• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про стан промислової безпеки та охорони праці на підприємствах паливно-енергетичного комплексу, забезпечення безпечного використання електроенергії та газу у побуті

Міністерство енергетики та вугільної промисловості України | Рішення від 24.06.2011 № 2.1
Реквізити
  • Видавник: Міністерство енергетики та вугільної промисловості України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.06.2011
  • Номер: 2.1
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство енергетики та вугільної промисловості України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.06.2011
  • Номер: 2.1
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ЕНЕРГЕТИКИ
ТА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
24.06.2011 N 2.1
Про стан промислової безпеки та охорони праці на підприємствах паливно-енергетичного комплексу, забезпечення безпечного використання електроенергії та газу у побуті
Розглянувши та обговоривши інформацію заступника Міністра Корнякової Т.В. про стан промислової безпеки та охорони праці на підприємствах паливно-енергетичного комплексу, забезпечення безпечного використання електроенергії та газу у побуті за 5 місяців 2011 року, звіти та пояснення із цього питання керівників Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", НАК "Енергетична компанія України", енергетичних компаній та підприємств з питань газопостачання та газифікації, колегія зазначає, що у 2011 році робота Міненерговугілля та підприємств галузі з охорони праці, запобігання нещасним випадкам і профзахворюванням на виробництві, недопущення електротравмування сторонніх осіб та забезпечення безпечного газопостачання населенню суттєво покращилась, а безпека людей стала одним з головних пріоритетів у їх діяльності.
Забезпечено повний облік нещасних випадків виробничого та невиробничого травматизму на підприємствах ПЕК, травмування сторонніх осіб на обладнанні підприємств та при використанні газу населенням. За кожним смертельним, тяжким або груповим нещасним випадком проводяться службові розслідування. Посилено особисту відповідальність керівників підприємств за такими фактами.
Створено робочу групу з найбільш досвідчених представників підприємств ПЕК для підготовки проектів нормативно-правових актів. Відновлено проведення виїзних галузевих семінарів, найкращий досвід роботи підприємств впроваджується у виробництво. На всіх підприємствах галузі забезпечено функціонування телефонних "гарячих ліній" для населення. Вживаються заходи щодо надання соціально незахищеним верствам громадян адресної допомоги при заміні несправного газового обладнання.
Виконана робота сприяла позитивним зрушенням у сфері охорони праці, зменшено кількість травмувань персоналу, не допущено таких фактів через неправомірне використання службового автотранспорту.
Водночас, рівень виробничого травматизму на підприємствах залишається високим. У цілому за 5 місяців 2011 року на підприємствах ПЕК (за винятком вугільної промисловості) сталось 70 нещасних випадків з працівниками на виробництві (за 5 місяців 2010 року - 69), з них 5 - зі смертельними наслідками (2010 рік - 7), в електроенергетиці - 34 (49), в нафтогазовому комплексі - 31 (15), в атомно-промисловому комплексі - 5 (5).
Найбільше серед енергетичних компаній таких випадків (19 з 34) на підприємствах, пакети акцій яких передані до статутного фонду НАК "Енергетична компанія України" (11 з 19). У 5 відкритих акціонерних товариствах: "Запоріжжяобленерго", "Центренерго", "Донецькобленерго", "Тернопільобленерго", "Харківобленерго" допущено 2 і більше нещасних випадків.
Майже половина від загальної кількості нещасних випадків у таких товариствах: "Житомиробленерго" (2), "Прикарпаттяобленерго" (4), АЕС "Київобленерго" (3), ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" (2).
Суттєво погіршилась ситуація на підприємствах нафтогазової галузі, де виробничий травматизм збільшився удвічі (з 15 до 31). Найбільше - в ДК "Укртрансгаз" (6), ДК "Укргазвидобування" (5), ВАТ "Донецькміськгаз" (3) та ПАТ "Харківгаз" (3).
Усього від нещасних випадків за звітний період постраждало 79 працівників (за 5 місяців 2010 року - 73), у тому числі 5 - смертельно (2010 рік - 7), з них у ВАТ "Прикарпаттяобленерго", ВАТ "Тернопіль-обленерго", ВАТ "Черкасиобленерго", ВАТ "Кримгаз", ПАТ "Хмельницькгаз".
За факторами травмування найбільше падінь з висоти - (10 осіб / 1- смертельно), ДТП - (9/1). Майже удвічі зменшилось постраждалих від уражень електричним струмом (3/1).
Травмування працівників (10 осіб / 1-смертельно) при виконанні робіт на висоті стались через їх падіння з електроопор, автовишок та інших підіймальних устаткувань (ВАТ "Центренерго", ВАТ "Запоріжжяобленерго", ВАТ "Полтаваобленерго", ДП Схід ГЗК, ДК "Укрнафта", ВАТ "Донецькміськгаз", Запорізька АЕС). Причини - незастосування засобів індивідуального захисту, порушення правил виконання робіт на висоті.
Окремі нещасні випадки сталися через неналежний контроль відповідальних за виконання робіт керівників (ВАТ "Запоріжжяобленерго", ВАТ "Прикарпаттяобленерго").
Серед смертельно травмованих в енергетичних компаніях оперативні працівники з достатнім досвідом і кваліфікацією (ВАТ "Тернопільобленерго", ВАТ "Житомиробленерго").
Через власну особисту необережність під час пересування (18 осіб), неправомірні дії сторонніх осіб (8), укусів тварин (6) та за інших обставин отримав травми 51 працівник (ДК "Укргазвидобування", відкриті акціонерні товариства: "Центренерго", "Запоріжжяобленерго", "Прикарпаттяобленерго", "Донецькміськгаз", "Кримгаз", ПАТ "Харківгаз").
Головними чинниками нещасних випадків на виробництві є невиконання працівниками вимог з охорони праці, власних службових обов'язків, порушення технологічної дисципліни. Керівниками підприємств не завжди забезпечено за цим належний контроль, вимогливість до підлеглих і принциповість при прийнятті рішень щодо відповідальності винних осіб.
Потребує докорінних змін ставлення самих керівників до збереження життя і здоров'я працівників, створення безпечних і нешкідливих умов праці, відпочинку та оздоровлення, забезпечення відповідальності за недотримання вимог охорони праці, правил особистої і колективної безпеки.
За результатами розслідування 5 нещасних випадків із смертельними наслідками за допущені порушення винних осіб звільнено з посад.
У цілому за порушення законодавства про охорону праці на підприємствах ПЕК притягнуто до відповідальності 2,8 тис. осіб з них 1,1 тис. службових. Водночас, за одноразове грубе порушення закону відповідно до ст. 41 п. 1 КЗпП України звільнено 16 службових осіб лише підприємств нафтогазової галузі.
Негативно впливає на стан охорони праці недотримання вимог законодавства щодо обов'язкового підпорядкування служб охорони праці першим керівникам підприємств (ВАТ "Центренерго", ДПЗД "Укрінтеренерго", ДП "Регіональні електричні мережі", ВАТ "Севастопольенерго", ВАТ "Полтаваобленерго", ДАТ "Чорноморнафтогаз"), їх нечисленний особовий склад, а також виконання ними інших функцій.
У поточному році підприємствами проведено атестацію 24 тис. робочих місць, на що витрачено 765 тис.грн. (у 2010 році - 1,9 млн.грн.).
Проте, на сьогодні діють застарілі типові переліки робіт зі шкідливими і важкими та особливо важкими умовами праці, що не враховують негативні чинники, присутні на виробництві.
Не відповідає вимогам нормативних актів забезпеченість працюючих засобами індивідуального захисту, що виявлено перевірками Держінспекції з експлуатації електричних станцій і мереж (Запорізький та Дніпропетровський МЕМ Дніпровської ЕС та ін. підрозділи ДП НЕК "Укренерго").
У 2011 році на підприємствах ПЕК внаслідок серцево-судинної недостатності померло 18 працівників, переважно віком від 20 до 50 років, хоча за висновками медичних комісій вони не мали протипоказань для виконання робіт, що свідчить про поверховість медичних оглядів та їх неповноту.
За 5 місяців цього року на медогляди вже витрачено 9,3 млн.грн., використання яких слід перевірити шляхом аудиту.
На стан здоров'я працівників вкрай негативно впливає відсутність у ПЕК ефективної медицини праці. На сьогодні понад як 400 підприємствах галузі функціонує 15 медчастин і 276 медпунктів. На підприємствах електроенергетики та нафтогазового комплексу на одного медпрацівника припадає майже 600 працівників підприємств, що унеможливлює надання належної медичної допомоги та забезпечення якісного обслуговування.
Недостатньо уваги приділяється профілактиці захворювань та оздоровленню працівників. Із 46 санаторно-оздоровчих установ електроенергетики та нафтогазової галузі 12 не працюють. Не мають оздоровниць: АЕК "Київенерго", ВАТ: "Вінницяобленерго", "Кіровоградобленерго", "Львівобленерго", "Полтаваобленерго", "Прикарпаття-обленерго", "Чернівціобленерго", "Сумиобленерго", "Херсонобленерго", "Чернігівобленерго", АЕС "Київобленерго", "Рівнеенерго", ТОВ "Східенерго".
Відсутність ефективної системи медицини праці та оздоровлення не сприяє зниженню рівня професійної захворюваності. На сьогодні встановлено профзахворювання 36 працівникам (ВАТи "Дніпроенерго" - 4, "Донбасенерго" - 2, "Центренерго" - 2, ТОВ "Східенерго" - 6, ДП СхідГЗК - 22).
Одним з чинників високого рівня виробничого травматизму є неналежне фінансування суб'єктами господарювання заходів з охорони праці. Тільки половина підприємств виконує вимоги закону. У 18 з 35 енергетичних компаній не дотримуються обсяги відрахувань на зазначені цілі у розмірі не менше 0,5% від суми реалізованої продукції.
Важливою складовою системи управління охорони праці є навчання працівників. У ПЕК немає системи безперервної ступеневої підготовки фахівців. Немає єдиного порядку відбору абітурієнтів для цільового навчання. Не налагоджено співпрацю з навчальними закладами щодо організації та проведення виробничої практики студентів та їх працевлаштування. Лише підприємствами атомно-промислового комплексу на підставі угод ДП "НАЕК "Енергоатом" з Севастопольським національним університетом ядерної промисловості забезпечено підготовку та добір молодих спеціалістів.
У сфері управління Міненерговугілля близько 100 підприємств чисельністю менше 1 тис. осіб, керівники, спеціалісти служб охорони праці та члени комісій з перевірки знань яких зобов'язані проходити навчання у галузевих навчальних центрах. Однак сьогодні міністерство не має власного галузевого навчального центру. За таких умов персонал навчається у різних навчальних закладах, за різними навчальними програмами, на що витрачається значні суми коштів. Окремі працівники взагалі не охоплені навчанням.
Негативні процеси у сфері охорони праці у ПЕК спричинені недосконалістю нормативної бази. Потребує перегляду значна кількість нормативних актів з охорони праці, що розроблені ще за часів СРСР та не відповідають вимогам сьогодення. Реєстру таких нормативних актів з охорони праці немає. Не фінансуються розробки нормативних актів за рахунок Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України і на профілактику травматизму. При цьому, у 2010 році підприємствами відраховано Фонду понад 180 млн.грн., а відшкодовано останнім щонайбільше 2,5 млн.грн., тобто 1,4%.
Практично не використовується науковий потенціал галузі. Із 30 відомчих науково-дослідних установ жодна не займається питаннями охорони праці.
Неналежний технічний стан виробничого обладнання та устаткування підприємств ПЕК є джерелом потенційної небезпеки для працюючих і населення. Зокрема, в електроенергетичних компаніях експлуатується 58% пристроїв, що відпрацювали нормативний строк, 79 тис.км повітряних ліній електропередач напругою 0,4 - 35 кВ - у незадовільному та непридатному технічному стані. Траси захаращено паростями дерев, в охоронних зонах незаконно розміщуються будівлі та споруди (АЕК "Київенерго", АЕС "Київобленерго", ВАТ "Хмельницькобленерго", ВАТ "Вінницяобленерго", ВАТ "Чернівціобленерго", ВАТ "Прикарпаттяобленерго").
Така негативна ситуація створює небезпеку як для персоналу енергетичних підприємств, так і для населення. Упродовж 2011 року на обладнанні підприємств електроенергетичної галузі смертельно травмовано 21 сторонню особу, з них 3 дітей (ВАТи: "Херсонобленерго", "Чернівціобленерго"). Головними чинниками травмування залишаються: доторкання до обірваних проводів, наближення на недопустиму відстань до струмопровідних частин (15), спроби крадіжок (6).
За результатами перевірок Держенергонагляду у травні поточного року виявлено численні порушення: відкриті струмопровідні частини трансформаторів, відсутність запірних пристроїв, запобіжних написів, надійного заземлення електрообладнання, неочищення електротрас від парості дерев (ВАТ "Житомиробленерго", "Чернігівобленерго", "Черкасиобленерго", "Сумиобленерго", "Полтаваобленерго", ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання"). На усунення цих порушень видано більше 30 приписів.
Усього з початку 2011 року виявлено понад 14 тис. порушень (ВАТ: "Вінницяобленерго", "Донецькобленерго", "Житомиробленерго", "Закарпаттяобленерго", "Львівобленерго", "Миколаївобленерго", "Одесаобленерго", "Полтаваобленерго", "Сумиобленерго", "Харківобленерго", "Херсонобленерго", "Хмельницькобленерго", "Чернігівобленерго", Чернівціобленерго", ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання"), на усунення яких видано 246 приписів.
Одним з головних чинників безпечного газопостачання є технічний стан газопроводів та газового обладнання.
У поточному році Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України" та підприємствами нафтогазової галузі виконується робота щодо забезпечення належного стану виробничого обладнання та трубопроводів, його ремонту та модернізації. За 4 місяці 2011 року на це витрачено майже 600 млн.грн.
Проте, в експлуатації залишається значна частина технологічного устаткування з вичерпним терміном, морально застарілого; розподільчих мереж з високим ступенем зносу, незадовільним рівнем електрохімічного захисту. Проблемним залишається стан 2,8 тис.км безгосподарних газопроводів.
В експлуатації громадян знаходяться 36% газових плит, 46% водонагрівачів та 39% опалювальних котлів, які повністю замортизовані. Їх використання становить суттєву загрозу безпеці населення та безперебійності газопостачання.
Як наслідок, у 2011 році при використанні газу у побуті сталося 63 нещасних випадки, у яких постраждало 127 осіб, у тому числі загинула 51 особа, у т.ч. 4 дітей. Найбільше смертельно травмованих: ПАТ "Житомиргаз" (4 особи), "Луганськгаз", (6) ВАТи: "Донецькміськгаз" (6), Чернівецька філія ДК "Газ України" (4), ПАТи "Львівгаз" (9), "Харківгаз" (5).
Головними негативними чинниками є: відсутність тяги у димових і вентиляційних каналах, самовільне встановлення газових приладів.
З початку року підприємствами з газопостачання та газифікації проведено планово-технічне обслуговування газового обладнання у понад 4 млн. абонентів. Через порушення у роботі внутрішньобудинкових систем газопостачання відключено більше 50 тис. споживачів газу.
Водночас мають місце порушення у роботі персоналу газопостачальних підприємств (ВАТи: "Кіровоградгаз", "Тернопільгаз", "Черкасигаз", ПАТ "Харківгаз", ПАТ "Луганськгаз", ВАТ Чернівецька філія "ДК Газ України"), за які до відповідальності притягнуто 812 працівників, у т.ч. 256 службових осіб.
Після неодноразових звернень до Мінжитлокомунгоспа, голів Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської місцевих державних адміністрацій розпочато роботу житлово-експлуатаційних організацій щодо перевірки димовентканалів та їх прочищення.
Через несправність газових приладів відключено 30 тис. абонентів, яких зобов'язано замінити газові плити, колонки, котли або забезпечити їх ремонт. Найбільше їх знаходиться у користуванні одиноких громадян похилого віку, інвалідів, малозабезпечених родин, що не мають коштів для їх заміни або ремонту.
На підприємствах паливно-енергетичного комплексу функціонує понад 2 тис. потенційно небезпечних об'єктів, з яких понад 700 - підвищеної небезпеки. Постійно вживаються комплексні організаційно-технічні заходи із запобігання пожежам та іншим надзвичайним ситуаціям, на що вже витрачено 90 млн.грн.
Завдяки цьому у 2011 році фактів відключень споживачів від електро- та газопостачання, пов'язаних з виникненням пожеж на підприємствах ПЕК, не допущено.
Проте, не всі об'єкти забезпечені засобами пожежогасіння (ВАТи: "Крименерго", "Кіровоградобленерго", "Хмельницькобленерго", "Центренерго", "Черкасиобленерго"). Неналежно фінансуються заходи з пожежної безпеки (ВАТ: "Крименерго", "Західенерго", "Миколаївобл-енерго", "Прикарпаттяобленерго", "Чернівціобленерго").
Усупереч вимогам законодавства на переважній більшості підприємств служби пожежної безпеки не створені.
Незважаючи на необхідність створення на підприємствах матеріального резерву для оперативної та якісної ліквідації наслідків аварій та надзвичайних ситуацій, на сьогодні сформовано таких запасів на: ДП "НАЕК "Енергоатом" - 76,8% від потреби, ДП "НЕК"Укренерго" - 72,5%, в НАК "Енергетична компанія України" - 65,1%, Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" - 91%.
Важливим напрямом діяльності Міненерговугілля є своєчасність та адекватність реагування на аварії та інші надзвичайні ситуації, у тому числі природнього характеру. З цією метою забезпечено систематичне проведення протиаварійних навчань і тренувань підрозділів аварійного реагування. З початку року проведено понад 120 таких заходів.
З огляду на викладене колегія
ВИРІШИЛА:
1. За незабезпечення дотримання вимог закону про охорону праці, послаблення контролю за діями підлеглих осіб, що призвело до смертельного або неодноразового травмування працівників на виробництві, травмування сторонніх осіб на обладнанні підприємств рекомендувати розглянути питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності:
Президенту НАК "Енергетична компанія України" Омеляновському П.Й. - щодо керівників ВАТ"Крименерго", ВАТ "Запоріжжяобленерго", ВАТ "Тернопільобленерго";
Голові правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" Бакуліну Є.М. - щодо керівників ВАТ "Укргазвидобування" та ДК "Укртрансгаз";
Головам наглядових рад: АЕС "Київобленерго", ВАТ "Прикарпаттяобленерго", ВАТ "Черкасиобленерго", ВАТ "Сумигаз", ПАТ "Хмельницькгаз" - щодо керівників цих компаній.
2. Схвалити у цілому проект Концепції управління охороною праці в паливно-енергетичному комплексі (далі - Концепція):
2.1. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (Кирюшин І.В.), Департаменту вугільної промисловості (Вівчаренко О.В.) - доопрацювати із залученням галузевих наукових установ, компаній та підприємств ПЕК (за їх згодою) проект Концепції та надати на розгляд Науково-технічній раді Міністерства.
Термін - до 1 жовтня
2011 року
3. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (Кирюшин І.В.), Управлінню трудової та соціальної політики (Левчук Т.І.):
3.1. Створити робочу групу за участі представників підприємств ПЕК (за їх згодою) для вивчення питання щодо шляхів виконання Закону України "Про внесення змін до статей 19 та 43 Закону України "Про охорону праці" та приведення чинних нормативних актів у відповідність до вимог цього Закону;
Термін - упродовж липня -
серпня 2011 року
3.2. Завершити роботу над формуванням проекту Переліку робіт з особливо шкідливими і особливо важкими та шкідливими і важкими умовами праці та надати на узгодження Міністерству праці та соціальної політики України;
Термін - до 20 липня
2011 року
4. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Департаменту вугільної промисловості (Вівчаренко О.В.) - створити постійно діючу комісію з охорони праці та промислової безпеки у вугільній промисловості.
Термін - до 20 липня
2011 року
5. НАК "Енергетична компанія України" (Омеляновський П.Й.), Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" (Бакулін Є.М.), НАЕК "Енергоатом" (Недашковський Ю.О.), ДП НЕК "Укренерго" (Ходаківський В.М.):
5.1 Вжити заходів щодо забезпечення виконання вимог ст. 15 Закону України "Про охорону праці" щодо підпорядкування служб охорони праці підприємств першим керівникам та заборони виконання працівниками цих служб функцій, не передбачених цим законом;
Термін - до 1 вересня
2011 року
5.2. Організувати та провести суцільну інвентаризацію наявних на підприємствах засобів індивідуального захисту, відповідність їх потребі та вимогам нормативних документів, перевірити фактичне їх застосування персоналом при виконанні робіт.
Термін - до 1 жовтня
2011 року
5.3. Взяти під особистий контроль повноту відрахувань коштів, передбачених на фінансування заходів з охорони праці відповідно до законодавства. Заборонити керівникам заощадження витрат на такі заходи.
Термін - постійно
5.4. Вивчити практику та ефективність проведення на підприємствах галузей Днів охорони праці, звернувши увагу на організацію роботи лінійного персоналу на діючих магістральних і повітряних лініях електропередач.
Термін - упродовж 2 півріччя
2011 року
6. НАК "Енергетична компанія України" (Омеляновський П.Й.), ДП НЕК "Укренерго" (Ходаківський В.М.), Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" (Бакулін Є.М.):
6.1. Вивчити практику організації та проведення медичних оглядів на підприємствах, звернувши особливу увагу на повноту та якість наданих медичних послуг, обґунтованість фінансових витрат на медогляд одного працівника;
Термін - до 1 жовтня
2011 року
6.2. Проаналізувати ефективність функціонування на підприємствах системи медицини праці, достатність наявної кількості галузевих медичних установ, їх режиму роботи, забезпеченість кваліфікованим персоналом, необхідним медичним обладнанням, медикаментами тощо.
Термін - до 1 листопада
2011 року
7. Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" (Бакулін Є.М.) - вивчити причини погіршення стану охорони праці, збільшення кількості нещасних випадків з працівниками на підприємствах нафтогазового комплексу. За результатами розробити заходи щодо виявлення виробничих ризиків, інших негативних чинників, що впливають на зростання травматизму, заслухати керівників підприємств, на яких мали місце групові, тяжкі та смертельні нещасні випадки.
Термін - до 1 вересня
2011 року
8. Управлінню трудової та соціальної політики (Левчук Т.І.), Департаменту майнових відносин та управління корпоративними правами (Фічов В.В.), Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.) - вивчити питання щодо функціонування санаторно-оздоровчих закладів в паливно-енергетичному комплексі, стан їх збереження та розвитку, обгрунтованість ліквідації та відчуження. За результатами надати пропозиції щодо відновлення роботи непрацюючих закладів.
Термін - до 1 жовтня
2011 року
9. Департаменту управління персоналом та документального забезпечення (Прокопенко І.О.), Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (Кирюшин І.В.), Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.):
9.1. Вивчити практику підготовки спеціалістів для підприємств ПЕК, надати пропозиції щодо створення системи безперервної ступеневої підготовки фахівців з визначенням базових вищих навчальних закладів для співпраці з цих питань, забезпечення проходження на підприємствах галузей виробничої практики з подальшим працевлаштуванням випускників.
Термін - до 1 вересня
2011 року
9.2. Розробити проект Угоди про наміри та співпрацю з підготовки фахівців з Івано-Франківським технічним університетом нафти і газу та проекти Типових угод про підготовку спеціалістів та підвищення їх кваліфікації з базовими вищими навчальними закладами;
Термін - до 1 вересня
2011 року
9.3. Опрацювати пропозиції Івано-Франківського технічного університету нафти і газу щодо можливості використання існуючої навчально-тренувальної бази для підготовки та перепідготовки спеціалістів галузей.
Термін - до 1 жовтня
2011 року
9.4. Підготувати пропозиції щодо створення та функціонування Галузевого навчального центру з охорони праці.
Термін - до 1 листопада
2011 року
10. Департаменту управління персоналом та документального забезпечення (Прокопенко І.О.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.) - вивчити практику роботи ДП "НАЕК "Енергоатом" з питань підготовки спеціалістів для підприємств галузі у співпраці з Севастопольським національним університетом ядерної енергії та промисловості та підготувати рекомендації щодо його використання у роботі інших компаній та підприємств ПЕК.
Термін - до 1 вересня
2011 року
11. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.) - провести із залученням наукових установ галузі інвентаризацію чинної нормативної бази з питань охорони праці, визначити такі, що підлягають перегляду та розробленню, з метою складання реєстру нормативно-правових актів.
Термін - до 1 грудня
2011 року
12. Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Держенергонагляду (Лушкін В.А.):
12.1. Підготувати звернення до Наглядових рад електропередавальних підприємств щодо невідкладного розгляду виявлених Держенергонаглядом порушень технічного стану та організації експлуатації обладнання електричних мереж напругою 0,4 - 35 кВ, що впливають на безпеку роботи персоналу, створюють загрозу життю та здоров'ю населення, вжиття заходів щодо їх усунення та притягнення винних посадових осіб до відповідальності;
Термін - до 20 липня
2011 року
12.2. За результатами розгляду матеріалів перевірок Держенергонагляду надати пропозиції щодо проведення комісією Міністерства позачергової перевірки знань з питань технічної експлуатації об'єктів електроенергетики та охорони праці керівників електропередавальних організацій;
Термін - до 1 серпня
2011 року
12.3. Підготувати спільно з Робочою групою з питань охорони праці та безпеки постачання енергоресурсів Міністерства та представниками Науково-технічного центру електроенергетики пропозиції щодо внесення змін до галузевих нормативних актів з питань підвищення безпеки експлуатації повітряних ліній 0,4 кВ та ТП 10(6) 0,4 кВ, проведення розслідувань технологічних порушень у цих мережах, посилення відповідальності електропередавальних організацій за аварійний стан розподільчих мереж і подати їх в установленому порядку Науково-технічній раді Міністерства на розгляд.
Термін - друге півріччя
2011 року
13. Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Держенергонагляду (Лушкін В.А.), Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), ДП НЕК "Укренерго" (Ходаківський В.М.) - вивчити питання та надати пропозиції щодо створення на базі електроенергетичних систем ДП НЕК "Укренерго" трьох навчально-тренувальних полігонів для підготовки та навчання персоналу енергогенеруючих та енергопостачальних компаній.
Термін - до 1 листопада
2011 року
14. Держенергонагляд (Лушкін В.А.) - забезпечити контроль за виконанням електропередавальними організаціями приписів щодо усунення виявлених порушень вимог нормативних документів у встановлені терміни та про результати роботи проінформувати Міністерство.
Термін - до 1 вересня
2011 року
15. Держенергонагляду (Лушкін В.А.), НАК "Енергетична компанія України" (Омеляновський П.Й.) - за результатами позапланових перевірок технічного стану повітряних ліній 0,4 кВ в енергопередавальних компаніях, з метою запобігання травмуванню сторонніх осіб на електрообладнанні підприємств зобов'язати керівників електропередавальних організацій:
15.1. Посилити контроль технічного керівництва компаній за якістю регламентних робіт;
Термін - постійно
15.2. Забезпечити безумовне виконання капітальних ремонтів і технічного обслуговування електричних мереж 0,4 кВ та КТП 10/0,4 кВ в обсягах, передбачених нормативними документами та з відповідною періодичністю - реконструкцію і повну заміну зношених виключно із застосуванням самоутримного ізольованого проводу.
Термін - постійно
15.3. Проаналізувати практику застосування у 2011 році до керівників електропередавальних організацій санкцій відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, звернувши увагу на випадки неодноразового притягнення одних і тих же службових осіб до адміністративної відповідальності. Надати Міністерству пропозиції щодо доцільності порушення питання про відповідність їх займаним посадам.
Термін - до 1 серпня
2011 року
16. Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), НАК "Енергетична компанія України" (Омеляновський П.Й.) - під час розроблення інвестиційних програм на 2012 рік врахувати необхідність виділення достатніх фінансових і матеріальних ресурсів для покращення технічного стану ПЛ 0,4 кВ, що знаходяться на балансі електропередавальних компаній.
Термін - відповідно
до термінів підготовки
інвестиційних програм
17. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (Кирюшин І.В.) - розробити Галузеву програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2012-2016 роки, в якій передбачити створення Галузевого навчального центру з питань охорони праці, пожежної безпеки і надзвичайних ситуацій (цивільного захисту) та навчально-тренувального полігону для підготовки та навчання особового складу служб пожежної безпеки, оперативно-виїзних бригад та аварійно-рятувальних (відновлювальних) підрозділів.
Термін - до 1 грудня
2012 року
18. НАК "Енергетична компанія України" (Омеляновський П.Й.), ДП НЕК "Укренерго" (Ходаківський В.М.), Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" (Бакулін Є.М.) - забезпечити створення та функціонування в компаніях та на підприємствах ПЕК служб пожежної безпеки відповідно до статті 5 Закону України "Про пожежну безпеку".
Термін - до 1 грудня
2011 року
19. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.) - підготувати пропозиції до проекту Кодексу цивільного захисту України стосовно фінансування заходів з питань пожежної безпеки у розмірі 0,5% від суми реалізованої продукції.
Термін - до 1 грудня
2011 року
20. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Департаменту електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту стратегічної політики, інвестицій та ядерно-енергетичного комплексу (Константінов М.І.), Департаменту з питань нафтової, газової, торф'яної, нафтопереробної промисловості та альтернативних видів палива (Кирюшин І.В.) - забезпечити створення об'єктового матеріального резерву (аварійного запасу матеріалів) на підприємствах галузі для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій в нормативних обсягах відповідно до затвердженої номенклатури.
Термін - до 1 грудня
2011 року
21. Департаменту промислової і економічної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (Онищенко О.М.), Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України" (Бакулін Є.М.) - ініціювати перед Національною комісією з регулювання електроенергетики розгляд питання щодо визначення можливих джерел фінансування витрат на адресну заміну несправних газових приладів, їх окремих деталей, вузлів і механізмів громадянам із числа соціально незахищених верств населення та запровадження звітності про витрачання цих коштів.
Термін - до 15 липня
2011 року
22. Управлінню інформаційно-аналітичного забезпечення (Велітченко А.В.) - забезпечити оприлюднення цього рішення колегії на веб-сайті Міненерговугілля та інших засобах масової інформації.
Голова колегії, Міністр Ю.Бойко