• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Положення про державне управління екологічної безпеки в області, містах Києві та Севастополі Мінекобезпеки України

Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України  | Наказ, Положення від 27.02.1996 № 22 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 27.02.1996
  • Номер: 22
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 27.02.1996
  • Номер: 22
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО
СЕРЕДОВИЩА ТА ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 22 від 27.02.96
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 травня 1996 р.
за N 216/1241
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища N 241 від 12.05.2008 )
Про Положення про державне управління екологічної безпеки в області, містах Києві та Севастополі Мінекобезпеки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекобезпеки N 152 від 23.12.96 Наказом Мінекоресурсів N 108 від 11.08.2000 )
У зв'язку з утворенням Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та згідно з Положенням про Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, затвердженим Указом Президента України від 10.02.95 р. N 120/95,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про державне управління екологічної безпеки в області, містах Києві та Севастополі Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, що додається.
2. Секретаріату (О.Даниляк) довести Положення до Державного Комітету охорони навколишнього природного середовища та природних ресурсів Автономної Республіки Крим, державних управлінь екологічної безпеки в областях, містах Києві та Севастополі.
3. Визнати таким, що втратило чинність Положення про Державні управління охорони навколишнього природного середовища Мінприроди України по республіці Крим, областях, містах Києву та Севастополю, затверджене Міністерством охорони навколишнього природного середовища України 16.01.92 р.
Міністр Ю.Костенко
Затверджено
наказом Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища та ядерної безпеки
України від 27.02.96 р. N 22
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мінекоресурсів N 108 від 11.08.2000 )
Положення про державне управління екологічної безпеки в області, містах Києві та Севастополі Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
1. Державне управління екологічної безпеки в області, містах Києві та Севастополі (далі - управління) є місцевим органом державної виконавчої влади і входить до системи органів управління Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.
Управління екологічної безпеки здійснює функцію управління у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної та радіаційної безпеки відповідно на території області, міст Києва та Севастополя.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Мінекобезпеки України, рішеннями органів місцевої виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятими вмежах їх компетенції, а також цим Положенням.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінекобезпеки N 152 від 23.12.96 )
3. Основними завданнями Управління є:
реалізація державної екологічної політики, спрямованої на забезпечення ефективного використання та відтворення природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки, захист життя і здоров'я населення від негативного впливу господарської та іншої діяльності незалежно від форм власності;
державний контроль за додержанням вимог екологічного законодавства підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами, іноземними юридичними і фізичними особами на відповідній території, додержанням екологічних вимог у пунктах пропуску через державний кордон;
інформування населення через засоби масової інформації про екологічний стан навколишнього природного середовища на відповідній території, в тому числі стан екологічної безпеки об'єктів господарської та іншої діяльності;
організація проведення державної екологічної експертизи.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює у межах своїх повноважень комплексне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення регулювання екологічної безпеки;
2) координує діяльність органів місцевої державної виконавчої влади та інших місцевих органів міністерств та відомств, підприємств, установ і організацій у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки;
3) здійснює державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, природних ресурсів, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, в межах наданих повноважень, територій та об'єктів природно-заповідного фонду України, додержанням правил зберігання, транспортування, застосування, поховання, знешкодження токсичних, радіоактивних та інших особливо небезпечних речовин і матеріалів, пестицидів та агрохімікатів, промислових та інших відходів;
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Наказу Мінекобезпеки N 152 від 23.12.96 )
4) здійснює екологічний контроль у пунктах пропуску через державний кордон України та надає відповідні послуги;
5) організує та проводить державну екологічну експертизу відповідно до вимог Закону України "Про екологічну експертизу";
6) здійснює перевірки та обстеження підприємств, установ і організацій, в тому числі на військових та оборонних об'єктах, об'єктах органів внутрішніх справ, Служби безпеки та прикордонних військ, розташованих на відповідній території, щодо виконання ними вимог, норм і нормативів екологічної безпеки;
7) бере участь у роботі державних комісій по прийманню в експлуатацію об'єктів виробничого, житлово-комунального призначення та житлових масивів;
8) подає проекти лімітів використання природних ресурсів місцевого значення, лімітів на викиди та скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, розміщення у ньому відходів та вносить пропозиції щодо їх затвердження відповідними обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями;
9) затверджує нормативи гранично допустимих викидів і скидів у навколишнє природне середовище забруднюючих речовин;
10) видає дозволи на викиди та скиди забруднюючих речовин в навколишнє середовище, розміщення (складування, захоронення) у ньому відходів та на спеціальне використання природних ресурсів;
11) організує регіональний моніторинг навколишнього природного середовища, забезпечує діяльність державної екологічної інформаційної системи, здійснює спостереження та інстументально-лабораторний контроль за показниками рівня забруднення навколишнього природного середовища;
12) організує здійснення системи заходів щодо розширення мережі територій і об'єктів природно-заповідного фонду, вживає необхідних заходів до охорони видів тварин і рослин, занесених до Червоної книги України та місць їх проживання (зростання);
13) бере участь у розробці, реалізації та контролі за виконанням екологічних програм та програм забезпечення екологічної та радіаційної безпеки, програм попередження та ліквідації наслідків надзвичайних екологічних ситуацій;
14) бере участь у формуванні позабюджетних фондів охорони навколишнього природного середовища;
15) готує щорічно спільно з відповідними органами державної виконавчої влади та подає Мінекобезпеки України, обласній Раді доповідь про стан навколишнього природного середовища області, міст Києва та Севастополя;
16) сприяє екологічній освіті та екологічному вихованню громадян, діяльності екологічних об'єднань громадян, рухів тощо;
17) вживає заходів до добору і розстановці кадрів, підготовки та підвищення їх кваліфікації;
18) забезпечує використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням, складає і подає в установленому порядку звітність;
19) здійснює у межах, визначених законодавством України, функції з оперативного управління майном, що належить до об'єктів державної та комунальної власності;
20) здійснює інші функції відповідно до покладених на Управління завдань та чинного законодавства.
5. Управління має право:
1) одержувати у встановленому порядку від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та інші матеріали, від місцевих органів статистики - безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати в установленому законодавством порядку спеціалізовані установи і організації, висококваліфікованих фахівців та наукових працівників для проведення науково-технічного забезпечення державної екологічної експертизи, відповідних спеціалістів та науковців для розгляду питань, що належать до компетенції управління;
3) вести редакційно видавничу діяльність з питань охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки;
4) скликати у встановленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
5) обстежувати підприємства, установи і організації незалежно від форм власності, об'єкти ядерної енергії, військові і оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ і Служби безпеки України з метою перевірки додержання вимог екологічної безпеки, виконання заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів;
6) виносити в межах своєї компетенції постанови про обмеження чи тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від форм власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням норм і правил екологічної безпеки, законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів (ліцензій) на використання природних ресурсів, перевищенням лімітів викидів і скидів забруднюючих речовин;
7) зупиняти рух, оглядати, тимчасово затримувати транспортні (в тому числі пересувні, плавучі тощо) засоби для перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища і норм екологічної безпеки, давати обов'язкові для виконання вказівки про усунення виявлених порушень;
8) проводити на підприємствах, в установах і організаціях, які використовують радіаційні технології, перевірки стану устаткування й управління технологічними процесами, наявності та якості технічної і експлуатаційної документації, якості ремонтних робіт, кваліфікації персоналу;
9) здійснювати на підприємствах, в установах і організаціях, які використовують ядерну енергію, перевірки стану устаткування й управління технологічними процесами, наявності та якості технічної та експлуатаційної документації, проведення ремонту та експлуатаційних робіт, дотримання вимог радіаційної безпеки;
10) давати керівникам підприємств, установ і організацій обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених порушень законодавства про охорону навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, використання ядерної енергії та радіаційного захисту, поводження з радіаційними матеріалами у процесі здійснення господарської чи іншої діяльності, що негативно впливає на екологічний стан;
11) подавати пропозиції до відповідних органів управління про притягнення до дисциплінарної відповідальності службових осіб, винних у порушенні норм та вимог екологічної безпеки, в тому числі радіаційної безпеки, охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів;
12) застосовувати у випадках, передбачених законодавством України, економічні санкції до підприємств, установ, організацій за порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, перевищення нормативів екологічної безпеки, використання природних ресурсів;
13) подавати позови в суд, арбітражний суд про відшкодування збитків і втрат, заподіяних юридичними і фізичними особами внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки;
14) розглядати справи про адміністративну відповідальність за порушення у галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів;
15) передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушень у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та екологічної безпеки (екологічні злочини),за які передбачено кримінальну відповідальність;
16) вилучати в осіб, які порушили екологічне законодавство, знаряддя добування тварин (в тому числі рибних запасів) і рослин, транспортні (в тому числі плавучі засоби), обладнання та предмети, що були знаряддям незаконного добування продукції та саму незаконно добуту продукцію у встановленому законодавством порядку;
17) брати участь у міжнародному співробітництві з питань охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, виконання зобов'язань міжнародних документів та угод у межах компетенції управління.
6. Для здійснення контролю за дотриманням вимог екологічного законодавства та законодавства про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку в структурі Управління створюються відповідні структурні підрозділи державної екологічної інспекції та державної інспекції з нагляду за ядерною безпекою.
7. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними підрозділами обласної (міської) державної адміністрації з питань використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної та радіаційної безпеки, вносить обгрунтовані пропозиції щодо напрямів використання позабюджетних фондів охорони навколишнього природного середовища, а також з органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями, установами, об'єднаннями громадян.
8. Управління очолює начальник, який призначається Міністром охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.
Начальник має заступників, яких за його поданням призначає Міністр. Розподіл обов'язків між заступниками начальника проводить начальник управління.
9. Начальник управління:
здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, визначає компетенцію заступників начальника управління, керівників його структурних підрозділів;
видає у межах своєї компетенції накази, організує і контролює їх виконання (накази начальника управління, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер,підлягають державній реєстрації в управлінні юстиції в області (місті));
затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
затверджує структуру і штатний розпис управління в межах встановлених Мінекобезпеки граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління.
10. Накази начальника управління у разі порушення прав громадян, представницьких органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій та установ можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
11. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління, обговорення найважливіших напрямів його діяльності в управлінні створюється колегія у складі начальника управління (голова колегії) та заступників начальника за посадою, а також інших працівників управління.
До складу колегії можуть входити керівники відповідних підрозділів обласної (міської) державної адміністрації.
Склад колегії затверджує Міністр охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України за поданням начальника управління.
Рішення колегії проводяться в життя наказами управління.
12. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів і забезпечення екологічної безпеки та вирішення інших питань в управлінні можуть створюватися наукові ради і комісії.
Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник управління.
13. Управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.
14. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.