ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ
ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 111 від 25.05.2000 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2000 р. за N 494/4715 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та територій N 97 від 22.04.2020 )
Про внесення змін і доповнень до Правил експлуатації трамвая та тролейбуса
Відповідно до пункту 4 Положення про Державний комітет будівництва, архітектури та житлової політики України, яке затверджене Указом Президента України від 9 грудня 1997 року N 1342, та з метою впорядкування нормативного забезпечення експлуатаційної діяльності підприємств міського електротранспорту України, незалежно від форм власності,
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни і доповнення до Правил експлуатації трамвая та тролейбуса, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 10 грудня 1996 року N 103 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 березня 1997 року за N 66/1870 (додаються).
2. Відділу науково-методичного забезпечення експлуатації міського електротранспорту (М.А.Тарапата) забезпечити погодження і подання зазначеного наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, доведення його до відома підприємств міського електротранспорту.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Комітету М.В.Руля.
Голова Комітету | В.М.Гусаков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
будівництва, архітектури
та житлової політики України
25.05.2000 N 111
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2000 р.
за N 494/4715
ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ
до Правил експлуатації трамвая та тролейбуса ( z0066-97 )
1. У розділі "1. Загальні положення":
1.1. Пункт 1.1:
після абзацу "Відмова..." доповнити абзацом такого змісту:
"Водій трамвая Особа, яка здійснює керування трамваєм
(тролейбуса) (тролейбусом) під час виконання
пасажирського та службового руху";
після абзацу "Мережа контактна..." доповнити абзацом такого змісту:
"Міжколія Відстань між внутрішніми рейками суміжних колій".
1.2. У пункті 1.4:
а) підпункт 1.4.4 викласти в такій редакції:
"До робіт, пов'язаних з рухом електротранспорту, експлуатацією та ремонтом електроустановок, перебуванням на висоті, на проїжджій частині вулиць та трамвайних коліях, допускаються особи, які пройшли спеціальну підготовку згідно із займаною посадою та виконуваною роботою і мають відповідні посвідчення встановленого зразка";
б) у підпункті 1.4.6 слова "чинних нормативних документів щодо улаштування і експлуатації електроустановок, техніки безпеки при експлуатації електроустановок" замінити словами "нормативно-правових актів, що стосуються їх функціональних обов'язків".
2. У розділі "2. Споруди та обладнання міського електротранспорту":
2.1. До пункту 2.1 унести такі зміни:
а) у підпункті 2.1.4:
у третьому абзаці число "3500" замінити числом "3550";
восьмий абзац викласти в такій редакції:
"При встановленні опор з поперечним розміром більше 350 мм ширина міжколії відповідно збільшується";
б) у таблиці 2.2 підпункту 2.1.6:
у графі "Трамвайні лінії, які будуються" числа "2,00" замінити числами "20,00";
рядок "Стінки тунелів, підпірні стінки, опори мостів та шляхопроводів, поручні мостів, огорожі місць проведення робіт (у разі заборони до них доступу пішоходів)" викласти в такій редакції:
--------------------------------------------------------------
|Стінки тунелів, підпірні |Постійні та| | |
|стінки, опори мостів та | тимчасові | | |
|шляхопроводів, поручні | лінії | | |
|мостів, огорожі місць | | | |
|проведення робіт: | | | |
|- у разі заборони доступу | | 2,05 | 2,30 |
|до них пішоходів | | | |
|- у разі доступу пішоходів | | | 2,80 |
--------------------------------------------------------------
після рядка "Тротуари, бордюрні камені проїзної частини дороги..." додати рядок такого змісту:
------------------------------------------------------------
|Межа пасажирського | Усі лінії | 1,40 | 1,40 |
|майданчика | | | |
------------------------------------------------------------
після рядка "Окремі стовбури дерев..." додати рядок такого змісту:
--------------------------------------------------------------
|Чагарники: | Усі лінії | | |
|- висотою до 1 м | | 1,50 | 1,50 |
|- висотою більше 1 м | | 3,00 | 3,00 |
--------------------------------------------------------------
2.2. У пункті 2.2:
а) у четвертому абзаці підпункту 2.2.2.2 після слів "діючих кривих радіусом" слово "до" вилучити;
б) у підпункті 2.2.4.7 після слів "між просіданнями рейкових ниток" слово "не" вилучити;
в) перший абзац підпункту 2.2.4.9 викласти в такій редакції:
"Ширина жолобу між рейкою та контррейкою повинна становити 35 мм. Допускається збільшення ширини жолобу в процесі експлуатації не більше 15 мм";
г) у першому абзаці підпункту 2.2.4.10 слова "яка має верхнє покриття" замінити словами "яка не має верхнього покриття";
ґ) підпункт 2.2.4.12 після слів "шурупному кріпленні" доповнити словами "на дерев'яних шпалах";
д) підпункт 2.2.4.13 після слів "радіусом менше 200 м" доповнити словами "незалежно від ухилу, із зовнішнього боку колії";
е) таблицю 2.4 підпункту 2.2.7.7 викласти в такій редакції:
------------------------------------------------------------------
| Вид зносу рейок | Тип рейок | Допустимий знос, мм |
|----------------------------------------------------------------|
| Жолобчасті рейки |
|----------------------------------------------------------------|
|Вертикальний знос | Т-58 | 20 |
|головки | ТВ-65, Т-62 | 18 |
|-------------------+-----------------+--------------------------|
|Боковий знос | ТВ-60, Т-58 | 18 |
|головки | ТВ-65, Т-60 | 18 |
|-------------------+-----------------+--------------------------|
|Боковий знос губки | ТВ-60 | 10 |
| | ТВ-65 | 18 |
|-------------------+-----------------+--------------------------|
|Одночасний знос | | |
|головки: | | |
|- вертикальний | ТВ-60, ТВ-65, | 16 |
| | Т-58, Т-62 | |
|- боковий | Т-58, ТВ-60 | 15 |
|----------------------------------------------------------------|
| Рейки залізничного типу |
|----------------------------------------------------------------|
|Вертикальний знос | Р-65, Т-62 | 22 |
|головки | Р-50, Р-43 | 20 |
|-------------------+-----------------+--------------------------|
|Боковий знос | Р-65 | 22 |
|головки | | |
|-------------------+-----------------+--------------------------|
|Боковий знос | - | 25 |
|контррейки | | |
------------------------------------------------------------------
є) у шостому абзаці підпункту 2.2.7.9 слова "більш ніж на 1,5 мм або зниження більш ніж на 2 мм" замінити словами "відносно рамної рейки не менше 7 мм та не більше 15 мм";
ж) другий абзац підпункту 2.2.8.8 після слів "із рейок ТВ-65" доповнити словами "або ТВ-62";
з) у таблиці 2.6 підпункту 2.2.8.9:
слова "на прямих" замінити словами "на кривих";
слова "на кривих" замінити словами "на прямих";
у графі "Тип рейки" після слова "ТВ60" додати слово "Т-58";
у графі "Тип рейки" після слова "ТВ65" додати слово "Т-62";
и) третій абзац підпункту 2.2.8.9 викласти в такій редакції:
"На кривих ділянках дозволяється знос рейок, при якому сумарна величина вертикального та половини бокового зносу не перевищує зазначену в таблиці норму вертикального зносу".
2.3. Другий абзац підпункту 2.6.1.2 пункту 2.6 викласти в такій редакції:
"Розміщення пунктів зупинок повинно відповідати вимогам чинних будівельних норм. Пункти зупинок трамвая, як правило, слід розміщувати на прямих ділянках колії з повздовжнім ухилом не більше 30 %о. В утруднених умовах допускається розміщувати пункти зупинок на внутрішніх ділянках кривих радіусом не менше 100 м, а також на ухилах до 40 %о. Пункти зупинок тролейбуса, як правило, слід розміщувати на прямих ділянках вулиць (доріг) з повздовжнім ухилом не більше 40 %о на відстані не менше 20 м за перехрестям. В утруднених умовах допускається розміщувати пункти зупинок на кривих ділянках радіусом не менше 100 м".
2.4. У пункті 2.7:
а) підпункт 2.7.2.1.1 доповнити абзацом такого змісту: "чинних будівельних норм";
б) підпункт 2.7.2.1.4 викласти в такій редакції:
"Кожна електротягова підстанція системи енергопостачання повинна мати резерв потужності, що забезпечує надійне електропостачання мережі трамвая (тролейбуса) при виході з ладу найбільшого за потужністю випрямного агрегата. Це досягається наявністю резервного випрямного агрегата на даній електротяговій підстанції або резервом потужності в агрегатах сусідніх електротягових підстанцій, якщо передбачена можливість передачі навантаження в мережі на ці підстанції";
в) перше речення першого абзацу підпункту 2.7.2.1.14 викласти в такій редакції:
"На кожній з живильних ліній повинен бути встановлений амперметр";
г) перший абзац підпункту 2.7.2.2.3 після слів "На кожній підстанції" доповнити словами "що обслуговується, та районному диспетчерському пункті";
ґ) у підпункті 2.7.2.2.4:
у першому абзаці слова "з якого ведеться телекерування тяговими підстанціями" вилучити;
сьомий абзац вилучити;
д) перше речення підпункту 2.7.2.2.10 замінити реченнями такого змісту:
"Струм вставки лінійного вимикача повинен бути вибраний в залежності від довжини ділянки контактної мережі та частоти руху. Якщо вставка вимикача перевищує найменше значення струму короткого замикання, то вимикач повинен бути обладнаний додатковим захистом для запобігання відпалюванню контактного проводу";
е) у першому абзаці підпункту 2.7.3.1.31 слова "один з одним через кожні 300-500 м міжколійними перемичками" замінити словами "між собою перемичками через кожні 150 - 200 м";
є) підпункт 2.7.3.2.3 викласти в такій редакції:
"Контактний провід підлягає заміні:
при наявності більше 75 % стиків та підпалів з числа точок підвішування проводу на ділянці;
при зниженні механічних характеристик унаслідок дії високих температур;
сталеалюмінієвий провід, крім того, при розшаруванні, скручуванні на значній довжині та відпалюванні алюмінієвої частини проводу;
провід марки МФ-85 при зменшенні площі перетину на 25 %, що відповідає висоті перетину 7,9 мм (трамвайна мережа), і на 15 %, що відповідає висоті перетину 9,1 мм (тролейбусна мережа);
провід марки МФ-100 при зменшенні площі перетину на 30 %, що відповідає висоті перетину 8,1 мм (трамвайна мережа), і на 16 %, що відповідає висоті перетину 9,5 мм (тролейбусна мережа)";
ж) підпункт 2.7.5.3 викласти в такій редакції:
"Заземлювальний пристрій електротягової підстанції повинен бути виконаний таким чином, щоб при замиканні в системі постійного струму на заземлені конструкції здійснювалось автоматичне відключення випрямних агрегатів та лінійних автоматичних вимикачів живильних ліній, що працюють паралельно з живильними лініями інших електротягових підстанцій";
з) підпункт 2.7.5.4 після першого абзацу доповнити абзацом такого змісту:
"Допускається під'єднання металевих корпусів малопотужної апаратури до заземлювального контуру гнучкими провідниками за допомогою болтових з'єднань".
3. У розділі "3. Рухомий склад":
3.1. У пункті 3.3:
а) у другому абзаці підпункту 3.3.6.2.3 слова "перевищує 25 градусів" замінити словами "при працюючому підсилювачі руля, перевищує 20 градусів";
б) дев'ятий абзац підпункту 3.3.6.2.6 після слів "є тріщини та інші ушкодження" доповнити словами "які погіршують видимість".
3.2. У підпункті 3.5.3.15 пункту 3.5 слова "книзі поїзда" замінити словами "технічному журналі трамвайного вагона (тролейбуса)".
3.3. У пункті 3.6:
а) друге речення шістнадцятого абзацу підпункту 3.6.1.3 викласти в такій редакції:
"Дозволяється виїзд на лінію, якщо напруга акумуляторної батареї тролейбуса під навантаженням до 1,5 кВт не менше 21 В; трамвайного вагона при вмиканні рейкових гальм - не менше 18 В; трамвайного вагона ліній швидкісного трамвая при вмиканні рейкових гальм - не менше 19 В";
б) у підпункті 3.6.2.3 слова "книзі поїзда" замінити словами "технічному журналі трамвайного вагона (тролейбуса)".
Заступник начальника відділу нормативно-методичного забезпечення експлуатації міського електротранспорту | В.В.Вірченко |