• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання розяснень (стосовно розрахункового обліку електричної енергії)

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики | Лист від 10.09.2012 № 5749/11/47-12
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
  • Тип: Лист
  • Дата: 10.09.2012
  • Номер: 5749/11/47-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
  • Тип: Лист
  • Дата: 10.09.2012
  • Номер: 5749/11/47-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ЛИСТ
10.09.2012 № 5749/11/47-12
На № 30/1 від 30.08.2012
Депутату Дніпродзержинської
міської ради VI скликання
п. Єфремовій Н.Ф.
Щодо надання роз'яснень
Шановна п. Єфремова Н.Ф.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ), розглянула Ваш лист від 30.08.2012 № 30/1 щодо надання роз’яснень та в межах своєї компетенції повідомляє.
Щодо першого питання
Згідно з положеннями пункту 3.7 Правил користування електричною енергією , затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 № 28, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 02.08.1996 за № 417/1442 (із змінами) (далі - Правила), для розрахункового обліку електричної енергії мають використовуватися засоби обліку, які пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
Положеннями пункту 3.1 Правил встановлено, що розрахункові засоби обліку електричної енергії встановлюються відповідно до вимог ПУЕ, цих Правил та проектних рішень.
Відповідно до положень пунктів 3.31 та 3.32 Правил розрахунковий засіб обліку електричної енергії має бути опломбований на кріпленні кожуха лічильника пломбою з тавром Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, а на затискній кришці - пломбою електропередавальної організації.
Пломби з тавром електропередавальної організації мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, приводи і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, лінії зв'язку автоматизованих систем обліку та всі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.
При пломбуванні оформляється акт про пломбування.
У акті про пломбування мають бути зазначені: місце встановлення кожної пломби, сторона, яка її встановила, сторона, відповідальна за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб на них.
Акт про пломбування обліку підписується керівниками або уповноваженими особами сторін, які брали участь у пломбуванні обліку.
Таким чином, у разі зняття у споживача розрахункового засобу обліку електричної енергії для проведення його повірки, експертизи, тимчасово встановлений споживачу розрахунковий засіб обліку електричної енергії енергопостачальником має відповідати вищенаведеним вимогам Правил та типу знятого у споживача засобу обліку. При цьому, якщо споживач є стороною, що відповідає за збереження і цілісність встановленого засобу обліку та пломб, то споживачу надається примірник акта про пломбування. Разом з тим, якщо споживач не є стороною, що відповідає за збереження і цілісність встановленого засобу обліку та пломб, енергопостачальник надає споживачу копію свого примірника акта про пломбування.
Щодо другого питання
Згідно з пунктом 3.2 Правил відповідальність за технічний стан засобів обліку несе та організація, на балансі якої вони перебувають, або організація, яка здійснює їх експлуатацію на підставі відповідного договору.
При цьому, відповідно до пункту 3.3 Правил відповідальність за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.
Отже, якщо розрахунковий засіб обліку електричної енергії знаходиться на балансі енергопостачальника, то відповідальність за його технічний стан несе енергопостачальник.
Щодо третього питання
Відповідно до положень пункту 3.28 Правил вартість позачергової повірки засобів обліку оплачується стороною, за ініціативою якої здійснюється позачергова повірка засобів обліку.
У разі проведення позачергової технічної перевірки, перевірки програмування, перевірки правильності роботи, ремонту, заміни або експертизи засобу обліку вартість робіт оплачується:
1) суб'єктом господарювання, за ініціативою якого проводилась позачергова технічна перевірка, перевірка програмування, перевірка схем підключення засобу обліку та/або правильності його роботи, ремонт, заміна або експертиза, - у разі, якщо порушень у роботі розрахункових засобів обліку та схем їх підключення за результатами перевірки не виявлено;
2) власником засобу обліку чи суб'єктом господарської діяльності, який відповідає за технічний стан та/або збереження засобу обліку, - у разі, якщо виявлено порушення схеми розрахункового обліку електричної енергії, пошкодження або викрадення розрахункових засобів обліку електричної енергії з вини власника засобу обліку чи суб'єкта господарської діяльності, який відповідає за технічний стан та/або збереження засобу обліку;
3) електропередавальною організацією - у разі, якщо виявлено порушення схеми розрахункового обліку електричної енергії, пошкодження розрахункових засобів обліку електричної енергії або їх невідповідності нормативно-технічній документації з вини електропередавальної організації.
Щодо четвертого, п’ятого та шостого питання
Згідно з пунктом 6.20 Правил у разі тимчасового порушення розрахункового обліку електричної енергії не з вини споживача обсяг електричної енергії, використаної споживачем від дня порушення розрахункового обліку до дня відновлення розрахункового обліку, за згодою сторін, може бути визначений на підставі показів технічних (контрольних) засобів обліку або розрахований постачальником електричної енергії за середньодобовим обсягом споживання електричної енергії попереднього розрахункового періоду до порушення розрахункового обліку або наступного після відновлення розрахункового обліку періоду.
Датою початку періоду порушення розрахункового обліку вважається перший день поточного розрахункового періоду, у якому було виявлено порушення обліку, або час та день, зафіксовані засобом обліку (автоматизованою системою обліку).
За день відновлення обліку приймається день складення спільного акта про покази засобів обліку після завершення ремонтних та налагоджувальних робіт схеми обліку.
Розрахунковий період, який використовується для визначення середньодобового обсягу постачання електричної енергії, визначається за згодою сторін.
У разі заміни та/або повірки приладів обліку електричної енергії, трансформаторів струму чи напруги, за умови споживання електричної енергії впродовж строку виконання зазначених робіт, обсяг спожитої електричної енергії визначається за фактичним середньодобовим споживанням попереднього розрахункового періоду.
Разом з тим, відповідно до частини першою статті 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
Враховуючи вищенаведене, у разі тимчасового порушення розрахункового обліку електричної енергії не з вини споживача, обсяг електричної енергії, використаної споживачем від дня порушення розрахункового обліку до дня відновлення розрахункового обліку визначається за одним із способів наведених у абзаці першому пункту 6.20 Правил , який обирається за взаємною згодою сторін. При цьому, у разі недосягнення згоди сторони мають право звернутися до суду відповідно до законодавства України.
Щодо сьомого питання
Положеннями пункту 1.2 Правил встановлено, що експертиза засобу обліку - це комплекс заходів, які здійснюються з метою отримання даних щодо цілісності пломб, якими опломбовується засіб обліку, їх відповідності пломбам заінтересованих організацій, відповідності засобу обліку метрологічним характеристикам та умовам експлуатації; повірка засобів обліку - це встановлення придатності засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, до застосування, на підставі результатів контролю їхніх метрологічних характеристик.
Згідно з пунктами 6.37 та 6.38 Правил у разі виникнення сумніву з боку постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) у роботі розрахункових засобів обліку постачальник електричної енергії (електропередавальна організація) виконує позапланову технічну перевірку розрахункових засобів обліку.
За результатами технічної перевірки складається акт, в якому зазначаються виявлені недоліки. У разі потреби проводиться експертиза відповідних засобів обліку. Якщо експертиза виявить втручання споживача в роботу засобів обліку, споживачу проводиться перерахунок кількості спожитої електричної енергії відповідно до законодавства України.
Таким чином, у разі виникнення сумніву з боку енергопостачальника у роботі розрахункових засобів обліку, енергопостачальник має право звернутись до територіальних органів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики або акредитованих метрологічних служб з метою проведення позачергової повірки засобів обліку. При цьому, результати повірки оформляються протоколом про повірку засобу обліку.
Член КомісіїК. Теличко