ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1937 від 23.10.2001 | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 р. за N 1090/6281 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 1336 від 26.07.2002 )
Про затвердження Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку
На виконання Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України від 18.05.2000 N 1723-III "Про Державну програму приватизації",
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку, що додається.
2. Начальнику Управління індивідуального продажу Зеленському В.В. забезпечити:
2.1.Подання Положення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2.Подання Положення для опублікування в "Державному інформаційному бюлетені про приватизацію" у десятиденний термін від його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Кальніченка Л.Ф.
Голова Фонду | О.Бондар |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
23.10.2001 N 1937,
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
29.10.2001 N 140-р,
( za090-01 )
Рішення Державної комісії
з цінних паперів та
фондового ринку
13.12.2001 N 368
( zb090-01 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2001 р.
за N 1090/6281
Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку
1. Загальні положення
1.1. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, мають такі значення:
цілісний майновий комплекс або такий структурний підрозділ, який в установленому порядку відокремлюється в цілісний майновий комплекс (далі - ЦМК) - об'єкт, сукупність активів якого забезпечує провадження окремої господарської діяльності, яка визначає підприємство як таке, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займає монопольне становище на загальнодержавному ринку;
інструкція - деталізована процедура послідовності дій у процесі продажу ЦМК, обов'язкова для виконання учасниками аукціону, конкурсу;
інформаційне повідомлення - офіційне оголошення державного органу приватизації про проведення аукціону, конкурсу, метою якого є запрошення потенційних покупців узяти участь в аукціоні, конкурсі, опубліковане в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації", що містить основну інформацію щодо проведення аукціону, конкурсу;
комісія з продажу (далі - комісія) - створений державним органом приватизації колегіальний орган для відбору учасників аукціону, конкурсу (на підставі їх відповідності кваліфікаційним вимогам) та розгляду конкурсних пропозицій з метою визначення переможця;
кваліфікаційні вимоги - критерії, яким повинен відповідати претендент для того, щоб бути визнаним комісією учасником аукціону, конкурсу та бути допущеним до участі в аукціоні, конкурсі;
кваліфікаційні документи - пакет документів, що подається претендентом до державного органу приватизації згідно з інформаційним повідомлення та підтверджує відповідність претендента кваліфікаційним вимогам. На підставі цих документів комісією приймається рішення щодо визнання претендента учасником аукціону, конкурсу;
гарантія - грошовий внесок, що вноситься учасником аукціону, конкурсу на рахунок державного органу приватизації, або банківська гарантія на користь державного органу приватизації, яка надається для участі в аукціоні, конкурсі як засіб забезпечення дотримання учасником аукціону, конкурсу правил, визначених інструкцією;
конкурсна пропозиція - безумовна та незмінна пропозиція учасника щодо ціни придбання ЦМК на умовах остаточного проекту договору купівлі-продажу та, при необхідності, бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування післяприватизаційного розвитку ЦМК, що включає план зайнятості працівників ЦМК, пропозицію інвестора із зазначенням максимального розміру інвестицій, строків та порядку їх унесення, а також відомості про суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з покупцем активів ЦМК;
остаточний проект договору купівлі-продажу - проект договору купівлі-продажу, визначений державним органом приватизації з урахуванням зауважень та пропозицій учасників аукціону, конкурсу до проекту договору купівлі-продажу, який підлягає підписанню з переможцем аукціону, конкурсу;
пакет конкурсної документації - пакет документів, який надається учасникам конкурсу та містить розширену інформацію щодо умов, правил та інструкцій процесу продажу та детальні характеристики ЦМК;
початкова ціна - ціна ЦМК, визначена відповідно до чинного законодавства України;
претендент - покупець, у якого державний орган приватизації прийняв заяву про участь в аукціоні, конкурсі та кваліфікаційну документацію;
учасник аукціону, конкурсу - претендент, кваліфікаційні документи якого визнані такими, що відповідають кваліфікаційним вимогам.
1.2. Це Положення, розроблене відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації" від 18.05.2000 (далі - Державна програма приватизації), Указу Президента України від 29.12.99 N 1626 "Про невідкладні заходи щодо прискорення приватизації майна в Україні", визначає механізм приватизації ЦМК державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку шляхом продажу на аукціоні, за конкурсом.
1.3. Перелік підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2000 N 1346.
1.4. Перелік підприємств, що займають монопольне становище на загальнодержавному та регіональному товарних ринках, відповідно до вимог п.42 Державної програми приватизації складає та переглядає Антимонопольний комітет України, його територіальні відділення. Перелік конкретних підприємств, що займають монопольне становище на загальнодержавному ринку та виставлятимуться на продаж ЦМК відповідно до цього Положення, визначає Фонд державного майна та Антимонопольний комітет України в порядку, встановленому цими органами.
1.5. Положення встановлює загальні правила проведення конкурсів, аукціонів з продажу ЦМК державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку, процедуру укладання договору купівлі-продажу, регулює правовідносини, що виникають між суб'єктами при конкурентному продажу.
1.6. Фонд державного майна України, його регіональні відділення (далі - державний орган приватизації) забезпечують прозору та гласну підготовку ЦМК до продажу та його продаж.
1.7. Для потенційних покупців окремо для кожного ЦМК установлюються кваліфікаційні вимоги, які мають забезпечити участь у придбанні об'єкта інвесторам, у тому числі промисловому інвестору, здатних забезпечити належне функціонування та стабільний розвиток підприємств, що пропонуються до продажу.
1.8. Покупцями ЦМК державних підприємств можуть бути суб'єкти, які визначені ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" та відповідають критеріям промислового інвестора.
1.9. Порядок і терміни внесення, використання та повернення конкурсної гарантії, а також випадки, за яких конкурсна гарантія не повертається учаснику конкурсу, визначаються інструкцією.
2. Підготовка до проведення аукціону, конкурсу
2.1. Рішення про продаж об'єкта - ЦМК державного підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займає монопольне становище на загальнодержавному ринку на конкурентних засадах, приймається державним органом приватизації на підставі плану приватизації, затвердженого в установленому порядку.
2.2. На підставі рішення про продаж ЦМК на аукціоні, за конкурсом державний орган приватизації розпочинає здійснення заходів щодо підготовки до проведення аукціону, конкурсу, а саме:
готує та затверджує пакет конкурсної документації, інструкцію та інформаційне повідомлення;
забезпечує здійснення рекламних та маркетингових заходів, щодо ЦМК, який пропонується до продажу;
не пізніше ніж за 7 календарних днів до кінцевої дати подання заяв щодо участі в аукціоні, конкурсі затверджує склад комісії з продажу.
2.3. Пакет конкурсної документації включає (але не обмежується ними) такі документи:
копії установчих документів;
копії фінансових звітів підприємства за останні два роки та за останній звітний період;
зразок заяви про відвідання підприємства;
інструкцію;
проект договору купівлі-продажу.
2.4. Інформаційне повідомлення повинно містити таку інформацію:
основні характеристики ЦМК, який пропонується до продажу;
кінцеву дату подання заяв про участь в аукціоні, конкурсі;
кваліфікаційні вимоги;
контактні телефони, факс, адресу електронної пошти державного органу приватизації і радника та іншу інформацію.
2.5. Офіційним опублікуванням інформаційного повідомлення вважається повідомлення, надруковане українською мовою в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації". З метою розширеного інформування потенційних покупців державний орган приватизації може здійснити опублікування повідомлення за допомогою глобальної електронної мережі "Інтернет" та в інших вітчизняних та іноземних засобах масової інформації українською та іншими мовами.
2.6. З моменту офіційного опублікування інформаційного повідомлення і до визначення державним органом приватизації остаточного проекту договору купівлі-продажу державний орган приватизації забезпечує можливість рівного доступу учасників до інформації про ЦМК шляхом обладнання інформаційних кімнат, відвідання підприємства з метою безпосереднього ознайомлення з ним тощо.
3. Державний орган приватизації
3.1. Підготовка та проведення аукціону, конкурсу здійснюється державним органом приватизації.
3.2. Відповідно до цього Положення державний орган приватизації:
1) приймає рішення про терміни проведення аукціону, конкурсу;
2) утворює комісію;
3) затверджує початкову ціну ЦМК згідно з чинними законодавчими та нормативними актами;
4) готує інформаційне повідомлення, затверджує та забезпечує його опублікування;
5) забезпечує підписання потенційними учасниками аукціону, конкурсу договору про конфіденційність отриманої ними інформації про ЦМК;
6) забезпечує комісію всіма необхідними для роботи документами, приміщенням для проведення її засідань, засобами зв'язку, канцелярським приладдям тощо;
7) готує конкурсну документацію, затверджує та надає її учасникам аукціону, конкурсу;
8) готує, затверджує та здійснює опублікування інструкції;
9) дає відповіді на запити щодо відомостей, які містяться в інформаційному повідомленні, інструкції та конкурсній документації;
10) забезпечує рівноправний доступ учасників аукціону, конкурсу до інформації про ЦМК;
11) забезпечує прийняття, реєстрацію, конфіденційне зберігання кваліфікаційних документів, конкурсних пропозицій та передачу їх до комісії;
12) приймає, реєструє заяви претендентів про відкликання кваліфікаційних документів;
13) затверджує список учасників аукціону, конкурсу і повідомляє претендентів про результати кваліфікаційного відбору;
14) затверджує документи, підготовлені комісією;
15) проводить переговори з учасниками аукціону, конкурсу щодо змісту проекту договору купівлі-продажу;
16) затверджує результати продажу;
17) здійснює опублікування інформаційного повідомлення про підсумки продажу;
18) укладає договір купівлі-продажу;
19) складає акт приймання-передавання;
20) виконує інші функції, передбачені чинним законодавством України.
4. Комісія з продажу
4.1. Для проведення аукціону, конкурсу державним органом приватизації створюється комісія, статус, права і обов'язки якої визначаються цим Положенням.
Основними принципами діяльності комісії є:
законність;
колегіальність;
повнота розгляду кваліфікаційних документів відповідно до встановлених кваліфікаційних вимог аукціону, конкурсу;
обґрунтованість прийнятих рішень;
рівність усіх претендентів та учасників аукціону, конкурсу;
незалежність членів комісії (недопущення втручання в діяльність комісії будь-яких органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також претендентів та учасників конкурсу);
професіоналізм членів комісії.
4.2. Комісія створюється із спеціалістів, експертів, представника відповідної державної адміністрації за згодою. Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова комісії призначається державним органом приватизації.
4.3. Державний орган приватизації надсилає в організації та установи письмові запити щодо визначення кандидатур до складу комісії. Протягом трьох робочих днів з дня одержання запиту організації та установи подають до державного органу приватизації відомості про кандидатури, рекомендовані до складу комісії (прізвище, ім'я та по батькові, посада, контактний телефон, факс).
4.4. Членом комісії не може бути особа, яка не підписала заяви про відсутність конфлікту інтересів (її особистої зацікавленості) щодо результатів конкурсу, якою вона засвідчує відсутність її власної зацікавленості в результатах продажу чи особистих або ділових зв'язків, які, у разі їх оприлюднення, можуть викликати сумнів щодо неупередженості члена комісії при прийнятті рішень.
4.5. Склад комісії затверджується наказом державного органу приватизації.
4.6. Рішення комісії оформляються протягом останнього дня відповідного засідання протоколами, які підлягають затвердженню державним органом приватизації протягом трьох робочих днів після закінчення засідання комісії.
4.7. До основних повноважень комісії належать:
розробка умов продажу ЦМК на підставі пропозицій, визначених у плані приватизації об'єкта;
розкриття конвертів з кваліфікаційними документами та перевірка їх на відповідність кваліфікаційним вимогам;
надання державному органу приватизації пропозицій щодо визнання претендентів учасниками аукціону, конкурсу на підставі відповідності їх кваліфікаційних документів кваліфікаційним вимогам;
оголошення конкурсних пропозицій учасників конкурсу, занесення в протокол конкурсних пропозицій учасників конкурсу та визначення учасника конкурсу, який запропонував найвищу ціну.
4.8. Комісія має право звертатися за допомогою до спеціалістів, радників та експертів.
4.9. Свої засідання комісія зобов'язана проводити відповідно до вимог чинного законодавства України і визначати переможця конкурсу виключно за критеріями, установленими цим Положенням, сприяти забезпеченню рівних умов для всіх претендентів та учасників конкурсу.
4.10. Члени комісії не мають права вести переговори з претендентами та учасниками аукціону поза засіданнями комісії, конкурсу, мати майнові та немайнові стосунки з претендентами та учасниками аукціону, конкурсу.
4.11. Усі члени комісії несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за розголошення інформації, яка міститься у кваліфікаційних документах претендентів, про кількість претендентів, режим роботи та склад комісії.
4.12. Організовує роботу комісії та керує її діяльністю голова комісії. Голова скликає комісію та головує на її засіданнях, у межах своєї компетенції дає розпорядження та доручення, обов'язкові для членів комісії, спеціалістів, радників та експертів, які залучені до роботи комісії, організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії, представляє комісію у відносинах з установами та організаціями.
4.13. Відповідальний секретар забезпечує виконання доручень голови та несе відповідальність за своєчасну підготовку матеріалів для розгляду комісією та правильність ведення протоколів засідань комісії. Про заплановані засідання за три дні до дати їх проведення відповідальний секретар комісії зобов'язаний оповістити всіх її членів поштою, телефонограмою, факсом, електронною поштою тощо.
4.14. Члени комісії зобов'язані брати участь у діяльності комісії, виконувати розпорядження й доручення голови.
4.15. Засідання комісії є правомочним за умови участі в ньому не менше 2/3 членів комісії. Рішення приймаються більшістю голосів присутніх членів. Усі рішення комісії приймаються шляхом усного голосування, результати якого заносяться до відповідного протоколу. Рішення комісії оформляються протоколами, що підписуються всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, та подаються на затвердження до державного органу приватизації.
4.16. Засідання комісії з перевірки кваліфікаційних документів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам проводиться закритим, але комісія має право заслуховувати на їх засіданнях усні пояснення претендентів щодо своїх кваліфікаційних документів, а також пояснення спеціалістів, експертів, залучених до роботи комісії.
4.17. Діяльність комісії припиняється за наказом державного органу приватизації після затвердження результатів аукціону, конкурсу або якщо аукціон чи конкурс не відбувся.
5. Кваліфікаційний відбір учасників аукціону, конкурсу
5.1. Розгляд кваліфікаційних документів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам проводиться комісією в термін, що не перевищує п'яти робочих днів після зазначеної в інформаційному повідомленні кінцевої дати подання претендентами заяв щодо участі в аукціоні, конкурсі. Державний орган приватизації забезпечує своєчасну передачу до комісії всіх документів, отриманих від претендентів.
5.2. Відкриття конвертів з кваліфікаційними документами здійснюється на закритому засіданні комісії, під час якого вивчаються документи на відповідність кваліфікаційним вимогам, опублікованим в інформаційному повідомленні.
5.3. За результатами розгляду кваліфікаційних документів претендентів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам комісія складає протокол і подає його на затвердження до державного органу приватизації.
5.4. Тривалість процедури підготовки списку учасників аукціону, конкурсу залежить від кількості поданих претендентами заяв щодо участі в аукціоні, конкурсі, але не може перевищувати трьох робочих днів. Протокол комісії щодо визначення списку учасників аукціону, конкурсу затверджується державним органом приватизації в триденний термін після засідання комісії.
5.5. Протягом трьох робочих днів з моменту затвердження списку учасників аукціону, конкурсу державний орган приватизації повідомляє кожного з претендентів про результати кваліфікаційного відбору учасників. Включення претендента до списку учасників аукціону, конкурсу є підставою для надання йому конкурсної документації.
5.6. У разі виявлення недостовірних відомостей, наданих у кваліфікаційних документах, державний орган приватизації напередодні проведення аукціону, конкурсу приймає рішення щодо позбавлення статусу учасника аукціону, конкурсу особи, яка надала недостовірні дані в кваліфікаційних документах.
5.7. Подання конкурсних пропозицій учасниками аукціону, конкурсу розцінюється як факт визнання учасником усіх умов аукціону, конкурсу, а також того, що він повністю ознайомився з наданою йому інформацією про ЦМК та його продаж і надалі не матиме претензій до державного органу приватизації. Поданням конкурсних пропозицій учасник конкурсу визнає свої зобов'язання на час проведення аукціону, конкурсу дотримуватись норм цього Положення, інструкції та умов аукціону, конкурсу.
6. Визначення остаточного проекту договору купівлі-продажу
6.1. Порядок, умови та терміни опрацювання пропозицій учасників аукціону, конкурсу визначаються в інструкції.
6.2. Опрацьований державним органом приватизації остаточний проект договору купівлі-продажу, до якого не можуть бути внесені зміни, надається учасникам аукціону, конкурсу.
6.3. Не пізніше ніж за три робочих дні до дати проведення аукціону, конкурсу учасник повинен подати до державного органу приватизації проект остаточного договору купівлі-продажу.
Разом з остаточним проектом договору купівлі-продажу учасник конкурсу надає документ, що підтверджує внесення до державного органу приватизації гарантії.
6.4. Ненадання документів, зазначених у пункті 6.3 цього Положення, або внесення учасником конкурсу будь-яких змін до проекту остаточного договору купівлі-продажу є підставами для того, щоб учасник не був допущений державним органом приватизації до подання конкурсних пропозицій.
7. Процедура конкурсу
7.1. Дата, час та місце подання конкурсних пропозицій визначаються в інформаційному повідомленні.
7.2. До надання конкурсних пропозицій допускаються учасники конкурсу, які подали до державного органу приватизації остаточний проект договору купівлі-продажу, копію рішення органу Антимонопольного комітету України про надання учаснику конкурсу у випадках, передбачених законодавством, згоди (дозволу) на придбання активів конкретного ЦМК або повідомлення учасника конкурсу про надання до органу Антимонопольного комітету заяви про надання згоди (дозволу) на придбання активів конкретного ЦМК і що вона не повернута заявнику без розгляду, а також документ, що підтверджує внесення учасником конкурсної гарантії.
Список учасників конкурсу, допущених до подачі конкурсних пропозицій, затверджується державним органом приватизації.
7.3. На дату проведення конкурсу комісія проводить відкрите засідання. На цьому засіданні можуть бути присутні представники засобів масової інформації, учасники та інші зацікавлені особи. Уповноважені особи учасників конкурсу подають свої конкурсні пропозиції у запечатаних, непрозорих конвертах. Конкурсна комісія реєструє в протоколі засідання кожного учасника конкурсу, який подає конкурсну пропозицію.
7.4. Після закінчення строку внесення конкурсних пропозицій голова комісії відкриває конверти з конкурсними пропозиціями й оголошує їх зміст. До розгляду не приймаються конкурсні пропозиції, у яких зазначено ціну, нижчу за визначену державним органом приватизації початкову ціну ЦМК. Такі пропозиції заносяться в протокол з відміткою про те, що їх не розглядали.
7.5. Конкурсні пропозиції кожного учасника вносяться до протоколу засідання комісії. Рішенням комісії переможцем конкурсу визначається той учасник, який запропонував найвищу ціну.
8. Процедура аукціону
8.1. Дата, час та місце проведення аукціону зазначаються в інформаційному повідомленні.
8.2. До аукціону допускаються учасники, які подали до державного органу приватизації остаточний проект договору купівлі-продажу, копію рішення органу Антимонопольного комітету України про надання у випадках, передбачених законодавством, згоди (дозволу) учаснику аукціону на придбання активів конкретного ЦМК або повідомлення учасника аукціону про подання до органу Антимонопольного комітету заяви про надання згоди (дозволу) на придбання активів конкретного ЦМК і про те, що вона не повернута заявнику без розгляду, а також документ, що підтверджує внесення учасником конкурсної гарантії.
Список учасників аукціону затверджується державним органом приватизації.
8.3. На дату проведення аукціону комісія проводить відкрите засідання. У цьому засіданні беруть участь учасники аукціону, а також можуть бути присутні представники засобів масової інформації та інші зацікавлені особи. Уповноважені особи учасників аукціону подають свої пропозиції у запечатаних, непрозорих конвертах. Комісія реєструє в протоколі засідання кожного учасника аукціону та його пропозицію.
8.4. Після закінчення терміну внесення пропозицій голова комісії відкриває конверти з пропозиціями й оголошує їх зміст. До розгляду не приймаються пропозиції, якщо пропонується ціна, нижча за визначену державним органом приватизації початкову ціну ЦМК. Такі пропозиції заносяться до протоколу з відміткою про те, що їх не розглядали.
8.5. Пропозиції кожного учасника вносяться до протоколу засідання комісії. Після оголошення змісту пропозицій у визначений інструкцією термін учасник аукціону, який бажає запропонувати вищу ціну за ЦМК, подає свою пропозицію до комісії. Протягом часу, визначеного для подання додаткових пропозицій, учасники аукціону мають право консультуватися по телефону і т.ін. Зазначені пропозиції кожного учасника вносяться до протоколу засідання комісії. Рішенням комісії переможцем аукціону визнається той учасник, який запропонував найвищу ціну.
8.6. Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, та покупцем (його уповноваженою особою), який одержав право на придбання об'єкта.
9. Процедура укладання договору купівлі-продажу
9.1. Протягом двох робочих днів після проведення аукціону, конкурсу державний орган приватизації затверджує результати продажу і переможця.
За наявності в переможця аукціону, конкурсу копії рішення органу Антимонопольного комітету про надання згоди (дозволу) на придбання активів ЦМК або в разі отримання переможцем аукціону, конкурсу згоди (дозволу) на придбання активів ЦМК відповідно до вимог чинного законодавства державний орган приватизації укладає договір купівлі-продажу з переможцем аукціону, конкурсу.
У противному разі рішення про укладання договору купівлі-продажу державний орган приватизації приймає з урахуванням змісту письмового повідомлення учасника аукціону, конкурсу про результати розгляду органу Антимонопольного комітету його заяви щодо надання згоди (дозволу) на придбання ЦМК.
При прийнятті органом Антимонопольного комітету рішення про початок розгляду справи про концентрацію або поданні переможцем аукціону, конкурсу до органу Антимонопольного комітету України заяви про надання згоди (дозволу) на придбання конкретного ЦМК державний орган приватизації укладає договір з переможцем аукціону, конкурсу з умовою відкладання отримання переможцем аукціону, конкурсу протягом 50 днів з моменту укладання договору купівлі-продажу згоди (дозволу) органу Антимонопольного комітету на придбання активів ЦМК. Якщо протягом зазначеного терміну переможець не отримав такої згоди (дозволу), то права та обов'язки відповідно до договору купівлі-продажу не виникають.
9.2. Підписання договору купівлі-продажу між переможцем аукціону, конкурсу та державним органом приватизації здійснюється не пізніше десяти робочих днів з дня затвердження результатів продажу. Підписанню підлягає текст остаточного проекту договору купівлі-продажу, скріпленого підписом уповноваженої особи переможця аукціону, конкурсу із зазначенням у ньому запропонованої переможцем ціни за ЦМК.
9.3. Якщо переможець не підписав договору купівлі-продажу протягом десяти робочих днів, починаючи з дня затвердження державним органом приватизації результатів продажу, чи у випадку, зазначеному в п.9.1, державний орган приватизації оголошує переможцем аукціону, конкурсу учасника, який посів друге місце за конкурсною пропозицією, якщо різниця між його конкурсною пропозицією та конкурсною пропозицією переможця менша або дорівнює розміру конкурсної гарантії. Конкурсна гарантія не повертається переможцю, що відмовився підписати договір купівлі-продажу, остаточний проект якого було надано державному органу приватизації.
9.4. У разі надходження заяви про участь у конкурсі від одного претендента, який відповідає кваліфікаційним вимогам, він визнається переможцем за умови забезпечення ним реалізації визначених державним органом приватизації умов продажу цілісного майнового комплексу.
9.5. Підсумки аукціону, конкурсу не затверджуються державним органом приватизації за умови отримання документальних доказів того, що переможець аукціону, конкурсу згідно з чинним законодавством не може бути покупцем або подав свідомо сфальсифіковані документи та інформацію, які завадили іншому учаснику аукціону, конкурсу стати його переможцем.
9.6. Протягом десяти робочих днів з часу підписання договору купівлі-продажу державний орган приватизації опубліковує повідомлення про підсумки продажу в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".
9.7. Передача об'єкта продажу покупцеві здійснюється протягом трьох робочих днів з моменту надходження коштів у розмірі, установленому договором купівлі-продажу, за ЦМК на рахунок державного органу приватизації. Передача об'єкта продажу засвідчується актом приймання-передавання, який підписується сторонами та засвідчується їх печатками.
9.8. Протягом 10 робочих днів з дати затвердження результатів аукціону, конкурсу державний орган приватизації повертає учасникам продажу, що не стали переможцями, грошові кошти, внесені як конкурсна гарантія.
10. Прикінцеві положення
10.1. Державний орган приватизації має право внести зміни в інформаційне повідомлення про проведення аукціону, конкурсу лише за умови, що опублікування інформації про відповідні зміни відбувається не пізніше як за 15 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу.
10.2. Спори, що виникають з приводу проведення аукціону, конкурсу, вирішуються судом в установленому порядку.
10.3. Подальше відчуження ЦМК новому власнику здійснюється з урахуванням вимог чинного законодавства України.
10.4. Контроль за виконанням зобов'язань покупця, що витікають з договору купівлі-продажу, здійснюється органом приватизації.
Начальник Управління реформування власності Фонду державного майна України | Є.Філозоп |