АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
30.05.2013 № 271/10 |
Про створення Консультаційно-експертної ради Аудиторської палати України
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Аудиторської палати № 281/12 від 31.10.2013 № 307/8 від 29.01.2015 № 312/9 від 25.06.2015 )
Керуючись статтею 22 Закону України "Про аудиторську діяльність" від 22.04.93 р. № 3125-XII (зі змінами й доповненнями), відповідно до Регламенту Аудиторської палати України, затвердженого рішенням Аудиторської палати України від 24.04.2008 р. № 189/4 (зі змінами й доповненнями), з метою розроблення пропозицій щодо удосконалення законодавства з питань аудиторської діяльності, методичних рекомендацій та впровадження єдиної аудиторської практики, Аудиторська палата України
ВИРІШИЛА:
1. Створити Консультаційно-експертну раду Аудиторської палати України.
2. Затвердити Положення про Консультаційно-експертну раду Аудиторської палати України (додається).
3. Затвердити склад Консультаційно-експертної ради Аудиторської палати України (додається).
4. Секретаріату Аудиторської палати України забезпечити оприлюднення цього рішення.
Голова Аудиторської палати України | І.І. Нестеренко |
Додаток 1
до рішення АПУ
30.05.2013 № 271/10
ПОЛОЖЕННЯ
про Консультаційно-експертну раду Аудиторської палати України
1. Загальні положення
1.1. Консультаційно-експертна рада Аудиторської палати України (далі - Рада) є постійно діючим експертно-методологічним та консультативно-дорадчим органом при Аудиторській палаті України (далі - АПУ).
1.2. У своїй діяльності Рада керується Законом України "Про аудиторську діяльність", Статутом АПУ, Регламентом АПУ, цим Положенням та рішеннями АПУ.
1.3. Це Положення визначає мету, основні завдання та повноваження Ради, порядок її роботи, в тому числі взаємодії з Комісіями АПУ, порядок обрання та повноваження керівника Ради.
1.4. Основними завданнями Ради є підготовка пропозицій, розробка проектів, експертиза нормативних, методологічних та інших документів, які приймаються АПУ з питань регулювання аудиторської діяльності в Україні.
1.5. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює Секретаріат АПУ в межах затвердженого АПУ кошторису на відповідний календарний рік.
1.6. Рада здійснює свою діяльність на засадах відкритості та залучення фахівців від професійних організацій бухгалтерів та аудиторів, представників наукових установ, вищих навчальних закладів та експертів, які виявляють зацікавленість у співпраці з Радою.
1.7. Інформація про роботу Ради за рішенням Голови АПУ розповсюджується через засоби масової інформації, веб-сайт АПУ та інші інформаційні ресурси АПУ.
2. Повноваження Ради
2.1. Для виконання своїх завдань Рада:
2.1.1. розробляє та/або здійснює експертну оцінку проектів законодавчих та інших нормативних актів у сфері аудиторської діяльності, програм підготовки аудиторів та програм постійного удосконалення професійних знань аудиторів тощо;
2.1.2. здійснює експертну оцінку, забезпечує переклад матеріалів з питань бухгалтерського обліку та аудиту, що надходять до АПУ від Міжнародної федерації бухгалтерів, Європейської федерації бухгалтерів малого та середнього бізнесу, інших міжнародних організацій;
2.1.3. проводить, за зверненням Комісій АПУ та членів АПУ, експертизи (із складанням відповідних експертних висновків) щодо доцільності розробки та/або змісту проектів нормативних, методичних та інших документів з питань аудиторської діяльності;
2.1.4. готує пропозиції та надає консультації Комісіям АПУ щодо розробки нормативних, методологічних та інших документів з питань аудиторської діяльності;
2.1.5. здійснює аналіз стану проблем та тенденцій розвитку аудиторської діяльності в Україні та готує пропозиції з питань удосконалення законодавчого та нормативно-правового регулювання аудиторської діяльності;
2.1.6. здійснює моніторинг стану впровадження та використання професійних стандартів в сфері аудиторської діяльності та надає пропозиції щодо удосконалення нормативного, навчально-методичного та організаційного забезпечення аудиторської діяльності;
2.1.7. розробляє та/або здійснює експертну оцінку за дорученням АПУ проектів методичних рекомендацій, інформаційних листів та роз'яснень АПУ з питань аудиторської діяльності (із складанням відповідних експертних висновків);
2.1.8. готує проект плану роботи Ради, проект Плану розробки нормативних та методичних документів АПУ на кожний календарний рік;
2.1.9. готує пропозицій щодо розробки програм науково-методологічної, інформаційно-методичної, експертної роботи АПУ та проектів кошторисів цих програм.
2.2. Рада для здійснення своїх завдань:
2.2.1. планує свою роботу на календарний рік;
2.2.2. утворює тимчасові експертні та консультативні робочі групи;
2.2.3. залучає до роботи науковців та практиків з аудиторської діяльності;
2.2.4. одержує від АПУ, Комісій АПУ та/або членів АПУ інформацію, документи і матеріали, необхідні для розгляду питань, включених до плану роботи Ради.
3. Порядок створення та організація роботи Ради
3.1. Рішення про створення Ради приймає АПУ.
3.2. До складу Ради можуть включатися члени АПУ, представники органів державної влади і управління, професійних організацій бухгалтерів і аудиторів, наукових установ, вищих навчальних закладів, аудиторських фірм та інші фахівці (експерти). Кількісний і персональний склад Ради та зміни до нього затверджуються АПУ за поданням голови Ради.
3.3. Раду очолює голова Ради, який обирається на засіданні АПУ. За потреби на засіданні Ради може бути обрано заступника голови Ради.
3.4. Голова Ради:
3.4.1. здійснює загальне керівництво та організує роботу Ради;
3.4.2. скликає засідання Ради, визначає порядок денний, час і місце проведення засідання Ради, забезпечує належне інформування членів Ради;
3.4.3. головує на засіданнях Ради;
3.4.4. надає доручення окремим членам Ради щодо підготовки до розгляду матеріалів на засідання Ради;
3.4.5. видає в межах своєї компетенції письмові розпорядження, які є обов'язковими для членів Ради;
3.4.6. періодично доповідає на засіданнях Комісій АПУ з питань діяльності Ради та звітує перед АПУ щодо результатів цієї діяльності;
3.4.7. забезпечує розробку річного плану роботи Ради;
3.4.8. забезпечує підготовку проекту Плану розробки нормативних та методичних документів АПУ на наступний рік;
3.4.9. забезпечує складання, підписує та забезпечує зберігання впродовж поточного року протоколів засідання Ради та іншої документації, що відображає роботу Ради відповідно до цього Положення, із подальшим переданням для зберігання до секретаріату АПУ;
3.4.10. підписує від імені Ради відповідні експертні висновки, рекомендації, консультації, проекти нормативних, методичних та інших документів з питань аудиторської діяльності;
3.4.11. делегує, за потреби, свої повноваження або їх частину заступнику.
3.5. Члени Ради беруть участь у засіданнях Ради та підготовці питань, винесених для розгляду на засіданнях Ради, вносять пропозиції та рекомендації з питань, віднесених до компетенції Ради.
3.6. Члени Ради згідно з наданими дорученнями або розпорядженнями голови Ради проводять експертизу поданих на розгляд Ради документів, готують проекти нормативних та методичних документів, а також забезпечують реалізацію прийнятих Радою рішень.
3.7. Основною формою роботи Ради є засідання, які проводяться відповідно до плану роботи Ради, але не рідше одного разу на місяць.
3.8. План роботи Ради на рік затверджується АПУ. Витрати на проведення заходів, які передбачені планом роботи Ради на рік, підлягають врахуванню при підготовці, затвердженні та виконанні кошторису АПУ на відповідний рік.
3.9. Голова і члени Ради, а також члени АПУ мають право ініціювати внесення змін до Плану роботи Ради в частині включання питань, які потребують термінового вирішення. Зазначені питання підлягають розгляду на засіданні Ради в місячний термін з дня затвердження відповідних змін. Внесення змін до Плану роботи Ради є підставою для внесення відповідних змін до кошторису АПУ.
3.10. Рішення про проведення засідання Ради приймає голова Ради. Дата проведення та порядок денний засідання Ради доводяться головою Ради членам Ради не пізніше ніж за п'ять календарних днів до засідання Ради. У засіданнях Ради з правом дорадчого голосу можуть брати участь члени АПУ та інші особи (за рішенням Голови Ради), що не є членами Ради.
3.11. Засідання Ради є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її членів. Рішення Ради приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Ради. З окремих питань, які не потребують широкого обговорення, рішення Ради можуть бути прийняті шляхом письмового опитування членів Ради в порядку, який відповідає передбаченому в Регламенті АПУ порядку прийняття шляхом письмового опитування рішень АПУ.
3.12. За результатами розгляду та обговорення на засіданнях питань порядку денного Рада ухвалює відповідні рішення. Рішення, прийняті на засіданні Ради, мають рекомендаційний та інформаційний характер.
3.13. Рішення Ради оформляється протоколом, який підписує голова Ради або головуючий на засіданні Ради. Протокол засідання Ради складає секретар Ради, який є працівником АПУ. Рішення Ради набуває чинності з дати, вказаної в протоколі засідання Ради, але не раніше дати проведення засідання Ради, на якому було прийнято таке рішення.
3.14. Члени Ради мають право на окрему думку щодо змісту та дотримання встановленого порядку ухвалення прийнятих Радою рішень, яку вони викладають письмово, скріплюють власноручним підписом із зазначенням дати. Оформлена таким чином окрема думка члена Ради є невід'ємною частиною протоколу засідання Ради, про що окремим рядком зазначається в протоколі засідання Ради.
3.15. Засвідчені секретарем Ради копії протоколів засідання Ради не пізніше трьох календарних днів з моменту їх підписання головою Ради надсилаються Секретаріатом АПУ членам Ради, а також, у разі необхідності, членам АПУ, іншим особам за переліком, який визначається Головою АПУ.
3.16. Рада у процесі виконання покладених на неї завдань у межах своєї компетенції взаємодіє з Комісіями АПУ та регіональними відділеннями АПУ.
3.17. Рада щороку звітує перед АПУ про виконання плану роботи Ради за відповідний рік.
3.18. Для здійснення покладених на Раду завдань до 1 жовтня кожного року Рада подає до АПУ проект плану роботи Ради на наступний рік, пропозиції до Плану розробки нормативних та методичних документів АПУ на наступний рік та до Кошторису АПУ на наступний рік.
3.19. Відповідно до Статуту АПУ в межах затвердженого АПУ кошторису члени Ради та фахівці (експерти), які працювали в складі тимчасових експертних та консультативних робочих груп, мають право на відшкодування витрат та винагороду за науково-методологічну, інформаційно-методичну, експертну та іншу роботу.
Додаток 2
до рішення АПУ
30.05.2013 № 271/10
СКЛАД
Консультаційно-експертної ради Аудиторської палати України
1. Бондар Микола Іванович - Голова ради; професор, завідувач кафедри обліку підприємницької діяльності ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", доктор економічних наук; сертифікований аудитор з 2003 р.;
2. Петрик Олена Анатоліївна - заступник голови ради; професор, завідувач кафедри аудиту ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана", доктор економічних наук; сертифікований аудитор з 1995 р.;
3. Балченко Сергій Олексійович - директор ТОВ "БДО"; сертифікований аудитор з 1994 р.;
4. Дабіжа Володимир Васильович - партнер ТОВ "Ернст енд Янг Аудиторські послуги";
5. Пахуча Людмила Станіславівна - партнер ТОВ АФ "Прайсвотерхаускуперс (Аудит)"; сертифікований аудитор з 1999 р.;
6. Проскура Катерина Петрівна - заступник директора ТОВ "Емкон-Аудит"; доцент кафедри аудиту ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"; доктор економічних наук; сертифікований аудитор з 2009 р.;
7. Проскуріна Неля Миколаївна - директор ТОВ "АФ "Професіонал-Аудит"; професор кафедри обліку та аудиту Запорізького національного університету, кандидат економічних наук; сертифікований аудитор з 1994 р.;
8. Рожошенко Інна Миколаївна - начальник відділу аудиту ТОВ "ІВ Інтербіланц Аудит"; сертифікований аудитор з 2008 р.;
9. Рядська Валентина Володимирівна - директор ПП "АФ "Лотос"; доцент кафедри бухгалтерського обліку, оподаткування та аудиту Чернігівського національного технологічного університету, кандидат економічних наук; сертифікований аудитор з 1995 р.;
10. Садовська Ірина Борисівна - директор ТзОВ "АФ "Актив-Аудит"; сертифікований аудитор з 1996 р.;
11. Харламова Олена Вікторівна - генеральний директор ТОВ "АФ "Агентство з МСФЗ"; доцент кафедри фінансово-економічної безпеки, обліку і аудиту Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова, кандидат економічних наук; віце-президент Федерації професійних бухгалтерів і аудиторів України; сертифікований аудитор з 2012 р.;
12. Хуторний Дмитро Володимирович - директор департаменту аудиту ТОВ "Міжнародна аудиторська група"; сертифікований аудитор з 2012 р.
( Склад із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Аудиторської палати № 281/12 від 31.10.2013, № 307/8 від 29.01.2015; в редакції Рішення Аудиторської палати № 312/9 від 25.06.2015 )
( Текст взято з сайту Аудиторської палати України http://www.apu.com.ua/ )