МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.04.2021 № 248 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 травня 2021 р.
за № 680/36302
Про затвердження Змін до Положення про лоцмана-оператора служби регулювання руху суден
Відповідно до статті 112 Кодексу торговельного мореплавства України, абзацу шістнадцятого підпункту 31 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (із змінами), з метою вдосконалення діяльності служб регулювання руху суден на внутрішніх водних шляхах України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Положення про лоцмана-оператора служби регулювання руху суден, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 28 травня 2001 року № 341, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 червня 2001 року за № 544/5735, що додаються.
2. Директорату морського та річкового транспорту (Я. Ілясевич) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Відділу зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр | В. Криклій |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
30 квітня 2021 року № 248
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 травня 2021 р.
за № 680/36302
ЗМІНИ
до Положення про лоцмана-оператора служби регулювання руху суден
1. Главу 4 виключити.
У зв’язку з цим главу 5 вважати главою 4.
2. Главу 4 викласти в такій редакції:
"4. Основні кваліфікаційні вимоги до лоцманів-операторів СРРС
4.1. Кандидатами на посаду лоцмана-оператора СРРС (далі - кандидати) можуть бути громадяни України, які мають диплом судноводія, висновок відповідної медичної комісії про придатність до роботи за професією "Лоцман-оператор" і чинне Обмежене свідоцтво оператора Глобальної морської системи зв’язку під час лиха та для забезпечення безпеки мореплавства, вільно володіють державною мовою та англійською мовою в обсязі, не меншому ніж знання частини А1 стандартного морського навігаційного словника-розмовника IMO.
4.2. Якщо СРРС здійснює функції щодо надання суднам навігаційної допомоги (радіолокаційне проведення), рекомендацій та вказівок для плавання і уникнення небезпечних ситуацій, то кандидатами можуть бути особи, які відповідають вимогам, передбаченим пунктом 4.1 цієї глави, та мають диплом не нижче ніж капітана малого плавання або штурмана далекого плавання і стаж роботи не менш як 24 місяці на посаді не нижче ніж другий помічник капітана судна або відповідну кваліфікацію і попередній стаж роботи морським лоцманом.
4.3. Кандидати зараховуються до СРРС як стажисти і направляються для проходження основного курсу підготовки у визначеній Міністерством інфраструктури України організації (далі - Тренажерний центр) та для підготовки на робочому місці лоцмана-оператора СРРС.
Програми основного курсу підготовки та перепідготовки лоцманів-операторів СРРС розробляє Тренажерний центр і погоджує Міністерство інфраструктури України.
4.4. Після проходження основного курсу підготовки в Тренажерному центрі та завершення підготовки на робочому місці лоцмана-оператора СРРС кандидати складають іспити в державних кваліфікаційних комісіях (далі - ДКК), які створює Морська адміністрація в Дунайському регіоні (морський порт Ізмаїл), північно-західній частині Чорного моря (морський порт Одеса), Дніпро-Бузькому регіоні (морський порт Миколаїв) та Азовському регіоні (морський порт Маріуполь).
До складу ДКК, який затверджує Морська адміністрація, включаються уповноважені представники Морської адміністрації з числа капітанів відповідних морських портів або осіб, які виконують їх обов’язки, начальники лоцманської служби та постів регулювання руху суден регіону, яких делегувала філія "Дельта-лоцман" державного підприємства "Адміністрація морських портів України".
4.5. Засідання ДКК проводиться за умови присутності на ньому не менш як 2/3 складу ДКК.
Рішення ДКК приймається відкритим голосуванням та вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як 2/3 присутніх членів ДКК.
Результати іспиту оформлюються протоколом ДКК, який підписують усі присутні члени ДКК.
Протокол ДКК надається Морській адміністрації, яка після надходження заяви від кандидата видає йому протягом п’яти робочих днів Посвідчення лоцмана-оператора служби регулювання руху суден згідно з додатком до цього Положення.
Протокол ДКК зберігається в Морській адміністрації відповідно до вимог законодавства.
4.6. Лоцман-оператор СРРС повинен не рідше ніж один раз на три роки підтверджувати свою кваліфікацію шляхом проходження перепідготовки в Тренажерному центрі та складання іспитів у відповідній ДКК і щорічно підтверджувати свою придатність до роботи за станом здоров’я.
4.7. Якщо кандидат / лоцман-оператор СРРС показав незадовільний рівень знань під час іспиту ДКК, повторний іспит щодо присвоєння (підтвердження) йому (його) кваліфікації в ДКК може бути проведено на загальних умовах на наступному іспиті ДКК, але не раніше ніж через два тижні після проведення іспиту ДКК, на якому лоцман-оператор СРРС показав незадовільний рівень знань.
Якщо кандидат / лоцман-оператор СРРС вдруге не склав іспит щодо присвоєння (підтвердження) йому (його) кваліфікації, ДКК приймає рішення щодо направлення його на повторне проходження курсу підготовки в Тренажерному центрі.
4.8. Лоцман-оператор СРРС повинен знати:
норми міжнародного морського права і законодавства України, якими встановлено вимоги щодо забезпечення безпеки мореплавства, запобігання аварійним морським подіям, захисту людського життя на морі та навколишнього природного середовища, у частині, що стосується функцій та обов’язків СРРС;
зону дії відповідного центру / поста регулювання руху суден (далі - ЦРРС/ПРРС), райони лоцманського проведення, правила плавання і лоцманського проведення суден та обов’язкові постанови по морських портах, які діють у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
системи навігаційних огороджень, які використовуються в зоні дії ЦРРС/ПРРС;
характеристики і сектори видимості маяків, а також туманні сигнали, радіолокаційні орієнтири, радіолокаційні маяки-відповідачі, системи управління рухом суден, навігаційні засоби та системи, що діють у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
найменування, місцезнаходження і характеристики плавучих маяків, буїв, сигнальних вогнів, знаків, споруд та інших примітних об’єктів у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
найменування і характеристики каналів, мілин і мисів у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
рекомендовані курси (шляхи) і відстані у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
системи розподілу руху суден, схеми судноплавства у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
глибини у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
напрямки і швидкість течій у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
якірні стоянки у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
порядок використання та обмеження на використання радіолокатора і систем автоматичної радіолокаційної прокладки;
засоби зв’язку і сигналізації, способи отримання та використання навігаційної інформації;
наявні у зоні дії ЦРРС/ПРРС системи передачі радіонавігаційних попереджень, обсяги і строки передачі інформації;
особливості проведення суден, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів;
фактори, що впливають на керованість судна (вітер, течія, запас глибини під кілем, характер дна, берега, взаємодія суден тощо);
навігаційні, гідрографічні, метеорологічні та інші умови і особливості плавання у зоні дії ЦРРС/ПРРС;
зміни навігаційної обстановки;
технічні характеристики наявних у зоні дії ЦРРС/ПРРС криголамів, буксирів;
характерні обставини та причини навігаційної аварійності у зоні дії ЦРРС/ПРРС.".
3. Додаток 1 викласти в новій редакції, що додається.
Генеральний директор Директорату морського та річкового транспорту | Я. Ілясевич |
Додаток
до Положення про лоцмана-оператора
служби регулювання руху суден
(пункту 4.5 глави 4)
ПОСВІДЧЕННЯ
лоцмана-оператора служби регулювання руху суден
( Див. текст )