МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 386 від 23.07.99 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 вересня 1999 р. за N 607/3900 |
Про внесення змін та доповнень до Правил технічної експлуатації залізниць України
З метою підвищення рівня безпеки руху спеціального рухомого складу по коліях перегонів і станцій залізниць, відповідно до статей 3, 11 Закону України "Про залізничний транспорт"
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни та доповнення до Правил технічної експлуатації залізниць України, що затверджені наказом Міністерства транспорту України від 20.12.96 N 411 та зареєстровані Міністерством юстиції України 25.02.97 за N 50/1854, що додаються.
2. Першому заступнику Міністра - Генеральному директору Укрзалізниці Слободяну А.В.:
2.1. Подати цей наказ в установленому порядку до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
2.2. Довести наказ до відома працівників залізниць, відділків залізниць, державних підприємств, регіональних представництв та структурних підрозділів, організувати вивчення та виконання вимог цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демиденка А.Ф.
Міністр | І.П.Данькевич |
Затверджено
Наказ Міністерства транспорту
України 23.07.99 N 386
Зміни та доповнення до Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.96 N 411 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 25.02.97 за N 50/1854 ( z0050-97 )
1. У розділі 1
В абзаці першому пункту 1.6 слова "автомотрис, дрезин" замінити словами "спеціального самохідного рухомого складу".
В абзацах другому і третьому пункту 1.6 слова "автомотрисами, дрезинами" замінити словами "спеціальним самохідним рухомим складом".
Абзац другий пункту 1.8 після слів "моторвагонних поїздів" доповнити словами "мотовозів і спеціальних"; слова "машиністів колійних машин та механізмів" замінити словами "машиністів залізнично-будівельних машин і їх помічників".
2. У розділі 3
Абзац третій пункту 3.18 викласти в такій редакції:
"на колії, виділені для стоянки вагонів з небезпечними вантажами класу 1 (вибухові матеріали відповідно до ГОСТ 19433-88 "Грузы опасные. Классификация и маркировка");".
Абзац четвертий пункту 3.24 після слів "з машиністами поїзних локомотивів" доповнити словами "моторвагонного рухомого складу і спеціального самохідного рухомого складу".
3. У розділі 4
Назву розділу 4 викласти в такій редакції:
"Споруди та пристрої локомотивного і вагонного господарств, споруди та пристрої для обслуговування і ремонту спеціального рухомого складу, водопостачання і каналізації. Відбудовні засоби".
Пункт 4.1 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Розміщення і технічне оснащення депо для спеціального рухомого складу, пунктів технічного обслуговування, майстерень, екіпірувальних пристроїв та інших споруд і пристроїв повинні забезпечувати якісний ремонт і технічне обслуговування спеціального рухомого складу, раціональне використання матеріальних ресурсів, безпечні умови праці, ефективне використання спеціального рухомого складу".
В абзацах другому і четвертому пункту 4.4 слова "автомотриси" замінити словами "спеціальні автомотриси".
4. У розділі 5
В абзаці першому пункту 5.7 слова "працівників колії, які обслуговують колійні і снігоочисні машини" замінити словами "бригад спеціального самохідного рухомого складу".
5. У розділі 6
Абзац третій пункту 6.31 викласти в такій редакції:
"Локомотивні світлофори встановлюються у кабінах управління локомотива, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу і подають сигнальні показання безпосередньо машиністові та його помічникові або водію дрезини та його помічникові. Установлення локомотивних світлофорів у кабінах спеціального самохідного рухомого складу виконується відповідно до планів, затверджених Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Пункт 6.42 викласти в такій редакції:
"Усі ділянки повинні бути обладнані поїзним радіозв'язком.
Поїзний радіозв'язок повинен забезпечувати надійний двосторонній зв'язок машиністів поїзних локомотивів, спеціального самохідного рухомого складу: з поїзним диспетчером у межах всієї диспетчерської ділянки; з черговими по станціях, що обмежують перегін; з машиністами зустрічних та тих, що йдуть позаду, локомотивів, моторвагонних поїздів, спеціального самохідного рухомого складу, що знаходяться на одному перегоні; з черговими по переїздах та депо; з керівниками ремонтних робіт і сигналістами; зі стрілками воєнізованої охорони в поїздах та на об'єктах; з помічником машиніста при виході його з кабіни; з начальником (механіком-бригадиром) пасажирського поїзда.
При збільшенні довжини перегонів понад 15 км внаслідок закриття станцій або відміни чергування черговими по станціях, надалі до введення нових систем поїзного радіозв'язку, дозволяється забезпечувати радіозв'язок машиністів поїзних локомотивів, моторвагонних поїздів та спеціального самохідного рухомого складу при проходженні по перегону з черговим найближчої станції при умові стійкого радіозв'язку з поїзним диспетчером. Порядок взаємодії при цьому машиністів, поїзного диспетчера і чергових по станціях, що забезпечують безпеку руху поїздів, та перелік таких перегонів установлюється начальником залізниці.
Нові системи поїзного радіозв'язку, що впроваджуються на ділянках залізниць з інтенсивним рухом поїздів та диспетчерською централізацією, повинні забезпечувати надійний двосторонній зв'язок перелічених у цьому пункті працівників, незалежно від довжини перегонів.
Технічні нормативи і правила користування поїзним радіозв'язком установлює Державна адміністрація залізничного транспорту України. Порядок, що забезпечує безпеку руху при несправності поїзного радіозв'язку встановлюється Інструкцією з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України. Обладнання поїзним радіозв'язком спеціального самохідного рухомого складу виконується відповідно до планів, затверджених Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Абзац перший пункту 6.45 після слів "керівника робіт з машиністами локомотивів" доповнити словами ", машиністами спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 6.57 після слів "рухомий склад" доповнити словами ", у тому числі спеціальний самохідний рухомий склад".
Абзац другий пункту 6.57 після слів "рухомого складу" доповнити словами ", у тому числі спеціального самохідного рухомого складу".
6. У розділі 8
Абзац другий пункту 8.6 після слів "повинні мати при собі" доповнити словом "переносні". Слова "УКХ-діапазону" виключити.
7. У розділі 9
Назву розділу 9 "Рухомий склад" доповнити словами "та спеціальний рухомий склад".
Абзац перший пункту 9.1 після слів "Рухомий склад" доповнити словами ", а також спеціальний самохідний рухомий склад".
Пункт 9.5 після слів "рухомого складу" доповнити словами ", а також спеціального самохідного рухомого складу".
Пункт 9.7 після слів "рухомий склад" доповнити словами ", а також спеціальний самохідний рухомий склад,".
Пункт 9.8 викласти в такій редакції:
"Кожна одиниця рухомого складу, у тому числі спеціального самохідного і несамохідного рухомого складу, повинна мати такі розпізнавальні чіткі знаки і написи: Державний герб (на локомотивах і пасажирських вагонах), знак Державної адміністрації залізничного транспорту України, ініціали залізниці (крім вагонів), номер (для пасажирських вагонів містить код залізниці приписки), табличку заводу-виготовлювача із зазначенням місця будівництва, дати і місця проходження визначених видів ремонту, вагу тари (крім локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу). Крім того, мають бути нанесені такі написи: на локомотивах, моторвагонному рухомому складі і спеціальному самохідному рухомому складі - конструкційна швидкість, серія, назва депо або іншого підприємства приписки, таблички і написи про огляд резервуарів, контрольних приладів і котла; на пасажирських вагонах, моторвагонному рухомому складі і спеціальному самохідному рухомому складі, на якому передбачається доставка робітників до місця виконання робіт і у зворотному напрямку - кількість місць; на вантажних вагонах - вантажопідйомність. На тендерах паровозів мають бути позначені серія, номер та ініціали залізниць приписки.
Інші знаки й написи на рухомому складі й самохідному спеціальному рухомому складі наносяться у порядку, встановленому Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Пункт 9.9 викласти в такій редакції:
"На кожний локомотив, вагон, одиницю моторвагонного і спеціального рухомого складу має вестись технічний паспорт (формуляр), що містить найважливіші технічні і експлуатаційні характеристики".
Абзац перший пункту 9.10 викласти в такій редакції:
"Локомотиви і моторвагонний рухомий склад, а також спеціальний самохідний рухомий склад, мають бути обладнані радіостанціями, швидкостемірами із реєстрацією показань, визначених Державною адміністрацією залізничного транспорту України, автоматичною локомотивною сигналізацією, а також обладнуватися іншими пристроями безпеки відповідно до визначених Державною адміністрацією залізничного транспорту України переліку і порядку. Обладнання спеціального самохідного рухомого складу, що вже працює на залізницях України, радіостанціями, швидкостемірами, автоматичною локомотивною сигналізацією та іншими пристроями безпеки виконується відповідно до планів, затверджених Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
8. У розділі 10
Пункт 10.2 після слів "У локомотивів і вагонів" доповнити словами ", а також спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 10.3 після слів "рухомий склад" доповнити словами ", включаючи спеціальний рухомий склад".
Абзац шостий пункту 10.3 після слів "більше 7 мм, у моторвагонного" доповнити словами "і спеціального самохідного".
Абзац дев'ятий пункту 10.3 після слів "у локомотивів, моторвагонного" доповнити словами "і спеціального".
Абзац одинадцятий пункту 10.3 після слів "від 2 до 6 мм, у локомотива і моторного вагона моторвагонного рухомого складу" доповнити словами ", а також спеціального самохідного рухомого складу".
9. У розділі 11
Абзац перший пункту 11.1 після слів "Рухомий склад" доповнити словами ", в тому числі спеціальний самохідний рухомий склад".
Абзаци другий і третій пункту 11.1 після слів "рухомого складу" доповнити словами ", в тому числі спеціального самохідного рухомого складу".
Пункт 11.2 доповнити абзацом третім такого змісту:
"У спеціальному самохідному рухомому складі при потребі встановлюються стоп-крани або інші пристрої для екстреного гальмування".
Абзац перший пункту 11.3 після слів "моторвагонний" доповнити словами "і спеціальний самохідний".
Абзац третій пункту 11.3 після слів "рухомого складу" доповнити словами ", у тому числі спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 11.5 після слів "Рухомий склад" доповнити словами ", у тому числі спеціальний рухомий склад".
Абзац третій пункту 11.5 після слів "- не більшою 1080 мм" доповнити словами "у спеціального рухомого складу в порожньому стані не більше 1080 мм, у завантаженому - не менше 980 мм;".
Абзац дев'ятий пункту 11.5 після слів "вантажного поїзда - 110 мм" доповнити словами "між локомотивом і рухомими одиницями спеціального рухомого складу - 100 мм".
Абзац тринадцятий пункту 11.5 доповнити словами "Автозчеп спеціального рухомого складу, що працює за технологією сумісно у зчепі, повинен мати обмежувач вертикальних переміщень".
В абзаці третьому пункту 11.6 перше речення викласти в такій редакції:
"За правильне зчеплення локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива, відповідно з першим вагоном поїзда або другим спеціальним рухомим складом відповідальним є машиніст локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива".
10. У розділі 12
Назву розділу 12 викласти в такій редакції:
"Технічне обслуговування і ремонт рухомого складу, в тому числі спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 12.1 після слів "рухомий склад" доповнити словами ", у тому числі спеціальний рухомий склад".
Абзац другий пункту 12.1 після слова "вентиляцією" доповнити словом ", радіозв'язком".
Пункт 12.1 після абзацу другого доповнити абзацом такого змісту:
"Вагони, що ставляться у пасажирські поїзди з електроопаленням, повинні бути обладнані системою автоматичного управління електроопаленням". У зв'язку з цим абзац третій вважати абзацом четвертим.
Пункт 12.3 викласти в такій редакції:
"Відповідальність за якість виконаного технічного обслуговування і ремонту та безпеку руху рухомого складу несуть керівники і майстри заводів, депо, в тому числі депо для спеціального рухомого складу, колійних машинних станцій, дистанцій, майстерень і пунктів технічного обслуговування, а також працівники, які безпосередньо здійснюють технічне обслуговування та ремонт".
Назву підрозділу другого розділу 12 викласти в такій редакції:
"Технічне обслуговування і ремонт локомотивів, моторвагонного та спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 12.4 викласти в такій редакції:
"Технічний стан локомотивів, моторвагонного і спеціального самохідного рухомого складу має систематично перевірятися під час технічного обслуговування локомотивними бригадами або бригадами спеціального самохідного рухомого складу, комплексними і спеціалізованими бригадами в пунктах технічного обслуговування і в основних депо, колійних машинних станціях та депо для спеціального рухомого складу, обладнаних сучасними діагностичними засобами, а також періодично контролюватися керівництвом депо, відділка, держпідприємства, регіонального представництва залізниці, служби локомотивного господарства або служби, якій належить спеціальний самохідний рухомий склад, і ревізорським апаратом".
Абзац п'ятий пункту 12.4 викласти в такій редакції:
"Забороняється випускати в експлуатацію локомотиви, моторвагонний та спеціальний самохідний рухомий склад, у яких є хоча б одна з таких несправностей:".
Абзац восьмий пункту 12.4 викласти в такій редакції:
"несправність або відключення хоча б одного тягового електродвигуна, несправність приводу переміщення;".
Пункт 12.5 викласти в такій редакції:
"Пасажирські локомотиви та моторвагонний рухомий склад, а також спеціальний самохідний рухомий склад при цілорічній експлуатації двічі на рік (весною та восени), а вантажні один раз на рік (восени) мають комісійно оглядатися відповідно до порядку, визначеного Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Абзац другий пункту 12.6 викласти в такій редакції:
"Такі контрольні пункти мають бути в головних депо та депо для спеціального рухомого складу, а при потребі - в пунктах технічного обслуговування й обертання локомотивів та спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 12.7 після слів "рухомому складу" доповнити словами ", а також на спеціальному самохідному рухомому складі".
Абзац перший пункту 12.8 доповнити текстом такого змісту: "Склад бригади спеціального самохідного рухомого складу встановлюється в залежності від його типу і призначення при умові виділення працівників для керування даним спеціальним самохідним рухомим складом і обслуговування його у транспортному режимі".
Пункт 12.9 викласти в такій редакції:
"Забороняється залишати на деповських коліях і коліях підприємств у робочому стані локомотиви, моторвагонний і спеціальний самохідний рухомий склад без нагляду працівника, який знає правила їх обслуговування і вміє їх зупинити, а на інших станційних коліях - без машиніста чи його помічника".
11. У розділі 13
У підпункті "в" пункту 13.3 слова "автомотрис і дрезин незнімного типу" замінити словами "спеціального самохідного рухомого складу".
У підпункті "а" пункту 13.5 слова "автомотриси та дрезини незнімного типу" замінити словами "спеціальний самохідний рухомий склад".
12. У розділі 15
В абзаці першому пункту 15.15 перше речення викласти в такій редакції:
"Забороняється машиністу локомотива, спеціального самохідного рухомого складу, які виконують маневри, приводити в рух локомотив або спеціальний самохідний рухомий склад без отримання вказівки керівника маневрів особисто, через радіозв'язок, пристрої двостороннього паркового зв'язку або сигналу, що подається ручними сигнальними приладами".
Абзац третій пункту 15.16 після слів "що причеплені позаду" доповнити словами ", а також при слідуванні одиночного спеціального самохідного рухомого складу або з причепленими до нього позаду вагонами,".
Абзац сьомий пункту 15.16 викласти в такій редакції:
"3 км/год - за умови підходу локомотива або спеціального самохідного рухомого складу (з вагонами або без них) до вагонів, а також у разі підходу до інших відчепів з вантажами окремих категорій".
Абзац десятий пункту 15.23 після слів "(черговий стрілочного поста)" доповнити текстом такого змісту: "Маневрові переміщення спеціального самохідного рухомого складу по станційних коліях проводяться у відповідності з Інструкцією з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України. Швидкість переміщення самохідного рухомого складу з причепленими до них вагонами або платформами, а також кількість їх, установлюється у відповідності з вимогами інструкції з його експлуатації".
Абзац перший пункту 15.38 викласти в такій редакції:
"У залежності від технічного оснащення рухомого складу, в тому числі спеціального рухомого складу, гальмовими засобами Державна адміністрація залізничного транспорту України визначає:".
Абзац четвертий пункту 15.38 викласти в такій редакції:
"розрахункові норми натиснення гальмових колодок на осі рухомого складу, в тому числі спеціального рухомого складу, норми забезпечення поїздів ручними гальмами та інші дані, потрібні для виконання гальмових розрахунків".
Абзац п'ятий пункту 15.38 після слів "руху поїздів" доповнити словами "і відповідних інструкціях Державної адміністрації залізничного транспорту України".
Абзац перший пункту 15.40 після слова "вантажних" доповнити словами "і господарчих", а після слів "усі вагони" доповнити словами "і спеціальний рухомий склад".
Абзац третій пункту 15.40 викласти в такій редакції:
"У всіх поїздах автогальма всіх локомотивів та тендерів паровозів (окрім тендерів, що прямують у непрацюючому стані й не мають порожнього режиму гальмування), а також спеціального самохідного рухомого складу мають включатися до автогальмової мережі".
Абзац четвертий пункту 15.40 викласти в такій редакції:
"Порядок сумісного включення вагонів з автогальмами пасажирського і вантажного типу в автогальмову мережу в усіх поїздах, а також порядок включення повітророзподільників вагонів, локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу на відповідний режим гальмування визначаються Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Абзац п'ятий пункту 15.40 після слів "У вантажні" доповнити словами "і господарчі поїзди".
Пункт 15.41 доповнити абзацом сімнадцятим такого змісту:
"Порядок включення в автогальмову мережу вагонів у поїздах підвищеної ваги та довжини і з'єднаннях, спеціального рухомого складу у складі вантажних і господарчих поїздів, а також випробування автогальм у таких поїздах визначається відповідними інструкціями Державної адміністрації залізничного транспорту України".
З пункту 15.42 абзац шостий вилучити.
Абзац другий пункту 15.44 викласти в такій редакції:
"Состави пасажирських поїздів обладнуються радіостанціями для зв'язку з машиністом поїзда".
В абзаці першому пункту 15.45 слова "УКХ-діапазону" вилучити.
Абзац другий пункту 15.45 викласти в такій редакції:
"У випадку обладнання локомотива дводіапазонною або тридіапазонною радіостанцією достатньо мати на локомотиві одну переносну радіостанцію".
Пункт 15.45 доповнити абзацом п'ятим такого змісту: "Спеціальний самохідний рухомий склад повинен бути забезпечений приладами, пристроями та інвентарем у відповідності з переліком та нормами, що встановлені Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Перше речення абзацу першого пункту 15.46 викласти в такій редакції: "Поїзд обслуговується локомотивною бригадою або бригадою для керування спеціальним самохідним рухомим складом у транспортному режимі".
Абзац четвертий пункту 15.47 викласти в такій редакції:
"Локомотиви, що зайняті на поїзній роботі, і спеціальний самохідний рухомий склад мають експлуатуватися у межах ділянок обертання. У виняткових випадках пропуск локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу на незакріплені ділянки дозволяється лише з дозволу Державної адміністрації залізничного транспорту України".
Абзац перший пункту 15.48 викласти в такій редакції: "Рух заднім ходом локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу, що мають одну кабіну управління, допускається тільки:".
Абзац перший пункту 15.49 після слова "Локомотиви" доповнити словами "і спеціальний самохідний рухомий склад".
13. У розділі 16
Абзац перший пункту 16.2 після слів "(моторвагонного поїзда" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу)".
Абзац третій пункту 16.2 після слів "(моторвагонного поїзда" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу)".
В абзаці дев'ятому пункту 16.6 слова "дрезин незнімного типу, а також господарських поїздів і колійних машин" замінити словами "спеціального самохідного рухомого складу, а також господарчих поїздів".
Пункт 16.14 доповнити абзацами четвертим та п'ятим такого змісту:
"Відправлення зі станції спеціального самохідного рухомого складу, що не обладнаний у відповідності з пунктом 9.10 цих Правил пристроями безпеки, дозволяється за вказівкою поїзного диспетчера за умови вільних двох або більше блок-дільниць.
Порядок відправлення господарчих поїздів і спеціального самохідного рухомого складу зі станцій, що обмежують перегін, проходження їх по цьому перегону до місця виконання робіт, який забезпечує безпеку руху, встановлюється Інструкцією з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України".
Абзац перший пункту 16.17 після слів "або видачею машиністу локомотива" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 16.18 після слів "машиністу ведучого локомотива" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац другий пункту 16.18 після слів "машиніст ведучого локомотива" доповнити словами "і спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац перший пункту 16.19 після слів "машиністу ведучого локомотива" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац шостий пункту 16.30 викласти в такій редакції:
"Швидкість руху поїзда вагонами вперед допускається не більшою 25 км/год; для господарчих поїздів за наявності радіозв'язку на локомотиві і спеціальному самохідному рухомому складі в залежності від конструкції спеціального самохідного рухомого складу, відбудовних і пожежних поїздів - не більше 40 км/год. Швидкість проходження снігоочисників визначається Державною адміністрацією залізничного транспорту України".
Назву підрозділу шостого розділу 16 викласти в такій редакції:
"Порядок водіння поїздів машиністами локомотивів, моторвагонних поїздів і спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац другий пункту 16.36 після слів "(моторвагонного поїзда" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу)".
Абзац третій пункту 16.36 після слів "(моторвагонного поїзда" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу)".
Абзац перший пункту 16.37 викласти в такій редакції:
"Після причеплення локомотива до складу поїзда, або спеціального самохідного рухомого складу до господарчого поїзда, машиніст зобов'язаний:".
Абзац другий пункту 16.37 після слова "локомотива" доповнити словами ", спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац п'ятий пункту 16.37 викласти в такій редакції:
"ознайомитися за натурним листом із складом вантажного та вантажно-пасажирського поїздів - наявністю вагонів, зайнятих людьми, вантажами окремих категорій, зазначених у "Правилах перевозок грузов", затверджених на п'ятому засіданні Ради з залізничного транспорту держав - учасниць Співдружності 20.10.92 і "Правилах перевозок опасных грузов по железным дорогам", затверджених на п'ятнадцятому засіданні Ради з залізничного транспорту держав - учасниць Співдружності 05.04.96, а також відкритого рухомого складу".
Абзац восьмий пункту 16.37 викласти в такій редакції:
"Перед відправленням машиніст ведучого локомотива, моторвагонного поїзда, спеціального самохідного рухомого складу зобов'язаний ввімкнути прилади безпеки та радіозв'язок".
Абзац п'ятий пункту 16.38 викласти в такій редакції:
"спостерігати за показаннями приладів, що контролюють безперебійність та безпеку роботи локомотива і спеціального самохідного рухомого складу".
Абзац третій пункту 16.40 викласти в такій редакції:
"відволікатися від керування локомотивом, моторвагонним поїздом, спеціальним самохідним рухомим складом, його обслуговування та стеження за сигналами і станом колії".
Абзац третій пункту 16.43 викласти в такій редакції:
"привести в дію автогальма поїзда і допоміжне гальмо локомотива, на спеціальному самохідному рухомому складі автогальма, а при наявності управління і допоміжне гальмо".
Абзац четвертий пункту 16.43 після слова "диспетчеру" доповнити текстом такого змісту: ", а машиніст спеціального самохідного рухомого складу керівнику робіт в господарському поїзді".
Абзац шостий пункту 16.43 після слів ", привести в дію ручне гальмо локомотива" доповнити словами "спеціального самохідного рухомого складу".
14. У розділі "Терміни, що застосовуються в Правилах технічної експлуатації залізниць України":
14.1. Викласти в такій редакції терміни:
"Локомотиви. Електровози, тепловози, газотурбовози та паровози".
"Моторвагонний рухомий склад. Моторні та причіпні вагони, із яких формуються моторвагонні поїзди (електропоїзди, дизель-поїзди і автомотриси)".
У терміні "Поїзд" друге речення викласти в такій редакції:
"Локомотиви без вагонів, моторні вагони та спеціальний самохідний рухомий склад, що відправляються на перегін, вважаються поїздом".
14.2. Внести нові терміни зі збереженням алфавітного порядку, виклавши їх у такій редакції:
"Бригада спеціального рухомого складу. Працівники, що призначені для керування і обслуговування спеціального рухомого складу. Для керування спеціальним самохідним рухомим складом призначається бригада - машиніст і помічник машиніста або водій і помічник водія дрезини (згідно з інструкцією з експлуатації відповідної машини)".
"Залізнично-будівельні машини. Один з видів спеціального рухомого складу, що має один або декілька робочих органів, які виконують роботи з будівництва, з усіх видів ремонту, утримання й технічного обслуговування споруд і пристроїв залізниць".
"Поїзд господарчий. Поїзд, що сформований з діючого локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, який використовується як локомотив; вагонів, що виділені для спеціальних і технічних потреб залізниць; спеціального самохідного і несамохідного рухомого складу, призначеного для виконання робіт з утримання, обслуговування й ремонту споруд і пристроїв залізниць".
"Спеціальний рухомий склад. Незнімні рухомі одиниці на залізничному ходу:
спеціальний самохідний рухомий склад - мотовози, дрезини, спеціальні автомотриси для перевезення матеріалів, потрібних для виконання робіт, або доставки працівників підприємств до місця робіт, залізнично-будівельні машини, що мають автономний двигун з тяговим приводом у транспортному режимі;
спеціальний несамохідний рухомий склад - залізнично-будівельні машини без тягового приводу в транспортному режимі, причепи та інший спеціальний рухомий склад, призначений для виконання робіт з утримання, обслуговування й ремонту споруд і пристроїв залізниць, що включені до господарчого поїзда".
Начальник Головного управління безпеки руху поїздів і автотранспорту Державної адміністрації залізничного транспорту України | О.Й.Соколов |