• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України

mki | Наказ, Журнал, Перелік, Акт, Форма типового документа, Картка, Порядок від 12.01.2021 № 5
Реквізити
  • Видавник: mki
  • Тип: Наказ, Журнал, Перелік, Акт, Форма типового документа, Картка, Порядок
  • Дата: 12.01.2021
  • Номер: 5
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: mki
  • Тип: Наказ, Журнал, Перелік, Акт, Форма типового документа, Картка, Порядок
  • Дата: 12.01.2021
  • Номер: 5
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.01.2021 № 5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 березня 2021 р.
за № 327/35949
Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" , Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення до Державного агентства розвитку туризму України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України, що додається.
2. Директорату туризму (Воюта Д.Ю.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Дуля Я.М.
МіністрО. Ткаченко
ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Голова Державного агентства
розвитку туризму України



Л. Денісова


М. Олеськів
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
та інформаційної політики
України
12 січня 2021 року № 5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 березня 2021 р.
за № 327/35949
ПОРЯДОК
розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає: процедуру розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації у разі, якщо суб’єкт відносин у сфері доступу - запитувач інформації є фізичною особою або громадським об’єднанням без статусу юридичної особи (далі - запити на отримання публічної інформації); здійснення контролю за дотриманням строків їх розгляду; основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян; загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян та запитами на отримання публічної інформації у Державному агентстві розвитку туризму України.
2. Цей Порядок розроблено відповідно до статті 40 Конституції України, Законів України "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 24 вересня 2008 року № 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року № 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади", інших нормативно-правових актів з питань звернень громадян.
3. Розгляд звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації та проведення особистого прийому громадян у ДАРТ є складовою механізму реалізації прав громадян на внесення до органів державної влади пропозицій щодо поліпшення їх діяльності, викриття недоліків у роботі та оскарження дій посадових осіб ДАРТ.
4. Реалізація визначених законодавством повноважень ДАРТ передбачає забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог громадян, поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням.
5. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, мають таке саме право на подання звернень, запитів на отримання публічної інформації як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
6. Порядок ведення діловодства за зверненнями громадян та запитами на отримання публічної інформації, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
7. Положення цього Порядку не застосовуються під час розгляду заяв і скарг громадян у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, кримінальним процесуальним, цивільним процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, Законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень", "Про запобігання корупції", "Про виконавче провадження".
8. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
заява (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією України та законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;
звернення громадян - викладені у письмовій, усній або електронній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства;
скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
9. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулась (звернулись) до ДАРТ з певним питанням.
Повторні - звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину (групі осіб) не надавалась;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб);
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Дублетні - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до ДАРТ.
Неодноразові - звернення особи (групи осіб), які надійшли до ДАРТ з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом питання.
10. Звернення може бути подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
11. Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі, за допомогою засобів телефонного зв’язку, через телефонні "гарячі лінії", визначені контактні центри і фіксується посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої підтверджені відповідно до законодавства України. Письмове звернення також може бути надісланим з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
12. Організація діловодства за зверненнями громадян, запитами на отримання публічної інформації у ДАРТ забезпечується першим заступником Голови ДАРТ.
Організація діловодства за зверненнями громадян та запитами на отримання публічної інформації у ДАРТ покладається на уповноважений структурний підрозділ, який забезпечує:
організацію роботи зі зверненнями громадян та запитами на отримання публічної інформації;
надання інформаційно-довідкових послуг фізичним та/або юридичним особам з питань, що стосуються діяльності ДАРТ, які надходять засобами телефонного зв’язку та на електронну адресу ДАРТ;
особистий прийом громадян, які звернулись до ДАРТ;
надання роз’яснень у межах повноважень.
Контроль за змістом, якістю підготовки, оформленням на належному рівні документів, дотриманням строків розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації, а також організацією діловодства за зверненнями громадян, запитами на отримання публічної інформації та зберіганням документів у структурних підрозділах апарату ДАРТ покладається на їх керівників.
У структурних підрозділах апарату ДАРТ ведення діловодства за зверненнями громадян, запитами на отримання публічної інформації покладається на керівників структурних підрозділів.
13. Додержання вимог цього Порядку є обов’язковим для всіх структурних підрозділів апарату ДАРТ.
II. Організація роботи з питань приймання, попереднього розгляду та реєстрації звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації у разі, якщо суб’єкт відносин у сфері доступу - запитувач інформації є фізичною особою або громадським об’єднанням без статусу юридичної особи
1. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації, що надходять до ДАРТ, приймаються уповноваженим структурним підрозділом відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
2. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації надсилаються поштою, з використанням мережі Інтернет, інших засобів комунікації, передаються громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства України, через скриньку або подаються на особистому прийомі громадян.
3. Усні звернення громадян, запити на отримання публічної інформації, подані на особистому прийомі або за допомогою засобів зв’язку, телефонні "гарячі лінії", підлягають оформленню відповідно до форм, визначених у додатках 1-3 до цього Порядку.
У разі якщо заявник застосовує ненормативну лексику, вдається до образ, або його звернення містить заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі, працівник, що приймає усне звернення, може припинити спілкування з ним.
4. Електронні звернення громадян, електронні запити на отримання публічної інформації надсилаються на визначену електронну адресу ДАРТ або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на офіційному вебсайті ДАРТ.
Датою подання електронного звернення, електронного запиту на отримання публічної інформації є дата його надходження на визначену електронну адресу або дата надходження електронної форми. Якщо електронне звернення, електронний запит на отримання публічної інформації надійшли на визначену електронну адресу у неробочий день та час, датою подання електронного звернення, електронного запиту на отримання публічної інформації вважається наступний після нього робочий день.
В електронному зверненні, електронному запиті на отримання публічної інформації зазначається електронна поштова адреса, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису під час надсилання електронного звернення, електронного запиту на отримання публічної інформації запиту не вимагається.
5. Скринька розміщується у приміщенні ДАРТ у доступному для громадян місці. Інформація про адреси розташування скриньки розміщується на офіційному вебсайті ДАРТ чи інформаційних стендах.
Кореспонденція зі скриньки вилучається щодня працівниками уповноваженого структурного підрозділу. На такій кореспонденції проставляється штамп з відміткою "Скринька" та зазначається дата вилучення.
6. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації в інтересах неповнолітніх осіб подаються їх законними представниками.
7. Усі звернення громадян, запити на отримання публічної інформації, подані у встановленому законодавством порядку, підлягають попередньому розгляду.
8. Попередній розгляд звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації у ДАРТ здійснюється з метою визначення:
належності документа до звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації;
повноти дотримання вимог до оформлення звернень, запитів на отримання публічної інформації, що визначені статтею 5 Закону України "Про звернення громадян" та статтею 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" ;
ознак надходження та виду звернень, запитів на отримання публічної інформації;
суті та стислого змісту звернень, запитів на отримання публічної інформації;
належності порушених питань до повноважень ДАРТ;
звернень, які відповідно до статті 8 Закону України "Про звернення громадян" не підлягають розгляду та вирішенню;
відповідності адресування, наявності усіх зазначених додатків, цілісності вкладень, наявності підпису та дати заявника;
строків виконання звернень, запитів на отримання публічної інформації.
9. Конверти, у яких надійшли письмові звернення громадян, запити на отримання публічної інформації передаються до опрацювання разом з такими зверненнями та запитами. Якщо у поштовому конверті надійшло декілька звернень, запитів на отримання публічної інформації від одного або кількох заявників, виготовляється ксерокопія конверта, яка додається до кожного звернення, запиту.
10. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації оформлюються відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян" та статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" . У зверненні, запиті на отримання публічної інформації зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, контактні дані, викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмові, електронні звернення, запити на отримання публічної інформації викладаються прийнятною для обох сторін мовою, розбірливо і чітко у друкованій або письмовій формі, підписуються заявником (групою осіб) із зазначенням дати.
Звернення громадян, оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня їх надходження. Копія такого звернення та другий примірник роз’яснення долучаються до номенклатурної справи уповноваженого структурного підрозділу.
11. У разі відсутності додатків, зазначених у зверненні, запиті на отримання публічної інформації, або окремих аркушів складається акт про повернення документів (додаток 4) у двох примірниках, один з яких надсилається заявнику, а другий зберігається в уповноваженого структурного підрозділу.
12. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, запиті на отримання публічної інформації, не належать до компетенції ДАРТ, звернення, запит на отримання публічної інформації в термін не більше п’яти робочих днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється особі, яка подала звернення, запит на отримання публічної інформації. У разі якщо звернення, запит на отримання публічної інформації не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, воно (він) в той самий термін повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями.
13. Забороняється направляти скарги для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
14. Письмові звернення, запити на отримання публічної інформації без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, з яких неможливо встановити авторство, визнаються анонімними і розгляду не підлягають.
15. Повторні звернення, запити на отримання публічної інформації від одного й того самого заявника з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням строків, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян" , розгляду не підлягають.
Рішення про припинення розгляду такого звернення, запиту на отримання публічної інформації приймається керівництвом ДАРТ, про що повідомляється особі, яка подала звернення, запит.
16. Якщо у повторному зверненні разом з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь або за якими прийняте відповідне рішення, зазначено інше питання, нові факти, звернення не є повторним і розглядається у встановленому законодавством порядку.
17. Попередній розгляд звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації, їх реєстрація та встановлення строків виконання (за винятком звернень, запитів, що не підлягають розгляду) здійснюються у день їх надходження до уповноваженого структурного підрозділу.
18. Усні, письмові, електронні звернення громадян, запити на отримання публічної інформації підлягають реєстрації після їх попереднього розгляду.
19. До впровадження у ДАРТ системи електронного документообігу (СЕД), реєстрація звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації здійснюється за допомогою журнальної форми.
Журнальна форма реєстрації звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації та обліку особистого прийому громадян допускається з річним обсягом надходження до 600 пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) та скарг і такою самою кількістю звернень громадян на особистому прийомі.
20. Для забезпечення реєстрації звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації в електронній формі в автоматизованому режимі заповнюється реєстраційно-контрольна картка (далі - РКК), яка забезпечує ідентифікацію конкретного документа, здійснення контролю за дотриманням строків розгляду.
До реквізитів звернення, що вносяться до РКК, належать: прізвище, ініціали автора, адреса, дата надходження, вид звернення, категорія та соціальний стан заявника, звідки одержано, дата, індекс, форма надходження, тип звернення, ознака повторності, стислий зміст, зміст і дата резолюції, прізвище автора резолюції, відповідальний виконавець, термін виконання, прийняті рішення, вихідні дата та реєстраційний номер, зміст документа, дата зняття з контролю, номер справи за номенклатурою.
До реквізитів запиту на отримання публічної інформації, що вносяться до РКК, належать: прі-звище, ініціали автора, адреса, дата надходження, вид документа, звідки одержано, дата, індекс, стислий зміст, зміст і дата резолюції, прізвище автора резолюції, відповідальний виконавець, термін виконання, прийняті рішення, вихідні дата та реєстраційний номер, зміст документа, дата зняття з контролю, номер справи за номенклатурою.
Склад зазначених елементів за необхідності може бути доповнений.
21. Усі звернення громадян, що надходять до ДАРТ, підлягають обов’язковій класифікації відповідно до Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.
22. Кожному зверненню під час реєстрації присвоюються відповідний реєстраційний індекс та дата реєстрації. Реєстраційний індекс звернення може складатись з частин, які відокремлюються одна від одної тире або дробом. За потреби реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначками.
Реєстраційний індекс звернення має дві обов’язкові частини:
перша частина формується з початкової літери прізвища заявника, а якщо звернення колективне, перша частина індексу має містити позначку "КО";
друга частина - порядковий реєстраційний індекс (наприклад, А-1122, де А - початкова літера прізвища заявника, 1122 - порядковий реєстраційний індекс).
У разі реєстрації дублетних звернень вони обліковуються за реєстраційним індексом першого з додаванням порядкового номера, що проставляється через дріб (наприклад, А-1122/2).
23. У разі реєстрації листів-нагадувань від органів державної влади та установ вищого рівня реєстраційний індекс такого документа складається з чотирьох обов’язкових частин, які розділені між собою дробом (наприклад, ЗВГ/133/20/18, де ЗВГ - позначка документа, 133 - порядковий реєстраційний індекс, 20 - номенклатурний індекс структурного підрозділу, визначеного виконавцем, 18 - визначається останніми двома цифрами поточного року).
24. Для повторних, дублетних, неодноразових звернень у графі РКК "Попередні звернення" робиться відмітка щодо реквізитів попереднього звернення (реєстраційний індекс, дата).
25. Під час реєстрації повторного, дублетного, неодноразового, масового звернення у відповідній графі РКК "Ознака повторності" зазначається позначка "Повторне", "Дублетне", "Неодноразове", "Масове".
26. Кожному запиту на отримання публічної інформації встановлюються відповідний реєстраційний індекс та дата реєстрації. Реєстраційний індекс запиту на отримання публічної інформації складається з частин, які відокремлюються одна від одної тире.
Реєстраційний індекс запиту на отримання публічної інформації має три обов’язкові частини (наприклад, ПІ-А-123, де ПІ - ознака виду документа, А - початкова літера прізвища заявника (якщо запит колективний, друга частина індексу має містити позначку "КО"), 123 - порядковий реєстраційний індекс).
27. Під час реєстрації звернень, запитів на отримання публічної інформації, що надійшли під час особистого прийому громадян, до РКК вноситься відповідна інформація про спосіб отримання документа, порядковий індекс запису у журналі обліку особистого прийому громадян та дату прийому.
28. Реєстраційний індекс та дата реєстрації звернень, запитів на отримання публічної інформації проставляються у вигляді реєстраційного штампа (додаток 5) або шляхом нанесення штрих-коду, який містить найменування органу (після запровадження системи електронного документообігу), що здійснив реєстрацію, в нижньому правому куті або на іншому вільному від тексту місці першої сторінки документа, крім місця, призначеного для підшивання.
III. Порядок розгляду звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації
1. Звернення, запити на отримання публічної інформації, що надійшли до ДАРТ України від Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", розглядаються першими керівниками ДАРТ особисто.
Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, розглядаються першочергово.
2. Уповноважений структурний підрозділ після попереднього розгляду та реєстрації звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації скеровує їх керівництву ДАРТ відповідно до розподілу повноважень для визначення виконавця. Оригінали документів передаються визначеній відповідальній особі, яка ставить підпис у журналі передання кореспонденції або у реєстрі передання з зазначенням дати та часу отримання.
3. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації, розглянуті керівництвом ДАРТ, повертаються з відповідною резолюцією до уповноваженого структурного підрозділу для передання на виконання визначеним у резолюції посадовим особам під підпис у журналі передання кореспонденції або у реєстрі передання з зазначенням дати та часу отримання.
4. Виконання звернень, запитів на отримання публічної інформації забезпечують посадові особи, зазначені у резолюції керівництва ДАРТ, а також працівники, яким безпосередньо доручено їх виконання.
Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації, виконавцями яких є декілька структурних підрозділів, передаються посадовій особі, визначеній у резолюції першою (далі - головний виконавець), для організації роботи співвиконавців, передання у разі необхідності їм копій, визначення строків подання ними пропозицій, підготовки спільного проекту відповіді тощо.
Співвиконавці зобов’язані подавати пропозиції головному виконавцю протягом першої половини строку, відведеного на виконання завдання.
Передавання звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації у межах структурного підрозділу здійснюється через посадову особу, відповідальну за діловодство за зверненнями громадян.
6. Розгляд звернень, запитів на отримання публічної інформації структурними підрозділами ДАРТ, згідно з резолюцією спрямовується на об’єктивне та своєчасне вирішення порушених заявниками питань, перевірку викладених фактів, прийняття рішення відповідно до чинного законодавства, забезпечення його виконання та інформування заявників про результати розгляду.
7. Якщо у зверненні, запиті на отримання публічної інформації поряд з питаннями, що належать до компетенції ДАРТ, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то під час надання відповіді на таке звернення, запит на отримання публічної інформації роз’яснюється порядок вирішення цих питань.
8. Відповідь за результатами розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації обов’язково надається заявнику тим органом, який його отримав.
9. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення надсилається особі, яка у зверненні підписана першою або адреса якої зазначена.
10. Відповіді на звернення оформлюються державною мовою відповідно до вимог Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" , якщо інше не встановлено законом.
11. Листи-відповіді на звернення громадян, запити на отримання публічної інформації оформлюються відповідно до вимог Інструкції з діловодства в Державному агентстві розвитку туризму України, затвердженої наказом Державного агентства розвитку туризму України від 21 жовтня 2020 року № 74.
IV. Строки розгляду звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації
1. Строки розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації обчислюються у календарних днях. Датою виконання звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації є дата реєстрації відповіді на них або дата надання вмотивованих роз’яснень заявнику.
2. Звернення громадян розглядаються та вирішуються у строк не більше одного місяця з дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення,- невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх надходження.
3. Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, за рішенням керівництва ДАРТ встановлюється необхідний строк для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення, до завершення раніше визначеного строку виконання.
4. Загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
5. На обґрунтовану письмову вимогу строк розгляду звернення може бути скорочено.
6. Відповідь на запит на отримання публічної інформації надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
7. У разі якщо запит на отримання публічної інформації стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання такого запиту.
8. Клопотання про термінове опрацювання запиту на отримання публічної інформації має бути обґрунтованим.
9. У разі якщо запит на отримання публічної інформації стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, головний виконавець може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження терміну розгляду запиту головний виконавець повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
V. Моніторинг за розглядом звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації
1. Моніторинг за виконанням звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації здійснюється з метою своєчасного та належного їх виконання.
2. Уповноважений структурний підрозділ здійснює контроль за строками розгляду звернень громадян, які містять прохання (вимогу) щодо вчинення певних дій, а також за запитами на отримання публічної інформації та за виконанням доручень, що надані під час особистого прийому громадян керівництвом ДАРТ.
3. Уповноважений структурний підрозділ здійснює моніторинг розгляду звернень, запитів на отримання публічної інформації згідно з визначеними строками виконання.
4. Керівники структурних підрозділів повинні забезпечити безумовне та своєчасне виконання звернень, запитів на отримання публічної інформації, їх своєчасне візування та подання на підпис.
5. З метою моніторингу стану опрацювання звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації щомісяця складається і надсилається до структурних підрозділів ДАРТ перелік звернень та запитів на отримання публічної інформації від фізичних осіб або громадських об’єднань без статусу юридичної особи, щодо яких відсутня інформація про виконання (період) (додаток 6) для аналізу наданої інформації та інформування уповноваженого структурного підрозділу про вжиті заходи та причини, що призвели до порушення строків виконання.
6. За результатами моніторингу уповноважений структурний підрозділ щокварталу звітує керівництву ДАРТ про стан роботи зі зверненнями громадян.
7. Звернення громадян, запити на отримання публічної інформації вважаються виконаними і знімаються з контролю, якщо зазначені у ньому завдання вирішені і лист-відповідь (інформація) за підписом уповноваженої посадової особи направлено відповідним особам, організаціям, яким він адресований, або надано інше підтвердження виконання.
8. У разі якщо за результатами розгляду надаються усні відповіді, роз’яснення, у документах на вільному від тексту місці останнього аркуша або в окремій довідці робиться відповідний запис.
9. Оригінали звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації та матеріали про їх виконання зберігаються у уповноваженому структурному підрозділі.
VI. Організація особистого прийому громадян
1. Голова ДАРТ, перший заступник Голови ДАРТ, заступник Голови ДАРТ проводять особистий прийом громадян.
Особистий прийом громадян Головою ДАРТ, першим заступником Голови ДАРТ, заступником Голови ДАРТ здійснюється лише за попереднім записом у дні та години, визначені графіком особистого прийому громадян, затвердженим в установленому порядку.
2. У разі відсутності Голови ДАРТ, першого заступника Голови ДАРТ, заступника Голови ДАРТ особистий прийом громадян здійснюють уповноважені ними посадові особи.
3. Прийом громадян іншими посадовими особами ДАРТ здійснюється у визначені дні та години відповідно до затвердженого графіка.
4. Першочергово здійснюється прийом осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня".
5. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи, одинокі матері (батьки) та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
6. Запис громадян на прийом до Голови ДАРТ проводиться у разі, якщо питання, порушене заявником, не вирішено після особистого прийому першим заступником Голови ДАРТ, заступником Голови ДАРТ.
Запис громадян на прийом до першого заступника Голови ДАРТ, заступника Голови ДАРТ проводиться у разі, якщо порушене питання залишилось невирішеним по суті після особистого прийому посадовою особою структурного підрозділу ДАРТ відповідно до компетенції.
Попередній запис на особистий прийом до керівництва ДАРТ здійснюється уповноваженим структурним підрозділом не пізніше ніж за сім днів до дня особистого прийому.
7. Під час попереднього запису на особистий прийом з’ясовуються прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, зміст порушеного питання, до яких посадових осіб чи державних органів він звертався і яке було прийнято рішення, визначається посадова особа чи державний орган, до компетенції якої (якого) належить вирішення питання, порушеного заявником, вивчаються документи, інші матеріали, що подаються заявником для обґрунтування своєї заяви (клопотання), скарги або пропозиції (зауваження).
Не допускається з’ясування відомостей про особу громадянина, якщо такі відомості не стосуються звернення.
8. Уповноважений структурний підрозділ складає списки громадян, які виявили бажання потрапити на особистий прийом до керівництва ДАРТ. Матеріали, викладені у зверненнях громадян, що увійшли до цього списку, передаються для вивчення та опрацювання до структурних підрозділів апарату ДАРТ відповідно до їх компетенції не пізніше ніж за сім днів до прийому.
Структурні підрозділи ДАРТ надають інформацію про результати опрацювання наданих матеріалів за зверненнями громадян уповноваженому структурному підрозділу не пізніше ніж за три дні до проведення особистого прийому.
За два дні до проведення особистого прийому списки громадян, які виявили бажання потрапити на особистий прийом, подаються посадовій особі, яка здійснюватиме особистий прийом.
9. Під час особистого прийому громадянин зобов’язаний пред’явити документ, що посвідчує його особу. У разі відсутності такого документа або відмови його пред’явити громадянин не допускається до особистого прийому.
Під час особистого прийому громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому законодавством порядку, та/або особи, які перебувають у родинних стосунках з такими громадянами і мають документи, що посвідчують їхні особи та підтверджують повноваження.
Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому не допускається.
10. Під час особистого прийому громадян відомості щодо кожного заявника вносяться до картки особистого прийому заявника та журналу обліку особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України за визначеною формою (додаток 7).
Посадова особа під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає обґрунтоване роз’яснення відповідно до чинного законодавства та вживає заходів щодо усунення порушень (за їх наявності). Інформація про прийняте під час особистого прийому рішення вноситься до журналу обліку особистого прийому громадян у ДАРТ та картки особистого прийому заявника.
11. Для забезпечення кваліфікованого роз’яснення піднятих питань посадова особа, яка здійснює особистий прийом, може залучати до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів ДАРТ або одержувати від них необхідну інформацію у порядку, визначеному законодавством.
12. Якщо вирішити порушене питання безпосередньо під час особистого прийому неможливо, воно розглядається у тому самому порядку, що й письмове звернення. Про результати такого розгляду громадянинові за його бажанням надається усна або письмова відповідь.
13. У разі якщо заявник після проведення особистого прийому не вимагає письмової відповіді, вона не надається, про що робиться відмітка у журналі обліку особистого прийому громадян у ДАРТ та картці особистого прийому заявника.
14. Відповідь на звернення, подане під час особистого прийому громадян Головою ДАРТ, першим заступником Голови ДАРТ, заступником Голови ДАРТ, надається за підписом посадової особи, яка здійснювала цей прийом, у разі її відсутності - посадової особи, яка виконує її обов’язки.
15. Звернення, подані під час особистого прийому громадян у ДАРТ, невідкладно передаються уповноваженому структурному підрозділу для реєстрації.
16. На першому аркуші звернення, поданого на особистому прийомі громадян, та на першому аркуші копії цього звернення проставляється вхідний штамп ДАРТ.
17. Облік прийому громадян керівництвом ДАРТ та контроль за дотриманням строків розгляду звернень, прийнятих під час особистого прийому, здійснюються уповноваженим структурним підрозділом.
VII. Аналіз та узагальнення інформації щодо стану роботи зі зверненнями громадян
1. Керівники структурних підрозділів ДАРТ або за їх дорученням інші посадові особи з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення конституційних прав і законних інтересів громадян, вивчення громадської думки, вдосконалення роботи ДАРТ зобов’язані систематично аналізувати матеріали розгляду звернень громадян, узагальнювати результати їх розгляду, враховувати в подальшій роботі викладені у зверненнях пропозиції та зауваження.
2. Інформація за результатами аналізу звернень громадян подається щокварталу до 05 числа місяця, що настає за звітним періодом, з порівнянням з аналогічним періодом минулого року до уповноваженого структурного підрозділу за формою, визначеною уповноваженим структурним підрозділом.
Узагальнення інформації здійснюється уповноваженим структурним підрозділом щокварталу до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом.
3. Організація роботи зі зверненнями громадян та організація роботи з проведення особистого прийому громадян у ДАРТ перевіряються під час комплексних та цільових перевірок.
Під час перевірок всебічно вивчаються організація роботи з питань розгляду звернень громадян та проведення особистого прийому громадян, надається практична допомога у разі необхідності. Результати перевірок відображаються в актах або довідках.
VIII. Зберігання матеріалів діловодства за зверненнями громадян
1. Оригінали звернень та матеріали про їх виконання зберігаються у уповноваженому структурному підрозділі.
2. Розглянуті звернення з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення розміщуються у справах за хронологічним, територіальним або алфавітним принципом. Документи становлять у справі самостійну групу і поміщаються у м’яку обкладинку для пропозиції, заяви та скарги (додаток 8). У разі одержання повторного звернення або наявності додаткових документів вони підшиваються до цієї групи документів. Під час формування справ перевіряються правильність спрямування документів до справи, їх комплектність. Звернення, за яким рішення не прийняте, а також неправильно оформлені документи підшивати до справи забороняється.
3. Схоронність справ та зберігання матеріалів діловодства за зверненнями громадян покладаються на уповноважений структурний підрозділ.
В.о. начальника відділу
туристичного розвитку регіонів
Директорату туризму


Д. Воюта
Додаток 1
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України,
(пункт 3 розділу II)
КАРТКА
особистого прийому заявника
Додаток 2
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України
(пункт 3 розділу II)
УСНЕ ЗВЕРНЕННЯ,
що надійшло через засоби телекомунікації
до _______________________________________________
(найменування структурного підрозділу)
Дата і час надходження усного звернення
Прізвище, власне ім’я посадової особи, яка прийняла усне звернення
Прізвище, власне ім’я суб’єкта звернення (у разі якщо суб’єкт звернувся від імені та в інтересах юридичної особи, зазначаються найменування юридичної особи та посада суб’єкта звернення)
Місце проживання суб’єкта звернення (місцезнаходження юридичної особи), контактний телефон
Стислий зміст питання, щодо якого звернувся суб’єкт
Структурний підрозділ Державного агентства розвитку туризму України, відповідальний за вирішення порушеного питання
Додаток 3
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України
(пункт 3 розділу II)
КАРТКА
звернення громадянина на телефонну "гарячу лінію" у Державному агентстві розвитку туризму України
Додаток 4
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України,
(пункт 11 розділу II)
АКТ
про повернення документів
Додаток 5
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України
(пункт 28 розділу II)
РЕЄСТРАЦІЙНИЙ ШТАМП
Додаток 6
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України,
(пункт 5 розділу V)
ПЕРЕЛІК
звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації від фізичних осіб або громадських об’єднань без статусу юридичної особи, щодо яких відсутня інформація про виконання (період)
Додаток 7
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України
(пункт 10 розділу VI)
ЖУРНАЛ
обліку особистого прийому громадян у Державному агентстві розвитку туризму України
№ з/пДата прийомуПрізвище, ім’я, по батькові (за наявності) посадової особи, яка здійснює особистий прийомПрізвище, ім’я, по батькові (за наявності) громадянинаСтислий зміст зверненняКатегорія зверненняСтруктурний підрозділ, головний виконавець (співвиконавець)Дата передання звернення
12345678
Додаток 8
до Порядку розгляду звернень
та організації особистого прийому
громадян у Державному агентстві
розвитку туризму України
(пункт 2 розділу VIII)
ОБКЛАДИНКА
для пропозиції, заяви та скарги