• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про стан промислової безпеки, виробничого травматизму та пожежної безпеки у 2006 році та I-му півріччі 2007 року на підприємствах паливно-енергетичного комплексу України та заходи щодо покращення

Міністерство палива та енергетики України  | Рішення від 06.07.2007 № 5.1.
Реквізити
  • Видавник: Міністерство палива та енергетики України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 06.07.2007
  • Номер: 5.1.
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство палива та енергетики України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 06.07.2007
  • Номер: 5.1.
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ
БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ
Р І Ш Е Н Н Я
06.07.2007 N 5.1.
Про стан промислової безпеки, виробничого травматизму та пожежної безпеки у 2006 році та I-му півріччі 2007 року на підприємствах паливно-енергетичного комплексу України та заходи щодо покращення
У 2006 році на підприємствах ПЕК сталось 352 випадки виробничого травматизму, що на 4,9 % або 18 менше, ніж у 2005 році (370). Постраждало 389 осіб, що на 2,5 %, або 10 осіб менше, ніж у 2005 році (399). Тобто, приблизно, у середньому, щодня відбувався один нещасний випадок на виробництві.
Кількість нещасних випадків за галузями ПЕК у 2006 році:
- електроенергетична галузь (без ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу) - 216 нещасних випадків, або 61,3 % від загальної кількості;
- ядерна енергетика та атомно-промисловий комплекс - 40 нещасних випадків, або 11,4 % від загальної кількості.
- нафтогазовий комплекс - 96 нещасних випадків, або 27,3 % від загальної кількості;
За підсумками 2006 року рівень загального травматизму знизився в усіх галузях ПЕК за винятком нафтогазового комплексу, що свідчить про недостатню вимогливість до керівників підприємств з боку Мінпаливенерго і, відповідно, - керівників підприємств до персоналу у частині безумовного виконання нормативів з охорони праці.
Водночас, попри позитивні зрушення, значно зріс рівень травматизму зі смертельними наслідками (на 53,8 %). У 2005 році кількість смертельно травмованих становила 26 осіб, у 2006 році - сягнула 40-ка.
Кількості смертельних нещасних випадків за галузями ПЕК у 2006 році:
- електроенергетична галузь (без ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу) - 31 випадок, або 77,5 % від загальної кількості;
- ядерна енергетика та атомно-промисловий комплекс - 1 випадок, або 2,5 % від загальної кількості.
- нафтогазовий комплекс - 8 випадків, або 20 % від загальної кількості.
Протягом 2006 року на підприємствах енергетичної галузі (підприємства традиційної енергетики, ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу) сталось 256 випадків виробничого травматизму, що на 9,2 % або 26 випадків менше, ніж у 2005 році (282). При цьому постраждало 276 осіб, що на 9,5 %, або 29 осіб менше, ніж у 2005 році (305).
Проте, у 2006 році засвідчено зростання травматизму зі смертельними наслідками на 68 %, з 19 до 32 осіб. Серед причин смертельного травматизму переважає ураження електричним струмом (збільшення з 6 до 14 осіб, тобто у 2,3 разу) та ДТП (збільшення з 5 до 11 осіб - у 2,2 разу).
Найвищий показник виробничого травматизму серед підприємств електроенергетичної галузі мають енергопостачальні компанії. Так у 2006 році в енергопостачальних компаніях сталось 194 випадки виробничого травматизму проти 35 на підприємствах генерації, або у 5,5 разу більше. Ця ганебна тенденція зберігається не один рік поспіль.
Найгірший стан травматизму за підсумками 2006 року виявлено в енергопостачальних компаніях: ВАТ "Донецькобленерго" (17 проти 18 у 2005 році), ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" (15 проти 11), ДП НЕК "Укренерго" (10 проти 5 - збільшення у 2 рази).
Варто зазначити, що половина усіх нещасних випадків трапилась з організаційних причин, усунення яких не потребує великих капіталовкладень та матеріальних витрат. Тобто, це не що інше як недбале ставлення до виконання власних обов'язків з боку керівництва енергетичних компаній.
Протягом 2006 року на підприємствах нафтогазового комплексу сталось 96 нещасних випадків (88 - за 2005 рік), зокрема 9 групових (4 - у 2005 році), 6 з яких внаслідок ДТП (3 - у 2005 році); травмовано 113 (94 - у 2005 році) працівників, 8 з яких - смертельно (у 2005 році - 7), в тому числі 3 (3 - у 2005 році) внаслідок ДТП.
Найбільше випадків травматизму сталось на підприємствах НАК "Нафтогаз України" - 94, зокрема:
- ДК "Газ України" (підприємства з газопостачання та газифікації) - 46 випадків, в тому числі 4 групових (з яких 3 - ДТП), 55 осіб травмовано (1 - смертельно);
- ДК "Укртрансгаз" - 14 випадків, в тому числі 2 - групових (з яких 1 - ДТП), 19 осіб травмовано (з яких 3 смертельно, 1 - ДТП);
- ДК "Укргазвидобування" - 10 випадків, 10 осіб травмовано (з яких 3 - смертельно, в тому числі 2 - ДТП);
- ВАТ "Укрнафта" - 19 випадків, в тому числі 2 групових (з яких 1 - ДТП), 21 особу травмовано.
Основна причина - порушення посадовими особами вимог нормативних документів з охорони праці та недотримання персоналом техніки безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки.
На підприємствах електроенергетичної галузі (електроенергетики, ядерної енергетики, та атомно-промислового комплексу) протягом шести місяців 2007 року сталось 109 випадків виробничого травматизму (2006 рік - 137 випадків; зменшення на 28 випадків, або 20,4 %). Постраждало 114 осіб (2006 рік - 142 особи; зменшення на 28 осіб або 19,7 %), зі смертельними наслідками - 9 осіб (2006 рік - 13 осіб, зменшення на 4 особи). Проте необхідно зауважити, що у червні поточного року на енергетичних підприємствах Мінпаливенерго сталось 4 випадки смертельного виробничого травматизму, внаслідок яких загинуло 5 працівників, зокрема:
1 груповий випадок - в Луганських МЕМ 14.06.2007 ДП НЕК "Укренерго" (падіння з висоти), внаслідок якого загинули 2 осіб;
3 випадки внаслідок ураження електричним струмом.
Загалом з початку року внаслідок падіння з висоти на енергетичних об'єктах сталось 11 нещасних випадків, у тому числі 4 - зі смертельними наслідками. Останній - 02.07.2007 у Луганському енергетичному об'єднанні.
Найбільше випадків виробничого травматизму у першому півріччі 2007 року сталось у ВАТ "Донецькобленерго" - 10.
На підприємствах нафтогазового комплексу протягом II півріччя 2007 року сталось 54 нещасних випадки (за 6 місяців 2006 року - 54), травмовано 56 осіб (у 2006 році - 64), 5 - смертельно (у 2006 році - 6).
Найбільше нещасних випадків зафіксовано у НАК "Нафтогаз України" - 52, а саме:
- ДК "Газ України" - 33 випадки, 35 осіб травмовано, в тому числі 2 - смертельно (у 2006 році - 30 випадків, травмовано 33 особи, в тому числі 1 - смертельно);
- ДК "Укргазвидобування" - 4 випадки, 4 особи травмовано, в тому числі 2 - смертельно (у 2006 році - 2 випадки, 2 - смертельно);
- ДК "Укртрансгаз" - 4 випадки, 4 особи травмовано, в тому числі 1 - смертельно (у 2006 році - 7 випадків, 11 осіб травмовано, в тому числі 3 - смертельно);
- ВАТ "Укрнафта" - 9 випадків, 9 осіб травмовано (у 2006 році - 11 випадків, 12 осіб травмовано).
Майже 85% нещасних випадків від загальної кількості трапилось з організаційних причин. Варто зауважити, що 15 працівників (31 % від загальної кількості) потерпіло внаслідок ДТП з вини водіїв сторонніх організацій, контакту з тваринами та навмисних травм, заподіяних іншими особами.
За 2006 рік у паливно-енергетичному комплексі України сталось 27 пожеж: з них в електроенергетичній галузі - 20 пожеж, в галузі ядерної енергетики та атомно-промислового комплексу - 2 пожежі та в нафтогазовому комплексі - 5.
Найбільше пожеж зареєстровано в компаніях:
НАК "Нафтогаз України" - 5;
ВАТ "Херсонобленерго" - 3;
ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" - 3;
ВАТ "Донецькобленерго" - 2;
ВАТ "Крименерго" - 2.
Найвагоміших збитків завдано пожежами компаніям:
НАК "Нафтогаз України" - 179,1 тис.грн.;
ВАТ "Кременчуцька ТЕЦ" ВАТ "Полтаваобленерго" - 79,6 тис.грн.;
ВАТ "Укргідроенерго" - 11,5 тис.грн.
За 6 місяців 2007 року у паливно-енергетичному комплексі України сталось 12 пожеж: з них в електроенергетичній галузі - 8 (12 пожеж в 2006 році), в галузі ядерної енергетики та атомно-промисловому комплексі пожеж не зафіксовано (0 пожеж за 2006 рік) та в нафтогазовому комплексі - 4 пожежі (4 пожежі в 2006 році).
Найбільшу кількість пожеж за 6 місяців 2007 року зареєстровано у компаніях:
НАК "Нафтогаз України" - 4;
ВАТ "Кременчуцька ТЕЦ" ВАТ "Полтаваобленерго" - 3.
Найвагоміших збитків від пожеж за 6 місяців 2007 року зазнали компанії:
ДП "Кримські генеруючі системи" - 389200 грн;
НАК "Нафтогаз України " - 36416 грн.;
ВАТ "Кременчуцька ТЕЦ" ВАТ "Полтаваобленерго" - 29765 грн.
Основними причинами виникнення пожеж є:
- несправність виробничого обладнання (через відпрацювання експлуатаційного ресурсу) та порушення технологічного процесу;
- порушення правил пожежної безпеки під час вогневих робіт;
- коротке замикання в електричних ланцюгах та електроустаткуванні (переважно трансформаторне обладнання);
- необережне поводження з вогнем.
Колегіями В И Р І Ш Е Н О:
1. Заступнику Міністра Недашковському Ю.О., Департаменту фізичного захисту пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Іванов П.А.):
1.1. Активізувавити співпрацю з Держпромгірнаглядом в частині розроблення першочергових нормативно-правових документів у сфері промислової безпеки та охорони праці та здійснення спільних контрольних заходів на підприємствах паливно-енергетичного комплексу.
1.2. Спільно з Держпромгірнаглядом підготувати пропозиції до МОЗ, з метою прискорення розроблення нових Порядку медичних оглядів працівників та Класифікатора розподілу травм за ступенем тяжкості.
Термін - 1 жовтня 2007 року
2. Заступникам Міністра Недашковському Ю.О., Іоффе Ю.Я, Департаменту кадрової політики та організаційно-документального забезпечення (Прокопенко І.О.) Департаменту фізичного захисту пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Іванов П.А.) - удосконалити структуру підрозділу охорони праці Департаменту фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності, з метою посилення відомчого контролю за станом охорони праці у паливно-енергетичному комплексі.
Термін - 1 жовтня 2007 року
3. Першому заступнику Міністра Чупруну В.П., заступникам Міністра Лучнікову В.А., Шеберстову О.М., Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Косянчук Л.В.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Шумкова Н.Ю.) - скликати наради з технічними керівниками компаній з питань розроблення заходів підвищення надійності та удосконалення технічного стану обладнання, створення безпечних умов роботи персоналу компаній і підприємств.
Термін - 1 вересня 2007 року
4. Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Косянчук Л.В.), НАК "Нафтогаз України (Бакулін Є.М.):
4.1. Розробити Цільову програму з підвищення надійності та безпеки експлуатації лінійної частини магістральних нафтогазопроводів, розташованих у зонах підвищеного ризику (зсувонебезпечні ділянки, водні перешкоди, перетини автомобільних шляхів та залізничних колій).
Термін - 30 грудня 2007 року
4.2. Створити та впровадити автоматизовану систему моніторингу та аналізу аварій (відмов, інцидентів) на магістральних і промислових газонафтоконденсатопроводах для вжиття запобіжних заходів та виконання ремонтних робіт.
Термін - 30 листопада 2007 року
5. НАК "Нафтогаз України (Бакулін Є.М.), НАК "Енергетична компанія України" (Глущенко І.М.), спостережним радам компаній та акціонерних товариств - розглянути порядок притягнення до дисциплінарної відповідальності та з'ясувати доцільність подальшого перебування на посадах керівників таких підприємств: ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання", ВАТ "Донецькобленерго", ДК "Газ України", ДК "Укртрансгаз", ДК "Укргазвидобування", через високий рівень виробничого травматизму.
Термін - 1 серпня 2007 року
6. Директору ДП НЕК "Укренерго" (Тімченко В.Г.) - визначитись щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівництва Донбаської електроенергетичної системи, зокрема Луганських магістральних електромереж, у зв'язку з випадком групового смертельного виробничого травматизму.
Термін - 1 серпня 2007 року
7. Держгірпромнагляду - спільно з Мінпаливенерго ініціювати внесення змін до законодавства України в частині посилення персональної відповідальності керівників та посадових осіб всіх підприємств, незалежно від форми власності, за допущений виробничий травматизм.
Термін - 30 грудня 2007 року
8. Держгірпромнагляду - створити на базі Національного науково-дослідного інституту промислової безпеки та охорони праці базовий центр з опрацювання нормативних документів з промислової безпеки та охорони праці, здійснивши відповідну реорганізацію структури інституту.
9. Керівникам компаній, підприємств, організацій паливно-енергетичного комплексу України:
9.1. Вважати основним та пріоритетним завданням діяльності компаній, підприємств та організацій - створення належних безпечних умов праці, запобігання нещасним випадкам і професійним захворюванням, поліпшення стану охорони праці та пожежної безпеки, забезпечення безпечної роботи підприємств і об'єктів.
9.2. Розробити та запровадити, під особисту відповідальність, додаткові запобіжні заходи, зокрема:
- приведення структури, чисельності та підпорядкованості служб охорони праці, пожежної безпеки у відповідність до вимог законодавства;
- позаплановий технічний огляд обладнання, що становить підвищену небезпеку;
- забезпечення працівників сучасними засобами індивідуального та колективного захисту, спецодягом;
- позачергова атестація робочих місць на відповідність вимогам нормативно-правових актів з охорони праці;
- перевірка діяльності навчально-тренувальних центрів, вжиття невідкладних заходів з удосконалення роботи та належного матеріально-технічного й навчально-методичного забезпечення;
- організація позачергового навчання та перевірки знань персоналу, інструктажів з охорони праці, пожежної безпеки та профілактики виробничого травматизму, роз'яснення особистої відповідальності безпосередніх виконавців робіт;
- забезпечення, із залученням профспілкових організацій, на постійній основі, запобіжної роботи з персоналом щодо уникнення виробничого травматизму;
- застосування дієвих методів виховного впливу на порушників вимог охорони праці через відповідні колективи, профспілкові організації, громадський актив тощо;
- удосконалення порядку та поліпшення якості медичного огляду працівників, шляхом зміцнення і поглиблення співпраці з медичними установами; посилення контролю за допуском до робіт в залежності від стану здоров'я; окремо зауважити на особливості роботи в електроустановках, висотні та інші роботи підвищеної небезпеки.
Термін - 1 вересня 2007 року
9.3. Посилити контроль за виконанням посадовими особами та працівниками відповідних служб - охорони праці, пожежної безпеки, диспетчерських, чергових служб підприємств паливно-енергетичного комплексу тощо - обов'язків щодо своєчасного оповіщення та інформування Мінпаливенерго про нещасні випадки, пожежі, надзвичайні та інші кризові ситуації, у встановленому порядку.
9.4. Взяти під особистий контроль фінансування заходів з охорони праці відповідно до статті 19 Закону України "Про охорону праці". Визначити та запровадити перелік заходів і відповідних витрат на охорону праці та пожежну безпеку у фінансових планах та кошторисах витрат компаній і підприємств. Заборонити заощадження за рахунок скорочення витрат на заходи з охорони праці та пожежної безпеки.
9.5. Додатково перевірити стан пожежної безпеки об'єктів, залучивши до роботи фахівців служб пожежної безпеки, членів пожежно-технічних комісій, в добровільних пожежних дружин та інших протипожежних формувань:
- переглянути та, за потреби, доповнити склад бойових розрахунків добровільних пожежних дружин, закріпити за ними виробничі дільниці, для нагляду за дотриманням протипожежного режиму;
- зорганізувати тренування та перевірити боєготовність добровільних пожежних дружин, справність систем виявлення та гасіння пожеж, пожежної техніки, внутрішнього та зовнішнього водогонів тощо;
- забезпечити приміщення необхідним комплектом засобів пожежегасіння відповідно до встановлених норм;
- переглянути порядок зберігання та використання вибухонебезпечних речовин, балонів з газами, карбіду кальцію та інших матеріалів, що мають підвищену пожежну небезпеку, на відповідність вимогам правил пожежної безпеки.
- провести позапланові протипожежні інструктажі для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою; персоналу електроустановок, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання;
- перевірити справність та працездатність систем автоматичної пожежної сигналізації та систем автоматичного пожежегасіння.
Термін - 1 вересня 2007 року
9.7. Забезпечити належне фінансування робіт з діагностування, планово-профілактичних та капітальних ремонтів, реконструкції, поетапної заміни або виведення з експлуатації фізично та морально застарілого обладнання.
9.8. Встановити суворий контроль за виконанням відповідними посадовими особами обов'язків щодо розроблення, перегляду та реалізації Планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на потенційно-небезпечних об'єктах та практичних заходів, спрямованих на своєчасне оповіщення, інформування та здійснення аварійно-рятувальних і відновлювальних робіт, ліквідацію аварій та мінімізацію негативних наслідків, зокрема:
- привести роботу постійно діючих комісій із запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного змісту у відповідність до вимог чинного законодавства;
- привести плани реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру та плани готовності органів управління, сил і засобів цивільного захисту в умовах загрози або виникнення надзвичайних ситуацій у відповідність до вимог законодавства та розпорядчих документів Мінпаливенерго.
Термін - 1 вересня 2007 року
10. Відділу взаємодії з Верховною Радою України та зв'язків з громадськістю (Постніков С.М.), Сектору взаємодії із засобами масової інформації (Бородін К.В.) - забезпечити оприлюднення рішення колегії на веб-сайті Мінпаливенерго, в інформаційному бюлетені "Відомості Міністерства палива та енергетики України" та в інших засобах масової інформації.
Міністр палива
та енергетики України
Голова Державного комітету
України з промислової
безпеки, охорони праці
та гірничого нагляду

Ю.Бойко



С.Сторчак