МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 20 від 21.03.94 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 квітня 1994 р. за N 77/286 |
Про затвердження Порядку застосування ст.25 Закону України "Про Державний бюджет України на 1994 рік"
З метою організації виконання ст.25 Закону України "Про Державний бюджет України на 1994 рік"
НАКАЗУЮ:
Затвердити Порядок застосування статті 25 Закону України "Про Державний бюджет України на 1994 рік", що додається.
Заступник Міністра фінансів, начальник Головної державної податкової інспекції України | В.Н.Ільїн |
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Головної державної
податкової інспекції України
від 21 березня 1994 р. N 20
Порядок застосування ст.25 Закону України "Про Державний бюджет України на 1994 рік"
Відповідно до статті 25 Закону України "Про Державний бюджет України на 1994 рік" у разі заниження платниками сум податку або іншого обов'язкового платежу до бюджету, виявлених податковими органами у ході перевірок, з них стягуються суми донарахованих платежів і штрафних санкцій у розмірах, передбачених чинним законодавством України, збільшених на суму, виходячи з облікової ставки Національного банку України, що застосовується на день стягнення, за весь період ненадходження податку і санкцій до бюджету.
Державні податкові інспекції здійснюють виконання статті 25 названого Закону щодо збільшення донарахованих ними сум податків або інших обов'язкових платежів до бюджету і штрафних санкцій, які стягнено з платників (чи сплачено платниками) за актами перевірок податкових органів, складеними з 1 січня 1994 року.
Збільшення донарахованих сум податків та інших обов'язкових платежів і штрафних санкцій проводиться за весь період їх ненадходження до бюджету, починаючи з дня, наступного за строком сплати податку або іншого обов'язкового платежу до бюджету, по день сплати включно, виходячи із облікової ставки Національного банку України на день стягнення. (Рішенням Правління Національного банку України (протокол від 22.04.93 N 23) облікова ставка встановлена у розмірі 20 процентів за місяць, яка діє за станом на 21 березня 1994 р.).
За неповний місяць ставка обчислюється виходячи із місячної облікової ставки, поділеної на 30 днів і помноженої на кількість прострочених календарних днів.
Приклади:
1. Документальною перевіркою державного підприємства (акт від 18 червня 1994 року) установлено заниження податку на доходи за 1 квартал 1994 р. на 100 млн.крб. За наслідками цієї перевірки нараховано податок на доходи - 100 млн.крб. і податковою інспекцією прийнято рішення про застосування фінансових санкцій у вигляді стягнення двократного розміру донарахованої за наслідками перевірки суми податку - 200 млн.крб., усього 300 млн.крб. і зобов'язано платника сплатити зазначені кошти 27 червня 1994 р. Фактично платник сплатив ці кошти 29 червня 1994 року. Строк сплати податку на доходи за 1 квартал 1994 р. зазначеного підприємства встановлено 22 квітня 1994 р. (підприємство не має у своєму складі філії, представництва, відділення, інших відособлених підрозділів, що перебувають на окремому балансі). За період з 23 квітня по 29 червня 1994 р. слід збільшити суму платежу 300 млн.крб. на 44,7 процента (20 х 2 + 20 : 30 х 7 = 44,7 процента, де:
20 - облікова ставка Національного банку України в процентах (у разі її зміни за станом на день стягнення 29 червня 1994 р. відповідно змінюється розрахунок збільшення сум донарахованих платежів і штрафних санкцій),
2 - кількість прострочених повних місяців,
30 - середня кількість календарних днів у місяці,
7 - кількість прострочених днів у неповному місяці прострочення) і стягнути додатково 300 х 44,7 : 100 = 134,1 млн.крб. і, крім того, за наявності недоїмки - пеню у розмірі 0,2 процента за кожний день прострочення в сумі 300 х 0,2 : 100 х 2 = 1,2 млн.крб. Також за актом перевірки за наявності недоїмки на суму податку 100 млн.крб. за період з 23 квітня по 17 червня 1994 р. нараховується пеня в розмірі 0,2 відсотка за кожний день прострочення сплати податку в сумі 100 х 0,2 : 100 х 56 = 11,2 млн.крб.
2. Документальною перевіркою державного підприємства (акт від 24 червня 1994 р.) установлено не перераховану до бюджету суму кредиторської заборгованості 10 млн.крб., строк позовної давності по якій минув у грудні 1993 року. Підприємство сплатило зазначену суму 25 червня 1994 р. За період з 11 січня по 25 червня 1994 р. слід збільшити суму платежу на 20 х 5 + 20 : 30 х 15 = 110 процентів, де:
20 - облікова ставка Національного банку України в процентах за один місяць,
5 - кількість прострочених повних місяців,
30 - середня кількість календарних днів у місяці,
15 - кількість прострочених днів у неповному місяці прострочення,
і стягнути додатково 10 х 110 : 100 = 11 млн.крб., а також пеню у розмірі 0,3 процента за кожний день прострочення в сумі 10 х 0,3 : 100 х 166 = 4,98 млн.крб.
3. Громадянин А., який займається підприємницькою діяльністю, у декларації про отримані доходи за 1993 рік вказав, що його оподатковуваний доход склав 12 000 000 крб.
Податкова інспекція при розрахунках авансових платежів на 1994 рік нарахувала йому (з доходу 12 000 000 крб.) 2625000 крб. податку на добавлену вартість та 793500 крб. прибуткового податку з щоквартальною сплатою податків в розмірі однієї четвертої частки річної суми податків, тобто 656250 крб. ПДВ та 198375 крб. прибуткового податку. При подачі декларації за 1 квартал 1994 року громадянин А. вказав, що його оподатковуваний доход склав 5000000 крб., і сплатив авансові платежі за 1 квартал у сумі 656250 крб. ПДВ та 198375 крб. прибуткового податку.
Відповідно до п.3 ст.14 Інструкції Головної державної податкової інспекції України "Про прибутковий податок з громадян" йому було проведено перерахунок сум податку і донараховано 274374 крб. прибуткового податку за 1 квартал 1994 року.
Платіжне повідомлення на сплату додатково нарахованої суми податку громадянин А. отримав 12 квітня 1994 року і відповідно до п.3 ст.14 вищезгаданої Інструкції ця сума підлягає сплаті не пізніше одного місяця з дня одержання повідомлення податкового органу, тобто 11 травня 1994 року. Фактично цю суму було сплачено 15 квітня.
Документальною перевіркою у громадянина А. (акт від 1 червня 1994 року) установлено заниження оподатковуваного доходу за 1 квартал 1994 року на суму 2000000 крб. і відповідно прибуткового податку на суму 400002 крб.
За наслідками цієї перевірки стягується додатково нарахована сума прибуткового податку (400002 крб.) і податковою інспекцією приймається рішення про застосування фінансових санкцій у вигляді стягнення двократного розміру донарахованої суми податку (800004 крб.), усього 1200006 крб. і зобов'язано платника сплатити зазначені кошти 15 червня 1994 року. Фактично платник сплатив ці кошти 14 червня 1994 року. За період з 12 травня по 14 червня 1994 року слід збільшити суму платежу 1200006 крб. на 22 проценти (20 х 1 + 20 : 30 х 3 = 22 проценти, де:
20 - облікова ставка Національного банку України в процентах,
1 - кількість прострочених повних місяців,
30 - середня кількість календарних днів у місяці,
3 - кількість прострочених днів у неповному місяці прострочення)
і стягнути додатково 1200006 крб. х 22 : 100 = 264001 крб.
Облік суми збільшення платежів і штрафних санкцій, виходячи з облікової ставки Національного банку України, проводиться на підставі розрахунку, складеного працівником відділу обліку разом з працівником відділу аудиту податкової інспекції. Зазначені суми обліковуються у картці особового рахунку платника у розділі пені і не враховуються в розрахунках податків або обов'язкових платежів і податкових деклараціях.
У п'ятиденний строк після сплати платником за актом перевірки і рішення податкової інспекції належних платежів і штрафних санкцій на підставі розрахунку сум збільшення відділ обліку виставляє інкасове доручення (розпорядження) на стягнення з платника належних сум збільшення донарахованих платежів і штрафних санкцій і повідомляє відділ податків і зборів, який доводить це до відома платника.
Стягнення з громадян сум збільшення платежів і штрафних санкцій, виходячи з облікової ставки Національного банку України, якщо вони не сплатили їх в добровільному порядку, проводиться тільки за рішенням суду або через нотаріальні контори за виконавчими написами відповідно до чинного законодавства.
Суми збільшення платежів і штрафних санкцій зараховуються до того бюджету і на ті підрозділи бюджетної класифікації, на які зараховується несплачена сума податку, іншого обов'язкового платежу і фінансових санкцій.