• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію Азовського моря

Міністерство екології та природних ресурсів України | Наказ, Положення від 17.04.2003 № 66-М | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство екології та природних ресурсів України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 17.04.2003
  • Номер: 66-М
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство екології та природних ресурсів України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 17.04.2003
  • Номер: 66-М
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.04.2003 N 66-М
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2003 р.
за N 342/7663
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища N 64 від 23.02.2004 )
Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію Азовського моря
Відповідно до Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 29.05.2000 N 724/2000 "Питання Міністерства екології та природних ресурсів України", та наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 14.02.2003 N 22/М "Про ліквідацію Державної інспекції охорони Азовського моря та утворення Державної екологічної інспекції Азовського моря"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Державну екологічну інспекцію Азовського моря Міністерства екології та природних ресурсів України, що додається.
2. Начальнику Державної екологічної інспекції Азовського моря О.Боровку забезпечити подання наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Начальнику управління документального забезпечення Л.Шумській довести Положення до Державної екологічної інспекції, спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів в Автономній Республиці Крим, Державної інспекції охорони Чорного моря, державних управлінь екології та природних ресурсів в областях, містах Києві та Севастополі.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства екології та природних ресурсів України від 29.09.2000 N 151 "Про затвердження Положення про Державну інспекцію охорони Азовського моря Міністерства екології та природних ресурсів України", зареєстрований в Мін'юсті України 16.10.2000 за N 713/4934.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр В.Шевчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології
та природних ресурсів
України
17.04.2003 N 66-М
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2003 р.
за N 342/7663
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну екологічну інспекцію Азовського моря Міністерства екології та природних ресурсів України
1. Державна екологічна інспекція Азовського моря (далі - Інспекція) є територіальним органом Міністерства екології та природних ресурсів України, спеціальним підрозділом та входить до сфери його управління.
2. Інспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища.
3. У процесі виконання своїх повноважень Інспекція взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, територіальними органами рибоохорони Міністерства аграрної політики України, спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів Автономної Республіки Крим, Державною інспекцією охорони Чорного моря, державними управліннями екології та природних ресурсів у Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях Мінекоресурсів України, правоохоронними органами, митними і прикордонними службами та громадськими організаціями.
4. Основними завданнями Інспекції є:
здійснення державного контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, а саме за:
використанням і охороною морського середовища і природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України, додержанням норм екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки;
додержанням установлених лімітів використання природних ресурсів, нормативів викидів і скидів забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, лімітів на утворення та розміщення відходів;
додержанням екологічних вимог у процесі зберігання, транспортування, використання, знешкодження та поховання (складування) пестицидів і агрохімікатів, токсичних та радіоактивних речовин, виробничих, побутових та інших видів відходів, продуктів біотехнології;
додержанням установлених лімітів використання природних ресурсів, нормативів викидів забруднювальних речовин в атмосферне повітря та нормативів скиду забруднювальних речовин до водних об'єктів.
5. Інспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки виконавчими органами сільських, селищних, міських і районних у містах рад з питань здійснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності та господарювання, громадянами України та особами без громадянства, а також іноземними юридичними і фізичними особами, у тому числі:
контроль за наявністю та правильністю укладення договорів обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів, експортерів та осіб, які відповідають за утилізацію (видалення) небезпечних відходів, цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки;
контроль у процесі функціонування діючих підприємств, експлуатації споруд і інших об'єктів, водо-, пило-, газоочисного обладнання, апаратури та інших природоохоронних споруд, включаючи контроль за наявністю та станом обладнання та апаратури для обліку використання природних ресурсів, систем контролю за викидами, скидами забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище і додержанням установлених термінів їх атестації;
контроль у процесі експлуатації механічних транспортних засобів, суден, військових кораблів та інших плавучих об'єктів і споруд, що перебувають у внутрішніх морських водах, територіальному морі та виключній (морській) економічній зоні України в частині додержання нормативів викидів (скидів) забруднювальних речовин і допустимих рівнів фізичних впливів на навколишнє природне середовище, установлених для відповідного типу транспорту;
розміщення, будівництво, реконструкцію, введення в дію підприємств, транспортних засобів, споруд та інших об'єктів;
зберігання, транспортування, перевантаження, знешкодження та захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних та радіоактивних речовин, виробничих, побутових та інших видів відходів, продуктів біотехнології;
використання, вивчення та охорону надр і добування корисних копалин;
використання морських, поверхневих і підземних вод та охорону їх від виснаження, засмічення і забруднення промисловими, побутовими, баластними та іншими стічними і дренажними водами та скидами, проведення різних видів робіт на водних і водогосподарських об'єктах і в прибережних водоохоронних зонах (смугах);
використання природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України;
використання, охорону та відтворення диких тварин та інших об'єктів тваринного світу (у тому числі рибних запасів), водних рослин, що перебувають в межах внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України;
виконання вантажно-розвантажувальних робіт;
використання та охорону територій і об'єктів природно-заповідного фонду, а також охорону видів рослин і тварин, занесених до Червоної книги України;
виконання заходів щодо скорочення і регулювання викидів, скидів забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, запобігання аварійним (залповим) викидам, скидам забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище і ліквідацію їх наслідків;
2) здійснює державний контроль за додержанням стандартів та нормативів у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, встановлення лімітів (квот) використання і добування всіх видів природних ресурсів;
3) здійснює державний контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, у тому числі:
у процесі проведення наукових, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт при виконанні бурових, вибухових, днопоглиблювальних, розвідувальних робіт, добуванні корисних копалин, водних рослин і тварин, рибних ресурсів, прокладанні комунікацій та інших видах робіт, а також застосуванні нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем;
на військових та оборонних об'єктах, об'єктах органів внутрішніх справ, органів СБУ та прикордонних військ, а також під час передислокації військових частин, проведення військових навчань, маневрів, переміщення військ і військової техніки;
4) проводить перевірку фактів забруднення внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України, континентального шельфу України, загибелі риб та інших водних тварин і рослин, обчислює розміри відшкодування збитків, завданих унаслідок порушення природоохоронного законодавства, готує пропозиції щодо ліквідації негативного впливу цих фактів на навколишнє природне середовище;
5) здійснює спостереження за переміщенням у морі осередків забруднення, контролює хід робіт з ліквідації цих осередків та ліквідації наслідків забруднення відповідними службами і підрозділами;
6) здійснює патрулювання на автотранспорті, повітряних та морських суднах узбережжя, внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України та континентального шельфу України з метою виявлення джерел і осередків забруднення та їх переміщення в зоні своєї діяльності;
7) здійснює у пунктах пропуску через державний кордон України екологічний контроль транспортних засобів, у тому числі суден, військових кораблів, що перевозять вантажі, які містять промислову сировину, відходи виробництва, шкідливі хімічні сполуки, токсичні хімічні, радіоактивні та інші небезпечні для навколишнього природного середовища речовини, пестициди і агрохімікати, всі види риб, диких тварин і рослин, сировину з диких тварин та дикорослих рослин, мисливські трофеї, а при потребі здійснює екологічний контроль на місцях формування вантажів;
8) здійснює контроль за виконанням вимог додержання регламентів, правил, інструкцій тощо, встановлених Мінекоресурсів України, а також додержанням умов і вимог, установлених відповідно спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів в Автономній Республіці Крим, державними управліннями екології та природних ресурсів у Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях, а саме:
дозволів спеціального водокористування;
лімітів використання природних ресурсів;
норм техногенно-екологічної безпеки;
9) здійснює повноваження, що делегуються Інспекції Міністерством екології та природних ресурсів України, з питань використання природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України, зокрема:
проводить державну екологічну експертизу документації на проведення всіх робіт у портах і на судноремонтних заводах, у тому числі днопоглиблювальних робіт, захоронення або складування промислових, побутових та інших відходів у внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі і організує екологічну експертизу аналогічної документації об'єктів загальнодержавного значення;
бере участь у державній екологічній експертизі документації об'єктів, що можуть негативно впливати на стан моря, за відповідним поданням спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів в Автономній Республіці Крим, державних управлінь екології та природних ресурсів в Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях;
видає дозволи на: проведення днопоглиблювальних, науково-дослідних, розвідувальних, бурових та експлуатаційних робіт, захоронення (складування) промислових, побутових та інших видів відходів, викидів та скидів шкідливих речовин у внутрішніх морських водах, територіальному морі, у виключній (морській) економічній зоні України та на континентальному шельфі України; використання видів тварин та рослин у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення;
координує відповідно до законодавства роботу територіальних органів виконавчої влади, які здійснюють державний контроль у сфері лісового та мисливського господарства, регулювання земельних відносин, використання і охорони вод і відтворення об'єктів тваринного та рослинного світу;
бере участь у роботі державних комісій з приймання в експлуатацію об'єктів, які можуть впливати на стан морського середовища;
здійснює державний моніторинг стану морського середовища згідно з порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.96 N 815;
10) здійснює лабораторний контроль для визначення:
показників складу властивостей зворотних (промислових, побутових, баластних) та дренажних вод, що скидаються підприємствами в Азовське море й відкриті лимани, та їх впливу на стан природних вод;
ефективності роботи очисних споруд і природоохоронного обладнання;
стану забруднення морських вод та вод відкритих лиманів;
11) здійснює контроль за виконанням природоохоронних заходів, передбачених міждержавними, загальнодержавними, регіональними та галузевими програмами;
12) за дорученням Мінекоресурсів контролює виконання вимог міжнародних договорів України та бере участь у міжнародному співробітництві з питань охорони і використання морського середовища та його природних ресурсів;
13) надає методичну допомогу та контролює роботу служб охорони навколишнього природного середовища на підприємствах та в організаціях, портах та їх аналітичних лабораторіях, а також на суднах (кораблях);
14) готує та подає щорічно Мінекоресурсів доповідь про екологічний стан Азовського моря;
15) забезпечує використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням;
16) подає до Мінекоресурсів для затвердження проекти структури, штатних розписів, планів роботи та звіти про роботу Інспекції;
17) складає та подає в установленому порядку та у визначені терміни звіти про інспекційну та господарсько-фінансову діяльність;
18) за дорученням Мінекоресурсів України бере участь у проведенні загальнодержавних (регіональних) заходів з питань охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів Азовського моря;
19) готує та подає до Мінекоресурсів України пропозиції щодо:
планів своєї роботи;
удосконалення інспекційної діяльності;
методичного та інформаційного забезпечення;
визначення екологічно небезпечних об'єктів;
підготовки кадрів.
6. Інспекція та її посадові особи при виконанні покладених на них завдань мають право:
1) обстежувати в установленому порядку підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та видів господарської діяльності, військові й оборонні об'єкти, а також об'єкти органів внутрішніх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань і органів Служби безпеки України та прикордонних військ у місцях їх постійної дислокації, проведення військових навчань, маневрів а також під час передислокації військ та військової техніки автомобільними, повітряними, залізничними і плавучими транспортними засобами, в будь-який час з метою перевірки додержання ними вимог охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки;
2) пред'являти підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності і видів господарської діяльності, громадянам, а також іноземним фізичним і юридичним особам вимоги щодо здійснення відповідних заходів з раціонального використання та охорони природних ресурсів і радіаційної безпеки, організації лабораторного контролю за викидами (скидами) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, пред'являти підприємствам позови на відшкодування збитків за порушення природоохоронного законодавства, давати обов'язкові для виконання приписи з питань, що належать до її повноважень;
3) обмежувати, тимчасово забороняти (зупиняти) в установленому законодавством порядку будівництво, реконструкцію, розширення об'єктів промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення, проведення робіт з експлуатації природних ресурсів, пошукових та інших робіт, що здійснюються з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища та раціональне використання природних ресурсів, зокрема шляхом внесення обов'язкового для виконання подання про припинення фінансування будівництва у випадках відсутності екологічної експертизи, а також обмежувати чи зупиняти (тимчасово) роботу промислових та інших об'єктів, якщо їх діяльність здійснюється з порушенням норм і правил охорони навколишнього природного середовища та радіаційної безпеки;
4) зупиняти, оглядати та затримувати (тимчасово) в установленому законом порядку будь-які судна, кораблі та інші плавучі об'єкти, що перебувають у внутрішніх морських водах і територіальному морі та виключній (морській) економічній зоні України, незалежно від форм власності та господарювання, для з'ясування причин та обставин скидання або втрат речовин, шкідливих для живих ресурсів водних об'єктів, здійснювати перевірки правильності реєстрації у суднових документах операцій з цими речовинами, а також перевірки документів, що засвідчують право на рибний промисел, добування водних тварин і рослин та проведення інших видів робіт;
5) перевіряти документи на право спеціального використання природних ресурсів (ліцензії, дозволи тощо);
проводити в межах своєї компетенції на підприємствах, в установах і організаціях, які використовують джерела іонізуючого випромінювання та радіаційні технології, перевірку дотримання вимог радіаційної безпеки;
складати акти перевірок і протоколи про адміністративні порушення законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки. У разі неможливості встановлення особи порушника на місці, державні інспектори можуть доставляти порушника до органів внутрішніх справ та органів місцевого самоврядування;
давати обов'язкові для виконання приписи з питань, що належать до їх повноважень;
6) розглядати справи про адміністративні правопорушення у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки відповідно до законодавства;
готувати та надавати до органів прокуратури, органів попереднього слідства та дізнання матеріали про виявлені факти правопорушень, за які передбачено кримінальну відповідальність;
7) подавати позови до суду та господарського суду про відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, екологічну, та в межах своєї компетенції, радіаційну безпеку;
8) залучати за погодженням з керівниками підприємств, установ та організацій, у тому числі громадських, спеціалістів для участі в проведенні перевірок виконання заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, ліквідації аварійних викидів (скидів) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище;
9) тимчасово зупиняти дію виданих дозволів на спеціальне використання природних ресурсів, захоронення (складування) промислових, побутових та інших відходів, на операції з небезпечними хімічними речовинами, викиди (скиди) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, буріння свердловин, корисні копалини, вивезення з України і ввезення в Україну промислової сировини та окремих видів продукції, хімічних сполук, токсичних хімічних та інших небезпечних речовин, відходів, пестицидів і агрохімікатів, радіоактивних речовин, усіх видів тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, усіх видів водних безхребетних та слимаків роду Helix, диких тварин та дикорослих рослин, сировини з диких тварин та дикорослих рослин, мисливських трофеїв - у разі недотримання умов цих дозволів або порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, норм, правил і вимог екологічної безпеки у процесі добування об'єктів рослинного і тваринного світу, з внесенням обов'язкових для виконання подань про приведення їх у відповідність до актів законодавства;
10) зупиняти або забороняти проведення робіт на територіях заповідників, національних природних парків, інших територіях і об'єктах природно-заповідного фонду, у курортних зонах, не передбачених режимом охорони і збереження цих об'єктів;
11) зупиняти транспортні, у тому числі плавучі, засоби та проводити огляд речей, транспортних, у тому числі плавучих, засобів, знарядь добування тварин, рослин, риби та інших водних тварин і рослин на місцях їх добування, зберігання, перероблення і реалізації;
12) вилучати в осіб, що порушили законодавство про охорону навколишнього природного середовища та раціональне використання природних ресурсів, знаряддя добування об'єктів тваринного і рослинного світу, у т.ч. риби та інших водних тварин і рослин, транспортні засоби, зокрема плавучі, обладнання та предмети, що були знаряддям незаконного добування продукції, саму незаконно добуту продукцію, а також відповідні документи (ліцензії, дозволи тощо) у порядку, визначеному законодавством;
13) обмежувати чи зупиняти (тимчасово) виробництво й реалізацію продукції, використання якої може завдати істотної шкоди навколишньому природному середовищу або яка не відповідає вимогам екологічної та радіаційної безпеки;
14) викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та радіаційну безпеку;
проводити фотографування, здійснювати звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для попередження і розкриття екологічних правопорушень;
15) призначати громадських інспекторів з охорони навколишнього природного середовища за поданням відповідних установ і видавати їм посвідчення встановленого зразка;
16) у випадках, передбачених законодавством, направляти в установленому порядку матеріали про порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та радіаційну безпеку до відповідних органів для вирішення питання щодо притягнення винних осіб до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної або кримінальної відповідальності;
17) отримувати безкоштовно від місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, громадян, іноземних фізичних і юридичних осіб статистичні та інші довідкові й інформаційні матеріали, потрібні для визначення стану використання та охорони природних ресурсів, а також повідомлення про аварійні забруднення навколишнього природного середовища і природні катастрофи;
18) оглядати в пунктах пропуску через державний кордон усі види транспортних засобів, у тому числі судна і військові кораблі, у порядку, визначеному законодавством і нормативними документами, з метою виявлення екологічно небезпечних або заборонених до вивезення та ввезення вантажів;
19) надавати платні послуги екологічного характеру відповідно до Порядку надання платних послуг екологічного характеру територіальними органами Міністерства екології та природних ресурсів України, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 30.01.2002 N 46 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.03.2002 за N 260/6548.
20) носити під час виконання службових обов'язків формений одяг встановленого зразка, а також мати вогнепальну зброю і спеціальні засоби самооборони.
7. Діяльність Інспекції поширюється на:
1) внутрішні морські води, територіальне море, континентальний шельф України, виключну (морську) економічну зону України та на лимани, які мають зв'язок з морем (затоку Сиваш, Молочний лиман та лимани Азовських кіс);
2) прибережну смугу суші, ширина якої встановлюється відповідно до протоколів розмежування функцій із спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів в Автономній Республіці Крим, державними управліннями екології та природних ресурсів у Донецькій, Запорізькій та Херсонській областях (контроль у частині забруднення та іншого негативного впливу на морське середовище в результаті господарської діяльності об'єктів, які в ній розташовані).
8. Об'єктами контролю Інспекції є:
1) морські порти та портові пункти України на Азовському морі, судноремонтні підприємства, майстерні, причали та приморські об'єкти рибного господарства в повному обсязі їх впливу на навколишнє природне середовище;
2) об'єкти (у тому числі Міноборони, Держкомкордону, СБУ, МВС), підприємства, установи та організації (незалежно від форм власності та підпорядкування), їхня господарська діяльність, яка може чинити негативний вплив на морське середовище і, зокрема, в скиданні стічних вод у морські води або лимани, що мають зв'язок з морем;
3) усі українські та іноземні судна, кораблі та інші плавучі об'єкти і морські споруди незалежно від форм власності та підпорядкування, діяльність яких відбувається у внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні України та на континентальному шельфі України.
9. Інспекцію очолює начальник, який одночасно за посадою є Головним державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря.
10. Начальник Інспекції призначається на посаду Міністром екології та природних ресурсів України за поданням Головного державного інспектора України з охорони навколишнього природного середовища.
11. Начальник Інспекції має двох заступників, які за посадою є одночасно заступниками Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря. Заступники начальника Інспекції призначаються на посаду Міністром екології та природних ресурсів України за поданням начальника Інспекції.
Начальники відділів, дільниць, секторів є за посадою одночасно старшими державними інспекторами, а головні, провідні спеціалісти і спеціалісти - державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря.
Рішення Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря та його заступників можуть бути оскаржені у Головного державного інспектора України з охорони навколишнього природного середовища та у судовому порядку.
12. Начальник Інспекції:
1) здійснює керівництво діяльністю Інспекції, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Інспекцію завдань;
2) визначає компетенцію заступників начальника Інспекції, керівників структурних підрозділів Інспекції;
3) видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання (накази начальника Інспекції, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в обласному управлінні юстиції за місцезнаходженням Інспекції);
4) затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників Інспекції;
5) розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання Інспекції;
6) призначає на посаду і звільняє з посади працівників Інспекції.
13. Державна екологічна інспекція Азовського моря є спеціальним підрозділом Мінекоресурсів України і підзвітна в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції. Працівникам Інспекції надається право носіння форми встановленого зразка, яка видається їм безкоштовно, та відповідного посвідчення.
14. Інспекція має право використовувати за погодженням з органами МВС спеціальні транспортні засоби, судна, які мають кольорове графічне забарвлення і напис з нанесеною емблемою (плавучі засоби - свій вимпел).
15. Інспекція утримується за рахунок державного бюджету у межах коштів, передбачених на утримання Мінекоресурсів.
16. Інспекція є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків (у тому числі валютний), печатку і бланк із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
Начальник Інспекції та його заступники мають бланки відповідно Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря та його заступників із зображенням Державного герба України і відповідним написом.
Начальник Державної екологічної
інспекції Азовського моря

О.Боровко