• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Тимчасової інструкції про проведення перевірки стану цивільної оборони

Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи  | Наказ, Інструкція від 20.06.1997 № 147 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Інструкція
  • Дата: 20.06.1997
  • Номер: 147
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Інструкція
  • Дата: 20.06.1997
  • Номер: 147
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА
У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 147 від 20.06.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 вересня 1997 р.
за N 409/2213
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи N 444 від 25.06.2007 )
Про затвердження Тимчасової інструкції про проведення перевірки стану цивільної оборони
На виконання статті 4 Закону України "Про Цивільну оборону України" та підпункту 3 пункту 5 Положення про МНС України, затвердженого Указом Президента України від 28 жовтня 1996 року N 1005/96, з метою підвищення якості проведення комплексних перевірок стану цивільної оборони і приведення у відповідність питань, які перевіряються, вимогам сьогодення,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасову інструкцію про порядок проведення перевірки, оцінки стану цивільної оборони та готовності до дій під час надзвичайних ситуацій адміністративно-територіальних одиниць, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, що додається.
2. Довести Тимчасову інструкцію до міністерств, державних комітетів, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, територіальних штабів цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта Гречанінова В.Ф.
Міністр В.Кальченко
Затверджено
наказом Міністерства України з питань
надзвичайних ситуацій та у справах
захисту населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи від
20 червня 1997 року N 147
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 вересня 1997 р.
за N 409/2213
Тимчасова інструкція про порядок проведення перевірки, оцінки стану цивільної оборони та готовності до дій під час надзвичайних ситуацій адміністративно-територіальних одиниць, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій
1. Загальні положення
1.1. Ця Тимчасова інструкція розроблена відповідно до Закону України "Про Цивільну оборону України", Указу Президента України від 28 жовтня 1996 року N 1005/96 "Про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи" та постанови Кабінету Міністрів України від 10 травня 1994 року N 299 "Про затвердження Положення про Цивільну оборону України".
1.2. Головною метою перевірки стану цивільної оборони є: визначення рівня організаційної і практичної роботи адміністративно-територіальних одиниць, міністерств, відомств, підприємств, установ і організацій щодо підготовки керівного складу, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження, запровадження заходів по зменшенню збитків і втрат у разі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха, створення систем аналізу і прогнозування, готовності до захисту населення і територій, організації та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження, оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, організації його життєзабезпечення та навчання вмінню діяти в цих ситуаціях.
1.3. Для проведення перевірки стану цивільної оборони за рішенням відповідних начальників цивільної оборони створюється комісія. В органах управління і на підприємствах проводиться комплексна перевірка або з окремих питань (вибіркова).
Під час проведення комплексної перевірки може проводитися перевірка стану фінансування заходів цивільної оборони з державного та місцевого бюджетів, а також стану обліку і звітності використання асигнувань з резервного фонду Кабінету Міністрів України, спрямованих на фінансування заходів щодо ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків.
1.4. Зміст, час та порядок перевірки, органи управління, сили і засоби, які залучаються до перевірки, визначаються у кожному випадку програмою та планом перевірки, які затверджуються відповідним керівником. Затверджена програма перевірки надсилається органам, що перевіряються, за місяць до її початку.
1.5. В окремих випадках перевірка може проводитися раптово. У цьому разі орган, який перевіряється, завчасно про це не повідомляється.
1.6. У ході перевірки члени комісії надають конкретну допомогу щодо усунення виявлених недоліків.
1.7. Після закінчення перевірки з керівним складом цивільної оборони перевіреної ланки підбиваються підсумки.
1.8. За результатами перевірки комісія складає акт, у якому аналізується стан цивільної оборони та здатність її до виконання завдань, поставлених у Законі України "Про Цивільну оборону України", один примірник якого надсилається до установи, органу управління, що залучалися до перевірки. На виконання пропозицій, викладених в акті, у головній установі та на об'єктах, які залучалися до перевірки, розробляються плани усунення виявлених недоліків. Перевірка усунення виявлених недоліків проводиться перевіряючою інстанцією.
1.9. Періодичність проведення перевірок визначається рішенням відповідного начальника цивільної оборони і повинна забезпечувати контроль і підтримання постійної готовності органів управління та сил до дій за призначенням.
2. Основні напрямки оцінки
2.1. Стан роботи органів управління по плануванню заходів цивільної оборони та запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження, забезпеченню зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів і великих пожеж.
2.2. Стан готовності системи оповіщення керівного складу, робітників і службовців, населення про загрозу і про виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку.
2.3. Стан захисту населення від наслідків стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж і від застосування засобів ураження.
2.4. Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час.
2.5. Стан систем аналізу і прогнозування, органів спостереження і контролю за радіаційним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх готовності для сталого функціонування у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу.
2.6. Готовність до організації і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження.
2.7. Підготовка і перепідготовка керівного складу цивільної оборони, її органів управління та сил, навчання населення вмінню застосувати засоби індивідуального захисту і діяти в надзвичайних ситуаціях.
3. Стан роботи органів управління по плануванню заходів цивільної оборони та запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і забезпеченню зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів і великих пожеж
Оцінка стану роботи органів управління по плануванню заходів цивільної оборони та запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і забезпеченню зменшення збитків і втрат у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів і великих пожеж проводиться за такими показниками:
виконання вимог чинного законодавства з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, організація і практика роботи комісій техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій;
наявність, повнота та якість розробки нормативних документів з питань цивільної оборони та надзвичайних ситуацій у галузі, адміністративній ланці, на об'єкті;
розробка та наявність науково обгрунтованих прогнозуючих матеріалів найбільш характерних (можливих) надзвичайних ситуацій у галузі, адміністративній ланці, на об'єкті;
своєчасна розробка та здійснення заходів, спрямованих на зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій і захист населення від їх наслідків у галузі, адміністративній ланці, на об'єкті.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Виконання ви-
мог керівних
документів з
питань запо-
бігання вини-
кненню над-
звичайних си-
туацій, орга-
нізація і
практика ро-
боти комісій
з питань тех-
ногенно-еко-
логічної без-
пеки і над-
звичайних си-
туацій
Вимоги керівних
документів ви-
конано повніс-
тю. Плани робо-
ти комісії з
питань техноге-
нно-екологічної
безпеки і над-
звичайних ситу-
ацій розробле-
но, заходи ви-
конано своєчас-
но і в повному
обсязі, перед-
бачено матеріа-
льно-технічне
та фінансове
забезпечення
запланованих
заходів
Вимоги керівних
документів ви-
конано повніс-
тю. Плани робо-
ти комісії з
питань техноге-
нно-екологічної
безпеки і над-
звичайних ситу-
ацій розробле-
но, заходи ви-
конано в обсязі
не менше 85%,
але несвоєчас-
но. Передбачено
матеріально-те-
хнічне та фіна-
нсове забезпе-
чення заплано-
ваних заходів
Вимоги керівних
документів вико-
нано не повніс-
тю. Плани роботи
комісії з питань
техногенно-еко-
логічної безпеки
і надзвичайних
ситуацій розроб-
лено, але є не-
суттєві недолі-
ки. Передбачено
матеріально-тех-
нічне та фінан-
сове забезпечен-
ня запланованих
заходів. Заходи
виконано не мен-
ше як на 70%
2.Наявність,
повнота та
якість розро-
бки плануючих
документів з
питань циві-
льної оборони
та надзвичай-
них ситуацій
у галузі, ад-
міністратив-
ній ланці, на
об'єкті
Плануючі доку-
менти з питань
цивільної обо-
рони та над-
звичайних си-
туацій в наяв-
ності, їх роз-
роблено в пов-
ному обсязі і
якісно, уточ-
нені та затве-
рджені
Плануючі доку-
менти з питань
цивільної обо-
рони та надзви-
чайних ситуацій
в наявності, їх
затверджено,
але відсутній 1
розділ (дода-
ток) в усіх
плануючих доку-
ментах. Уточне-
ння не проведе-
но протягом мі-
сяця від вста-
новленого тер-
міну. При вив-
ченні одного з
плануючих доку-
ментів виникає
не більше 2-х
питань, які по-
требують уточ-
нення або прий-
няття рішення.
В документах
відсутні не бі-
льше як 2 за-
ходи
Плануючі докуме-
нти з питань ци-
вільної оборони
та надзвичайних
ситуацій в наяв-
ності, затверд-
жені, але відсу-
тні не більше як
2 розділи (дода-
тки) в усіх пла-
нуючих докумен-
тах. Уточнення
не проведено
протягом 2-х мі-
сяців від вста-
новленого термі-
ну. При вивченні
одного з планую-
чих документів
виникає не біль-
ше 4-х питань,
які потребують
уточнення або
прийняття рішен-
ня. В документах
відсутні не бі-
льше як 4 захо-
ди
3.Розробка та
наявність на-
уково-обгрун-
тованих прог-
нозуючих ма-
теріалів най-
більш харак-
терних (мож-
ливих) надз-
вичайних си-
туацій у га-
лузі, адміні-
стративній
ланці, на
об'єкті
Небезпечні фак-
тори найбільш
характерних
(можливих) над-
звичайних ситу-
ацій у відпові-
дній галузі,
адміністратив-
ній ланці, на
об'єкті визна-
чені у повному
обсязі. Прогноз
розроблено на
основі уточне-
них достовірних
даних для всіх
надзвичайних
ситуацій, з ви-
значенням збит-
ків, сил та за-
собів, необхід-
них для прове-
дення рятуваль-
них та інших
невідкладних
робіт. Дані
прогнозу покла-
дено в основу
плануючих доку-
ментів
Небезпечні фак-
тори найбільш
характерних
(можливих) над-
звичайних ситу-
ацій у відпові-
дній галузі,
адміністратив-
ній ланці, на
об'єкті визна-
чені повністю.
Відсутній прог-
ноз однієї з
можливих надз-
вичайних ситуа-
цій
Небезпечні фак-
тори найбільш
характерних (мо-
жливих) надзви-
чайних ситуацій
у відповідній
галузі, адмініс-
тративній ланці,
на об'єкті виз-
начені не повні-
стю. Прогноз має
застарілий ха-
рактер, розроб-
лений без ураху-
вання 2-х із мо-
жливих надзвича-
йних ситуацій.
Дані прогнозу
використовуються
в плануючих до-
кументах не в
повному обсязі
4.Своєчасна ро-
зробка та
здійснення
заходів,
спрямованих
на зниження
ризику виник-
нення надзви-
чайних ситуа-
цій і захист
населення від
їх наслідків
в галузі, ад-
міністратив-
ній ланці, на
об'єкті
Заходи, які
спрямовано на
зниження ризику
виникнення над-
звичайних ситу-
ацій, відобра-
жено у планую-
чих документах,
здійснюються у
встановлені те-
рміни та в пов-
ному обсязі
Заходи, які
спрямовано на
зниження ризику
виникнення над-
звичайних ситу-
ацій, відобра-
жено у планую-
чих документах
в повному обся-
зі, але здійс-
нюються з пору-
шенням встанов-
лених термінів
Заходи, які сп-
рямовані на зни-
ження ризику ви-
никнення надзви-
чайних ситуацій,
відображено у
плануючих доку-
ментах не в пов-
ному обсязі,
здійснюються з
порушенням вста-
новлених термі-
нів та не в пов-
ному обсязі
Загальна оцінка:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові" по одному з показників.
4. Стан готовності системи оповіщення керівного складу, працівників, населення про загрозу і про виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний час та постійне інформування його про стан наявної обстановки
Оцінка стану готовності системи оповіщення керівного складу, працівників, населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний час та постійне інформування його про наявну обстановку проводиться за наступними показниками:
стан готовності системи оповіщення керівного складу;
готовність системи централізованого оповіщення;
озвучення територій;
наявність на потенційно небезпечних об'єктах локальних систем оповіщення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Наявність
плануючих
документів по
організації
оповіщення
керівного ск-
ладу. Наявні-
сть чергової
служби на
об'єкті (під-
приємстві,
службі) і її
готовність до
дій по опові-
щенню керів-
ного складу.
Забезпечені-
сть автомати-
зованими за-
собами опові-
щення
Розроблено в
повному обсязі,
своєчасно уточ-
нюються і кори-
гуються. Орга-
нізовано ціло-
добове чергува-
ння. Чергова
зміна чітко ви-
конує обов'яз-
ки. Наявність
апаратури опо-
віщення та її
технічний стан
забезпечує опо-
віщення 100%
керівного скла-
ду і працівни-
ків
Розроблено в
повному обсязі.
Виявлено до 2-х
недоліків, що
принципово не
впливають на
організацію
оповіщення. Ор-
ганізовано ці-
лодобове чергу-
вання. В діях
чергової зміни
мають місце ок-
ремі недоліки,
які не призвели
до затримки пе-
редачі сигналів
у встановлені
строки. Наявні-
сть апаратури
оповіщення та
її технічний
стан забезпечує
оповіщення не
менше 90% кері-
вного складу та
100% членів ко-
місії техноген-
но-екологічної
безпеки та над-
звичайних ситу-
ацій
Виявлено більше
2-х недоліків,
що принципово не
впливають на ор-
ганізацію опові-
щення. Організо-
вано цілодобове
чергування. В
діях чергової
зміни мали місце
недоліки, які
призвели до зат-
римки передачі
сигналів не бі-
льше як на 2
хвилини. Наявні-
сть апаратури
оповіщення та її
технічний стан
забезпечує опо-
віщення не менше
70% керівного
складу та 100%
членів комісії
техногенно-еко-
логічної безпеки
та надзвичайних
ситуацій
2.Готовність
системи опо-
віщення:
забезпечені-
сть справною
апаратурою
оповіщення;
забезпечені-
сть справними
електросире-
нами, які
підключено до
системи цент-
ралізованого
оповіщення
(залежно від
потреби);
забезпечені-
сть справними
електросире-
нами, які
підключені до
локальних си-
стем оповіще-
ння (від пот-
реби);
забезпечені-
сть апаратури
оповіщення
аварійними
джерелами жи-
влення на
підприємст-
вах, де її
встановлено
(залежно від
потреби);
наявність та
підготовлені-
сть вузлів
зв'язку, дис-
петчерських
служб об'єк-
тів до цент-
ралізованої
передачі сиг-
налів опові-
щення і до
інформування
населення по
радіотрансля-
ційній мережі



на 100%



на 100%









на 100%








на 100%










Повністю укомп-
лектовано необ-
хідною апарату-
рою і підготов-
леними фахівця-
ми



не менше ніж на
90%


не менше ніж на
90%








не менше ніж на
90%







не менше ніж на
90%









Необхідною апа-
ратурою укомп-
лектовано пов-
ністю. Фахівці
нетвердо знають
свої обов'язки



не менше ніж на
70%


не менше ніж на
70%








не менше ніж на
70%







не менше ніж на
75%









Необхідною апа-
ратурою укомпле-
ктовано не менше
ніж на 75%. Фа-
хівці нетвердо
знають свої обо-
в'язки
3.Озвучення те-
риторій. Охо-
плення радіо-
і телемовлен-
ням екологіч-
но та техно-
генно неспри-
ятливих насе-
лених пунктів
на 100%не менше ніж на
90%
не менше ніж на
75%
4.Наявність на
потенційно
небезпечних
об'єктах ло-
кальних сис-
тем оповіщен-
ня:
об'єкти 1 та
2 ступеня хі-
мічної небез-
пеки;
об'єкти 3-го
ступеня хімі-
чної небезпе-
ки







на 100%



на 100%







не менше ніж на
90%


на 75%







на 80%



на 60%
Загальна оцінка першого і другого показників:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Загальна оцінка четвертого показника:
"Готові" - якщо об'єкти 1 та 2 ступенів хімічної небезпеки оцінено як "Готові", а 3 ступеня не нижче як "В основному готові";
"В основному готові" - якщо об'єкти 1 та 2 ступенів хімічної небезпеки оцінено як "Готові", а 3 ступеня не нижче як "Обмежено готові";
"Обмежено готові" - об'єкти 1, 2 та 3 ступенів оцінено як "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Загальна оцінка:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено як "В основному готові", при оцінці 4-го показника як "Готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
5. Стан захисту населення від наслідків стихійного лиха, аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж і від застосування засобів ураження
Оцінка стану захисту населення від наслідків аварій, катастроф, великих пожеж, стихійного лиха і від застосування засобів ураження проводиться за такими напрямками:
інженерний захист;
радіаційно-хімічний захист;
медичний захист;
евакуаційні заходи.
Інженерний захист
Основними показниками щодо оцінки стану інженерного захисту є:
виконання вимог будівельних норм і правил (БНіП) 2.01.51-90 "Інженерно-технічні заходи цивільної оборони";
підтримання у готовності до використання захисних споруд;
наявність схем інженерного захисту території від підтоплень і затоплень;
наявність схеми інженерного захисту території від небезпечних геологічних процесів.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Виконання ви-
мог будівель-
них норм і
правил (БНіП)
2.01.51-90
"Інженерно-
технічні за-
ходи цивіль-
ної оборони"
Вимоги будіве-
льних норм і
правил виконано
Вимоги будіве-
льних норм і
правил виконано
на 90%
Заходи спланова-
но та виконано
на 80%
2.Підтримання у
готовності до
використання
захисних спо-
руд
Захисні споруди
готові до вико-
ристання. Зна-
ходяться в екс-
плуатації від-
повідно з вимо-
гами державних
будівельних но-
рм (ДБН) "Прий-
няття в експлу-
атацію закінче-
них будівницт-
вом захисних
споруд і їх ут-
римання"
Захисні споруди
використовують-
ся згідно з де-
ржавними буді-
вельними норма-
ми (ДБН) "Прий-
няття в експлу-
атацію закінче-
них будівницт-
вом захисних
споруд і їх ут-
римання", але є
до 2-х порушень
цих норм
Захисні споруди
використовуються
згідно з держав-
ними будівельни-
ми нормами (ДБН)
"Прийняття в ек-
сплуатацію закі-
нчених будівниц-
твом захисних
споруд і їх ут-
римання", але є
три порушення
цих норм
3.Наявність
схем інженер-
ного захисту
території від
підтоплень і
затоплень
Схеми інженер-
ного захисту
територій від
підтоплень і
затоплень роз-
роблено, заходи
реалізовано
Схеми інженер-
ного захисту
територій від
підтоплень і
затоплень роз-
роблено, заходи
реалізовано на
50%
Схеми інженерно-
го захисту тери-
торій від підто-
плень і затопле-
нь розроблено,
заходи не реалі-
зовано
4.Наявність
схеми інжене-
рного захисту
території від
небезпечних
геологічних
процесів
Схеми інженер-
ного захисту
території від
небезпечних ге-
ологічних про-
цесів розробле-
но, заходи реа-
лізовано
Схеми інженер-
ного захисту
території від
небезпечних ге-
ологічних про-
цесів розробле-
но, заходи реа-
лізовано на 50%
Схеми інженерно-
го захисту тери-
торії від небез-
печних геологіч-
них процесів ро-
зроблено, заходи
не реалізовано
Загальна оцінка:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Радіаційний та хімічний захист
Основними показниками щодо оцінки стану радіаційного та хімічного захисту є:
планування заходів радіаційного та хімічного захисту;
забезпеченість працівників об'єктів і населення, що мешкає у зонах можливого зараження, засобами індивідуального захисту;
забезпеченість формувань цивільної оборони основними видами майна, справними приладами радіаційно-хімічної розвідки і технікою (згідно з табелем оснащення);
стан зберігання та обслуговування засобів радіаційного та хімічного захисту;
наявність на хімічно небезпечних об'єктах локальних систем виявлення сильнодіючих отруйних речовин;
наявність об'єктових систем локалізації аварій з викидом сильнодіючих отруйних речовин;
готовність до проведення санітарної та спеціальної обробки;
готовність органів управління до організації дозиметричного та хімічного контролю;
розроблення та впровадження режимів радіаційного захисту працівників об'єктів, а також населення.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Планування
заходів раді-
аційного та
хімічного за-
хисту
Сплановані у
повному обсязі
Сплановано у
повному обсязі.
Виявлено до 2-х
недоліків, що
принципово не
впливають на
організацію ра-
діаційного та
хімічного захи-
сту
В залежності від
якості та глиби-
ни пророблення
або наявності
більше 2-х недо-
ліків, що прин-
ципово не впли-
вають на органі-
зацію радіацій-
ного та хімічно-
го захисту
2.Забезпечені-
сть працівни-
ків об'єктів
і населення,
що мешкає у
зонах можли-
вого заражен-
ня, засобами
індивідуаль-
ного захисту
на 100%не менше ніж на
90%
не менше ніж на
80%
3.Забезпечені-
сть формувань
цивільної
оборони осно-
вними видами
майна, справ-
ними прилада-
ми радіацій-
но-хімічної
розвідки і
технікою
(згідно з та-
белем оснаще-
ння)
на 100%на 95%не менше ніж на
90%
4.Стан зберіга-
ння та обслу-
говування за-
собів радіа-
ційного та
хімічного за-
хисту
100% |95% |не менше ніж 80%
| |
| |
| |
| |
майна зберігається у відповідності до вимог
нормативних документів
5.Наявність на
хімічно небе-
зпечних об'є-
ктах локаль-
них систем
виявлення си-
льнодіючих
отруйних ре-
човин
Система створе-|Система створе-|не менше від
на і працює в |на і працює по |60% всього,
автоматичному |запиту операто-|
режимі |ра. Не менше |
|від 80% всього,|
| |
| |
при 100% наявності на хімічно небезпечних
об'єктах I і II ступенів небезпеки
6.Наявність
об'єктових
систем лока-
лізації ава-
рій з викидом
сильнодіючих
отруйних ре-
човин
на 100% хімічно
небезпечних
об'єктів
на 95% хімічно
небезпечних
об'єктів
на 90% хімічно
небезпечних
об'єктів
7.Готовність до
проведення
санітарної та
спеціальної
обробки
Заходи сплановані, узгоджені, матеріально
забезпечені
| |
у повному обся-|на 90% |на 80%
зі | |
8.Готовність
органів упра-
вління до ор-
ганізації до-
зиметричного
та хімічного
контролю
100% перевіре-
них органів уп-
равління готові
організувати
дозиметричний
та хімічний ко-
нтроль у повно-
му обсязі
95% |90%
|
|
|
перевірених органів управління
готові організувати дозиметрич-
ний та хімічний контроль у пов-
ному обсязі
9.Розроблення
та впровадже-
ння режимів
радіаційного
захисту пра-
цівників
об'єктів, а
також населе-
ння
На 100%На 95%На 90%
перевірених об'єктів режими розроблено та
доведено до людей, що переховуються
Стан радіаційного та хімічного захисту працівників об'єктів і населення оцінюється:
"Готові" - якщо 80% показників оцінені як "Готові", а інші не нижче від оцінки "В основному готові";
"В основному готові" - якщо 80% показників оцінені не нижче від оцінки "В основному готові", а інші не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Обмежено готові" - якщо 50% показників оцінені як "Готові" та як "В основному готові", а 80% інших показників оцінені не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Медичний та протибактеріологічний захист
Основними показниками для оцінки медичного та протибактеріологічного захисту є:
план використання існуючих сил та засобів органів охорони здоров'я, незалежно від відомчої підпорядкованості, і розгортання у разі виникнення надзвичайних ситуацій необхідної кількості медичних установ;
завчасне створення та підготовка сил нагальної медичної допомоги та медичного захисту;
накопичення медичних засобів захисту, спеціального майна, техніки;
організація забезпечення своєчасного застосування профілактичних препаратів;
готовність до проведення комплексу адміністративно-господарських та спеціальних заходів;
своєчасність і обсяги виконання рішень Постійної надзвичайної комісії з питань медичного та протибактеріального захисту;
підготовка заміської зони до розгортання та забезпечення роботи лікарської бази.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Плани викори-
стання існую-
чих сил та
засобів орга-
нів охорони
здоров'я, не-
залежно від
відомчої під-
порядкованос-
ті, і розгор-
тання у разі
виникнення
надзвичайних
ситуацій нео-
бхідної кіль-
кості медич-
них установ
Плани розробле-
но у повному
обсязі, вони
забезпечують
використання
наявних сил та
засобів органів
охорони здоро-
в'я і розгорта-
ння необхідної
кількості меди-
чних установ
Плани розробле-
но, але є два
недоліки, які
не мають прин-
ципового значе-
ння в разі ви-
користання іс-
нуючих сил та
засобів охорони
здоров'я
Плани розробле-
но, але є більше
2-х недоліків,
які не мають
принципового
значення при ви-
користанні існу-
ючих сил та за-
собів охорони
здоров'я
2.Завчасне
створення та
підготовка
сил нагальної
медичної до-
помоги та ме-
дичного захи-
сту
Укомплектовано
та оснащені у
повному обсязі
Укомплектовано
та оснащені не
нижче ніж на
95%
Укомплектовано
не нижче ніж на
80%, оснащено не
нижче ніж на 80%
3.Накопичення
медичних за-
собів захис-
ту, спеціаль-
ного майна,
техніки
Проводиться в
повному обсязі
Проводиться,
але є окремі
недоліки, які
не мають прин-
ципового значе-
ння
Проводиться, але
є не більше 2-х
недоліків, які
мають принципове
значення
4.Організація
забезпечення
своєчасного
застосування
профілактич-
них препара-
тів
Сплановано, іс-
нують розрахун-
ки щодо забез-
печення населе-
ння, створено
запаси в повно-
му обсязі
Сплановано, але
є окремі недо-
ліки, які не
мають принципо-
вого значення,
запаси створено
більше ніж на
51%
Сплановано, але
є два недоліки,
які мають прин-
ципове значення,
запаси створено
менше ніж на 50%
5.Готовність до
проведення
комплексу ад-
міністратив-
но-господар-
ських, режим-
но-обмежува-
льних та спе-
ціальних за-
ходів
Заходи сплано-
вано, вони мо-
жуть бути прак-
тично виконані
Заходи сплано-
вано та можуть
бути практично
виконані не ме-
нше як на 75%
Заходи спланова-
но, і вони можу-
ть бути виконані
не менше як на
50%
6.Своєчасність
і обсяги ви-
конання ріше-
нь Постійної
надзвичайної
комісії з пи-
тань медично-
го та проти-
бактеріально-
го захисту
Своєчасно, в
повному обсязі
Своєчасно, в
повному обсязі,
але є несуттєві
недоліки
Своєчасно, в по-
вному обсязі,
але є суттєві
недоліки
7.Підготовка
позаміської
зони до роз-
гортання та
забезпечення
роботи лікар-
ської бази
Приписано 100%
від потрібної
кількості гро-
мадських буді-
вель, проведен-
ня пристосува-
льних робіт сп-
лановано в пов-
ному обсязі
Приписано 90%
від потрібної
кількості гро-
мадських буді-
вель, проведен-
ня пристосува-
льних робіт сп-
лановано
Приписано 80%
від потрібної
кількості грома-
дських будівель,
проведення прис-
тосувальних ро-
біт сплановано,
але є окремі не-
точності
Загальна оцінка:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Евакуаційні заходи та їх транспортне забезпечення
Основними показниками для оцінки евакуаційних заходів та їх транспортного забезпечення є:
планування евакуаційних заходів;
підготовленість евакуаційних органів до проведення евакуації;
підготовленість районів розміщення евакуйованого населення;
підготовленість транспорту до проведення евакуаційних заходів.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Планування
евакуаційних
заходів
Розділ плану
цивільної обо-
рони щодо ева-
куації населен-
ня у надзвичай-
них ситуаціях
розроблено. Ро-
зрахунки обгру-
нтовані та реа-
льні, викорис-
тані всі можли-
вості для ско-
рочення строків
проведення ева-
куаційних захо-
дів. Райони ро-
зміщення насе-
лення у замісь-
кій зоні узгод-
жено, їх затве-
рджено головами
місцевих держа-
вних адмініст-
рацій
Розділ плану
цивільної обо-
рони щодо ева-
куації населен-
ня у надзвичай-
них ситуаціях
розроблено. Ро-
зрахунки обгру-
нтовані та реа-
льні, але не
використано
всіх можливос-
тей для скоро-
чення строків
проведення ева-
куаційних захо-
дів. Райони ро-
зміщення насе-
лення у замісь-
кій зоні узгод-
жено, але їх не
затверджено го-
ловами місцевих
державних адмі-
ністрацій
Розділ плану ци-
вільної оборони
щодо евакуації
населення у над-
звичайних ситуа-
ціях розроблено.
У розрахунках
допущено неточ-
ності, які впли-
вають на органі-
зацію евакозахо-
дів або приво-
дять до збільше-
ння строків їх
проведення. Ок-
ремі питання уз-
годжено та вирі-
шено не конкрет-
но
2.Підготовлені-
сть евакуаці-
йних органів
до проведення
евакуаційних
заходів
Евакооргани створені, спроможні привести себе в
установлені строки у готовність до організації
та управління евакуаційними заходами
Необхідну доку-|Необхідну доку-|Необхідну доку-
ментацію розро-|ментацію розро-|ментацію розроб-
блено у повному|блено у повному|лено. Є недоліки
обсязі. Особо- |обсязі. Є недо-|у розрахунках,
вий склад під- |ліки, які сут- |які впливають на
готовлено до |тєво не впли- |проведення ева-
виконання функ-|вають на прове-|козаходів в ус-
ціональних обо-|дення евакоза- |тановлений
в'язків |ходів в устано-|строк. Особовий
|влений строк |склад евакоорга-
| |нів не повністю
| |освоїв функціо-
| |нальні обов'язки
3.Підготовка
районів роз-
міщення ева-
куйованого
населення
Вимоги БНіП виконані
Всі заходи щодо|Всі заходи щодо|Заходи спланова-
підготовки ра- |підготовки ра- |но на 60%, вони
йонів розміщен-|йонів розміщен-|можуть бути пра-
ня сплановано у|ня сплановано |ктично виконані
повному обсязі |на 90%, вони |
та можуть бути |можуть бути |
практично вико-|практично вико-|
нані |нані |
4.Підготовка
транспорту до
проведення
евакуаційних
заходів (пе-
ревіряються
від 2 до 4
транспортних
підприємств у
міністерствах
і відомствах,
Автономній
Республіці
Крим, облас-
тях, містах
Києві та Се-
вастополі)
Транспорт спла-
новано, необхі-
дні документи
розроблено у
повному обсязі
Транспорт спла-
новано, необхі-
дні документи
розроблено у
повному обсязі,
але виявлено
несуттєві недо-
ліки
Транспорт спла-
новано, необхід-
ні документи ро-
зроблено у пов-
ному обсязі, але
виявлено і сут-
тєвий недолік
Загальна оцінка:
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
Загальна оцінка розділу "Захист населення":
"Готові" - за всіма показниками оцінено як "Готові";
"В основному готові" - за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "В основному готові";
"Обмежено готові" - якщо за всіма показниками оцінено не нижче від оцінки "Обмежено готові";
"Не готові" - якщо не виконано хоча б однієї вимоги оцінки "Обмежено готові".
6. Організація матеріального забезпечення заходів ЦО та життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час
Основними показниками для оцінки матеріального забезпечення заходів цивільної оборони та життєзабезпечення населення є:
планування матеріального забезпечення заходів цивільної оборони та наявність розрахунків на необхідну кількість формувань матеріального забезпечення;
стан формувань матеріального забезпечення;
наявність запасів матеріальних засобів для проведення першочергових робіт при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та життєзабезпечення постраждалого населення;
наявність розрахунків необхідної кількості запасів матеріальних засобів для проведення першочергових робіт при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та життєзабезпечення населення;
організація захисту продовольства, харчової сировини і фуражу від зараження отруйними, радіоактивними речовинами, засобами біологічного зараження;
наявність на підприємствах, що зберігають, переробляють та реалізують продовольчу продукцію, груп і ланок по знезаражуванню продовольства, які укомплектовані навченим особовим складом, необхідними засобами обробки та герметизації, а також місць, обладнаних для обробки продукції;
виконання у міністерстві (іншому центральному органі виконавчої влади), підприємстві завдання з випуску продовольства у захисній тарі.
N
п/п
ПоказникиОцінка і її критерії
готовів основному го-
тові
обмежено готові
1.Планування
матеріального
забезпечення
заходів циві-
льної оборони
В планах наяв-
ний розділ "Ма-
теріальне забе-
зпечення захо-
дів цивільної
оборони" з від-
повідними роз-
рахунками, кот-
рі проведено на
основі можливих
надзвичайних
ситуацій, плани
доведено до ви-
конавців
В планах є два
недоліки, які
не впливають на
виконання захо-
дів щодо мате-
ріального забе-
зпечення та жи-
ттєзабезпечення
населення
В планах є один
недолік, який
впливає на вико-
нання заходів
щодо матеріаль-
ного забезпечен-
ня та життєзабе-
зпечення населе-
ння. Є недоліки
в розрахунках
2.Стан формува-
нь матеріаль-
ного забезпе-
чення
Формування на
100% укомплек-
товані підгото-
вленим особовим
складом, який
готовий викона-
ти завдання за
призначенням.
Технікою та та-
бельним майном
укомплектовані
на 100%. Техні-
ка та табельне
майно зберігаю-
ться правильно
Формування на
90% укомплекто-
вані підготов-
леним особовим
складом, який
готовий викона-
ти завдання за
призначенням.
Технікою та та-
бельним майном
укомплектовані
на 90%. Техніка
та табельне ма-
йно зберігають-
ся правильно
Наявні формуван-
ня укомплектова-
ні не менше, як
на 70% від пот-
реби. Наявність
недоліків в ор-
ганізації збері-
гання техніки і
табельного майна
3.Наявність за-
пасів матері-
альних засо-
бів для про-
ведення пер-
шочергових
робіт при лі-
квідації нас-
лідків над-
звичайних си-
туацій та жи-
ттєзабезпече-
ння населення
Запаси матеріа-
льних засобів
визначено та
створено не ме-
нше, як на 95%
від потреби
Запаси матеріа-
льних засобів
визначено і ст-
ворено на 80%
від потреби
Запаси матеріа-
льних засобів
визначено і ст-
ворено не менше
як на 50% від
потреби
4.Наявність ро-
зрахунків не-
обхідної кі-
лькості запа-
сів матеріа-
льних засобів
для проведен-
ня першочер-
гових робіт
при ліквіда-
ції наслідків
надзвичайних
ситуацій та
життєзабезпе-
чення населе-
ння
Розрахунки про-
ведено за усією
необхідною но-
менклатурою ма-
теріальних за-
собів для про-
ведення першо-
чергових робіт
при ліквідації
наслідків над-
звичайних ситу-
ацій та життє-
забезпечення
населення
Розрахунки про-
ведено за усією
необхідною но-
менклатурою ма-
теріальних за-
собів для про-
ведення першо-
чергових робіт
при ліквідації
наслідків над-
звичайних ситу-
ацій та життє-
забезпечення
населення
В розрахунках
існують неточно-
сті, які не вп-
ливають на вико-
нання завдань по
матеріальному
забезпеченню за-
ходів цивільної
оборони та орга-
нізації життєза-
безпечення насе-
лення
5.Планування
заходів щодо
захисту про-
довольства,
харчової си-
ровини та фу-
ражу від за-
раження ОР,
РР, БЗ
Річні та місяч-
ні плани по ор-
ганізації захи-
сту продоволь-
ства, харчової
сировини і фу-
ражу відпрацьо-
вані в повному
обсязі. Сплано-
вані заходи ви-
конані повністю
Річні та місяч-
ні плани по ор-
ганізації захи-
сту продоволь-
ства, харчової
сировини і фу-
ражу відпрацьо-
вані в повному
обсязі. Сплано-
вані заходи ви-
конані на 90%
Плани в наявнос-
ті, сплановані
заходи виконані
на 70%.
6.Наявність на
підприємст-
вах, що збе-
рігають, пе-
реробляють та
реалізують
продовольчу
продукцію,
груп і ланок
по знезаражу-
ванню продо-
вольства, які
укомплектова-
ні навченим
особовим скла
дом, необхід-
ними засобами
обробки та ге
рметизації, а
також обладна
ність місцями
для обробки
продукції
Укомплектовані
на 95%
Укомплектовані
на 80%
Укомплектовані
на 50%
7.Виконання у
міністерстві
(відомстві),
на підприємс-
тві завдання
з випуску про
довольства у
захисній тарі
Завдання вико-
нується на 100%
Завдання вико-
нується на 90%
Завдання викону-
ється не менше
як на 80%