МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 175 від 23.08.96 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 серпня 1996 р. N 474/1499 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 787 від 04.07.2007 )
Про перерахування статей бухгалтерських балансів
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 1993 року N 147,
НАКАЗУЮ:
Затвердити Інструкцію про порядок перерахування статей бухгалтерських балансів підприємств, установ і організацій.
Міністр фінансів | В.М.Короневський |
Затверджено
наказом Міністерства фінансів
України від 23 серпня 1996 року
N 175
Інструкція про порядок перерахування статей бухгалтерських балансів підприємств, установ і організацій
У зв'язку з виданням Указу Президента України щодо проведення в Україні грошової реформи Міністерство фінансів України повідомляє порядок перерахування у гривню статей активу і пасиву бухгалтерського балансу та складання звітності за вартісними показниками.
1. Перерахунок проводиться за всіма статтями балансу та всіма підприємствами, установами і організаціями (надалі - підприємства) незалежно від форм власності і господарювання станом на дату введення в обіг гривні.
2. Підприємства зобов'язані після закінчення грошових операцій за період, що передує даті введення в обіг гривні, провести інвентаризацію українських карбованців в касі. Інвентаризаційна комісія за наказом керівника підприємства проводить підрахунок готівки в українських карбованцях і складає акт за формою згідно з додатком N 1.
3. Балансова вартість основних і оборотних фондів, суми грошових коштів, фінансових результатів, фінансування і кредитування, кошти у фондах і резервах, у дебіторській і кредиторській заборгованості, у фінансових вкладеннях, а також у інших цінностях і витратах, що підлягають перерахунку, визначаються на дату введення в обіг гривні за даними бухгалтерського обліку. У зв'язку з цим рух коштів і господарські операції за період, що передує даті введення в обіг гривні, всі підприємства відображають у бухгалтерському обліку до дати, що передує даті введення в обіг гривні включно в українських карбованцях.
На основі облікових записів, перевірки тотожності оборотів і залишків синтетичного і аналітичного обліку станом на дату введення в обіг гривні складається і подається у встановлені адреси і строки заключний бухгалтерський баланс підприємства із заповненням всіх показників у мільйонах карбованців.
4. Всі статті активу і пасиву заключного балансу, складеного на дату введення в обіг гривні в мільйонах українських карбованців, а також позабалансові статті підлягають у триденний строк перерахунку в однаковому для всіх їх ступені за встановленим співвідношенням.
5. Перерахунок балансових та забалансових статей оформляється актом за формою, що наведена у додатку N 2.
6. Відповідно до акту перерахунку статей балансу проводяться зміни вступних облікових даних на дату введення в обіг гривні по всіх синтетичних, аналітичних і позабалансових рахунках та регістрах бухгалтерського обліку.
Перерахунок вартості основних і оборотних фондів, розрахунків, зобов'язань, вкладень та інших коштів в облікових регістрах за станом на дату введення в обіг гривні оформляються записами. З цією метою у кожному регістрі, що відкривається на дату введення в обіг гривні після запису вступних залишків в українських карбованцях робиться такий запис: "На (дата введення в обіг гривні) ______ гривень." Дані аналітичного обліку після їх зміни повинні повністю відповідати даним рахунків головної книги, а рахунки головної книги і статті вступного балансу у новій валюті - сумі відповідних статей заключного балансу в українських карбованцях на дату введення в обіг гривні після їх перерахунку.
Всі зміни, що вносяться в регістри синтетичного і аналітичного обліку (картки, відомості, журнали, книги тощо) здійснюються під контролем головних бухгалтерів підприємств і засвідчуються (після виведення залишка, сальдо) підписами головних бухгалтерів або підписами осіб, що виконують такі обов'язки.
7. Вартісні показники балансу та інших звітів, що визначаються як сума показників за період з початку року (кварталу) до дати введення в обіг гривні (обсяги виробництва, реалізації, собівартості, платежів, внесків, відрахувань та інших видатків), перераховуються у порядку, передбаченому пунктом 4 цієї Інструкції з фіксацією вказаних показників у новій грошовій одиниці в акті, форма якого наведена у додатку N 3. Ці ж показники, що визначаються як сума показників за період з початку року, кварталу до кінця звітного періоду, включаючи період дії нової грошової одиниці , заповнюються як сума відповідного показника за період після введення в дію нової грошової одиниці до кінця звітного періоду.
8. Акти інвентаризації та перерахунків за додатками N 1, 2, 3 обов'язково подаються разом із бухгалтерським звітом за перший після початку реформи квартал органам, що здійснюють управління або є власниками майна підприємства, організації та установи, які здійснюють перевірку правильності проведеного перерахунку статей балансу і показників інших звітів.
Управління методології
бухгалтерського обліку
Додаток N 1
до Інструкції про порядок перерахування
статей бухгалтерських балансів
підприємств, установ і організацій
Акт інвентаризації грошових коштів в касі _____________________________________ (назва підприємства, установи) на (дата введення в обіг гривні)
Комісія, створена наказом ___________________________________
__________________________________________________________________
(керівник підприємства, установи, дата, номер)
у складі: голови _________________________________________________
(посада, підпис, прізвище)
та членів ________________________________________________________
(посада, підпис, прізвище)
__________________________________________________________________
провела у присутності касира інвентаризацію українських
карбованців, які знаходяться в касі ______________________________
__________________________________________________________________
(підприємства, установи, операційній касі)
на (дата введення в обіг гривні) та встановила слідуюче:
1. Наявність грошових коштів в касі за їх номінальною
вартістю до (дата введення в обіг гривні) - всього _______________
укр.крб. _________________________________________________________
(сума крб. прописом)
2. Наявність грошових коштів в касі в перерахунку за
встановленим співвідношенням _____________________________________
(гривень цифрами та прописом)
Голова комісії __________________________________________________
(посада, підпис, прізвище)
Члени комісії ___________________________________________________
(посада, підпис, прізвище)
Касир ___________________________________________________________
(підпис, прізвище)
Додаток N 2
до Інструкції про порядок перерахування
статей бухгалтерських балансів
підприємств, установ і організацій
Акт перерахунку балансових та позабалансових статей _______________________________________________ (назва підприємства, установи) на (дата введення в обіг гривні)
Відповідно до Указу Президента України від __________________
N _________ "___________________________" проведено перерахунок
статей балансу станом на (дата введення в обіг гривні) складено за
даними бухгалтерського обліку
-----------------------------------------------------------------
|Найменування ста- |Код |Код |Балансова вар- |Балансова вар- |
|тей активу і паси-|ра- |ряд-|тість у карбован-|тість у гривнях |
|ву балансу |хун-|ку |цях | |
| |ку | | | |
|------------------+----+----+-----------------+----------------|
| | | |на поча-|на дату |на поча-|на дату|
| | | |ток року|введення|ток року|введен-|
|А. Синтетичні ра- | | |в обіг |гривні |в обіг |ня гри-|
|хунки активу ба- | | | | | |вні |
|лансу |____|____|________|________|________|_______|
|1. Основні засоби:| | | | | | |
|залишкова вартість|____|_010|________|________|________|_______|
|знос .............|__02|_011|________|________|________|_______|
|первісна вартість |__01|_012|________|________|________|_______|
|2.................|____|____|________|________|________|_______|
|3.................|____|____|________|________|________|_______|
|Всього по активу .|____|____|________|________|________|_______|
|Норматив оборотних| | | | | | |
|коштів ...........|____|____|________|________|________|_______|
|Б. Синтетичні ра- | | | | | | |
|хунки пасиву ба- | | | | | | |
|лансу | | | | | | |
|1. Статутний фонд |__85|_400|________|________|________|_______|
|2.................|____|____|________|________|________|_______|
|3.................|____|____|________|________|________|_______|
|Всього по пасиву .|____|____|________|________|________|_______|
|В. Позабалансові | | | | | | |
|рахунки | | | | | | |
|1. Орендовані ос- | | | | | | |
|новні засоби .....|_001|____|________|________|________|_______|
|2.................|____|____|________|________|________|_______|
|3.................|____|____|________|________|________|_______|
|Г. Позабалансові | | | | | | |
|довідки | | | | | | |
|1.................|____|____|________|________|________|_______|
-----------------------------------------------------------------
Керівник підприємства (установ)
Головний бухгалтер
__________________
(дата)
Додаток N 3
до Інструкції про порядок перерахування
статей бухгалтерських балансів
підприємств, установ і організацій
Акт перерахунку показників за період з початку 1996 року до (дата введення в обіг гривні)
I. Фінансові результати
-----------------------------------------------------------------
| Найменування показника |Код | Прибутки | Збитки |
| |ряд-|--------------+--------------|
| |ка |у кар-|у грив-|у кар-|у грив-|
| | |бован-|нях |бован-|нях |
| | |цях | |цях | |
|----------------------------+----+------+-------+------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|----------------------------+----+------+-------+------+-------|
| | | | | | |
|Виручка (валовий дохід) від | | | | | |
|реалізації продукції (това- | | | | | |
|рів робіт, послуг) .........| 010| | | x | x |
|Державне регулювання цін ...| 011| | | x | x |
|Податок на добавлену вар- | | | | | |
|тість | 015| x | x | | |
|Акцизний збір ..............| 020| x | x | | |
|____________________________| 025| x | x | | |
|____________________________| 030| x | x | | |
|Затрати на виробництво реа- | | | | | |
|лізованої продукції (робіт, | | | | | |
|послуг) ....................| 040| x | x | | |
|Результат від реалізації ...| 050| | | | |
|Результат від іншої реаліза-| | | | | |
|ції ........................| 060| | | | |
|у т.ч. від реалізації основ-| | | | | |
|них фондів, нематеріальних | | | | | |
|активів і матеріальних цін- | | | | | |
|ностей .....................| 061| | | | |
|від здачі окремого майна в | | | | | |
|оренду .....................| 062| | | | |
|Доходи і витрати від позаре-| | | | | |
|алізаційних операцій .......| 070| | | | |
| у тому числі: | | | | | |
|по доходних активах ........| 071| | | x | x |
|штрафи, пені, неустойки та | | | | | |
|інші види санкцій ..........| 072| | | x | x |
|Всього прибутків і збитків .| 080| | | | |
|Балансовий прибуток або зби-| | | | | |
|ток ........................| 090| | | | |
|у тому числі від завищення | | | | | |
|цін і тарифів ..............| 091| | | x | x |
|Фактичні обсяги виробництва | | | | | |
|продукції (робіт, послуг) ..| 100| | | | |
|Одержано на власні потреби .| 110| | | | |
|____________________________| 120| | | | |
-----------------------------------------------------------------
II. Використання прибутку
-----------------------------------------------------------------
| Найменування напрямків |Код |На кінець звітного періоду|
| |ряд-|--------------------------|
| |ка |у карбованцях | у гривнях |
|-------------------------------+----+--------------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|-------------------------------+----+--------------+-----------|
|Платежі до бюджету ............|200 | | |
|Відрахування в резервний (стра-| | | |
|ховий) фонд ...................|210 | | |
|Використано на: | | | |
|збільшення статутного фонду ...|215 | | |
|виробничий розвиток ...........|220 | | |
|соціальний розвиток ...........|230 | | |
|заохочування ..................|240 | | |
|дивіденди .....................|245 | | |
|вилучення виручки .............|250 | | |
|інші цілі .....................|260 | | |
-----------------------------------------------------------------
III. Платежі до бюджету
-----------------------------------------------------------------
|Акцизний збір .................|300 | | |
|плата за землю ................|305 | | |
|Податок на прибуток ...........|310 | | |
|...............................|315 | | |
|Відрахування на геологорозвіду-| | | |
|вальні роботи .................|320 | | |
|Орендна плата .................|325 | | |
|Плата за використання природних| | | |
|ресурсів ......................|330 | | |
|Плата за забруднення навколиш- | | | |
|нього природного середовища ...|335 | | |
|плата за воду .................|340 | | |
|Фонд ліквідації наслідків Чор- | | | |
|нобильської катастрофи ........|345 | | |
|Прибутковий податок з громадян |350 | | |
|Різниця в ціні на газ .........|355 | | |
|Податок на добавлену вартість: | | | |
| з реалізації ...............|360 | | |
| з імпорту ..................|365 | | |
|Податок з власників транспорт- | | | |
|них засобів ...................|370 | | |
|Рентні платежі ................|375 | | |
|Місцеві податки і збори .......|380 | | |
|За перевищення фонду споживання|385 | | |
|Інші податки і платежі ........|390 | | |
|Економічні санкції ............|395 | | |
|у тому числі плата за забруд- | | | |
|нення навколишнього природного | | | |
|середовища ....................|396 | | |
-----------------------------------------------------------------
Довідково: відстрочені і рзстрочені платежі (400) _________
IV. Затрати і витрати, що враховуються
при обчисленні пільг по податку на
прибуток
-----------------------------------------------------------------
| Найменування показника |Код |Фактично за звітний період|
| |Ряд-|--------------------------|
| |ка |у карбованцях | у гривнях |
|-------------------------------+----+--------------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|-------------------------------+----+--------------+-----------|
|На придбання спецобладнання та | | | |
|устаткування для забезпечення | | | |
|роботи інвалідів 1 і 2 групи ..|500 | | |
|На утримання об'єктів соціаль- | | | |
|но-культурного призначення ....|510 | | |
|На реконструкцію і модернізацію| | | |
|активної частини основних фон- | | | |
|дів ...........................|520 | | |
|На соціально-трудову та медичну| | | |
|реабілітацію працюючих інвалі- | | | |
|дів ...........................|530 | | |
|На благодійні цілі ............|540 | | |
-----------------------------------------------------------------
V. Пільговий прибуток
-----------------------------------------------------------------
| Вид прибутку |Код | Сума |
| |рядка|-----------------------|
| | |у карбованцях|у гривнях|
|---------------------------------+-----+-------------+---------|
| | 600 | | |
|---------------------------------+-----+-------------+---------|
| | 610 | | |
|---------------------------------+-----+-------------+---------|
| | 620 | | |
|---------------------------------+-----+-------------+---------|
| | 630 | | |
-----------------------------------------------------------------
Керівник
Головний бухгалтер