• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Положення про оперативний штаб Міністерства охорони здоров’я України з реагування на ситуацію із розповсюдження грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Положення від 17.05.2019 № 1126
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 17.05.2019
  • Номер: 1126
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 17.05.2019
  • Номер: 1126
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров’я України
17 травня 2019 року № 1126
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 червня 2019 р.
за № 596/33567
ПОЛОЖЕННЯ
про оперативний штаб Міністерства охорони здоров’я України з реагування на ситуацію із розповсюдження грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом
1. Оперативний штаб Міністерства охорони здоров’я України (далі - оперативний штаб) є консультативно-дорадчим органом МОЗ, головною метою якого є зменшення медичних, соціальних та економічних наслідків пандемії, розробка й організація дій, спрямованих на попередження розповсюдження циркулюючого вірусу грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом, або загрози завезення та розповсюдження такого вірусу.
2. Оперативний штаб у своїй діяльності керується Конституцією, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України та цим Положенням.
3. Основними завданнями оперативного штабу є:
розробка екстреного плану, спрямованого на попередження розповсюдження інфекційних захворювань, викликаних вірусами грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом;
інформування про ситуацію, що склалася, Міністерства охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, лабораторних центрів тощо;
організація доставки всіх виділених в Україні зразків матеріалів від пацієнтів із підозрою на грип, у тому числі з пандемічним потенціалом, та визначених штамів або ізолятів вірусів грипу до вірусологічної референс- лабораторії Державної установи "Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України" для визначення його генетичних та антигенних характеристик, резистентності до противірусних препаратів;
забезпечення залучення провідних учених для оперативного розроблення протиепідемічних і профілактичних заходів з протидії пандемії грипу та ліквідації її наслідків;
організація та проведення активних заходів епідеміологічного нагляду і контролю для зменшення розповсюдження вірусів грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом, ідентифікація потенційної пандемії та впровадження заходів щодо її стримування;
оцінка ризиків на територіях окремих адміністративно-територіальних одиниць;
взаємодія із засобами масової інформації та надання населенню інформації про епідемічну ситуацію з грипу, індивідуального захисту, застосування вакцин і противірусних препаратів.
4. Оперативний штаб відповідно до покладених на нього завдань:
готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до його компетенції;
вносить у разі потреби на розгляд центральних органів виконавчої влади розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації;
бере участь у розробленні нормативно-правових актів з питань попередження розповсюдження вірусів грипу, в тому числі з пандемічним потенціалом;
здійснює оцінку розрахунків потреби у ресурсах, що необхідні для здійснення запропонованих втручань на національному та регіональному рівнях;
співпрацює з міжнародними, громадськими та неурядовими організаціями;
готує рекомендації (за потреби) щодо тимчасового припинення занять у навчальних закладах, особливо у випадку пандемії або в разі непропорційного розповсюдження хвороби серед дітей до 17 років чи важких захворювань у дітей до 17 років;
опрацьовує пропозиції головних позаштатних спеціалістів щодо надання медичної допомоги на національному й регіональному рівнях.
5. Оперативний штаб має право:
отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань, та надавати їм відповідні доручення;
залучати до участі у своїй роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників), а також незалежних експертів (за згодою).
6. Оперативний штаб утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів оперативного штабу.
Головою оперативного штабу є Міністр охорони здоров’я України. Персональний склад оперативного штабу затверджується наказом МОЗ.
7. Формою роботи оперативного штабу є засідання, що скликаються його головою за потреби.
Засідання оперативного штабу веде його голова, у разі його відсутності - заступник голови.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданні оперативного штабу забезпечує його секретар.
Засідання оперативного штабу вважається правомочним, якщо на ньому присутні більше половини його членів.
8. На своїх засіданнях оперативний штаб готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до його компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів оперативного штабу.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації оформлюються протоколом, що підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам оперативного штабу.
Член оперативного штабу, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
9. Пропозиції та рекомендації оперативного штабу реалізуються шляхом прийняття наказу МОЗ, проект якого вносить оперативний штаб.
10. На регіональному та місцевому рівнях місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування також утворюють оперативні штаби, що діють на підставі відповідних положень, згідно з якими, зокрема, до розробки відповідних заходів можуть залучатися представники центральних органів виконавчої влади, наукові працівники (за згодою), що не входять до складу оперативних штабів.
11. Оприлюднення інформації про роботу оперативного штабу та його рішення здійснюється на офіційному веб-сайті МОЗ.
12. Матеріально-технічне забезпечення засідань оперативного штабу здійснює МОЗ.
Генеральний директор
Директорату громадського
здоров’я


А. Скіпальський