• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Національну концептуальну основу забезпечення якості аудиторських послуг в Україні

Аудиторська палата України  | Рішення від 26.05.2005 № 149/5.1 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 26.05.2005
  • Номер: 149/5.1
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 26.05.2005
  • Номер: 149/5.1
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
26.05.2005 N 149/5.1
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Аудиторської палати N 182/3 від 27.09.2007 )
Про Національну концептуальну основу забезпечення якості аудиторських послуг в Україні
Керуючись Законом України "Про аудиторську діяльність" (3125-XII) та відповідно до Міжнародних стандартів аудиту, надання впевненості та етики Міжнародної федерації бухгалтерів, прийнятих у якості Національних стандартів аудиту, Аудиторська палата України
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Національну концептуальну основу забезпечення якості аудиторських послуг в Україні (додається).
2. Секретаріату Аудиторської палати України забезпечити опублікування цього рішення у засобах масової інформації.
Голова Спостережної ради
Аудиторської палати України

С.О.Столярова
Додаток 1
до рішення Аудиторської
палати України
26.05.2005 N 149/5.1
НАЦІОНАЛЬНА КОНЦЕПТУАЛЬНА ОСНОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ЯКОСТІ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ
Вступ
Кодекс професійної етики аудиторів зазначає, що характерною рисою професії незалежного аудитора є прийняття відповідальності перед громадськістю. Для аудиторів громадськість охоплює насамперед клієнтів, кредиторів, уряд, інвесторів, а також інших осіб, що покладаються на об'єктивність і чесність аудиторів з метою підтримки впорядкованого ведення підприємницької діяльності. Ця довіра покладає на аудиторів відповідальність перед інтересами громадськості. Професія незалежного аудитора протягом багатьох років надання послуг своїм клієнтам, роботодавцям і суспільству в цілому набула позитивної репутації завдяки своїй чесності, об'єктивності та компетентності. Будь-який незалежний аудитор, який не дотримується професійних стандартів і правових вимог, шкодить високій репутації своєї професії.
Регулювання професії незалежного аудитора здійснюється ефективно перш за все тими самовідданими спеціалістами, які складають саму професію. Отже, в інтересах самої професії, а також суспільства, якому професія служить, щоб аудитори забезпечували впровадження і популяризацію саморегулювальної діяльності подібного типу.
Обов'язок дотримуватися професійних вимог є справою кожного професійного аудитора. Однак оцінювати, до якої міри кожний конкретний аудитор виконує цей обов'язок, треба на рівні суб'єкта, для якого професійний аудитор виконує свою роботу.
Відповідальність за впровадження відповідної політики і процедур контролю якості аудиторських послуг покладається на кожного суб'єкта аудиторської діяльності. Першочерговим завданням Аудиторської палати України (АПУ) є заохочування і допомога суб'єктам аудиторської діяльності підтримувати і покращувати якість професійних послуг. Щоб досягти цієї мети, АПУ здійснює необхідні заходи.
Мета
Усі суб'єкти аудиторської діяльності повинні мати політику і процедури контролю якості усіх професійних послуг, а АПУ повинна забезпечити можливість зовнішнього аналізу цих політики і процедур. Багато людей, які уособлюють різні сегменти суспільства, приймаючи рішення, дедалі більше залежать від інформації, яку вони самі не можуть своєчасно і правильно сприймати та контролювати; вони звертаються до незалежних аудиторів по допомогу, щоб оцінити надійність такої інформації. Громадськість з великою довірою покладається на інформацію, що надається аудитором в процесі виконання завдань з надання впевненості, тому треба забезпечити, щоб контроль якості завдань із надання впевненості був більш жорстким, ніж аналіз інших послуг.
Суб'єкти аудиторської діяльності повинні в своїй практиці запроваджувати політику і процедури контролю якості, необхідні для забезпечення розумної впевненості в додержанні професійних стандартів при наданні послуг. Характер і обсяги політики та процедур контролю якості фірми залежать від низки таких факторів, як розмір і характер її практики, географічне розгалуження, організаційна структура, а також від міркувань щодо вартості/вигоди. Тому політика і процедури, ухвалені кожною фірмою, можуть мати відмінності, можуть різнитися і способи документування політики та процедур, а також їхня відповідність.
Аудиторська палата України постійно вимагатиме від суб'єктів аудиторської діяльності покращення політики та процедур контролю якості та необхідності провадити свою діяльність відповідно до цих політики і процедур. Якщо фірми не відповідають відповідним професійним стандартам, АПУ вживатиме відповідні коригувальні дії, проводитиме освітні та дисциплінарні заходи, спричинені обставинами.
Аудиторська палата України оприлюднює стандарти та положення, порівняно з якими оцінюватимуться політика і процедури контролю якості аудиторських фірм. Ці стандарти та положення визначають мету заходів контролю якості. Обов'язком кожної фірми є запровадження політики і процедур, що забезпечують достатню впевненість у досягненні цієї мети. Обов'язком фірми також є довести ці політику і процедури до працівників фірми у такий спосіб, щоб забезпечити достатню впевненість у тому, що політика та процедури є зрозумілими.
Заходи
Для впровадження Концептуальної основи забезпечення якості аудиторських послуг в Україні Аудиторська палата України:
- затверджує і забезпечує видання стандартів аудиту, їх актуалізацію з урахуванням щорічних змін та доповнень, а також впровадження стандартів у практику;
- забезпечує підготовку і видання навчальної та науково-методичної літератури з питань аудиту;
- проводить науково-практичні конференції з питань аудиторської діяльності;
- організує обмін національним та міжнародним досвідом, а також дискусії з питань практики аудиту в офіційному виданні АПУ;
- організує і проводить постійне удосконалення професійних знань практикуючих аудиторів;
- здійснює постійний контроль якості аудиторських послуг, які надаються суб'єктами аудиторської діяльності;
- розробляє та затверджує форму річної звітності суб'єктів аудиторської діяльності;
- розглядає та затверджує Положення про здійснення зовнішніх перевірок якості аудиторських послуг в Україні, Положення про моніторинг з питань якості аудиторських послуг;
- організує та забезпечує роботу профільної комісії АПУ за затвердженим щорічним планом роботи;
- розглядає наслідки контролю якості аудиторських послуг (за поданням профільної комісії АПУ), приймає рішення з забезпечення якості аудиторських послуг в Україні та оприлюднює інформацію про функціонування системи контролю якості в Україні.
Контроль якості
Система контролю якості аудиторських послуг в Україні формується Аудиторською палатою України і містить в собі:
- регулярну звітність суб'єктів аудиторської діяльності за затвердженою АПУ формою;
- моніторинг з питань якості аудиторських послуг;
- перевірки якості аудиторських послуг;
- додаткові процедури по забезпеченню контролю якості та дисциплінарні заходи за наслідками контролю;
- інформування суспільства про функціонування системи контролю якості аудиторських послуг в Україні.