• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про деякі питання здійснення обовязкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України  | Розпорядження, Положення, Коефіцієнти від 09.07.2010 № 566 | Документ не діє
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
09.07.2010 № 566
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 серпня 2010 р.
за № 689/17984
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови Національного банку № 108 від 30.05.2022 )
Про деякі питання здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 708 від 28.11.2011 № 2591 від 06.12.2012 № 3470 від 29.12.2015 № 868 від 04.04.2017 № 538 від 09.04.2019 )
Відповідно до статті 7, пункту 9.5 статті 9, статті 11, пункту 49.2 статті 49, статті 55 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", статей 28, 34 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", вимог підпункту 11 пункту 4 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2010 року № 157, та з метою вдосконалення державного регулювання діяльності з надання страхових послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України ПОСТАНОВИЛА:
1. Установити розміри страхових сум за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, укладеними після набрання чинності цим розпорядженням:
за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у розмірі 130000 гривень на одного потерпілого;
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 538 від 09.04.2019 )
за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю потерпілих, у розмірі 260000 гривень на одного потерпілого.
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 538 від 09.04.2019 )( Пункт 1 в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 3470 від 29.12.2015 )
2. Затвердити базовий страховий платіж за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за поданням Моторного (транспортного) страхового бюро України в розмірі 180 грн та Коригуючі коефіцієнти та їх розміри, що додаються.
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 868 від 04.04.2017 )( Пункт 4 втратив чинність на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 868 від 04.04.2017 )
6. Департаменту стандартів регулювання та нагляду за фінансовими установами разом з департаментом пруденційного нагляду, департаментом реєстрації, ліцензування та дозвільних процедур, управлінням правового забезпечення подати це розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
7. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 16 грудня 2004 року № 3099 "Про затвердження базового страхового платежу за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2004 року за № 1619/10218.
8. Відділу зв'язків з громадськістю та протоколу забезпечити розміщення цього розпорядження на офіційному сайті Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України в мережі Інтернет після його державної реєстрації.
9. Це розпорядження набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
10. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника Голови відповідно до розподілу обов'язків.

Голова Комісії

В. Волга

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики та підприємництва

В.о. Голови
Антимонопольного комітету України




М. Бродський


О. Мельниченко
Протокол засідання Комісії
від 9 липня 2010 р. № 563
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної комісії
з регулювання ринків
фінансових послуг України
09.07.2010 № 566
(у редакції розпорядження
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 серпня 2010 р.
за № 689/17984
КОРИГУЮЧІ КОЕФІЦІЄНТИ
та їхні розміри
I. Коригуючі коефіцієнти та їх розміри під час укладання договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Тип коригуючого коефіцієнта залежно від Розмір коригуючого коефіцієнта Порядок визначення
I. Типу транспортного засобу (К1) Визначається відповідно до відомостей про тип транспортного засобу, зазначений у документі про його реєстрацію. За відсутності такого документа або зазначення у наявному документі іншої класифікації типу транспортного засобу, ніж передбачена законодавством про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, зазначаються типи транспортних засобів, визначені заводом-виробником або уповноваженою установою
1. Легковий автомобіль
1) легковий автомобіль до 1600 (включно) кубічних сантиметрів 1
2) легковий автомобіль 1601-2000 (включно) кубічних сантиметрів 1,14
3) легковий автомобіль 2001-3000 (включно) кубічних сантиметрів 1,18
4) легковий автомобіль понад 3001 кубічних сантиметрів 1,82
5) легковий електромобіль (винятково з силовим електродвигуном, крім гібридних авто) 0,9
2. Причепи до легкових автомобілів 0,34
3. Автобуси з кількістю місць для сидіння
1) до 20 осіб (включно) 2,55
2) понад 20 осіб 3
4. Вантажні автомобілі вантажопідйомністю
1) до 2 тонн (включно) 2
2) понад 2 тонни 2,18
5. Причепи до вантажних автомобілів 0,5
6. Мотоцикли та моторолери
1) до 300 кубічних сантиметрів (включно) 0,34
2) понад 301 кубічний сантиметр 0,68
II. Місця реєстрації (проживання) власника транспортного засобу (фізичної особи) або місцезнаходження юридичної особи (К2) Визначається за місцем реєстрації (проживання) власника транспортного засобу (фізичної особи)
1) Київ 3,2-4,8
2) Дніпро, Львів, Одеса, Харків, Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь, Обухів 2,3-3,5 або місцезнаходженням юридичної особи відповідно до документа про реєстрацію транспортного засобу
3) Донецьк, Запоріжжя, Кривий Ріг 1,8-2,8
4) Алчевськ, Бердянськ, Біла Церква, Вінниця, Горлівка, Євпаторія, Житомир, Івано-Франківськ, Кам’янець-Подільський, Кам’янське, Керч, Кропивницький, Краматорськ, Кременчук, Лисичанськ, Луганськ, Луцьк, Макіївка, Маріуполь, Мелітополь, Миколаїв, Нікополь, Павлоград, Полтава, Рівне, Севастополь, Сєверодонецьк, Сімферополь, Слов’янськ, Суми, Тернопіль, Ужгород, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернівці, Чернігів 1,3-2,5
5) інші населені пункти України 1-1,6
6) для транспортних засобів, які зареєстровані в інших країнах 5-10
III. Сфери використання транспортного засобу (К3) Визначається залежно від сфери використання транспортного засобу
1) легковий автомобіль (крім таксі), який використовується фізичною особою 1
2) легковий автомобіль (крім таксі), який використовується юридичною особою 1,1-1,4
3) вантажні автомобілі, автобуси з кількістю місць для сидіння до 20 (крім таксі), автобуси з кількістю місць понад 20, причепи до вантажних та легкових автомобілів, мотоцикли та моторолери 1
4) легковий автомобіль або автобус з кількістю місць для сидіння до 20, який використовується фізичною особою для надання послуг із перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування або для надання послуг із перевезення пасажирів та їх багажу на таксі 1,1-1,4
5) легковий автомобіль або автобус з кількістю місць для сидіння до 20, який використовується юридичною особою для надання послуг із перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування або для надання послуг із перевезення пасажирів та їх багажу на таксі 1,1-1,5
IV. Власника транспортного засобу (К4) Визначається залежно від категорії власника транспортного засобу відповідно до документа про
реєстрацію транспортного засобу (фізична або юридична особа)
1) для фізичних осіб 1,27-1,76
2) для юридичних осіб 1,2
V. Періоду використання транспортного засобу (К5) Визначається страхувальником на період використання транспортного засобу (за потреби), але не може становити менше шести календарних місяців
1) дорівнює строку дії договору - 1 рік 1
2) 6 місяців 0,7
3) 7 місяців 0,75
4) 8 місяців 0,8
5) 9 місяців 0,85
6) 10 місяців 0,9
7) 11 місяців 0,95
VI. Показників збитковості/прибутковості діяльності страховика з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (К6) 1-3 Визначається страховиком за результатами аналізу показників збитковості/прибутковості власної діяльності за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
VII. Cтроку дії договору страхування (К7) Визначається для таких категорій транспортних засобів, що відповідно до законодавства мають право укладати договори на строк менше ніж рік: незареєстрованих ТЗ - на час до їх реєстрації, тимчасово зареєстрованих - на час до їх постійної реєстрації, зареєстрованих на території іноземних держав - на час їх перебування на території України, а також щодо ТЗ, які проходять обов’язковий технічний контроль відповідно до Закону України
"Про дорожній рух". Під час укладання договорів страхування строк дії договору може визначатися лише значеннями, для яких встановлений коригуючий коефіцієнт
1) 15 днів 0,15
2) 1 місяць 0,2
3) 2 місяці 0,3
4) 3 місяці 0,4
5) 4 місяці 0,5
6) 5 місяців 0,6
7) 6 місяців 0,7
8) 6 місяців* (використовується винятково для транспортних засобів, які підлягають обов’язковому технічному контролю двічі на рік відповідно до Закону України
"Про дорожній рух")
0,5
9) 7 місяців 0,75
10) 8 місяців 0,8
11) 9 місяців 0,85
12) 10 місяців 0,9
13) 11 місяців 0,95
14) 1 рік 1
VIII. Способу укладання договору страхування (К8) Визначається залежно від способу укладання договору (електронний договір або укладений на паперовому носії)
1) на паперовому носії 1
2) електронний договір 0,9-1
IX. Наявності чи відсутності страхових випадків у період дії попередніх договорів страхування (коефіцієнт бонус-малус) Визначається як клас на початок страхування
1) клас М 1,8
2) клас 0 1,6
3) клас 1 1,4
4) клас 2 1,2
5) клас 3 1,00
6) клас 4 0,99
7) клас 5 0,98
8) клас 6 0,97
9) клас 7 0,96
10) клас 8 0,95
11) клас 9 0,94
12) клас 10 0,93
13) клас 11 0,92
14) клас 12 0,91
15) клас 13 0,9
II. Застосування коригуючих коефіцієнтів під час укладання договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
1. Страховики повинні застосовувати базовий страховий платіж та коригуючі коефіцієнти (крім коригуючого коефіцієнта бонус-малус) в розмірах, затверджених цим розпорядженням.
2. Під час розрахунку страхового платежу положення пункту 13.2 статті 13 Закону України "Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (далі - Закон) застосовуються лише за наявності відповідних підтвердних документів.
3. Страховик, який має намір застосовувати коригуючий коефіцієнт бонус-малус, повинен затвердити порядок застосування такого коефіцієнта та оприлюднити його на веб-сайті (веб-сторінці) страховика в мережі Інтернет. Порядок застосування коефіцієнта бонус-малус має відповідати вимогам статті 8 Закону щодо визначення класу страхувальника.
4. У разі внесення змін до порядку застосування коефіцієнта бонус-малус або затвердження нового порядку страховик повинен оприлюднити на власному веб-сайті (веб-сторінці) відповідні документи не менше ніж за 30 календарних днів до дати впровадження таких змін або нового порядку.
5. Страховики мають право за наявності відповідних підтвердних документів застосовувати коригуючий коефіцієнт бонус-малус відповідно до Схеми застосування коригуючого коефіцієнта бонус-малус під час укладання договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, наведеної в додатку до цих Коригуючих коефіцієнтів та їх розмірів.
( Коригуючі коефіцієнти в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 708 від 28.11.2011; із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 2591 від 06.12.2012; в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 538 від 09.04.2019 )

Директор департаменту
стандартів регулювання
та нагляду
за фінансовими установами




Н.М. Жила
Додаток
до Коригуючих коефіцієнтів та їх розмірів
(пункт 5 розділу II)
СХЕМА
застосування коригуючого коефіцієнта бонус-малус під час укладання договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Коригуючий коефіцієнт бонус-малус
клас на початок строку страхування коригуючий коефіцієнт клас після закінчення строку страхування з урахуванням наявності страхових випадків з вини страхувальника
0 виплат 1 виплата 2 виплати 3 виплати
М 1,8 0 М М М
0 1,6 1 М М М
1 1,4 2 М М М
2 1,2 3 1 М М
3 1,00 4 1 М М
4 0,99 5 2 М М
5 0,98 6 3 1 М
6 0,97 7 4 1 М
7 0,96 8 4 1 М
8 0,95 9 5 2 М
9 0,94 10 5 2 1
10 0,93 11 6 2 1
11 0,92 12 6 2 1
12 0,91 13 6 2 1
13 0,9 13 7 2 1
( Додаток в редакції Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 538 від 09.04.2019 )