• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Типова форма верифікаційного звіту

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України | Наказ, Вимоги, Звіт, Форма типового документа від 15.02.2021 № 113
Реквізити
  • Видавник: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
  • Тип: Наказ, Вимоги, Звіт, Форма типового документа
  • Дата: 15.02.2021
  • Номер: 113
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
  • Тип: Наказ, Вимоги, Звіт, Форма типового документа
  • Дата: 15.02.2021
  • Номер: 113
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства захисту
довкілля та природних
ресурсів України
15 лютого 2021 року
ТИПОВА ФОРМА
ВЕРИФІКАЦІЙНОГО ЗВІТУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства захисту
довкілля та природних
ресурсів України
15 лютого 2021 року № 113
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 2021 р.
за № 501/36123
ВИМОГИ
до заповнення типової форми верифікаційного звіту
1. Відомості про верифікатора
Верифікатор повинен надати наступні відомості про себе:
найменування верифікатора (юридичної особи) та код за ЄДРПОУ;
реєстраційний номер атестата про акредитацію, який надає Національне агентство з акредитації України;
контактну особу - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та посаду;
номер телефону;
електронну адресу;
місцезнаходження.
2. Відомості про оператора
Верифікатор повинен надати наступні відомості про оператора, звіт якого верифікується:
повне найменування / прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) оператора;
назву установки, як зазначено у Єдиному реєстрі з моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (далі - Єдиний реєстр);
місце розташування установки - місто, вулиця, будинок, поштовий індекс, країна;
номер державної реєстрації установки в Єдиному реєстрі;
застосовані версії плану моніторингу (далі - ПМ) та терміни чинності - усі версії ПМ, які застосовувалися у звітному періоді;
категорію установки за обсягом викидів відповідно до абзаців третього - п’ятого пункту 17 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 960 (далі - ПМЗ);
зазначення "Так" чи "Ні" у відповідь на запитання "Чи є установка установкою з низькими обсягами викидів або простою установкою?", що визначається згідно з абзацом першим пункту 50 та підпунктами 1, 2 пункту 52 ПМЗ. Якщо зазначено "Так", потрібно вказати, яка саме;
види діяльності на установці - перелік видів діяльності, які здійснюються на установці, відповідно до Переліку видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 880 (далі - Перелік видів діяльності).
3. Дані про викиди парникових газів
Верифікатор надає у таблиці наступну інформацію:
звітний період - календарний рік, як зазначено у звіті оператора;
позначення (назву) документа - ім’я отриманого від оператора файлу, який містить звіт про викиди;
викиди від технологічних процесів - обсяг у тоннах еквіваленту CO2 (далі - CO2екв);
викиди від спалювання - обсяг у тоннах CO2екв;
загальні викиди - обсяг у тоннах CO2екв, це значення повинне дорівнювати сумі двох значень, наведених вище;
матеріальні потоки: спалювання - зазначається перелік видів палива (наприклад, природний газ, вугілля тощо). Не потрібно вказувати всі окремі джерела викидів;
матеріальні потоки: технологічні процеси - зазначається лише загальна інформація про джерело викидів парникових газів (далі - ПГ) від технологічних процесів (наприклад, кальцинація вапна/
очистка димових газів / інше). Детальну інформацію надавати не потрібно;
методику моніторингу - зазначається повний заголовок методики і, якщо застосовується більше, ніж одна методика моніторингу (як, наприклад, розрахункова або комбінація методик), то вказується, яка методика відноситься до якого матеріального потоку;
коефіцієнти викидів - зазначається лише тип застосованого коефіцієнта викидів для різних видів палива або матеріалів (наприклад, коефіцієнти за замовчуванням або коефіцієнти, які отримані з лабораторних аналізів);
зміни, які відбулись у оператора/установки протягом звітного періоду - наводиться стисла інформація про будь-які зміни, які відбулись протягом звітного періоду та які мають суттєвий вплив на звітний обсяг викидів, а також на тенденції викидів по роках. Інформацію, яка надавалася вище, повторювати не потрібно. Прикладами такої інформації можуть бути виконані проекти з енергоефективності, зміни у технології або обсягах виробництва тощо.
4. Відомості про відвідування установки
Верифікатор надає наступну інформацію про відвідування установки:
позначку відповіді "Так" чи "Ні" на запитання "Чи відбувалось відвідування оператора/установки";
час відвідування - зазначається період перебування, а саме дати початку та закінчення;
кількість днів перебування на установці - повна кількість людино-днів групи з верифікації, витрачена на відвідування установки;
кількість днів, витрачених на проведення всіх верифікаційних заходів - повна кількість людино-днів групи з верифікації, витрачена на проведення верифікації і підготовку верифікаційного звіту;
прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) аудиторів / технічних експертів - зазначаються всі члені групи з верифікації, які брали участь у відвідуванні установки;
обґрунтування, в разі проведення невиїзної верифікації - якщо відвідування установки було скасовано, то надається відповідне обґрунтування, наприклад: процеси розрахунку обсягів викидів та управління інформацією відбуваються в іншому місці, або те, що відбувається автоматичне управління установкою та всі показники засобів вимірювальної техніки надсилаються у вигляді телеметричних даних;
дату скасування відвідування установки - зазначається дата письмового затвердження Міндовкіллям як уповноваженим органом, визначеним Законом України "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів", заяви про проведення невиїзної верифікації, якщо таке затвердження вимагається Порядком верифікації звіту оператора про викиди парникових газів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 959 (далі - Порядок верифікації).
5. Дотримання оператором вимог ПМЗ
У цій таблиці висновки надаються шляхом позначки "Так" або "Ні". Пояснення надається у відповідному рядку лише при виборі варіанта "Ні". Інформація має бути представлена у стислій формі. Детальна інформація для варіанта "Ні" надається у додатку 1 до верифікаційного звіту.
6. Дотримання вимог Порядку верифікації
У цій таблиці висновки надаються шляхом позначки "Так" або "Ні". Пояснення надається у стислій формі. Детальна інформація, за винятком останнього рядка, наводиться для варіанта "Ні" у додатку 1 до верифікаційного звіту. Детальна інформація для останнього рядка надається у додатку 2 до верифікаційного звіту.
У відповідних рядках таблиці верифікатор надає інформацію, наведену нижче.
Системи та діяльність з обробки даних пройшли детальну верифікацію до первинного джерела інформації - якщо обрано відповідь "Так", зазначається, чи це було здійснено під час проведення відвідування установки. Якщо обрано відповідь "Ні", зазначаються причини, чому детальна верифікація обробки даних не вважалась необхідною, а також чому дані не були перевірені до первинного джерела інформації.
Заходи з контролю є задокументованими, впровадженими та підтримуються належним чином, а також є ефективними для запобігання властивим ризикам. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється причина, через яку ця вимога не була дотримана.
Процедури, зазначені у ПМ, є задокументованими, впровадженими та підтримуються належним чином, а також є ефективними для запобігання властивим ризикам та ризикам системи контролю. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється причина, через яку ця вимога не була дотримана.
Верифікація всієї множини даних. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється причина, через яку ця вимога не була дотримана. Наприклад, вибіркова перевірка через велику кількість даних або ненадання частини даних оператором.
Правильне застосування методики моніторингу. Якщо обрано відповідь "Ні", то надається обґрунтування, чому не можна підтвердити правильне застосування методики моніторингу.
Правильне звітування даних про діяльність відповідно до ПМ та Типової форми звіту оператора. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється, яких саме даних це стосується.
Перевірка методів, які застосовуються для заміщення відсутніх даних - надається детальна інформація, чи правильно були вирішенні питання із відсутніми даними.
Оцінка невизначеності. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється причина, через яку ця вимога не була дотримана.
Невідповідності попереднього року були виправлені. Якщо обрано відповідь "Ні", то пояснюється причина, через яку ця вимога не була дотримана.
Чи були зміни до ПМ протягом звітного періоду? Якщо обрано відповідь "Так", то надається стисле пояснення. У додатку 2 до верифікаційного звіту наводиться повний перелік цих змін.
7. Дотримання принципів моніторингу та звітності
У цій таблиці верифікатор надає лише стислу інформацію. Верифікатор повинен явним чином підтвердити свою впевненість у дотриманні оператором принципів моніторингу та звітності. Пояснення потрібно надавати лише, якщо був обраний варіант "Ні". Якщо в останньому рядку обраний варіант "Так", то у додатку 1 до верифікаційного звіту надаються рекомендації щодо вдосконалення.
8. Рівень суттєвості
8.1. Кількісний вираз рівня суттєвості
У таблиці робиться позначка поруч з відповідним рівнем суттєвості.
8.2. Визначення вибіркової сукупності даних
У випадку, якщо застосовувалися вибіркові перевірки, верифікатором у таблиці надається наступна інформація:
аспекти, які стосуються вибіркової перевірки, наприклад, інформація про матеріальні потоки, дані про діяльність, види записів;
метод вибіркової перевірки - стислий опис методу, наприклад, метод випадкової вибіркової перевірки;
розмір вибіркової сукупності (вибірки) - величина, визначена відповідно до застосованого рівня суттєвості, наприклад, кожні 100 записів із 1000.
9. Висновок верифікатора
У таблиці з варіантами висновків з верифікації робиться позначка, що підтверджує відповідний варіант, та надається інформація, де це необхідно.
10. Група з верифікації та підпис
Верифікатор, згідно з конкретними обставинами верифікації, наводить інформацію, наведену нижче.
Головний аудитор з верифікації - обов’язковий рядок.
Аудитор(и) з верифікації - якщо застосовано.
Технічний(і) експерт(и) - якщо застосовано.
Незалежний рецензент - обов’язковий рядок.
Технічний(і) експерт(и) незалежного рецензента - якщо застосовано.
Підписано від імені <найменування верифікатора> - підпис уповноваженої особи верифікатора. Слід мати на увазі, що шляхом формування висновку та засвідчення підписом цього документа верифікатор підтверджує, з обґрунтованою впевненістю, точність даних (у межах 2 % або 5 % відповідно до застосованого рівня суттєвості), а також статус відповідності всім правилам та принципам моніторингу та звітності.
Прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) уповноваженої особи верифікатора - обов’язковий рядок.
Дата надання висновку з верифікації - потрібно мати на увазі, що ця дата повинна бути змінена, якщо відбулося оновлення висновку з верифікації.
11. Вимоги до форми додатка 1 до верифікаційного звіту
Цей додаток містить перелік усіх невиправлених викривлень, невідповідностей, недотримання вимог, а також основних можливостей щодо вдосконалення, які були виявлені під час проведення верифікації. Якщо є потреба, до таблиці може бути додана необхідна кількість рядків.
11.1. Викривлення, невідповідності, недотримання вимог та рекомендації щодо вдосконалення
Надається опис для кожного елемента таблиць А - Д у відповідному рядку. Для таблиць від А до В також зазначається, чи елементи, внесені в таблицю, є суттєвими або ні. Якщо є потреба, до таблиці може бути додана необхідна кількість рядків. Якщо немає необхідності вносити жодних записів до будь-якої таблиці, у першому рядку цієї таблиці зазначається "Не застосовано".
A. Невиправлені викривлення: надається детальна інформація про викривлення, включно з їх характером, розміром та тим, до якого елемента звіту вони відносяться; а також те, чому викривлення мають суттєвий вплив (якщо це так). Необхідно чітко вказати, чи є викривлення завищенням (тобто, дані вище, ніж вони мають бути) або заниженням (тобто, дані нижче, ніж вони мають бути).
Б. Невиправлені невідповідності: наводиться детальна інформація про невідповідність, включно із її характером, розміром та зазначенням того, до якого елемента ПМ вона відноситься.
В. Невиправлені порушення вимог: наводиться детальна інформація про недотримання вимог, включно із їх характером, розміром та зазначенням того, до якого елемента ПМЗ вони відносяться.
Г. Рекомендації щодо вдосконалення: надається вся відповідна інформація.
Д. Невідповідності попереднього року, які не були виправлені: надається вся відповідна інформація. Невідповідності минулого року, які були зазначені у попередньому верифікаційному звіті і були виправлені, зазначати не потрібно.
11.2. Методи із заміщення відсутніх даних
Якщо відповідь на питання (3) "Ні", то в цьому рядку надається детальна інформація.
Якщо відповідь на питання (4) "Так", то в цьому рядку надається детальна інформація.
12. Вимоги до форми додатка 2 до верифікаційного звіту
Надається вся інформація щодо усіх змін до ПМ. Якщо є потреба, до таблиці може бути додана необхідна кількість рядків. Якщо немає необхідності вносити жодних записів, то у першому рядку зазначається "Не застосовано".
У цьому додатку надається стислий виклад щодо:
а) всіх змін, які були оператором просто повідомлені Міндовкіллю до 31 грудня звітного року (неістотні зміни) або повідомлені у вигляді ПМ із змінами для затвердження (істотні зміни);
б) всіх змін, які були виявлені верифікатором, та про які не було повідомлено Міндовкіллю, або які не були затверджені Міндовкіллям у вигляді ПМ із змінами, станом на 31 грудня звітного року.
13. Вимоги до форми додатка 3 до верифікаційного звіту
У цій таблиці зазначається перелік підтвердних матеріалів, а саме усі відповідні матеріали (такі як файли, записи, бази даних, стандарти, сертифікати та інше), які були проаналізовані під час проведення верифікаційних заходів для підготовки верифікаційного звіту. Якщо є потреба, до таблиці може бути додана необхідна кількість рядків.
Заступник директора
Департаменту -
начальник відділу
екологічного моніторингу,
звітності та управління
даними





О. Артеменко