МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 січня 2025 року
за № 166/43572
Про затвердження Змін до Порядку проведення інституційного аудиту закладів фахової передвищої освіти
2. Директорату вищої освіти та освіти дорослих (Олег Шаров) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Євгеній Ярошенко) зробити відмітку в справах архіву.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього.
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України | Олексій ВИСКУБ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
16 січня 2025 року № 54
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 січня 2025 року
за № 166/43572
Зміни
до Порядку проведення інституційного аудиту закладів фахової передвищої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21 грудня 2022 року № 1152, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2023 року за № 281/39337
1. У розділі I:
пункт 1 доповнити новим абзацом такого змісту:
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
абзац шістнадцятий пункту 4 викласти в такій редакції:
в абзаці першому пункту 5 слово "ініціатора" виключити;
в пункті 6:
абзац перший викласти в такій редакції:
"6. Інституційний аудит здійснюється на підставі заяви, поданої у паперовій або електронній формі до Служби, про необхідність його проведення.";
( Абзац дев'ятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
після абзацу першого доповнити абзацами другим, третім такого змісту:
( Абзац десятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
"Заява повинна містити: найменування адміністративного органу, до якого вона подається; відомості, достатні для встановлення особи заявника, контактні дані керівника (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)) та найменування юридичної особи, місцезнаходження / місце провадження діяльності, номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти; зміст вимоги заявника; дату складення заяви.
( Абзац одинадцятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
У заяві стисло викладається аргументована позиція заявника щодо подій (тенденцій, дій, процедур) у закладі ФПО (зокрема низьку якість освітньої діяльності), що вимагають проведення комплексної зовнішньої перевірки та оцінювання впливу прийнятих освітніх і управлінських рішень закладу ФПО на його ефективну роботу та сталий розвиток.".
У зв’язку з цим абзаци другий, третій вважати абзацами четвертим, п’ятим відповідно;
( Абзац тринадцятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
в абзаці п’ятому слова "офіційного звернення" замінити словом "заяви".
( Абзац чотирнадцятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
2. У розділі II:
у пункті 2:
в абзаці першому слова "листа ініціатора", "інформує ініціатора" замінити словами "заяви", "інформує заявника" відповідно;
в абзаці другому слова "відтерміновується", "ініціатора" замінити словами "зупиняється", "заявника" відповідно;
абзац третій після слів "рекомендованим листом" доповнити словами "з повідомленням про вручення";
у пункті 5:
абзац другий викласти в такій редакції:
"Для цього голова комісії направляє офіційні повідомлення до керівників закладів освіти, установ, організацій за основним місцем роботи експертів. Умовою включення особи до комісії є його власна згода, офіційне погодження керівника закладу освіти, установи, організації за основним місцем роботи експерта, а також відсутність у експерта випадків порушень академічної доброчесності або інших обставин, визначених
Законом України "Про адміністративну процедуру".";
після абзацу другого доповнити абзацом третім такого змісту:
"Особа при отриманні пропозиції бути включеним до складу експертної групи до формування невідкладно повідомляє голову комісії про наявність підстав для самовідводу. Цей обов’язок також стосується посадових осіб адміністративного органу, яким стало відомо про наявність таких підстав.".
У зв’язку з цим абзаци третій — шостий вважати абзацами четвертим — сьомим відповідно;
( Абзац одинадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
абзац сьомий викласти в такій редакції:
"У випадку, якщо особа погодилась і була включена до наказу про проведення інституційного аудиту, але під час проведення інституційного аудиту виявилось, що у такого члена комісії наявні обставини, визначені
Законом України "Про адміністративну процедуру", як підстави для відводу (самовідводу) такий член комісії рішенням її керівника не допускається до проведення інституційного аудиту. За поданням керівника комісії така особа виключається з переліку експертів.";
( Абзац тринадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
пункт 7 доповнити новим абзацом такого змісту:
( Абзац чотирнадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
"Експерт залучається Службою для участі у здійсненні інституційного аудиту шляхом вручення направлення (запрошення), яке надсилається технічними засобами електронних комунікацій.".
3. У розділі IV:
Пункт 5 викласти в такій редакції:
"5. У разі виявлення комісією порушень під час проведення інституційного аудиту відповідно до цього Порядку Служба на підставі акта протягом 5 робочих днів із дня його підписання та на його підставі затверджує розпорядження (у двох примірниках).
( Абзац третій пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
У розпорядженні зазначаються:
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
найменування уповноваженого органу, що проводив інституційний аудит;
дата прийняття;
реєстраційний номер документа;
повне найменування та місцезнаходження закладу ФПО, в якому проводився інституційний аудит;
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника закладу ФПО;
персональний склад комісії із зазначенням посади, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) голови комісії та членів комісії;
посилання на акт перевірки;
перелік виявлених порушень вимог законодавства України, зазначених в акті, з посиланням на відповідний нормативно-правовий акт;
( Абзац дванадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
строк набрання чинності розпорядження та спосіб визначення такого строку;
строк (и) усунення порушень;
строки і порядок його оскарження.
( Абзац п'ятнадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
Строк (и) усунення порушень визначає Служба. Такий строк не може перевищувати 1 календарного року з дня прийняття розпорядження.
( Абзац шістнадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
Розпорядження підписується керівником Служби.
Рекомендованим листом з повідомленням про вручення та/або електронним поштовим зв’язком (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) один примірник розпорядження надається керівнику закладу ФПО, другий примірник розпорядження залишається у Службі. Копія розпорядження надається Службою засновнику. Керівнику закладу вищої освіти, відокремленим структурним підрозділом якого є заклад ФПО, керівником закладу ФПО надається копія отриманого ним розпорядження.
Протягом 10 робочих днів після закінчення визначеного у розпорядженні строку усунення порушень заклад ФПО подає Службі засобами електронного поштового зв’язку супровідний лист разом з документами (їх копіями, завіреними відповідно до законодавства), що підтверджують факт усунення порушень.";
( Абзац дев'ятнадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
у пункті 7 слова "п’ятнадцяти робочих" замінити словами "20 календарних".
( Абзац двадцятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 152 від 06.02.2025 )
4. У грифі затвердження додатків 1-3 до цього Порядку слова "у закладах" замінити словом "закладів".
5. У пункті 1 додатку 3 до цього Порядку слово "ініціатора" замінити словом "заявника".
Генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих | Олег ШАРОВ |