• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"

Державна регуляторна служба України | Рішення від 15.07.2015 № 1
Реквізити
  • Видавник: Державна регуляторна служба України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 15.07.2015
  • Номер: 1
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна регуляторна служба України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 15.07.2015
  • Номер: 1
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15.07.2015 № 1
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті 30 Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та на підставі звернень суб'єктів господарювання, Державна регуляторна служба України здійснила експертизу наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52 "Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газу" (далі - Наказ № 52), зареєстрованого Міністерством юстиції України 13.04.2009 за № 327/16343, та встановила наступне.
Наказом № 52 затверджено Правила технічної експлуатації установок очистки газу, що є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання (фізичними і юридичними особами), які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, експлуатують установки очистки газу (далі - ГОУ).
Так, відповідно до Правил технічної експлуатації установок очистки газу суб'єкт господарювання зобов'язаний зареєструвати (перереєструвати) ГОУ в органах Мінприроди, шляхом подання письмового звернення (листа) та інших документів, згідно з переліком, визначеним розділом VI цих Правил.
Законом України "Про адміністративні послуги" визначено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до цього Закону.
У розумінні вищезазначеного Закону реєстрація (перереєстрація) ГОУ має ознаки адміністративної послуги.
Разом з тим, відповідно до статті 5 Закону України "Про адміністративні послуги" виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема, перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги підстави для одержання адміністративної послуги; суб'єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; платність або безоплатність надання адміністративної послуги; граничний строк надання адміністративної послуги; перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.
Тобто, необхідність реєстрації (перереєстрації) ГОУ повинна бути передбачена виключно Законом, а не наказом, як на сьогодні.
Водночас, закони України "Про охорону навколишнього природного середовища" і "Про охорону атмосферного повітря", на виконання яких прийнято Наказ № 52, не містять норм щодо необхідності реєстрації (перереєстрації) ГОУ.
Також, Планом організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI "Про адміністративні послуги", схваленим на засіданні Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 (протокол № 80), встановлено завдання центральним органам виконавчої влади забезпечити приведення актів законодавства у відповідність до вимог цього Закону.
Таким чином, Мінприроди України необхідно забезпечити приведення актів законодавства, що регулюють відносини у зазначеній сфері до вимог Закону України "Про адміністративні послуги" .
Враховуючи вищевикладене, дія положень Наказу № 52 щодо необхідності реєстрації (перереєстрації) установок очистки газу порушує такі обов'язкові принципи державної регуляторної політики, передбачені статтею 4 Закону, як:
адекватність - відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
ефективність - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави;
збалансованість - забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Керуючись частиною третьою статті 27 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" , Державна регуляторна служба України
ВИРІШИЛА:
запропонувати Міністерству екології та природних ресурсів України внести зміни до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52 "Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газу" шляхом виключення з його редакції положень щодо необхідності реєстрації (перереєстрації) установок очистки газу.
Рішення Державної регуляторної служби України щодо усунення порушень принципів державної регуляторної політики підлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону, у двомісячний строк з дня прийняття такого рішення.
Виконання цього рішення передбачає підготовку проекту акта про внесення змін до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 06.02.2009 № 52 "Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газу" та подання у встановленому Законом порядку на погодження до уповноваженого органу не пізніш як за п'ять робочих днів до закінчення строку його виконання. У разі прийняття уповноваженим органом рішення про погодження проекту змін рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики вважається виконаним.
У разі невиконання рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики або не оскарження цього рішення органом виконавчої влади протягом встановленого в Законі строку, дія регуляторного акта, щодо якого було прийнято відповідне рішення, зупиняється наступного дня з дня закінчення строку виконання такого рішення.
Подання скарги щодо рішення уповноваженого органу не зупиняє дії цього рішення.
Голова
Державної регуляторної
служби України
К.М. Ляпіна
( Текст взято з сайту Державної регуляторної служби України http://www.dkrp.gov.ua )