• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів

Державний комітет України у справах захисту прав споживачів  | Наказ, Положення від 09.06.1997 № 33 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України у справах захисту прав споживачів
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 09.06.1997
  • Номер: 33
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України у справах захисту прав споживачів
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 09.06.1997
  • Номер: 33
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Н А К А З
N 33 від 09.06.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 вересня 1997 р.
за N 423/2227
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Держкомстандартизації N 559 від 14.09.2000 )
Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Держспоживзахисту N 3 від 27.01.98 N 17 від 18.06.99 ) ( У тексті Наказу та у тексті Положення слово "Київське" замінено словами "Головне Київське" у відповідних відмінках згідно з Наказом Держспоживзахисту N 3 від 27.01.98 )
У зв'язку з розширенням повноважень Держспоживзахисту, визначених Положенням про Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, затвердженим Указом Президента України від 16 жовтня 1996 р. N 950, та прийняттям Закону України "Про рекламу",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (додається).
2. Керівникам територіальних управлінь:
2.1. Прийняти зазначене Положення до керівництва в роботі і неухильного виконання;
2.2. Привести у відповідність з цим Положенням положення про структурні підрозділи управлінь та службові обов'язки працівників.
3. Управлінню з питань правового захисту споживачів та міжнародних, міжвідомчих зв'язків (Куделя Н.В.) зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови Буряка Л.В.
Голова Комітету С.О.Сивоконь
Затверджено
наказом Держспоживзахисту
від 9 червня 1997 р. N 33
Положення про обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
1. Обласне, Головне Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (далі - управління) є місцевим органом Держспоживзахисту та забезпечує проведення у життя державної політики щодо захисту прав споживачів на території відповідного регіону, несе відповідальність за стан її розвитку.
Управління утворюється Держспоживзахистом і входить в систему його органів, у межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів.
З питань, що віднесені законодавством до компетенції місцевих державних адміністрацій, керівники управлінь підзвітні та підконтрольні головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням, нормативними актами Держспоживзахисту та підзвітне та підконтрольне Держспоживзахисту.
3. Основними завданнями управління є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що проводять підприємницьку діяльність на території області (міста);
здійснення контролю за дотриманням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства України про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи з територіальними органами Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, органами і установами державного санітарного нагляду області (міста) та з іншими місцевими органами виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення про порядок реалізації прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) вивчає споживчий ринок товарів та послуг;
2) перевіряє:
на підприємствах (в їхніх об'єднаннях), в установах, організаціях незалежно від форм власності, у громадян-підприємців, іноземних юридичних осіб, що проводять підприємницьку діяльність на території області (міста), (далі - господарюючі суб'єкти), якість продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їхньої безпеки, а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; у разі потреби перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва продукції, товарів, виконання робіт і надання послуг;
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
3) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та реалізуються господарюючими суб'єктами, за їх рахунок;
4) уживає заходів:
до припинення у сфері виробництва відвантаження і реалізації продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів та небезпечна;
до припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та вилучення з обороту товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів та небезпечні;
до відкликання від споживачів небезпечних продукції, товарів (робіт, послуг);
публічного спростування, коригування, припинення недобросовісної реклами;
5) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю у галузі реклами, вносить відповідні пропозиції;
6) веде облік виявлених випадків виробництва, поставки і продажу продукції, товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; законодавства про рекламу, а також облік проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та одержаних результатів;
7) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок і доповідає про них Держспоживзахисту України, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації; повідомляє зацікавленим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
8) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень та зловживань;
9) вивчає практику застосування законодавства про захист прав споживачів та про рекламу, вносить до Держспоживзахисту України пропозиції про його вдосконалення;
10) розробляє і здійснює разом з зацікавленими місцевими органами виконавчої влади заходи, спрямовані на захист прав споживачів;
11) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції управління, консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
12) веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати здійснюваного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та про роботу управління;
13) створює за погодженням з Держспоживзахистом лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг);
14) вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази лабораторії з радіологічного, хіміко-токсикологічного та фізико-хімічного контролю за продуктами харчування та підвищення ефективності їх діяльності;
15) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в управлінні та лабораторії;
16) визначає потребу у фахівцях відповідної кваліфікації, вносить пропозиції Держспоживзахисту України щодо їхньої підготовки та підвищення кваліфікаційного рівня;
17) здійснює інші функції, що випливають із покладених на нього законодавством та нормативними документами завдань.
5. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, державного нагляду і контролю, правоохоронними органами та громадськими організаціями.
6. Управління має право:
1) давати господарюючим суб'єктам обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; у разі потреби повідомляти відповідні територіальні органи Держстандарту України про порушення вимог нормативних документів у процесі виробництва товарів народного споживання для перевірки і вжиття заходів;
2) безперешкодно входити до будь-яких виробничих, складських, торговельних та інших приміщень господарюючих суб'єктів для перевірки якості продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їх безпеки, а також дотримання правил торгівлі та надання послуг; вимагати та одержувати від господарюючих суб'єктів, що перевіряються, необхідні нормативні документи, які характеризують якість продукції, товарів (робіт, послуг), сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва, виконання робіт, надання послуг, інші документи та відомості, необхідні для здійснення повноважень, а також пояснення щодо виявлених порушень;
3) відбирати в установленому порядку у господарюючих суб'єктів сфери виробництва, торгівлі, громадського харчування і послуг зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їхньої якості на місці, або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертиз) за рахунок господарюючих суб'єктів, що перевіряються; проводити в установленому порядку контрольні перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовані товари та надані послуги;
4) перевіряти дотримання рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів; безперешкодно ознайомлюватися з усіма необхідними документами, матеріалами, відео- та звукозаписами, вимагати усні чи письмові пояснення, а також будь-яку іншу інформацію, необхідну для здійснення повноважень, передбачених законодавством про рекламу;
5) одержувати від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також господарюючих суб'єктів нормативні документи та інші відомості, необхідні для виконання своїх повноважень;
6) забороняти господарюючим суб'єктам реалізацію споживачам продукції, товарів, виконання робіт, надання послуг:
на які немає документів, що засвідчують їх відповідність вимогам нормативних документів;
на які актами законодавства або нормативними документами встановлено обов'язкові вимоги щодо забезпечення безпеки життя, здоров'я, майна споживачів і охорони навколишнього природного середовища, якщо ця продукція, товари (роботи, послуги) не мають сертифіката відповідності;
завезених на територію України без документів, які підтверджують їхню належну якість;
7) забороняти рекламу, що порушує вимоги законодавства про рекламу, та вимагати її публічного спростування;
8) вимагати від рекламодавця публікації відомостей, що коригують (уточнюють, доповнюють) рекламу;
9) приймати рішення:
про припинення відвантаження і реалізації продукції у сфері виробництва, а також про припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг виробництва продукції, виконання робіт і надання послуг, продажу товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів,- до усунення виявлених недоліків;
про тимчасове припинення діяльності господарюючих суб'єктів (їх структурних підрозділів, філій, представництв) сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, що систематично виробляють, реалізують недоброякісну продукцію, товари, порушують правила торгівлі та надання послуг, умови зберігання та транспортування продукції, товарів,- до усунення виявлених недоліків;
у справах про порушення законодавства про рекламу в межах його компетенції;
10) опломбовувати в порядку, передбаченому законодавством, у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг виробничі, складські, торговельні та інші приміщення, а також неправильні, несправні й такі, що не мають відповідного клейма чи з порушеними термінами повірки, вимірювальні прилади, за допомогою яких здійснюється обслуговування споживачів, з наступним повідомленням територіальних органів державної метрологічної служби Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації для проведення перевірних робіт і розпломбування;
11) вилучати в установленому порядку неякісну продукцію, товари, документи, інші предмети, що свідчать про порушення прав споживачів;
12) залучати за домовленістю спеціалістів інших місцевих органів виконавчої влади, наукових, проектних установ і організацій до перевірок дотримання законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
13) проводити в установленому порядку за участю заінтересованих місцевих органів виконавчої влади та господарюючих суб'єктів, громадських організацій порівняльні огляди, виставки, дегустації якості товарів;
14) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів та позови, у тому числі від невизначеного кола споживачів, з приводу протиправних дій рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами;
15) передавати матеріали перевірок на дії осіб, що містять ознаки злочину, органам дізнання чи попереднього слідства;
16) накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення;
17) накладати стягнення:
на господарюючих суб'єктів - за порушення законодавства про захист прав споживачів відповідно до статті 23 Закону України "Про захист прав споживачів" та статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами";
на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами - за порушення законодавства про рекламу відповідно до статті 27 Закону України "Про рекламу";
18) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
19) одержувати безплатно від місцевих органів державної статистики відповідні статистичні матеріали.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Держспоживзахистом за погодженням з головою обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації.
Начальник має заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади Держспоживзахистом.
8. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників його структурних підрозділів та працівників;
видає в межах своєї компетенції нормативні акти, організує і контролює їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління;
у разі потреби видає разом з керівниками управлінь і відділів обласної, Київської та Севастопольської місцевої державної адміністрації, районними державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування спільні акти.
Рішення управління з питань державного захисту прав споживачів, видані у межах його повноважень, є обов'язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також господарюючими суб'єктами.
Рішення управління у справах про порушення законодавства про рекламу є обов'язковими для виконання рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, в управлінні може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії) та заступників начальника управління за посадою, а також інших працівників управління. До складу колегії можуть входити керівники управлінь та відділів, інших підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, представники відповідних громадських організацій.
Склад колегії затверджується Держспоживзахистом за поданням начальника управління.
Рішення колегії проводиться в життя наказами начальника управління.
10. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету та за погодженням органів місцевого самоврядування - за рахунок місцевого бюджету.
( Абзац перший пункту 10 в редакції Наказу Держспоживзахисту N 17 від 18.06.99 )
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників, структуру та штатний розпис управління затверджує Держспоживзахист.
11. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банку, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
"Офіційний вісник України" 1997, число 39, стор.94
Код нормативного акта: 4046/1997