УРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І
ОРГАНІЗАЦІЙ ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
П Р А В И Л А
N 11 від 20.10.95 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 грудня 1995 р. за N 445/981 |
Затверджено
наказом Українського союзу
об'єднань, підприємств і
організацій побутового
обслуговування населення
від 20 жовтня 1995 року N 11
( z0432-95 )
Правила присвоєння категорій підприємствам, що надають послуги лазень
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )( Рішення про державну реєстрацію Правил скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції N 8/31 від 22.11.2004 )
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають умови щодо присвоєння відповідних категорій господарюючим суб'єктам - підприємствам, що надають послуги лазень (далі - підприємства) всіх форм власності і разом з Положенням про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 1995 року N 674 "Про затвердження Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню", є обов'язковими нормативними документами для проведення роботи, пов'язаної з присвоєнням категорій підприємствам.
1.2. Для підприємств залежно від видів та якості послуг, рівня оснащення, що застосовується, та наявності необхідних комфортних умов для замовників установлюється вища, перша або друга категорія.
У випадках, коли підприємство має в своєму складі кілька структурних підрозділів (лазень, душів, саун тощо), розташованих в окремих приміщеннях, атестація кожного підрозділу проводиться окремо. Кожному підрозділу видається свідоцтво про присвоєння категорії.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )
Присвоєння категорій структурним підрозділам, що надають побутові послуги населенню і підпорядковані підприємствам, для яких побутове обслуговування населення не являються основною діяльністю, проводиться у порядку, визначеному цими Правилами.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 від 12.09.96 )
1.3. Основні види послуг лазень:
водно-оздоровчі послуги, в тому числі:
- послуги миття у відкритих та закритих душових кабінах, в окремих номерах з душем і ванною;
- послуги парної з вологим та сухим паром;
- медичні послуги (масаж);
- спортивно-оздоровчі послуги (тренажери, басейн).
1.4. Підприємства можуть надавати зазначені в пункті 1.3 цих Правил послуги в комплексі або спеціалізуватися з окремих видів послуг.
1.5. Надання лазне-, водно- та спортивно-оздоровчих послуг здійснюється згідно з діючими нормативними документами.
1.6. Приміщення та обладнання повинні відповідати санітарним правилам улаштування, обладнання та утримання лазень, правилам і пормам техніки безпеки та протипожежної безпеки.
2. Вимоги до підприємств вищої категорії
2.1. Підприємства вищої категорії забезпечують надання лазне-, водно- та спортивно-оздоровчих послуг на сучасному рівні.
2.2. На підприємствах вищої категорії:
а) належить мати спеціальні приміщення для кожного виду послуг, а також окремі комфортні і художньо оздоблені приміщення для очікування і відпочинку;
б) мають бути комфортні меблі і сучасне обладнання, працівники повинні використовувати фірмовий одяг;
в) необхідно надавати обов'язковий мінімум супутніх послуг (перукарських, прокату білизни, продажу засобів гігієни та миття, послуг кафетерію тощо);
г) мають бути впорядкованими фасад та приміщення підприємства, а також навколишня територія.
3. Вимоги до підприємств першої категорії
3.1. Підприємства першої категорії забезпечують надання лазне- та водно-оздоровчих послуг на сучасному рівні.
3.2. На підприємствах першої категорії:
а) належить мати спеціальні приміщення для кожного виду послуг, а також окремі комфортні і оздоблені приміщення для очікування і відпочинку;
б) мають бути комфортні меблі і сучасне обладнання;
в) необхідно надавати обов'язковий мінімум супутніх послуг (перукарських, прокату білизни, продажу засобів гігієни та миття).
4. Вимоги до підприємств другої категорії
4.1. Підприємства другої категорії забезпечують надання послуг лазень.
4.2. На підприємствах другої категорії:
а) належить мати спеціальні приміщення для очікування, роздягання та миття згідно з діючими нормами;
б) мають бути меблі і обладнання відповідно до номенклатури послуг.
5. Порядок проведення атестації та присвоєння категорій підприємствам
5.1. Атестація підприємств здійснюється з метою оцінки їх можливостей забезпечити рівень обслуговування населення відповідно до вимог вищої, першої або другої категорії.
5.2. Атестації підлягають діючі та новостворені підприємства.
Атестація діючих підприємств проводиться в строки, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 1995 року N 674 "Про затвердження Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню".
Атестація новостворених підприємств проводиться протягом трьох місяців після їх реєстрації відповідно до Закону України "Про підприємництво".
Переатестація здійснюється за ініціативою підприємств або відповідних державних адміністрацій (виконкомів) у разі появи змін в показниках, встановлених вимогами для присвоєння підприємствам категорій, але не рідше одного разу на три роки.
5.3. Атестація (переатестація) підприємств проводиться постійно діючими атестаційними комісіями, створеними районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, міськвиконкомами, райвиконкомами у містах (там, де вони створені), на території яких розташовані підприємства.
Порядок створення і функціонування атестаційних комісій визначається органами, які їх створюють.
5.4. Для проведення атестації підприємства подають такі документи:
- заяву з визначенням категорії, на яку атестується підприємство;
- копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємства;
- загальні відомості про підприємство (напрями діяльності, види послуг (робіт), техніко-економічні показники за останні три місяці, стан приміщень та оснащення);
- перелік нормативних документів, які використовуються під час виконання послуг (робіт).
5.5. Атестаційна комісія протягом місяця з дня подачі документів вивчає одержані матеріали, проводить перевірку фактичного стану безпосередньо на підприємстві та готує висновок про надання підприємству відповідної категорії, який оформляється протоколом.
5.6. За поданням атестаційних комісій районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, міськвиконкоми, райвиконкоми у містах (там, де вони створені) приймають рішення за результатами атестації (переатестації) підприємств і у двотижневий термін оформляють та видають свідоцтва про присвоєння категорій.
Облік видачі свідоцтв ведеться в книзі обліку і реєстрації свідоцтв про присвоєння категорій підприємствам за зразком згідно з додатком. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована та скріплена печаткою державної адміністрації (виконкому).
5.7. Свідоцтво про присвоєння відповідної категорії розміщується в приймальному приміщенні на видному місці, а на фасаді підприємства поряд з його назвою має бути прописом зазначена категорія підприємства.
5.8. У разі невідповідності підприємства вимогам до заявленої категорії йому у двотижневий термін надсилається мотивована відмова.
Рішення про строки проведення повторної атестації (переатестації) приймає державна адміністрація (виконком).
5.9. Контроль за своєчасністю проведення атестації (переатестації) підприємств, що надають побутові послуги, здійснюється органами, які створюють атестаційні комісії.
5.10. Скарги щодо вирішення зазначених цими Правилами питань розглядаються згідно з чинним законодавством.
5.11. Зазначені Правила погоджені з Міністерством економіки України, Державним комітетом України у справах захисту прав споживачів та Держстандартом України.
Додаток
до Правил присвоєння категорій
підприємствам, що надають
послуги лазень
Форма книги обліку і реєстрації свідоцтв про присвоєння категорій підприємствам _________________________________________ назва державної адміністрації (виконкому)