ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 791 від 08.05.2002 м. Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 червня 2002 р. за N 477/6765 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 146 від 04.02.2013 )
Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1137 від 27.06.2002 ) ( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 554 від 23.04.2012 - Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 2952 від 14.06.2012; Наказ скасовано на підставі Наказу Фонду державного майна N 2965 від 15.06.2012 )
Відповідно до статті 21 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", а також ураховуючи рішення Наглядової ради з питань оціночної діяльності від 26 квітня 2002 року щодо прийняття Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності (додається).
2. Управлінню оцінки майна та фінансово-господарського аналізу (Н.Лебідь) забезпечити реєстрацію Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Ю.Гришана.
Голова Фонду | О.Бондар |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного майна
України
від 08.05.2002 N 791
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 червня 2002 р.
за N 477/6765
Порядок роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено на виконання статті 21 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон) з метою організаційного забезпечення виконання Наглядовою радою з питань оціночної діяльності (далі - Наглядова рада) її повноважень.
2. Порядком регулюються питання черговості скликання засідань Наглядової ради, формування порядку денного кожного засідання, порядку розгляду питань на засіданнях Наглядової ради та прийняття нею відповідних рішень, а також права та обов'язки членів Наглядової ради.
II. Права та обов'язки членів Наглядової ради
3. Члени Наглядової ради мають право:
ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях Наглядової ради шляхом унесення їх до порядку денного;
уносити пропозиції щодо внесення змін до цього Порядку та до проектів рішень Наглядової ради;;
вимагати надання необхідних матеріалів та документів для ознайомлення з метою прийняття рішення з питання порядку денного;
особисто голосувати за проекти рішень з питань, що винесені на обговорення Наглядової ради, за принципом "за" чи "проти";
висловлюватись з мотивів голосування з конкретного питання порядку денного та оприлюднювати їх відповідно до цього Порядку.
4. Члени Наглядової ради зобов'язані:
брати участь у засіданнях Наглядової ради;
подавати матеріали та документи для забезпечення позачергових засідань Наглядової ради в разі їх особистого ініціювання;
повідомляти про причини неможливості своєї присутності на засіданнях Наглядової ради;
виконувати рішення Наглядової ради незалежно від особистого голосування за ними.
5. Голова Наглядової ради має такі повноваження:
забезпечує роботу Наглядової ради відповідно до повноважень, які на неї покладені згідно із Законом, у Порядку, установленому Наглядовою радою;
забезпечує формування остаточного порядку денного засідань Наглядової ради;
ініціює розгляд питань на засіданні Наглядової ради;
скликає чергові та позачергові засідання Наглядової ради;
підписує рішення, у тому числі виписки з протокольних рішень Наглядової ради, листи, звернення, запити, відповіді на запити з питань, що обговорені та прийняті Наглядовою радою;
представляє Наглядову раду в органах державної влади, на підприємствах, в установах та організаціях;
здійснює інші повноваження з метою забезпечення діяльності Наглядової ради та виконання нею своїх повноважень, передбачених Законом.
У разі відсутності голови Наглядової ради його повноваження виконує заступник голови, який обирається Наглядовою радою з числа її членів - представників органів державної влади.
6. Відповідальний секретар Наглядової ради:
збирає та готує пропозиції до порядку денного засідань Наглядової ради та проектів протокольних рішень Наглядової ради з питань порядку денного її засідань;
організаційно забезпечує засідання Наглядової ради, у тому числі готує протоколи її засідань та забезпечує їх підписання членами Наглядової ради;
готує виписки з протокольних рішень Наглядової ради з питань порядку денного;
виконує інші повноваження та доручення Наглядової ради з метою забезпечення її діяльності.
III. Скликання засідань Наглядової ради та формування порядку денного
7. Чергові засідання Наглядової ради відбуваються не рідше одного разу на місяць. У разі виникнення потреби на вимогу голови або членів Наглядова рада має право проводити позачергові засідання.
Право ініціювати скликання позачергового засідання Наглядової ради може будь-який член Наглядової ради. Дату та час проведення чергових та позачергових засідань Наглядової ради визначає голова Наглядової ради.
8. Порядок денний засідань Наглядової ради формує Голова Наглядової ради. Питання порядку денного, запропоновані членами Наглядової ради письмово не пізніше семи робочих днів до її чергового засідання або трьох робочих днів до її позачергового засідання, включаються до порядку денного обов'язково.
( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1137 від 27.06.2002 )
9. З метою проведення чергового засідання Наглядової ради відповідальний секретар Наглядової ради не пізніше ніж за п'ять робочих днів надсилає членам Наглядової ради письмове запрошення з указівкою призначеної дати та часу проведення засідання, а також проект порядку денного чергового засідання та необхідні матеріали до нього.
( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1137 від 27.06.2002 )
10. Пропозиція про скликання позачергового засідання Наглядової ради подається його ініціатором в письмовому вигляді разом з необхідними для розгляду матеріалами голові Наглядової ради.
У разі призначення позачергового засідання Наглядової ради відповідальний секретар забезпечує інформування про нього та причини його скликання членів Наглядової ради не пізніше ніж за два робочі дні до призначеної дати засідання.
( Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1137 від 27.06.2002 )
Ініціатор скликання позачергового засідання Наглядової ради самостійно забезпечує надання членам Наглядової ради матеріалів з питання його порядку денного не пізніше ніж за два робочі дні до призначеної дати засідання.
( Абзац третій пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 1137 від 27.06.2002 )
IV. Порядок проведення засідань Наглядової ради
11. Засідання Наглядової ради є правочинним у разі особистої присутності на ньому не менше половини членів Наглядової ради.
У разі відсутності необхідного представництва Наглядової ради засідання Наглядової ради вважається таким, що не відбулося. У цьому випадку голова Наглядової ради має право перенести засідання на іншу дату, але не більше ніж на десять календарних днів.
12. Відповідальний секретар веде облік присутності членів Наглядової ради на засіданнях.
Голова Наглядової ради має право виступити з ініціативою щодо заміни члена Наглядової ради, який був відсутній більш ніж на трьох засіданнях Наглядової ради без поважних причин.
13. На засідання можуть бути запрошені представники інших органів виконавчої влади, сторони розгляду спірних питань, інші зацікавлені особи. Запрошення зазначених осіб на засідання Наглядової ради забезпечує відповідальний секретар.
14. На початку засідання Голова Наглядової ради встановлює його правочинність для розгляду та прийняття рішень з питань порядку денного. Після цього Наглядова рада шляхом голосування приймає рішення про затвердження порядку денного засідання.
15. Після доповіді з питання порядку денного перед його обговоренням члени Наглядової ради мають право заслуховувати представників, що запрошені на засідання Наглядової ради.
Після обговорення питання порядку денного Наглядова рада приймає рішення щодо зазначеного питання в порядку, визначеному розділом V.
16. У разі необхідності, а також у разі наявності суттєвих розбіжностей у позиціях членів Наглядової ради з обговорюваних питань порядку денного Наглядова рада має право перенести розгляд та прийняття рішення щодо зазначеного питання на іншу дату. Рішення про дату та час такого засідання приймається Наглядовою радою.
З метою усунення розбіжностей в позиціях членів Наглядової ради з питань порядку денного Наглядова рада створює погоджувальні робочі групи з числа її членів. Опрацьовані пропозиції погоджувальних робочих груп підлягають обговоренню та голосуванню на наступному засіданні Наглядової ради в загальному порядку.
V. Порядок прийняття рішень
17. Голосування за рішення з питань порядку денного, у тому числі про затвердження порядку денного, відбувається за принципом "за" та "проти".
18. Рішення Наглядової ради щодо затвердження порядку денного та з питань порядку денного приймається простою більшістю голосів присутніх членів Наглядової ради.
У разі рівного розподілу голосів "за" та "проти" рішення, за яке віддав голос голова Наглядової ради, є ухвальним.
19. Пропозиції члена Наглядової ради, який відсутній на засіданні, не розглядаються.
Член Наглядової ради, який відсутній на її засіданні, не має права передавати свої повноваження іншим членам Наглядової ради або іншим особам.
VI. Мотиви голосування
20. Члени Наглядової ради мають право висловлюватися з мотивів голосування.
Оприлюднення мотивів голосування "проти" з питань порядку денного члени Наглядової ради мають право викладати письмово. Письмове оприлюднення мотивів голосування окремо відображається в протоколі засідання Наглядової ради в частині, присвяченій прийняттю рішення з питання порядку денного, та підлягає обов'язковому відображенню у виписці з протокольного рішення Наглядової ради із зазначеного питання.
VII. Порядок вирішення спірних питань, пов'язаних з видачею або анулюванням сертифіката суб'єкта оціночної діяльності
21. Розгляд спірних питань, пов'язаних з видачею або анулюванням сертифіката суб'єкта оціночної діяльності здійснюється за письмовою заявою суб'єкта оціночної діяльності. У зверненні мають бути зазначені мотиви спору, пояснення суб'єкта оціночної діяльності, а також, у разі потреби, додаткові матеріали, які розкривають суть спору.
Письмова заява та інші матеріали повинні бути подані до Наглядової ради не пізніше ніж за сімнадцять днів до дати проведення її чергового засідання.
22. Для розгляду спірних питань, пов'язаних з видачею сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, після надходження письмової заяви та інших матеріалів від суб'єкта оціночної діяльності Фонд державного майна України в тижневий строк готує та подає свої пояснення щодо суті спору.
23. Розгляд спірних питань, пов'язаних з видачею сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, здійснюється Наглядовою радою на черговому засіданні за наявності всіх передбачених цим Порядком документів та інших матеріалів, присутності вповноваженого представника суб'єкта оціночної діяльності та внесення питання до порядку денного засідання.
Наглядова рада заслуховує вповноваженого представника суб'єкта оціночної діяльності, відповідального представника Фонду державного майна та після обговорення питання приймає відповідне рішення шляхом голосування в порядку, визначеному розділом V.
24. Розгляд спірних питань, пов'язаних з анулюванням Фондом державного майна України сертифіката суб'єкта оціночної діяльності проводиться у такому порядку:
розгляд матеріалів, поданих по суті спору, на черговому засіданні за присутності вповноваженого представника суб'єкта оціночної діяльності, а також у разі необхідності - оцінювачів, що здійснювали рецензування звітів про оцінку майна, зауваження до яких стали підставою анулювання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності;
у разі необхідності, призначення в порядку, що визначається Наглядовою радою безпосередньо на черговому засіданні, особи, яка здійснить повторне рецензування звітів про оцінку майна, на підставі рецензії яких було прийняте рішення про анулювання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності;
розгляд результатів повторного рецензування вищезазначених звітів про оцінку майна та прийняття відповідного рішення на наступному черговому засіданні Наглядової ради. Критерії прийняття відповідних рішень Наглядовою радою із зазначеного питання, а також процедура розгляду результатів повторного рецензування визначені розділом VII цього Порядку.
25. У разі прийняття Фондом державного майна України рішення про анулювання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності на підставі відповідного висновку Наглядової ради за наявності порушень, визначених статтею 20 Закону, Наглядова рада відмовляє в розгляді питання анулювання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, про що письмово в тижневий термін повідомляється суб'єкту оціночної діяльності.
VIII. Процедура розгляду скарг на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання
26. Розгляд Наглядовою радою скарг на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання (далі - суб'єкти оціночної діяльності), у тому числі тих, які виникли за результатами рецензування звіту про оцінку майна, здійснюється за наявності відповідного письмового звернення зацікавленої у розгляді питання особи (осіб), у тому числі органів державної влади та місцевого самоврядування.
Наглядова рада не розглядає письмових запитів, які містять вимогу до неї щодо надання висновку про вартість майна.
27. Для розгляду скарги на засіданні Наглядової ради особа, що її подала, забезпечує проведення рецензування звіту про оцінку майна із залученням оцінювачів відповідних органів державної влади, представлених у Наглядовій раді, та (або) відповідних експертних рад саморегулівних організацій оцінювачів.
Розгляд скарг на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання здійснюється за наявності вищезазначених висновків з рецензування звітів про оцінку майна, а також відповідних письмових пояснень суб'єкта оціночної діяльності по суті скарги. До скарги додається звіт про оцінку майна, який був предметом рецензування.
У разі розгляду скарги на оціночну діяльність суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання, яка виникла за результатами рецензування звіту про оцінку майна, до Наглядової ради подаються рецензія, що є предметом скарги, а також інші документи, передбачені у цьому пункті Порядку.
28. Для розгляду скарги на оціночну діяльність суб'єкта оціночної діяльності Наглядова рада запрошує на чергове засідання його вповноваженого представника. У разі його відсутності на засіданні Наглядової ради з поважних причин розгляд скарги переноситься на найближче чергове засідання. Про причину відсутності свого представника на засіданні Наглядової ради суб'єкт оціночної діяльності повинен повідомити відповідального секретаря до початку чергового засідання Наглядової ради.
В іншому разі Наглядова рада має право розглянути скаргу та прийняти відповідне рішення без присутності вповноваженого представника суб'єкта оціночної діяльності.
29. Скарги на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності, які виникли під час проведення рецензування звіту про оцінку майна, розглядаються на черговому засіданні Наглядової ради, на яке запрошуються вповноважений представник суб'єкта оціночної діяльності та особа (вповноважений представник особи), що здійснювала рецензування, яке є предметом скарги.
У разі відсутності з поважних причин вищезазначених вповноважених представників розгляд скарги переноситься на наступне чергове або позачергове засідання Наглядової ради. Про причини відсутності зазначені особи інформують відповідального секретаря Наглядової ради до початку її засідання.
В інших випадках Наглядова рада має право розглядати скаргу та приймати відповідні рішення без присутності будь-якої із сторін скарги.
30. У разі виникнення потреби під час розгляду скарги Наглядова рада має право призначити проведення додаткового рецензування звіту про оцінку майна та призначити особу, яка буде його здійснювати. Особою, яка призначається для повторного рецензування звіту про оцінку, не може бути особа, що попередньо здійснювала рецензування або має конфлікт інтересів.
Під конфліктом інтересів розуміють наявність в особи, що здійснюватиме рецензування звіту про оцінку майна, будь-яких зв'язків з суб'єктом оціночної діяльності та (або) заявником, що подав скаргу, а також наявність інших факторів (інтересів), у тому числі в майні, яке оцінювалося, що може перешкодити неупередженому критичному розгляду оцінки майна.
31. Під час прийняття рішення по суті скарги Наглядова рада керується такими критеріями:
1) щодо розгляду скарг на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, що підтверджені відповідним документом з рецензування звітів про оцінку майна (рецензія):
порушення нормативно-правових актів з оцінки майна, у тому числі такі, що призвели до викривлення остаточного висновку про вартість майна;
порушення вимог щодо змісту звіту про оцінку майна та порядку його оформлення;
2) щодо розгляду скарг на порушення організаційних засад проведення оцінки майна, визначених Законом:
проведення оцінки майна фізичними особами, які не відповідають вимогам Закону (оцінювачами, кваліфікаційні свідоцтва яких не передбачають проведення оцінки зазначеного майна, дія кваліфікаційних свідоцтв яких зупинена, а також особами, які не отримали кваліфікаційного свідоцтва оцінювача або яких позбавлено кваліфікаційного свідоцтва оцінювача);
проведення оцінки майна суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання, сертифікатом суб'єкта оціночної діяльності яких не передбачено проведення оцінки зазначеного майна або сертифікат суб'єкта оціночної діяльності яких анульовано;
інші порушення організаційних засад проведення оцінки майна, урегульованих Законом;
3) щодо розгляду скарг суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, які виникли під час проведення рецензування звіту про оцінку майна:
здійснення рецензування звіту про оцінку майна особою, яка не має права проводити рецензування відповідно до вимог статті 13 Закону;
порушення рецензентом порядку рецензування, установленого відповідними нормативно-правовими актами з оцінки майна;
наявність у рецензії припущень і положень, які відображають суб'єктивну думку особи, що проводила рецензування, якщо вона не обгрунтована в рецензії.
32. Порушення Закону та інших нормативно-правових актів з оцінки майна, зазначені в пункті 31, є підставою для прийняття Наглядовою радою рішення про визнання неякісної оцінки майна, проведеної суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання або оцінювачами, які працюють у його штатному складі, та прийняття нею висновку про необхідність анулювання Фондом державного майна України сертифіката суб'єкта оціночної діяльності.
У разі неодноразового визнання Наглядовою радою неякісної оцінки майна, проведеної оцінювачами, які працюють у штатному складі суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання, та (або) неодноразового порушення оцінювачами вимог, що встановлені для рецензування, зокрема тих, які зазначені в другому підпункті пункту 32, є підставою про надання пропозицій Екзаменаційній комісії щодо позбавлення (анулювання) кваліфікаційних документів зазначених оцінювачів.
IX. Порядок погодження нормативно-правових актів з оцінки майна
33. Проекти нормативно-правових актів з оцінки майна та порядку видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності (далі - нормативно-правовий акт) подаються відповідальними розробниками на розгляд Наглядової ради не пізніше ніж за два тижні до призначеної дати чергового засідання. Якщо нормативно-правовий акт згідно з відповідним дорученням Кабінету Міністрів України або в інших випадках потребує погодження в інших органах виконавчої влади, він направляється до Наглядової ради разом з їх відповідними висновками та висновком за ними відповідального розробника.
В окремих випадках голова Наглядової ради має право призначити позачергове засідання Наглядової ради для прийняття відповідного рішення.
34. Рішення щодо погодження проекту нормативно-правового акта Наглядовою радою приймається після його обговорення. У разі необхідності Наглядова рада має право голосувати окремо щодо кожного пункту зауважень до проекту.
35. У разі наявності суттєвих зауважень до проекту нормативно-правового акта, що унеможливлює його погодження або погодження із зауваженнями, Наглядова рада має право відмовити в його погодженні. Розгляд та врахування зауважень Наглядової ради відповідальним розробником здійснюється в порядку, встановленому законодавством. Проекти нормативно-правових актів, щодо яких Наглядовою радою було відмовлено в погодженні підлягають, повторному розгляду Наглядовою радою після усунення зауважень.
36. Рішення Наглядової ради щодо погодження (погодження із зауваженнями, відмова в погодженні) проекту нормативно-правового акта за підписом голови Наглядової ради спрямовується розробнику.
Розгляд рішень Наглядової ради щодо погодження проекту нормативно-правового акта, які спрямовуються та затверджуються постановами Кабінету Міністрів України, здійснюється в порядку, установленому Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2000 р. N 915 (із змінами та доповненнями).
В інших випадках зауваження Наглядової ради щодо проекту нормативно-правового акта підлягають усуненню до його затвердження.
X. Порядок розгляду та погодження загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації і надання пропозицій щодо удосконалення професійної підготовки оцінювачів
37. Розгляд та погодження загальних вимог до програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації (далі - загальні вимоги), які подаються Фондом державного майна України, здійснюються на черговому засіданні Наглядової ради. Загальні вимоги повинні містити перелік спеціалізацій в межах напрямів оцінки майна та вимоги щодо висвітлення навчального матеріалу в тематичних планах навчання за кожною спеціалізацією, які додаються до угод про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів з навчальними закладами, що укладаються Фондом державного майна України.
38. Наглядова рада розглядає пропозиції щодо удосконалення професійної підготовки оцінювачів, у тому числі такі, що стосуються переліку затверджених спеціалізацій в межах напрямів оцінки майна, обсягу висвітлення певних тем у тематичних планах навчання, форм та тематики підвищення кваліфікації оцінювачів, взаємодії професійної підготовки оцінювачів з професійною підготовкою спеціалістів за іншими спеціальностями тощо.
За наслідками розгляду Наглядова рада має право ініціювати до Фонду державного майна України внесення змін до нормативно-правових актів, якими регулюються зазначені питання, та надавати рекомендації щодо необхідності внесення змін до укладених угод з навчальними закладами, які здійснюють підготовку оцінювачів.
XI. Інші положення
39. Рішення Наглядової ради вступають у силу з дати їх прийняття.
40. Проведення засідань Наглядової ради фіксується в протоколах. Ведення протоколів забезпечує відповідальний секретар Наглядової ради.
Протокол засідання підписується всіма членами Наглядової ради, що були присутні на засіданні. Член Наглядової ради має право відмовитись від підписання протоколу виключно в разі наявності у ньому недостовірної інформації.
41. У тижневий строк після підписання протоколу засідання Наглядової ради відповідальний секретар забезпечує їх надання членам Наглядової ради.
42. У разі необхідності надання письмових виписок з рішень Наглядової ради відповідальний секретар забезпечує їх підготовку на офіційному бланку Фонду державного майна України.
43. Відповідальний секретар Наглядової ради забезпечує ведення архіву Наглядової ради.
Начальник Управління оцінки майна та фінансово-господарського аналізу | Н.Лебідь |