забезпечення напоями20-60%
55.40Послуги з забезпечення напоями20-60%
55.40.1Послуги з забезпечення напоями20-60%
55.40.10Послуги з забезпечення напоями
Також включає:
- продаж борошняних кондитерських
виробів у чайних салонах.
Не включає:
- продаж морозива для споживання
на місці (55.30.14);
- надання розважальних послуг (бали,
вистави тощо), які можуть
супроводжуватися споживанням
харчових продуктів (94)
20-60%
55.40.10.100Послуги з продажу напоїв без
розважальної програми
20-60%
55.40.10.200Послуги з продажу напоїв з
розважальною програмою
20-60%
55.5Послуги їдалень; послуги з постачання
готової їжі
55.51.10.400Послуги загальнодоступних їдалень20-60%
55.52Послуги з постачання готової їжі
55.52.12Послуги з постачання готової їжі
транспортним підприємствам.
Включає:
- приготування обідів для компаній з
повітряних перевезень чи аналогічних
компаній
100%
55.52.12.000Послуги з постачання готової їжі
транспортним підприємствам
100%
2.7.1.3. Послуги пасажирського транспорту
2.7.1.3.1. Послуги залізничного транспорту
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає на
туристське
споживання
60.10.1Послуги залізниці з міжміського
перевезення пасажирів
до 80%
60.10.11Міжміські пасажирські перевезення
Не включає:
- послуги, пов'язані з короткочасним
проживанням у спальних вагонах чи
наданням спальних місць на суднах чи
в поїздах (55.23.14), послуги вагонів-
ресторанів (55.30.12) і послуги
з швидкого ресторанного обслуговування
в поїздах (55.30.14)
60-80%
60.10.11.100Послуги з перевезення пасажирів
поїздами пасажирськими
60-80%
60.10.11.200Послуги з перевезення пасажирів
поїздами швидкісними
60-80%
60.10.11.300Послуги з перевезення пасажирів
поїздами швидкими
60-80%
60.10.11.400Послуги з перевезення пасажирів
поїздами фірмовими
60-80%
2.7.1.3.2. Послуги автомобільного та іншого сухопутного транспорту
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає на
туристське
споживання
60.21.3Міжміські перевезення пасажирські, крім
залізничних
до 80%
60.21.31Міжміські перевезення пасажирів за
розкладом регулярним транспортом
Примітка. Регулярний транспорт
проходить визначеним маршрутом,
дотримується попередньо
встановленого графіка, дозволяє
робити посадку чи висадку
пасажирів на визначених зупинках
і є доступним для всіх
до 80%
60.21.31.000Міжміські перевезення пасажирів за
розкладом регулярним транспортом
60-80%
60.21.32Міжміські перевезення пасажирів за
спеціальним розкладом
Включає:
- збирання і розвезення школярів,
перевезення службового персоналу тощо,
міжміські.
Примітка. Цей транспорт обслуговує,
як правило, окрему категорію
користувачів
60-80%
60.21.32.000Міжміські перевезення пасажирів за
спеціальним розкладом
80%
60.21.4Перевезення пасажирів сухопутним
транспортом інші за розкладом
80%
60.21.41.000Перевезення пасажирів фунікулерами,
повітряними канатними дорогами
до 20%
60.23.12.000Послуги екскурсійних автобусів100%
2.7.1.3.3. Послуги водного транспорту
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає на
туристське
споживання
123
61Послуги водного транспортудо 80%
61.10.11.000Послуги з перевезення пасажирів
поромами
60-80%
61.10.12Послуги з перевезення пасажирів інші
Включає:
- морські круїзи (перевезення,
проживання, харчування та суміжні
послуги, що не оплачуються окремо);
- перевезення пасажирів з порту до
порту, включно з супутними вантажами.
Також включає:
- перевезення пасажирів уздовж берега
і морські екскурсії
100%
61.20.1Послуги пасажирського річкового
транспорту
60-80%
61.20.11Послуги з перевезення пасажирів
поромами
Також включає:
- транспортування автомобілів
та супутніх вантажів
61.20.11.000Послуги з перевезення пасажирів
поромами
60-80%
61.20.12Послуги з перевезення пасажирів інші
Включає:
- послуги вантажних і пасажирських
річкових суден;
- круїзи та екскурсії річками,
озерами і каналами.
Не включає:
- послуги культурно-розважальні
(прогулянки на човнах) (92.72.12)
60-80%
61.20.12.100Послуги з перевезення пасажирів
рейсовими суднами за розкладом, у тому
числі швидкісними суднами
60-80%
61.20.12.200Послуги з перевезення круїзні100%
2.7.1.3.4. Послуги повітряного транспорту
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає на
туристське
споживання
62.10.1Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом за розкладом
60-80%
62.10.10Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом за розкладом
Не включає:
- перевезення пасажирів чартерними
рейсами, у тому числі регулярними
(62.20.10)
60-80%
62.10.10.000Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом за розкладом
60-80%
62.20.1Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом, які не
підпорядковуються розкладу
до 90%
62.20.10Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом, які не
підпорядковуються розкладу
Включає:
- авіаційні перевезення пасажирів
чартерними рейсами, регулярними
або нерегулярними.
Також включає:
- послуги літаків-таксі,
повітряні екскурсії.
Не включає:
- послуги розважальних
атракціонів (прогулянки на
монгольф'єрах) (92.72.12)
до 90%
62.20.10.000Послуги з перевезення пасажирів
авіаційним транспортом, які не
підпорядковуються розкладу
до 90%
2.7.1.3.5. Послуги допоміжної пасажирської транспортної служби
Код ДКППНазва виду продукції, послугЧастка
продаж,
що припа-
дає ту-
ристське
споживання
123
63.21.10Послуги транспортної інфраструктури
для залізничного транспорту
Включає:
- послуги квиткових кас, пунктів
бронювання місць, довідкових бюро,
залів чекання і камер зберігання на
пасажирських залізничних вокзалах.
Також включає:
- оплату витрат на супроводження
перевезень автомобілів.
Не включає:
- послуги з управління багажем
чи підіймально-транспортні
операції з ним (63.11.1)
60-80%
63.21.10.100Послуги з продажу квитків
і резервування місць в поїзді
60-80%
63.21.10.200Послуги з надання зорової інформації
щодо розкладу руху поїздів, тарифів,
правил перевезень, порядку оформлення
багажу
60-80%
63.21.10.300Послуги з надання інформації
довідковими бюро
60-80%
63.21.10.400Послуги з надання звукової та зорової
інформації про час і місце відправлення
поїздів
60-80%
63.21.10.500Послуги з приймання здаваних квитків і
повернення платежів
60-80%
63.21.10.600Послуги залів чекання, кімнат матері та
дитини
60-80%
63.21.10.700Послуги камер зберігання60-80%
63.21.2Послуги транспортної інфраструктури для
автодорожнього транспорту
60-80%
63.21.21Послуги автобусних станцій
Включає:
- послуги квиткових кас, пунктів
бронювання місць, довідкових бюро,
залів чекання і камер зберігання на
пасажирських автовокзалах.
Також включає:
- послуги автобусних зупинок;
- послуги незалежних служб виклику
чи замовлення (таксі, розсильних тощо)
до 60%
63.21.21.100Послуги з продажу квитків
і резервування місць в автобусі
до 60%
63.21.21.200Послуги з надання зорової інформації
щодо розкладу руху автобусів, тарифів,
правил перевезень, порядку оформлення
багажу
до 60%
63.21.21.300Послуги з надання інформації
довідковими бюро
до 60%
63.21.21.400Послуги з надання звукової та зорової
інформації про час і місце відправлення
автобусів
до 60%
63.21.21.500Послуги з приймання здаваних квитків
і повернення платежів
до 60%
63.21.21.600Послуги залів чекання, кімнат матері
і дитини
до 60%
63.21.21.700Послуги камер зберіганнядо 60%
63.21.21.800Послуги автобусних зупинокдо 60%
63.21.21.900Послуги автобусних станцій іншідо 60%
63.21.22.000Послуги з експлуатації автомагістралейдо 60%
63.21.23.000Послуги з експлуатації мостів і тунелівдо 60%
63.21.24Послуги автомобільних стоянок
Також включає:
- право паркування на державних
дорогах;
- послуги штрафних стоянок для
автомобілів;
- послуги стоянок для тимчасового
паркування мотоциклів і велосипедів.
Не включає:
- оренду гаражних боксів чи місць
паркування транспортних засобів
на місяць чи на рік (70.20.12)
до 20%
63.21.24.000Послуги автомобільних стоянокдо 20%
63.22.11.000Послуги з експлуатації портів і водних
шляхів (крім оброблення вантажів)
63.23.11Послуги з експлуатації аеропортів
(крім оброблення вантажів)
Включає:
- послуги квиткових кас, пунктів
бронювання місць, довідкових бюро,
залів чекання, послуги з реєстрування
і приймання багажу в аеропортах.
Також включає:
- послуги з доставляння пасажирів
до літаків, послуги служб контролю
безпеки та інші наземні послуги
аеродромних служб.
Не включає:
- послуги, пов'язані
з транспортуванням вантажу
(підіймально-транспортні операції)
(63.11.1)
до 80%
63.23.11.100Послуги з продажу квитків
і резервування місць на повітряних
суднах
до 80%
63.23.11.200Послуги з надання зорової інформації
щодо розкладу руху повітряних суден,
тарифів, правил перевезень, порядку
оформлення багажу, метеоумов
до 80%
63.23.11.300Послуги з надання інформації
довідковими бюро
до 80%
63.23.11.400Послуги з надання звукової та зорової
інформації про час і місце відправлення
повітряних суден
до 80%
63.23.11.500Послуги з приймання здаваних квитків
і повернення платежів
до 80%
63.23.11.600Послуги залів чекання, кімнат матері
і дитини
до 80%
63.23.11.700Послуги з реєстрації
і оформлення багажу
до 80%
63.23.11.800Послуги з доставляння пасажирів
до (від) повітряних суден
до 80%