• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Правил визначення придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України

Міністерство оборони України  | Наказ від 22.06.2025 № 415 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство оборони України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 22.06.2025
  • Номер: 415
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство оборони України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 22.06.2025
  • Номер: 415
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.06.2025 м. Київ № 415
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
08 липня 2025 р. за № 1050/44456
Про затвердження Змін до Правил визначення придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України
Відповідно до статті 7 Повітряного кодексу України та з метою уточнення вимог щодо придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України, приведення їх у відповідність до стандартів НАТО
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Правил визначення придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України, затверджених наказом Міністерства оборони України від 17 листопада 2014 року № 811 (у редакції наказу Міністерства оборони України від 13 квітня 2020 року № 121), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 червня 2020 року за № 542/34825, що додаються.
2. Головному управлінню державної авіації України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
 

Міністр оборони України

Рустем УМЄРОВ

ПОГОДЖЕНО:

 

Міністр внутрішніх
справ України

Ігор КЛИМЕНКО

Голова Державної служби
України з надзвичайних ситуацій

Андрій ДАНИК

Голова Державної прикордонної
служби України
генерал-лейтенант

Сергій ДЕЙНЕКО

Заступник Голови - начальник
Департаменту кадрового забезпечення

Сергій КОБЕЦЬ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
22 червня 2025 року № 415
Зміни
до Правил визначення придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України
1. У розділі I:
1) у пункті 4:
після абзацу сорокового доповнити новими абзацами сорок першим - сорок третім такого змісту:
"система візуальної індикації глісади - комплект світлотехнічного обладнання, який надає екіпажу ПС візуальну інформацію щодо його положення відносно лінії глісади з метою встановлення та дотримання коректного вертикального профілю (глісади) заходу на ЗПС;
система зупинки літака - ряд пристроїв, які використовуються для зупинки літака шляхом поглинання його імпульсу під час звичайної або аварійної посадки або перерваного зльоту;
система посадки за приладами - система посадки метрового діапазону радіохвиль ILS, яка призначена для забезпечення інструментального заходження ПС на посадку та/або транспондерна система посадки TLS, яка забезпечує заходження ПС на посадку за приладами за рахунок використання сигналів наземного запитувача та бортового транспондера".
У зв'язку з цим абзаци сорок перший - сорок четвертий вважати відповідно абзацами сорок четвертим - сорок сьомим;
після абзацу сорок шостого доповнити новим абзацом сорок сьомим такого змісту:
"тактична навігаційна система - азимутально-далекомірна, фазово-імпульсна система ближньої навігації державної авіації, яка забезпечує отримання в межах її зони дії інформацію про азимут і дальність ПС на його борту".
У зв'язку з цим абзац сорок сьомий вважати абзацом сорок восьмим;
2) пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. У цих Правилах використано такі скорочення:
ВГР - вогнегасні речовини
ҐЗПС - ґрунтова злітно-посадкова смуга
ЗПМ - злітно-посадковий майданчик
ЗПС - злітно-посадкова смуга
ЛС - льотна смуга
МС - місце стоянки
ОГ - особлива група
ОСП - обладнання системи посадки
ПА - пожежний автомобіль
ПК - позакласний аеродром
ПМетЗПДА - Правила метеорологічного забезпечення польотів державної авіації України
ПС - повітряне судно
РМС - радіомаякова система інструментального заходу повітряного судна на посадку
РНПЗ - рівень необхідного пожежного захисту
РСБН - радіотехнічна система ближньої навігації
РСП - радіолокаційна система посадки
РСТО - радіосвітлотехнічне обладнання
РТЗ - радіотехнічне забезпечення
РД - руліжна доріжка
СПП - смуга повітряних підходів
СТЗ - службово-технічна забудова
ТРНС - тактична радіонавігаційна система
ШЗПС - штучна злітно-посадкова смуга
ACN (aircraft classification number) - класифікаційне число повітряного судна
ASDA (accelerate-stop distance available) - наявна дистанція перерваного зльоту
DME (distance measuring equipment) - дальномірний радіомаяк
FATO (final approach and take-off area) - зона кінцевого етапу заходу на посадку і зльоту
ICAO (International Civil Aviation Organization) - Міжнародна організація цивільної авіації
ILS (instrument landing system) - інструментальна система посадки
LDA (landing distance available) - наявна посадкова дистанція
NATO (North Atlantic Treaty Organization) - Організація Північноатлантичного договору
OFZ (obstacle free zone) - зона, вільна від перешкод
PAPI (precision approach path indicator) - система візуальної індикації глісади
PCN (pavement classification number) - класифікаційне число покриття
TACAN (tactical air navigation) - тактична аеронавігаційна система
TLOF (touchdown and lift-off area) - зона приземлення та відриву
TLS (transponder landing system) - транспордерна система посадки
TODA (take-off distance available) - наявна дистанція зльоту
TORA (take-off run available) - наявна дистанція розбігу".
2. У розділі II:
1) абзац третій пункту 4 викласти в такій редакції:
"аеродроми у гірській місцевості (гірські аеродроми) - аеродроми, розташовані на місцевості з пересіченим рельєфом і відносними перевищеннями 500 м і більше в радіусі 25 км від контрольної точки аеродрому, а також на місцевості із перевищенням над рівнем моря 900 м та більше";
2) абзац четвертий пункту 4 виключити.
У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом четвертим.
3. У розділі III:
1) абзац четвертий пункту 5 глави 2 викласти в такій редакції:
"система аварійного гальмування, система зупинки літака - місцезнаходження (на якому торці ЗПС) та її опис";
2) доповнити главу 3 після пункту 18 новими пунктами 19, 20 такого змісту:
"19. ШЗПС, призначена для експлуатації літаків, обладнаних хвостовим гаком, повинна бути обладнана стаціонарною та/або мобільною системою зупинки літака з кожного кінця ШЗПС.
Під час дії особливого періоду допускається встановлення мобільної системи зупинки літака тільки з одного кінця ШЗПС.
20. Система зупинки літака, якщо вона передбачена, розміщується на аеродромі на відстані 400 - 540 м від порога ШЗПС у напрямку заходу на посадку літака. Для ШЗПС, обладнаної для точного заходу на посадку, на якій інтенсивно виконуються польоти у приладових метеорологічних умовах, ця відстань може бути збільшена до 670 м.
Енергопоглинаючі гальмівні механізми системи зупинки літака, крім стаціонарної системи зупинки літака підземного типу, розміщуються симетрично на відстані не менше 84 м у кожну сторону від осьової лінії ШЗПС. Інші компоненти (балки, крайові шківи, елементи кріплення, стрічкові труби тощо) системи зупинки літака, які повинні розташовуватися в межах бокових смуг безпеки, мають встановлюватися якомога нижче та не створювати небезпеку для ПС.
Якщо компоненти системи зупинки літака перевищують поверхню бокових смуг безпеки, необхідно облаштовувати опорні пандуси поруч або над цими компонентами. Ухил поверхні опорних пандусів не повинен перевищувати 3,33 %".
У зв'язку з цим пункт 19 вважати пунктом 21;
3) пункт 6 глави 4 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Якщо поверхня бокової смуги безпеки схильна до ерозії, розмиву та утворенню уламків сторонніх предметів, частина бокової смуги безпеки, що межує зі ШЗПС, облаштовується штучним покриттям завширшки 3 м. Несуча спроможність цього штучного покриття повинна бути, не менше 50 % несучої спроможності ШЗПС";
4) абзац шостий пункту 1 глави 5 після слів "системи аварійного гальмування" доповнити словами "та/або системи зупинки літака";
5) пункт 1 глави 11 доповнити новим абзацом дванадцятим такого змісту:
"На ШЗПС, обладнаній системою зупинки літака, в межах 11,5 м у кожну сторону від осьової лінії ШЗПС та 60 м у кожну сторону від троса зупинки літака, не допускаються зміна типу покриття, будь-які нерівності або пошкодження (дефекти) покриття, визначені під час укладання чотириметрової рейки на поверхню покриття, у будь-яких напрямах, які перевищують 3 мм";
6) абзац третій підпункту 3 пункту 3 глави 13 викласти в такій редакції:
"Внутрішня горизонтальна поверхня не обов'язково повинна мати форму кола. Допускається встановлення внутрішньої горизонтальної поверхні овальної форми з використанням дуг кола встановленого радіусу, побудованих від торців ЗПС з кодовим номером 1 або 2 або точок, розташованих на продовженні осьової лінії ЗПС з кодовим номером 3, 4, 5 або 6 на відстані 60 м від торців ЗПС, з'єднаних по дотичній прямими лініями (малюнок додатка 6 до цих Правил)";
7) у пункті 6 глави 16 слова "на відстані більше 3000 м від внутрішньої межі" виключити;
8) абзац другий пункту 2 глави 19 викласти в такій редакції:
"Ступінь захисту, який забезпечується огорожею, залежить від її висоти, конструкції, матеріалу, з якого вона виготовлена, та додаткових засобів забезпечення безпеки, що використовуються для підвищення надійності і ефективності, таких, як колючий дріт зверху огорожі. Для спорудження огорожі застосовуються залізобетонні плити, профільовані листи, вертикальні металеві стержні, металева сітка, колючий дріт, неметалеві матеріали, комбінована система з вищевказаних елементів".
4. В абзаці першому пункту 2 глави 14 розділу V цифру "6" замінити цифрою "8".
5. У розділі VI:
1) у пункті 2:
абзац четвертий після слів "(далі - РСБН)" доповнити словами "та/або тактична аеронавігаційна система (далі - TACAN)";
абзац п'ятий після слів "метрового діапазонів радіохвиль - ILS" доповнити словами "та/або TLS";
абзац восьмий після слів "радіолокаційні станції" доповнити словами "(за потреби)";
2) пункт 3 після абзацу четвертого доповнити новим абзацом п'ятим такого змісту:
"глісадні вогні (PAPI);".
У зв'язку з цим абзаци п'ятий - сьомий вважати відповідно абзацами шостим - восьмим;
3) в абзаці першому пункту 6 слова "аеродромі державної авіації України та аеродромах базування вертольотів - вертодромах" замінити словами "аеродромах та вертодромах державної авіації України";
4) пункт 9 викласти в такій редакції:
"9. Зв'язок на аеродромах організовується відповідно до Таблиці надання мінімально необхідних сервісів (базових, функціональних) особовому складу авіаційної частини (додаток 17 до цих Правил)";
5) пункт 13 після слів "РМС, РСБН," доповнити словом "TACAN,", а після слів "маркерний радіомаяк" доповнити словами "або DME".
6. У додатках до цих Правил:
1) рядок 8 таблиці 1 додатка 7 викласти в такій редакції:
"
8 Зовнішня горизонтальна:
висота, м
радіус, м
 
 
-
-
 
 
-
-
 
 
120
15000
 
 
145
15000
 
 
-
-
 
 
120
15000
 
 
145
15000
 
 
-
-
 
 
145
15000
 
 
145
15000
";
2) додатки 14, 16, 17 викласти в такій редакції:
Додатки
до Правил визначення придатності до експлуатації аеродромів та злітно-посадкових майданчиків державної авіації України