• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку роботи Державних кваліфікаційних комісій

Міністерство транспорту та звязку України  | Наказ, Висновок, Протокол, Форма типового документа, Порядок від 07.05.2007 № 377 | Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України
  • Тип: Наказ, Висновок, Протокол, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 07.05.2007
  • Номер: 377
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.05.2007 № 377
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2007 р.
за № 529/13796
( Наказ скасовано на підставі Постанови КМ № 1499 від 30.12.2022 )
Про затвердження Порядку роботи Державних кваліфікаційних комісій
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 487 від 01.11.2011 № 614 від 12.10.2020 - Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 № 201 від 06.04.2021 - Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Наказу Міністерства юстиції № 561/5 від 21.02.2022. Наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади 09 березня 2022 року )
Відповідно до вимог статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України, Правила I/6 Міжнародної Конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками, пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 № 83 "Про вдосконалення державного нагляду за станом підготовки та дипломуванням моряків", пункту 6 Положення про порядок присвоєння звань особам командного складу морських суден, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.01.2005 № 38 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2007 № 373, та з метою встановлення єдиного порядку підтвердження кваліфікації моряків НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок роботи Державних кваліфікаційних комісій, що додається.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Кушніренко А.В.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Касапчука В.А.

Міністр

М. Рудьковський

ПОГОДЖЕНО:

Заступник Міністра праці
та соціальної політики України

Голова Професійної спілки працівників
морського транспорту України




М. Солдатенко


М.І. Кірєєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку України
07.05.2007 № 377
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2007 р.
за № 529/13796
ПОРЯДОК
роботи Державних кваліфікаційних комісій
( У тексті Порядку слова "Мінтрансзв'язку", "Міністерство транспорту та зв'язку України" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство інфраструктури України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 487 від 01.11.2011 )( У тексті Порядку слова "Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків", "Інспекція" у всіх відмінках замінено словами "Державна служба морського та річкового транспорту України" у відповідних відмінках, слова "начальник Інспекції" у всіх відмінках замінено словами "Голова Державної служби морського та річкового транспорту України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )( У тексті Порядку слова "вищого морського навчального закладу" у всіх відмінках замінено словами "схваленого морського закладу вищої освіти" у відповідних відмінках, а слова "морського навчального закладу" у всіх відмінках замінено словами "схваленого морського закладу освіти" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює єдині вимоги до діяльності Державних кваліфікаційних комісій (далі - ДКК), присвоєння та підтвердження в них кваліфікації осіб командного складу та суднової команди морського судна (далі - моряки) з метою їх дипломування відповідно до вимог Міжнародної Конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками (далі - Конвенція).
( Пункт 1.1 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
1.2. Порядок установлює єдині вимоги щодо утворення і діяльності Державних кваліфікаційних комісій (далі - ДКК) та правил підтвердження в ДКК кваліфікації осіб командного складу та суднової команди (далі - моряки) з метою дипломування згідно з вимогами Конвенції та національними вимогами для займання певних посад чи виконання певних обов'язків на морських торговельних суднах.
( Пункт 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
1.3. ДКК утворюються Державною службою морського та річкового транспорту України з метою визначення рівня професійної підготовленості моряків.
( Пункт 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
1.4. Не дозволяється будь-яке втручання у прийняття рішень членами ДКК стосовно кваліфікації моряків.
1.5. ДКК у своїй діяльності керуються вимогами міжнародних конвенцій, законами України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами з питань підготовки та дипломування моряків.
( Пункт 1.6 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
2. Основні завдання ДКК
2.1. Основними завданнями ДКК є:
підтвердження кваліфікації моряків;
присвоєння або підтвердження передбачених законодавством звань особам командного складу та підтвердження кваліфікації осіб суднової команди;
позачергове підтвердження кваліфікації моряків;
підтвердження кваліфікації осіб командного складу для видачі пільгових дозволів.
2.2. ДКК створюються за напрямками для підтвердження кваліфікації таких фахівців:
судноводіїв;
суднових механіків, суднових електромеханіків та суднових рефрижераторних механіків;
суднових радіоспеціалістів;
( Абзац п'ятий пункту 2.2 глави 2 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
фахівців портового, службово-допоміжного і технічного флоту та малотоннажних суден;
( Абзац шостий пункту 2.2 глави 2 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
фахівців з вантажних операцій на танкерах;
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
фахівців для роботи на суднах, на які поширюється дія Міжнародного кодексу з безпеки для суден, що використовують гази або інші види палива з низькою температурою спалаху;
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
фахівців для роботи на суднах, які експлуатуються в полярних водах;
( Пункт 2.2 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
членів суднової команди.
У разі потреби Державною службою морського та річкового транспорту України можуть створюватися ДКК, що працюють за декільками напрямками одночасно.
3. Склад ДКК
3.1. До складу ДКК входять голова та члени ДКК.
3.2. Документальне забезпечення роботи ДКК здійснюється секретарем ДКК, який призначається з числа працівників Державної служби морського та річкового транспорту України. Секретар не є членом ДКК.
3.3. Персональний склад комісій за усіма напрямками на наступний календарний рік затверджується Державною службою морського та річкового транспорту України до 30 грудня поточного року.
3.4. У разі потреби Державною службою морського та річкового транспорту України протягом року вносяться зміни до персонального складу ДКК.
3.5. Члени ДКК призначаються з числа висококваліфікованих фахівців, які пройшли відповідну атестацію та відповідають таким вимогам:
3.5.1. Для кандидатів, які претендують на призначення членами ДКК з підтвердження кваліфікації осіб командного складу:
наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу освіти за напрямком та диплома про присвоєння звання особи командного складу не нижче того, яке має або на яке претендує моряк, кваліфікація якого підтверджується на засіданні ДКК;
практичний досвід роботи на суднах на посаді, що відповідає диплому кандидата в члени ДКК, не менше 5 років;
наявність навичок з методів здійснення оцінки кваліфікації;
знання англійської мови (або іншої іноземної мови, яка буде використовуватися в практичній роботі моряка) у межах, достатніх для виконання посадових обов'язків моряка, кваліфікація якого підтверджується;
знання сучасних національних та міжнародних вимог, які стосуються підготовки та дипломування моряків;
практичний досвід роботи з тренажерним обладнанням, на якому перевіряється кваліфікація моряків;
проходження стажування у ДКК не менше ніж на п'яти засіданнях ДКК за напрямком та наявність позитивного відгуку за результатами стажування.
3.5.2. Для кандидатів у члени ДКК з підтвердження кваліфікації осіб суднової команди:
наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу освіти за напрямком та диплома про присвоєння звання особи командного складу або спеціальна освіта за відповідним напрямком;
практичний досвід роботи на суднах або відповідних підприємствах за фахом не менше трьох років;
наявність навичок з методів здійснення оцінки кваліфікації;
проходження стажування у ДКК не менше ніж на п'яти засіданнях ДКК за напрямком;
наявність позитивного відгуку Державної служби морського та річкового транспорту України та голови ДКК за напрямком за результатами стажування.
( Підпункт 3.5.3 пункту 3.5 глави 3 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
3.5.3. Перевага надається тим кандидатам, які:
мають більший практичний досвід за спеціальністю;
мають дійсне підтвердження диплома про присвоєння звання особи командного складу;
мають документ про проходження спеціальної підготовки з оцінки кваліфікації.
3.6. Кандидати, які претендують на призначення головами ДКК, додатково до вимог для членів ДКК повинні відповідати таким вимогам:
для підтвердження кваліфікації судноводіїв - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу вищої освіти за напрямком та диплома капітана далекого плавання, стаж роботи на посаді капітана на морських торговельних суднах не менше п'яти років;
для підтвердження кваліфікації суднових механіків - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу вищої освіти за напрямком та диплома суднового механіка першого розряду, стаж роботи на посаді старшого чи головного механіка на морських суднах не менше п'яти років;
для підтвердження кваліфікації суднових електромеханіків - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу вищої освіти за напрямком та диплома електромеханіка першого розряду або суднового механіка першого розряду, стаж роботи на посаді електромеханіка або старшого чи головного механіка на морських суднах не менше п'яти років;
для підтвердження кваліфікації суднових рефрижераторних механіків - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу вищої освіти за напрямком та диплома рефрижераторного механіка першого класу або суднового механіка першого розряду, стаж роботи на посаді рефрижераторного механіка або старшого чи головного механіка на морських суднах не менше п'яти років;
для підтвердження кваліфікації суднових радіоспеціалістів - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу вищої освіти за напрямком або спеціальної освіти за напрямком та диплома радіоелектроніка Глобальної морської системи зв'язку в разі лиха та для забезпечення безпеки (далі - ГМЗЛБ) першого класу чи радіооператора першого класу з документами, що дають право роботи в системі ГМЗЛБ, стаж роботи на посаді начальника радіостанції або радіоелектроніка першого класу на морських суднах не менше п'яти років;
( Абзац сьомий пункту 3.6 глави 3 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
для підтвердження кваліфікації фахівців портового, службово-допоміжного і технічного флоту та малотоннажних суден - диплом капітана далекого плавання або капітана малого плавання, або судноводія-механіка першого класу, або суднового механіка першого розряду, стаж роботи на посаді капітана або старшого чи головного механіка на морських суднах не менше п'яти років;
( Абзац восьмий пункту 3.6 глави 3 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
для підтвердження кваліфікації членів суднової команди - наявність диплома про закінчення схваленого морського закладу освіти за напрямком, диплома особи командного складу морського судна або вищої спеціальної освіти за відповідним напрямком, стаж роботи на морських суднах або на берегових підприємствах за фахом не менше п'яти років;
для підтвердження кваліфікації фахівців з вантажних операцій на танкерах - наявність диплома про закінчення схваленого закладу вищої освіти за відповідною спеціальністю та/або спеціалізацією та диплом про присвоєння звання особи командного складу, не нижче від того, яке має або на яке претендує моряк, стаж роботи на посадах з виконанням функцій на рівні управління на нафтових танкерах, або танкерах-хімовозах, або танкерах-газовозах не менше ніж три роки;
( Пункт 3.6 глави 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
для підтвердження кваліфікації фахівців, відповідальних за безпеку, пов’язану з доглядом, використанням або реагуванням у надзвичайних ситуаціях, з паливом на борту суден, на які поширюється дія Міжнародного кодексу з безпеки для суден, що використовують гази або інші види палива з низькою температурою спалаху,- наявність диплома про закінчення схваленого закладу вищої освіти за відповідною спеціальністю та/або спеціалізацією та диплом про присвоєння звання особи командного складу, не нижче від того, яке має або на яке претендує моряк, стаж роботи на суднах, на які поширюється дія Міжнародного кодексу з безпеки для суден, що використовують гази або інші види палива з низькою температурою спалаху, на посадах з виконанням функцій на рівні управління або стаж роботи на посадах з виконанням функцій на рівні управління на танкерах-газовозах не менше ніж три роки;
( Пункт 3.6 глави 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
для підтвердження кваліфікації фахівців для роботи на суднах, які експлуатуються в полярних водах і на які поширюється дія Міжнародного кодексу для суден, які експлуатуються в полярних водах,- наявність диплома про закінчення схваленого закладу вищої освіти за відповідною спеціальністю та/або спеціалізацією та диплом про присвоєння звання особи командного складу, не нижче від того, яке має або на яке претендує моряк, стаж роботи на суднах, які експлуатуються в полярних водах і на які поширюється дія Міжнародного кодексу для суден, які експлуатуються в полярних водах, на посадах з виконанням функцій на рівні управління не менше ніж три роки.
( Пункт 3.6 глави 3 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
За усіма цими напрямками - виконання обов'язків члена ДКК за напрямком не менше одного року.
3.7. З метою об'єктивності та неупередженості роботи ДКК одна й та сама особа має право виконувати функції голови ДКК не більше трьох років поспіль.
4. Правила роботи ДКК
4.1. Засідання ДКК проводяться відповідно до графіків їх проведення, затверджених Державною службою морського та річкового транспорту України.
4.2. До підтвердження кваліфікації в ДКК допускаються моряки, які:
закінчили схвалені морські заклади освіти за відповідною спеціальністю та/або спеціалізацією (документ про освіту);
мають документ про проходження необхідної схваленої обов’язкової підготовки згідно з вимогами Конвенції та національними вимогами у схвалених Міністерством інфраструктури України навчально-тренажерних закладах (документальний доказ підготовки);
придатні до роботи на морських суднах за станом здоров’я, що підтверджується відповідним документом (медичне свідоцтво);
мають необхідний стаж роботи на суднах, підтверджений записами в послужній книжці моряка, посвідченні особи моряка, та/або документально підтверджений стаж роботи на відповідних підприємствах;
успішно пройшли курси підвищення кваліфікації у схваленому морському закладі вищої або післядипломної освіти в разі присвоєння чергового звання особі командного складу (за винятком присвоєння звання протягом одного року після здобуття ступеня вищої освіти у схваленому закладі вищої освіти) або більш високого рівня кваліфікації члену суднової команди.
( Пункт 4.2 глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.3. Розгляд документів, які моряки надають для підтвердження кваліфікації в ДКК, здійснюється на підставі заяви моряка, яка подається ним особисто до Морської адміністрації в електронній формі за допомогою програмного забезпечення засобів інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - електронна форма) або в паперовій формі.
Морська адміністрація протягом 5 робочих днів від дня отримання заяви розглядає подані моряком документи, за результатами розгляду яких повідомляє його про прийняте рішення, а саме:
про підтвердження кваліфікації моряка з метою підтвердження звання на підставі наявності стажу роботи на судні з виконання функцій, що відповідають наявному диплому, протягом періоду не менше ніж загалом дванадцять місяців із попередніх п’яти років або загалом три місяці з попередніх шести місяців безпосередньо перед підтвердженням диплома; або завершення стажу роботи на судні з виконанням функцій, що відповідають наявному диплому, протягом не менше ніж трьох місяців на позаштатній посаді чи на посаді командного складу, нижчій за ту, яка передбачена дійсним наявним дипломом, безпосередньо перед зайняттям посади, для якої цей диплом є дійсним, або відмову у такому підтвердженні з підстав, визначених абзацами восьмим-одинадцятим цього пункту;
про проведення комп’ютерного тестування моряка із зазначенням дати та місця проведення такого тестування;
про відмову у допуску до підтвердження кваліфікації.
Морська адміністрація забезпечує проведення комп’ютерного тестування за допомогою програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи не пізніше 10 робочих днів від дати повідомлення моряка про прийняте рішення.
Списки моряків, допущених до тестування, публікуються на офіційному вебсайті Морської адміністрації.
Рішення про відмову у підтвердженні кваліфікації моряка на підставі стажу роботи приймається виключно у випадках відсутності стажу роботи, передбаченого абзацом третім цього пункту.
Рішення про відмову у допуску до підтвердження кваліфікації приймається виключно у випадках якщо:
моряком подано неповний перелік документів, визначених в пункті 4.2 цієї глави;
за результатами перевірки в єдиному Державному реєстрі документів моряків відповідно до пункту 4.4 цієї глави виявлено, що подані моряком документи втратили чинність.
Морська адміністрація повідомляє моряка про прийняте рішення про відмову у допуску до підтвердження кваліфікації моряка відповідно до форми подачі ним заяви (в електронній або паперовій).
Прийняття рішення про відмову в допуску його до підтвердження кваліфікації з причин, не зазначених у попередньому рішенні, не допускається (за винятком не усунення моряком чи усунення не в повному обсязі причин, що стали підставою для відмови в допуску його до підтвердження кваліфікації).
Відмова у підтвердженні кваліфікації моряка на підставі стажу роботи не перешкоджає повторному зверненню моряка із відповідною заявою до ДКК.
Рішення про відмову у підтверджені кваліфікації моряка на підставі стажу роботи або рішення про відмову у допуску моряка до підтвердження кваліфікації може бути оскаржене до Голови Морської адміністрації або особи, що його заміщує, протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення, або до суду у порядку, встановленому законодавством.
( Пункт 4.3 глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.4. Дійсність поданих документів, що засвідчують кваліфікацію моряка, а саме: диплома (Certificate of Competency), підтвердження до нього (Endorsement), свідоцтва фахівця (Certificate of Proficiency), документальних доказів підготовки (Documentary Evidence), послужних книжок моряка (Sea-man’s Seagoing Service Record Book),- обов’язково перевіряється в єдиному Державному реєстрі документів моряків.
У Єдиній державній електронній базі з питань освіти обов’язково перевіряється тільки дійсність документів про освіту, які особа подає вперше після закінчення схваленого морського закладу освіти для підтвердження своєї кваліфікації з метою присвоєння першого звання, крім документів про освіту, виданих випускникам військових закладів вищої освіти та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, навчальними закладами колишнього СРСР, а також виданих іноземними вищими навчальними закладами (за умови проведення процедури нострифікації, якщо інше не передбачено міжнародними договорами).
( Пункт 4.4 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )( Пункт 4.5 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )( Пункт 4.6 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
4.5. Підтвердження кваліфікації моряків з метою присвоєння звання або підтвердження звання (крім підтвердження кваліфікації з метою підтвердження звання шляхом наявності стажу) здійснюється із застосуванням сучасних методів оцінювання знань, умінь та навичок, а саме комп’ютерного тестування за допомогою програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи, питання якої викладені англійською мовою.
( Пункт 4.5 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.6. У засіданнях ДКК приймають участь голова та не менше двох і не більше чотирьох членів ДКК.
4.7. Приймаючи рішення щодо кваліфікації моряка, ДКК враховують стаж роботи на судні, результати комп’ютерного тестування за допомогою програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи, успішне проходження моряком спеціальної або спеціалізованої підготовки, курсів перепідготовки чи підвищення кваліфікації (у разі необхідності), що підтверджується відповідними свідоцтвами.
( Пункт 4.7 глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.8. За результатами визначення рівня кваліфікації моряка та розгляду наданих їм документів ДКК може винести одне з таких рішень:
( Абзац перший пункту 4.8 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
присвоїти моряку звання або кваліфікацію;
присвоїти моряку, який претендує на підвищення звання або кваліфікації для роботи на більш високій посаді, наступне звання або кваліфікацію;
підтвердити моряку звання або кваліфікацію, яке він уже має;
підтвердити моряку звання або кваліфікацію, яке він уже має, у разі, коли моряк претендує на підвищення звання або кваліфікації, але показав на засіданні ДКК рівень кваліфікації, якого недостатньо для роботи на більш високій посаді;
не підтвердити моряку звання або кваліфікацію у разі, коли моряк показав на засіданні ДКК рівень кваліфікації, якого недостатньо для роботи на посаді відповідно до диплома, кваліфікаційного свідоцтва або свідоцтва (далі - кваліфікаційний документ);
підтвердити моряку право роботи на посаді на ступінь нижче, ніж дозволяє кваліфікаційний документ у разі, коли моряк претендує на підтвердження звання або кваліфікації, яке/яку він вже має, але показав на засіданні ДКК рівень кваліфікації, якого недостатньо для роботи на посаді відповідно до кваліфікаційного документа.
( Абзац восьмий пункту 4.8 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )( Пункт 4.9 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.9. Рішення ДКК оформлюється протоколом засідання ДКК (далі - Протокол) згідно з додатком до цього Порядку, який одночасно формується в Реєстрі з проставленням кваліфікованого електронного підпису голови, секретаря та всіх членів ДКК, які брали участь у засіданні.
( Пункт глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )( Пункт 4.11 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
4.10. Про прийняте рішення ДКК повідомляє моряка не пізніше одного робочого дня з дати прийняття такого рішення шляхом надсилання йому засобами електронного зв’язку протоколу, скріпленого кваліфікованими електронними підписами.
( Пункт глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )( Пункт 4.12 глави 4 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
4.11. У разі, якщо моряк показав незадовільний результат комп’ютерного тестування за допомогою програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи, він допускається до повторного комп’ютерного тестування не раніше ніж через 10 днів після такого тестування, на якому він показав незадовільний результат.
( Пункт 4.11 глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.12. У разі, якщо моряк повторно показав незадовільний результат комп’ютерного тестування, він допускається до проходження чергового комп’ютерного тестування не раніше ніж через місяць від дати такого тестування.
( Пункт 4.12 глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 201 від 06.04.2021 )
4.13. Інформація про всі документи стосовно підтвердження кваліфікації моряка зберігається в Реєстрі.
( Пункт глави 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
5. Обов'язки та права членів ДКК
5.1. Члени ДКК:
беруть участь у засіданнях ДКК відповідно до графіків їх проведення;
оцінюють кваліфікацію моряків відповідно до встановленого порядку;
виносять рішення стосовно кваліфікації моряків у складі комісії.
5.2. Голова ДКК:
бере участь у засіданнях ДКК відповідно до графіків їх проведення;
оцінює кваліфікацію моряків відповідно до встановленого порядку;
здійснює загальне керівництво ДКК;
знайомить усіх членів ДКК з їх правами та обов'язками;
розподіляє обов'язки між членами ДКК;
головує на засіданнях ДКК;
контролює якість підготовки необхідних документів моряків для засідання ДКК та оформлення протоколів засідання ДКК;
несе персональну відповідальність за відповідність документів, що приймаються від моряків, вимогам чинного законодавства, за якість роботи ДКК та виконання вимог законодавства під час роботи ДКК;
виносить рішення стосовно кваліфікації моряків у складі комісії;
розглядає скарги стосовно роботи членів ДКК, які надходять до голови ДКК.
5.3. Оцінюючи кваліфікацію моряків, голова та члени ДКК зобов'язані керуватися вимогами Конвенції, інших міжнародних конвенцій, резолюціями та іншими документами ІМО, національними вимогами з питань підготовки і дипломування моряків, державними кваліфікаційними характеристиками професій працівників водного транспорту, стандартами та методиками, нормативно-правовими актами, що регламентують питання безпеки судноплавства, вимогами загальної морської практики та особистим професійним досвідом.
5.4. Голова та члени ДКК зобов'язані приймати рішення об'єктивно та неупереджено.
5.5. Секретар ДКК відповідає за:
дотримання вимог чинного законодавства під час розгляду документів моряків та допуску моряків до засідання ДКК;
підготовку матеріалів до розгляду комісіями відповідно до графіків їх проведення;
( Абзац четвертий пункту 5.5 глави 5 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
забезпечення проведення перевірки на дійсність документів, що надаються моряками;
правильність заповнення протоколів засідань ДКК;
ведення діловодства під час роботи ДКК;
ведення обліку робочого часу членів ДКК.
5.6. Члени ДКК мають право:
надавати пропозиції щодо вдосконалення процесу підтвердження кваліфікації та загального підвищення рівня кваліфікації моряків у сучасних умовах та брати участь в обговоренні зазначених питань;
надавати пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань підготовки та дипломування моряків.
( Абзац четвертий пункту 5.6 глави 5 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )
6. Вирішення спірних питань
6.1. У разі незгоди з рішенням ДКК моряк має право оскаржити його до Голови Державної служби морського та річкового транспорту України протягом двох тижнів з дня його винесення. Скарга має бути розглянута протягом одного місяця з дня її отримання.
6.2. Якщо під час розгляду скарги буде виявлено порушення з боку членів ДКК вимог цього Порядку, моряк має право безоплатно підтвердити кваліфікацію на засіданні ДКК з новим складом. При цьому особи, які винні в порушенні, до виконання обов'язків членів ДКК надалі не залучаються до проведення їх позачергової атестації.
6.3. Якщо під час розгляду скарги буде встановлено, що ДКК діяла в межах повноважень та відповідно до чинного законодавства і з боку членів ДКК не було порушень вимог цього Порядку, моряку пропонується підтвердити кваліфікацію на наступному засіданні ДКК відповідно до пункту 4.16 цього Порядку.
6.4. У разі, якщо моряк не згоден з таким рішенням або повторно не згоден з рішенням другої ДКК, надалі вирішення спірних питань здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
6.5. У випадках, коли ДКК підтвердила кваліфікацію моряка для зайняття певної посади, але надалі за результатами відповідної перевірки з'ясувалося, що кваліфікація моряка не відповідає встановленим вимогам для зайняття цієї посади, члени ДКК, які позитивно підтвердили кваліфікацію зазначеного моряка, не залучаються надалі до виконання обов'язків членів ДКК до проведення їх атестації.
7. Забезпечення діяльності ДКК
7.1. Матеріально-технічне і організаційне забезпечення роботи ДКК здійснюється Державною службою морського та річкового транспорту України.
7.2. Діловодство в ДКК, у тому числі підготовку протоколів засідань комісій та формування особових справ моряків, здійснюють секретарі ДКК.
7.3. Державна служба морського та річкового транспорту України. здійснює нагляд за відповідністю роботи ДКК законодавству, при цьому забезпечує незалежність членів ДКК у прийнятті рішень.

Директор
Державного департаменту
морського і річкового
транспорту




А. Кушніренко
Додаток
до Порядку роботи
Державних кваліфікаційних комісій
ПРОТОКОЛ
засідання Державної кваліфікаційної комісії
( Див. текст )( Додаток із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 614 від 12.10.2020 - скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 631 від 22.11.2021 )