МІНІСТЕРСТВО СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 76 від 30.04.93 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 травня 1993 р. за N 54 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету статистики N 47 від 27.01.2004 )
Про порядок затвердження форм державної статистичної звітності
На виконання вимог Закону України "Про державну статистику"
по проведенню державних статистичних спостережень та з метою вдосконалення організації роботи Мінстату України з питань державної статистичної звітності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок перегляду діючих і введення нових форм державної статистичної звітності (додається).
2. Надіслати Порядок управлінню статистики Республіки Крим,
обласним, Київському і Севастопольському міським управлінням статистики, а необхідні витяги з нього, що стосуються загальних положень, - міністерствам, відомствам, державним комітетам, корпораціям, концернам, іншим об'єднанням, регіональним органам влади.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ЦСУ УРСР від 3 квітня 1991 року N 80 "Про порядок розгляду пропозицій міністерств і відомств по введенню табелів (переліків) звітності і внесення змін до статистичної звітності об'єднань, підприємств, організацій і установ".
4. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на заступника Міністра статистики Жука О. П.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінстату України
30.04.1993 N 76
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 травня 1993 р.
за N 54
ПОРЯДОК ПЕРЕГЛЯДУ ДІЮЧИХ І ВВЕДЕННЯ НОВИХ ФОРМ ДЕРЖАВНОЇ СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ
I. Загальні положення
1. Державна статистична звітність - це статистична звітність, форми якої затверджуються Мінстатом України, або, за його згодою, регіональними органами державної статистики.
На відміну від державної статистичної звітності форми галузевої статистичної звітності затверджуються безпосередньо відповідними міністерствами, відомствами, державними комітетами, концернами, корпораціями, іншими об'єднаннями для виконання завдань, що входять до їх компетенції, за погодженням з Мінстатом України.
Державна статистична звітність може бути регулярною, яка збирається з певною періодичністю (як правило, місячною, квартальною, піврічною, річною), або разовою, коли статистичні спостереження провадяться лише на певну дату.
2. Державна статистична звітність складається з форм звітів, розробка яких здійснюється органами державної статистики (централізована звітність), та форм, які розробляються безпосередньо міністерствами, відомствами, державними комітетами, концернами, корпораціями, іншими об'єднаннями (нецентралізована звітність).
Перші в абсолютній більшості мають міжгалузевий, другі - галузевий або обмежений міжгалузевий характер. В усіх випадках державна статистична звітність має забезпечувати загальнодержавні інтереси і нести в собі інформацію переважно соціально-економічного характеру, що забезпечує обгрунтований аналіз розвитку народного господарства України або її регіонів і задовольняє потреби управління на державному рівні.
Безоплатне забезпечення звітних одиниць бланками форм централізованої державної статистичної звітності здійснює Мінстат України та його регіональні органи. Ці ж питання щодо нецентралізованої державної звітності знаходяться у віданні відповідних міністерств, відомств, державних комітетів, концернів, корпорацій, інших об'єднань.
3. Форми регулярної державної статистичної звітності на наступний рік затверджуються (перезатверджуються) до 1 травня поточного року; форми, що вводяться в оперативному порядку, - не пізніше, ніж за 3 місяці до моменту введення їх у дію.
Форми і програми одноразових державних спостережень затверджуються не пізніше, ніж за 5 місяців до початку обстеження.
4. Строк дії форми регулярної державної статистичної звітності, як правило, має бути розрахований не менш як на 3 роки.
Кожна пропозиція по внесенню будь-яких змін до діючої форми повинна випливати з конкретних реальних соціально-економічних обставин і бути в достатній мірі обгрунтована.
5. Пропозиції щодо зміни діючих або введення нових форм державної статистичної звітності на наступний рік вносяться до Мінстату України (або його регіональних органів) до 1 березня поточного року тільки за поданням керівництва міністерства, відомства, державного комітету, концерну, корпорації, інших структур, а також регіональних органів влади з обов'язковим доданням проектів форм та інструкцій по їх заповненню, а за необхідності - і відповідних форм первинного обліку.
Всі пропозиції повинні передбачати раціоналізацію і уніфікацію звітності, бути спрямовані на вдосконалення інформаційної бази для вивчення та аналізу ходу економічних реформ, ураховувати практику міжнародних статистичних організацій і, разом з тим, виключати можливість подальшого збільшення загальних обсягів показників державної статистичної звітності з відповідних питань.
6. Обсяг державної статистичної звітності в цілому по народному господарству України визначається в Загальнодержавному табелі форм державної статистичної звітності, що затверджується Міністром статистики і до якого щорічно вносяться відповідні зміни та доповнення.
7. Обсяг державної статистичної звітності для конкретного міністерства, відомства, державного комітету, концерну, корпорації, іншого об'єднання доцільно визначати у відомчому табелі форм звітності, який готується (формується) на основі Загальнодержавного табеля, узгоджується з Мінстатом України і після затвердження доводиться до підвідомчих підприємств, установ та організацій.
8. Міністерства, відомства, державні комітети, концерни, корпорації, інші об'єднання, регіональні органи влади пропозиції до проектів законів України, постанов та декретів Кабінету Міністрів України по введенню додаткової державної звітності вносять лише після попереднього узгодження їх з Мінстатом України.
II. Порядок розгляду та затвердження форм державної статистичної звітності в Мінстаті України
1. По звітності, обробка якої централізована в органах державної статистики (централізована звітність)
Ініціаторами введення нових чи удосконалення діючих форм звітності поряд з Мінстатом України та його місцевими органами можуть бути центральні та регіональні органи державної законодавчої та виконавчої влади, окремі міністерства, відомства, державні комітети, концерни, корпорації, інші об'єднання.
1.1. Галузеві управління (відділи) Мінстату України:
1.1.1. Розробляють (удосконалюють) за участю управління зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві проекти форм та інструкцій до них; узгоджують їх з іншими зацікавленими підрозділами Мінстату (обов'язково з управлінням статистики макроекономічних показників, з відповідними відділами та керівниками Головного обчислювального центру (далі ГОЦ), зокрема, з питань програмного забезпечення нових комплексів, з Мінекономіки, Мінфіном України, іншими зацікавленими міністерствами, відомствами, державними комітетами, концернами, корпораціями, іншими об'єднаннями, регіональними органами державної влади (на рівні керівників управлінь, самостійних відділів або їх заступників); готують на розгляд комісії Мінстату України по вдосконаленню обліку та звітності відповідні матеріали щодо проектів нових форм міжгалузевого характеру; інформують про хід і остаточні результати цієї роботи заступника Міністра, якому підпорядковане управління (відділ).
1.1.2. Готують проекти наказів Мінстату України про затвердження форм, зміст яких узгоджується з ГОЦ, економічним управлінням зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві, управлінням справами (візуються начальниками цих підрозділів або їх заступниками), а також з заступником Міністра, який веде управління (відділ), і подають на затвердження Міністру статистики або його заступнику, на якого покладено організацію та координацію робіт по удосконаленню системи статистичних показників, методології обліку та звітності.
1.1.3. Передають копії наказів з відповідними додатками управлінню зведено-економічних робіт, організаціі обліку та звітності в народному господарстві, а також надсилають їх регіональним органам державної статистики, міністерствам, відомствам, державним комітетам, концернам, корпораціям, іншим об'єднанням.
Ведуть облік затверджених по галузі форм та обсяг їх показників.
2. По звітності, обробка якої буде здійснюватися безпосередньо міністерствами, відомствами, державними комітетами, концернами, корпораціями, іншими об'єднаннями (нецентралізована звітність)
Ініціаторами їх введення, як правило, виступають міністерства, відомства, державні комітети, концерни, корпорації, інші об'єднання, а також іноді регіональні органи влади.
2.1. У випадках, коли пропозиції по введенню додаткової звітності стосуються кількох галузевих управлінь (відділів), роботу очолює управління зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві, яке залучає до розгляду пропозицій відповідні галузеві підрозділи, узагальнює їх висновки, узгоджені з кураторами цих підрозділів, і готує проект заключного документа (наказу або листа - відповіді авторам пропозицій), що подається на підпис міністру статистики або його заступнику, на якого покладені організація і координація цієї роботи.
2.2. В інших випадках такі пропозиції направляються конкретному галузевому управлінню (відділу ), до компетенції якого вони відносяться.
Введення нової форми (в разі згоди ) галузевим управлінням (відділом) оформляється наказом Мінстату України в порядку, який подається в пункті I цього документа (за винятком, що проект наказу не треба узгоджувати з економічним управлінням та ГОЦ Мінстату України).
Аргументована відмова введення додаткової звітності викладається в листі, що готується відповідним галузевим підрозділом за участю управління зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві і підписується заступником Міністра статистики, якому підпорядковується галузевий підрозділ. Копія листа передається управлінню зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві.
3. Разом з формами державної статистичної звітності в обов'язковому порядку повинні затверджуватися інструкції по їх заповненню, а за необхідності - і відповідні форми первинного обліку.
4. Пропозиції регіональних органів влади щодо введеннядодаткової звітності для місцевих потреб розглядаються згідно з п.п. 2.1., 2.2. Порядку і висновки по них оформляються листом. В разі згоди з боку Мінстату України накази на введення додаткової звітності видають відповідні регіональні органи державної статистики.
5. Організацію, координацію та узагальнення наслідків роботи по удосконаленню державної статистичної звітності в міністерстві здійснює управління зведено-економічних робіт, організації обліку та звітності в народному господарстві, яке веде облік всіх форм державної статистичної звітності, готує їх переліки станом на 1 січня і 1 липня, відповідає за формування і ведення Загальнодержавного табеля форм державної статистичної звітності і щорічне внесення до нього відповідних корективів, організує роботу з галузевими підрозділами по узгодженню проектів відомчих табелів форм державної статистичної звітності міністерств, відомств, державних комітетів, концернів, корпорацій, інших об'єднань.
6. Комісія Мінстату України по вдосконаленню обліку та звітності за участю фахівців міністерств, відомств, державних комітетів, корпорацій, концернів, інших об'єднань, підприємств, установ, місцевих органів державної статистики, науковців дає висновки по проектах нових форм державної статистичної звітності міжгалузевого характеру, а також щорічно розглядає загальний стан діючої державної статистичної звітності та первинного обліку і заслуховує протягом року звіти з цих питань керівників окремих галузевих підрозділів.