МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.03.2013 № 397 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 квітня 2013 р.
за № 572/23104
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 306 від 10.03.2015 )
Про затвердження Принципів опрацювання одержаної від суб’єктів первинного фінансового моніторингу інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та критеріїв аналізу таких операцій
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 18 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" та з метою встановлення принципів опрацювання одержаної від суб’єктів первинного фінансового моніторингу інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та критеріїв аналізу таких операцій
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Принципи опрацювання одержаної від суб’єктів первинного фінансового моніторингу інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та критерії аналізу таких операцій, що додаються.
2. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М.О.) спільно з Департаментом фінансових розслідувань Державної служби фінансового моніторингу України (Хилюк В.П.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А.І. та заступника Голови Державної служби фінансового моніторингу України Зубрія В.П.
Міністр | Ю. Колобов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
18.03.2013 № 397
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 квітня 2013 р.
за № 572/23104
ПРИНЦИПИ
опрацювання одержаної від суб’єктів первинного фінансового моніторингу інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та критерії аналізу таких операцій
1. Ці Принципи та критерії призначені для використання під час проведення аналізу отриманих від суб’єктів первинного фінансового моніторингу (далі - СПФМ) повідомлень про фінансові операції, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму.
2. Опрацювання одержаної від СПФМ інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, базується на таких основних принципах:
2.1. Повноти опрацювання інформації;
2.2. Послідовності опрацювання інформації;
2.3. Збереження та захисту інформації;
2.4. Контролю за опрацюванням інформації;
2.5. Своєчасності та об’єктивності опрацювання інформації;
2.6. Незалежності та невтручання в діяльність СПФМ працівників Державної служби фінансового моніторингу України при опрацюванні ними інформації;
2.7. Категорійності обробки повідомлень про фінансові операції з урахуванням ризик-орієнтовного підходу;
2.8. Всебічного використання інформації з інших передбачених законодавством джерел під час опрацювання інформації.
3. Під час опрацювання одержаної від СПФМ інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, аналізу підлягають такі критерії:
3.1. Економічний сенс та мета фінансової операції;
3.2. Вид активу або форма розрахунку, що використовується при проведенні фінансової операції, та сума фінансової операції;
3.3. Відповідність фінансової операції характеру та змісту діяльності учасника операції;
3.4. Місцезнаходження, місце проживання або місце перебування осіб, що проводять операцію, або вигодоодержувачів, їх сфера та період діяльності;
3.5. Предмет угоди між учасниками операції, а також фінансові інструменти, що використовуються під час проведення операції.
4. Під час опрацювання одержаної від СПФМ інформації про операції, що підлягають фінансовому моніторингу, враховуються:
4.1. Додаткова інформація від СПФМ про підозру у легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванні тероризму, або вчиненні діяння, визначеного Кримінальним кодексом України, що не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму;
4.2. Послідовність та зв’язок фінансових операцій, які за своєю суттю можуть свідчити про легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, або вчинення діяння, визначеного Кримінальним кодексом України, що не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму;
4.3. Наявність даних, що свідчать про причетність учасників фінансової операції до легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, вчинення суспільно небезпечних діянь, що передують легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, а також щодо застосування міжнародних санкцій до учасників фінансової операції.
Директор Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку | М.О. Чмерук |