• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про безпечне укомплектування екіпажами морських суден рибного господарства

Державний комітет рибного господарства України  | Наказ, Положення від 05.05.1999 № 68 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет рибного господарства України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 05.05.1999
  • Номер: 68
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет рибного господарства України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 05.05.1999
  • Номер: 68
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 68 від 05.05.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 1999 р.
за N 467/3760
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства N 747 від 03.12.2012 )
Про затвердження Положення про безпечне укомплектування екіпажами морських суден рибного господарства
Відповідно до статей 35 та 50 Кодексу торговельного мореплавства України, Статуту флоту суден рибної промисловості України, вимог Міжнародних Конвенцій та Резолюцій ІМО, для забезпечення безпеки мореплавства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про безпечне укомплектування екіпажами морських суден рибного господарства, що додається.
2. Відділу юридичного обслуговування (Рєзніков О.В.) подати Положення про безпечне укомплектування екіпажами морських суден рибного господарства до Міністерства юстиції на державну реєстрацію.
3. Начальникам морських рибних портів, капітанам морських рибних портів України організувати роботу згідно з вимогами цього Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови комітету Бондаренка В.І.
Голова комітету М.М.Шведенко
Затверджено
Наказ Державного комітету рибного
господарства України 05.05.99
N 68
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 1999 р.
за N 467/3760
Положення про безпечне укомплектування екіпажами морських суден рибного господарства
1. Загальні положення
1.1. Дія Положення поширюється на морські судна флоту рибного господарства України та визначає склад екіпажу, який повинен забезпечити безпеку судна, екіпажу та вантажу, попередження забруднення довкілля.
1.2. Положення розроблене з урахуванням вимог чинних міжнародних конвенцій, в тому числі:
- Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 р., зі змінами, внесеними Конференцією 1995 р. (ПДМНВ-78/95), а також:
- Резолюції ІМО А. 787 (19), 23 листопада 1995 р., "Процедури контролю держави порту", стаття 3.6 "Мінімальний стандарт укомплектування суден екіпажами та дипломування";
- Резолюції ІМО А. 772 (18), 4 листопада 1993 р., "Фактори втоми при укомплектуванні екіпажів та забезпечення безпеки";
- Статуту флоту суден рибної промисловості України.
1.3. Кожне морське судно рибного господарства повинно мати Свідоцтво про мінімальний склад екіпажу (додаток 1), оформлене з урахуванням мінімального складу екіпажу (додаток 2).
Мінімальний склад екіпажу судна визначається Держкомрибгоспом і може переглядатися відповідно до вимог чинних міжнародних та національних нормативно-правових актів.
1.4. Установлення чисельності та мінімального складу екіпажу для всіх інших типів суден, крім зазначених в додатку 2, здійснюється Державним комітетом рибного господарства України за зверненням компанії.
1.5. Установлення мінімального складу екіпажу суден, що відрізняються від стандартного морського судна, є предметом спеціального розгляду Державним комітетом рибного господарства.
1.6. Контроль за укомплектуванням суден екіпажами здійснюється капітанами портів.
2. Визначення
У цьому Положенні застосовуються такі терміни:
2.1. "Мінімальний екіпаж" (далі - мінімальний склад екіпажу судна): капітан, мінімальне число дипломованих офіцерів, дипломованих і недипломованих рядових членів екіпажу, які зобов'язані забезпечити в будь-який час безпеку людей, судна, вантажу, попередження забруднення довкілля та ефективну експлуатацію судна.
2.2. "Морське судно" означає будь-яке судно, крім тих, що плавають тільки у внутрішніх водах, в межах захищених вод або в районах дії портових правил.
2.3. "Прибережне плавання" означає плавання в обмежених районах з допустимим віддаленням від берега 20 миль або менше.
2.4. "Компанія" означає власника судна або іншу організацію чи особу, таку як керівник (керуючий) або фрахтувальник за бербоут-чартером, що взяли на себе відповідальність від судновласника за експлуатацію судна та за безпеку мореплавства.
2.5. "Функції" означає групу завдань, обов'язків і відповідальностей, обумовлених у Кодексі ПДМНВ-95, необхідних для експлуатації судна, забезпечення безпеки життя на морі та охорони довкілля.
2.6. "Винятковий випадок" означає перехід судна на базу ремонту та після ремонту в порт, перегін судна, пов'язаний з переданням його іншому судновласнику, доставкою рятувальних партій або аварійного спорядження та здійснений у випадках, які мають подібний характер.
3. Принципи, якими слід керуватись при укомплектуванні екіпажу
3.1. Компанія, враховуючи вимоги п.1.3 цього Положення, комплектує додатково до мінімальної кількості екіпажу інших членів екіпажу. При встановленні для кожного судна мінімального складу екіпажу потрібно додержуватися та враховувати такі загальні принципи:
3.1.1. Нести безпечну ходову навігаційну вахту у відповідності до вимог Правила VIII/2, ПДМНВ-95, що включає обхід судна та його приміщень.
3.1.2. Надійно та безпечно швартувати і відшвартовувати судно.
3.1.3. Приводити в дію всі водонепроникні закриття, утримувати їх у робочому стані, включаючи ефективний контроль за водонепроникністю і можливими ушкодженнями судна.
3.1.4. Приводити в дію протипожежне обладнання та рятувальні засоби, оголошувати тривогу та висаджувати із судна пасажирів і членів екіпажу, не зайнятих у відповідальних діях за тривогами.
3.1.5. Управляти безпекою судна, що втратило хід у морі.
3.1.6. Нести ходову вахту в машинному відділенні згідно з вимогами Правила VIII/2, ПДМНВ-95, а також здійснювати обхід приміщень, де розташовані головні та допоміжні механізми.
3.1.7. Експлуатувати та утримувати у безпечному стані головні та допоміжні механізми.
3.1.8. Підтримувати чистоту в усіх суднових приміщеннях та звести до мінімуму небезпеку виникнення пожежі.
3.1.9. Забезпечити догляд за хворими на борту судна.
3.1.10. Забезпечити несення радіовахти згідно з вимогами СОЛАС-74 та Регламенту радіозв'язку.
3.1.11. Забезпечити здійснення заходів попередження забруднення довкілля згідно з МАРПОЛ-73/78.
3.1.12. Забезпечити безпеку під час усіх операцій при стоянці судна в порту.
3.2. Кожне судно має бути укомплектовано екіпажем для безпечної експлуатації в залежності від характеру роботи та району плавання з урахуванням таких факторів:
3.2.1. Тривалість, характер рейсу та район плавання.
3.2.2. Число, потужність (кВт) і тип головних енергетичних установок і допоміжних механізмів.
3.2.3. Валова місткість судна.
3.2.4. Конструкція й технічне обладнання судна.
3.3. Компанія повинна з урахуванням принципів і факторів, згаданих у п.3.1 та п.3.2 цього Положення, для попередження того, щоб екіпаж не працював більше годин, ніж це безпечно:
3.3.1. Установити функції, які повинні виконуватися на судні під час рейсу.
3.3.2. Перевірити відповідність кваліфікації і досвіду моряків, які потрібні для виконання цих функцій.
3.3.3. Установити функції, які вживаються спільно членами екіпажу при нормальній експлуатації судна.
3.3.4. Визначити чисельність екіпажу, яка потрібна, щоб безпечно виконувати спільні операції.
3.3.5. Установити робочий порядок (включаючи робочу мову на судні), щоб капітан та екіпаж були спроможні повести спільні і довгострокові операції з урахуванням їх кваліфікації і підготовки.
3.3.6. Забезпечити складання робочих графіків, що забезпечують достатній період відпочинку для уникнення втоми.
3.3.7. Вести постійний облік робочого часу та відпочинку кожного члена екіпажу з метою контролю, аналізу та подальшого корегування чисельності екіпажу.
3.4. Компанія зобов'язана встановити кількість екіпажу, яка потрібна для безпечної експлуатації судна та яка відповідає:
3.4.1. Вимогам стандарту несення вахти згідно з розділом A-VIII, Кодексу ПДМНВ-95 та умовам забезпечення достатнього відпочинку членам екіпажу.
3.4.2. Умовам роботи членів екіпажу в належний час з тим, щоб не завдавати шкоди їхньому здоров'ю та не піддавати небезпеці їхні життя.
3.5. При визначенні чисельності екіпажу заохочується проходження практики на борту судна практикантів з тим, щоб дозволити їм отримати підготовку й досвід, що вимагаються Конвенцією ПДМНВ-78 та Кодексом ПДМНВ-95.
4. Порядок видавання свідоцтва про мінімальний склад екіпажу
4.1. Компанія подає заявку довільної форми капітану морського рибного порту України на оформлення Свідоцтва про мінімальний склад екіпажу, в якій потрібно зазначити:
тип судна;
найменування судна;
порт приписки;
номер і дату реєстрації;
тоннаж судна;
район плавання;
потужність головного двигуна;
метод управління машиною (вахтовий або безвахтовий);
позивний сигнал та ідентифікаційний номер ІМО.
4.2. Капітан морського рибного порту України, розглянувши подані документи, оформляє Свідоцтво про мінімальний склад екіпажу.
4.3. Свідоцтво про мінімальний склад екіпажу оформляється відповідно до додатка 1. У Свідоцтві про мінімальний склад екіпажу має бути чітко зазначено:
4.3.1. Відомості, що вказані в п.4.1.
4.3.2. Кількість та звання персоналу, який повинен завжди бути на борту при виході судна в море, а також будь-які особливі умови або зауваження до судна, кількості або звання персоналу.
4.3.3. Видається від імені Уряду України відповідно до Конвенції СОЛАС-74.
4.3.4. Обмеження щодо до чинних документів, що викликані особливостями конкретного судна та характером перевезень, якими воно зайняте.
4.3.5. Дата видачі та термін дії документа.
4.3.6. Свідоцтво про мінімальний склад екіпажу заповнюється українською та англійською мовами.
5. Виняткові випадки
5.1. У виняткових випадках установлюється мінімальний склад екіпажу, при якому може бути дозволений вихід судна в разовий рейс:
5.1.1. При тривалості рейсу більше трьох, але менше 10 діб:
для палубної команди - капітан, два помічники капітана, боцман та відповідна кількість спеціалістів палубної команди, що забезпечують тризмінну вахту;
для машинної команди - старший механік, два механіки та відповідна кількість спеціалістів машинної команди, що забезпечують тризмінну вахту;
для радіоспеціалістів - один радіоспеціаліст.
5.1.2. При тривалості рейсу до трьох діб:
для палубної команди - капітан, один помічник (для великотоннажних суден валовою місткістю понад 3000 т - два помічники капітана), боцман та відповідна кількість палубної команди, що забезпечують двозмінну вахту;
для машинної команди - старший механік, механік та відповідна кількість спеціалістів машинної команди, що забезпечують двозмінну вахту;
для радіоспеціалістів - один радіоспеціаліст.
5.2. Вихід судна з неповним складом екіпажу оформляється в кожному окремому випадку (крім виходів для подання допомоги людям та суднам, що зазнали лиха) за клопотанням судновласника з урахуванням умов плавання, технічного стану судна та підготовленості членів екіпажу.
Дозвіл на вихід судна в море дається капітаном морського рибного порту встановленим порядком.
5.3. При виході суден у море для подання допомоги людям та суднам, що зазнали лиха, мінімальний склад екіпажу судна визначається капітаном морського рибного порту.
5.4. Усі спеціалісти, що входять до мінімального складу екіпажу судна, повинні мати відповідну кваліфікацію.
Додаток 1
до пункту 1.3 Положення про безпечне
укомплектування екіпажами морських
суден рибного господарства
ГЕРБ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
THE STATE FISHERIES COMMITTEE OF UKRAINE
Свідоцтво
про мінімальний склад екіпажу
CERTIFICATE
OF MINIMUM SAFE MANNING
Цим Свідоцтвом від імені Уряду України засвідчується, що
судно:
By this Certificate on by hale of the Government of Ukraine
it is certified that the ship:
тип ________________________, найменування ______________________,
type name
тоннаж _____________________, район плавання ____________________,
tonnage area of sailing
яке зареєстроване в Державному судновому реєстрі ___________ порту
registered in the State Ships Register of the port
під N _______ від ________ числа __________ місяця _________ року,
by N of day month year
потужність головного двигуна (в кВт) ____________________________,
output power of main propulsion machinery (in kilowatts)
метод управління машиною (вахтовий або безвахтовий)
(непотрібне закреслити)
method monned engine-room (watch or unwatch)
(delete as appropriate)
з позивними ______________________ та ідентифікаційним номером ІМО
with call letter and ІМО identification Number
має такий мінімальний склад екіпажу
has the minimum crew of
------------------------------------------------------------------
| Посада | Кількість | Посада | Кількість |
| Official | осіб | Official | осіб |
| | Number | | Number |
|------------------+-------------+-----------------+-------------|
|Капітан | |Механіки | |
|Master | |Engineers | |
|Помічники капітана| |Мотористи | |
|Deck officers | |Motormen | |
|Матроси | |Радіооператори | |
|Deck ratings | |Radio officers | |
|Старший механік | |Повар | |
|Chief engineer | |Cook | |
------------------------------------------------------------------
Кваліфікація та кількість членів екіпажу, що зазначені в
таблиці, забезпечують безпеку
Qualifications and crew members shown in the table ensure
safety
судна, людей, вантажу та довкілля у відповідності з
Резолюцією ІМКО А.481 (XII).
of the ship, life, cargo and environment in accordance with
ІМКО Resolution A.481 (XII).
Це свідоцтво є чинним до ____________________________________
This sertificate is valid until
Обмеження ___________________________________________________
Restrictions
Видано під N _______ від _______ числа ________ місяця ______ року
Issued by N of day month year
М.П. Посадова особа органу державної реєстрації
Official of the State Ships Registration Body
Додаток 2
до пункту 1.3 Положення про безпечне
укомплектування екіпажами морських
суден рибного господарства
Мінімальний склад екіпажів добувних, транспортних, науково-дослідних, пошукових, учбово-виробничих суден
NНайменування
посад
Самохідні судна з ГД потуж. понад 55 кВт
промисловітранспортні та інші
РТКС
(ВКРТ)
РКТ-С
(ВАТКРР)
типу
"Антар-
ктида"
ВМТР
(РТМС)
типу
"Проме-
тей"
пр.
И 40
ВМРТ
(ППР)
типу
"Ремб-
рандт"
ВМРТ
(ВАТМ)
типу
"Мери-
діан"
пр.
1288
ВМРТ
типу
"Крон-
штадт"
пр.
394
АМ
РТМ
(РТМА)
типу
"Атлан-
тик"
РТМ
(РТМТ)
типу
"Тро-
пік"
РТМС
типу
"Моон-
зунд"
пр.
488
СРТМ
пр.
502
ЭМ,
502
Э
СТМ
типу
"Орле-
нок"
СЧС-
150,
СЧС-
225
РС-
300
пр.
338
ТР
типу
"Амур-
ский
залив"
ТР
типу
"50
лет
Октяб-
ря"
пр.
1337
ТР
типу
"Бухта
Рус-
ская"
ТР
типу
"Рай-
дуж-
ний"
(МТР)
пр.
1350
ТР
інших
типів
та
проек-
тів
ПТР
та
ПТС
Учбо-
ві
судна
Тан-
кери
1Капітан-директор,
капітан
111111111111111111111
2Помічники
капітана
333333333332233323232
3Радіоспеціалісти111111111111111111111
4Боцман111111111111111111111
5Матроси 1-го
класу
555555555332255535341
6Суднові механіки444444444343344434343
7Електромеханіки311111111110011111110
8Механіки
рефрижерат.
установок
111111111110011111110
9Мотористи333333333100033303333
10Машиністи
рефрижерат.
установок
311111221110022201110
11Машиністи 1-го
класу
000000000000022000000
12Електрики122112222010011101210
13Котельні
машиністи
300300000000000000000
14Повари111111111111111111111
15Буфетники111111111000000000000
16Матроси210000001000011111110
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ332625272425262626171811112727251524212313