РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
22.09.2015 № 5-1 |
Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією
Відповідно до статті 98 Конституції України, статей 7, 25, 26, 35 і 36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією. За результатом розгляду Рахункова палата встановила:
1. У 2014 році та I півріччі 2015 року використання Центральною виборчою комісією коштів державного бюджету здійснювалося в особливих умовах: до чинного законодавства вносилися зміни, пов'язані з наданням окремим регіонам України статусу тимчасово окупованих територій; були прийняті рішення про проведення позачергових виборів Президента України і народних депутатів України. Такі зміни позначилися на обсягах фінансових ресурсів, необхідних для підготовки і проведення виборів, і пов'язаних із цим видатках на керівництво та управління у сфері проведення виборів і референдумів.
На підготовку і проведення у 2014 році позачергових виборів Президента України ЦВК використано 570,3 млн. грн., народних депутатів України - 733,6 млн. гривень. При цьому мали місце окремі недоліки при виконанні ЦВК функцій головного розпорядника коштів, що виділяються на підготовку і проведення виборів, зокрема, в частині обґрунтованого планування видатків та ефективного управління наявними фінансовими ресурсами. Потреба в коштах державного бюджету на заходи з підготовки та проведення виборів визначалася ЦВК без належних економічних розрахунків та обґрунтувань, а використання цих коштів відбувалося за відсутності дієвого внутрішнього контролю.
1.1. Після надання АР Крим і м. Севастополю статусу тимчасово окупованих територій і, відповідно, скорочення кількості виборчих дільниць зменшилася загальна потреба у виготовленні виборчих бюлетенів, печаток і штампів виборчих комісій. Водночас кошторисні призначення ЦВК у сумі 86,9 млн. грн., включаючи централізовані видатки на виготовлення цих матеріалів, зменшені не були. Утворена у такий спосіб економія дала можливість ЦВК збільшити видатки за іншими статтями на 5,2 млн. гривень.
1.2. За наявності значних залишків вільних коштів, незважаючи на достатню забезпеченість виборчих комісій з позачергових виборів Президента України та народних депутатів України скриньками для голосування, ЦВК у 2014 році замовила виготовлення 2400 стаціонарних і 1444 переносних скриньок, на що неефективно використала 4,4 млн. грн. бюджетних коштів.
1.3. Необґрунтоване збільшення ЦВК потреби в коштах на заходи з підготовки та проведення у 2014 році позачергових виборів народних депутатів України призвело до завищення середніх норм видатків виборчих комісій на 30,1 млн. гривень.
1.4. За відсутності в окружних і дільничних виборчих комісіях економії фонду оплати праці залученим працівникам безпідставно виплачено 99,9 тис. грн. одноразової грошової винагороди, що є недотриманням вимог Порядку залучення спеціалістів, експертів та технічних працівників для організаційного, правового, інформаційного, технічного забезпечення здійснення повноважень виборчих комісій на час підготовки та проведення виборів Президента України, затвердженого постановою ЦВК від 11.04.2014 № 255.
1.5. Всупереч вимогам ст. 22 Бюджетного кодексу України ЦВК не забезпечила належного внутрішнього контролю за витрачанням коштів розпорядниками нижчого рівня. Перевірки фінансово-господарської діяльності виборчих комісій ЦВК не проводились, що сприяло бюджетним правопорушенням з боку окружних виборчих комісій, втратам фінансових і матеріальних ресурсів, загальний обсяг яких за результатами перевірок Державної фінансової інспекції України становив 7,1 млн. гривень.
2. У 2014 році та I півріччі 2015 року ЦВК не забезпечено ефективного використання коштів державного бюджету за окремими напрямами бюджетної програми "Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів".
2.1. У штаті ЦВК було в середньому 11 відс. вакантних посад, крім того, непропорційно зменшилися обсяги видатків на оплату праці при скороченні штатної чисельності, що дало можливість здійснити не передбачені на етапі планування разові виплати до державних свят і за роботу у вихідні і святкові дні співробітникам ЦВК на загальну суму 5,4 млн. гривень.
За наявності у штаті Служби розпорядника Державного реєстру виборців більше 30 відс. вакантних посад до виконання робіт постійного характеру із забезпечення функціонування реєстру та взаємодії Служби з органами його ведення і адміністрування, що належить до функціональних повноважень Служби, залучалася стороння особа, якій у 2014 році сплачено 73,2 тис. гривень.
2.2. Включені до паспортів бюджетної програми "Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів" на 2014 і 2015 роки результативні показники недостатньо характеризують повноту виконання визначених паспортами завдань, спрямованих на її досягнення, що не дає можливості оцінити ефективність виконання бюджетної програми.
3. За результатами зустрічних перевірок, проведених у трьох з 24 обласних і в Київській міській державній адміністрації з питань збереження та використання за призначенням придбаного у 2012 році обладнання системи відеоспостереження, встановлено, що з одержаних від ЦВК 5420 програмно-апаратних комплексів цієї системи (32986,1 тис. грн.) неефективно та з порушенням чинного порядку використовується 1693 комплекси (10271,3 тис. грн.), що становить 31,2 відс. переданого обладнання. На баланси закладів, установ та організацій комунальної форми власності без дотримання встановленого Кабінетом Міністрів України порядку та із зміною форми власності передано 921 комплекс і два ноутбуки (5615 тис. грн.), втрачено внаслідок крадіжок 36 комп'ютерів (177 тис. гривень). Зберігаються, не використовуючись за призначенням, 736 програмно-апаратних комплексів на суму 4479,3 тис. грн., а також усе супутнє обладнання системи (відеокамери, металеві шафи, кріплення, дроти з'єднання) вартістю 30,5 млн. гривень.
За результатами обговорення та на підставі вищевикладеного Рахункова палата
ВИРІШИЛА:
1. Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією затвердити.
2. Центральній виборчій комісії запропонувати вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків, зокрема:
- здійснювати обґрунтоване планування видатків на забезпечення діяльності, підготовку та проведення виборів і референдумів в Україні відповідно до вимог Бюджетного кодексу України;
- оптимізувати структуру та чисельність Служби розпорядника Державного реєстру виборців з метою уникнення дублювання окремих функціональних повноважень з відповідними структурними підрозділами Секретаріату ЦВК і додаткових бюджетних витрат на оплату праці залучених осіб;
- удосконалити внутрішній фінансовий контроль та підвищити його дієвість;
- поліпшити результативні показники бюджетної програми "Керівництво та управління у сфері проведення виборів та референдумів" відповідно до визначених паспортами завдань і наданих ЦВК повноважень.
3. Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією направити Центральній виборчій комісії.
4. Відомості про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією у формі рішення направити Кабінету Міністрів України, запропонувавши вжити заходів щодо належного використання обладнання системи відеоспостереження, а також посилення відповідальності місцевих органів виконавчої влади за порушення чинного порядку збереження та передачі матеріальних цінностей, придбаних за рахунок коштів Державного бюджету України.
5. Поінформувати Президента України та Верховну Раду України про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Центральною виборчою комісією.
6. Оприлюднити рішення на офіційному веб-сайті Рахункової палати.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Рахункової палати Шулежко М.Я.
Голова Рахункової палати | Р.М. Магута |
( Текст взято з сайту Рахункової Палати http://www.ac-rada.gov.ua )