ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.10.2010 N 1263 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 337 від 22.06.2012 )
Про внесення доповнень до Методичних рекомендацій із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України
З метою відпрацювання єдиних підходів до визначення митної вартості товарів, що ввозяться на митну територію України,
НАКАЗУЮ:
1. Внести такі доповнення до Методичних рекомендацій із застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, затверджених наказом Державної митної служби України від 31.01.2007 N 74 (зі змінами):
1.1. У другому реченні пункту 3.4 глави 3:
слова "За бажанням декларанта" замінити словами "Відповідно до статті 266 Митного кодексу України";
доповнити цей пункт абзацом такого змісту:
"Факт проведення консультацій та результати таких консультацій фіксуються посадовою особою митного органу, яка їх провела, на зворотному боці декларації митної вартості або у відповідному журналі та засвідчуються підписом декларанта, з яким було проведено таку консультацію".
1.2. Пункт 4.11 глави 4 доповнити абзацами такого змісту:
"Зазвичай, комісія (комісійні), яку агент отримує за свої послуги, обчислюється як відсоток від ціни продажу товарів; проте, термін "комісійні за закупівлю" охоплює також інші домовленості щодо компенсації, наприклад, розмір винагороди може засновуватися на витраченому часі агента та/або прийнятих ним на себе фінансових витрат з метою забезпечення закупівлі оцінюваних товарів.
Заплачені покупцем гонорари своєму агентові за надання послуг, пов'язаних з представництвом його інтересів за кордоном для закупівлі товарів не додаються до митної вартості оцінюваних товарів. З іншого боку, якщо гонорар виплачений агенту продавця або незалежній третій стороні, то його сума входить до митної вартості оцінюваних товарів.
Агент покупця - це той, хто діє від імені і, перш за все, на користь покупця. Головна ознака, що відрізняє агента-покупця, - це право покупця контролювати дії агента, особливо в переговорному та купівельному процесі.
Визначення, чи має покупець право контролю над агентом, цілком залежить від конкретних факторів та обставин кожної операції.
Оформлення комісійних та брокерських для цілей митної оцінки залежить від конкретного характеру послуг, наданих посередником. Якщо посередник діє за свій власний рахунок і/або має право власності на товар, він не може вважатися агентом із закупівлі.
Іноді контракти або документи не досить чітко відображають характер діяльності так званого агента. За таких обставин важливо встановити дійсні факти.
Якщо агент є взаємозалежним з продавцем або з особою, залежною від продавця, митні органи зобов'язані, незважаючи на наявність агентської угоди, розглянути усі обставини, щоб встановити, чи дійсно він діє від імені покупця, а не за рахунок продавця, або навіть за свій власний рахунок.
Експортні палати або так звані незалежні агенти, які займаються подібною діяльністю, але на відміну від агентів із закупівлі мають право власності на товар і контролюють комерційну угоду або ціну, сплачену імпортером, не можуть вважатися агентами із закупівлі".
1.3. Главу 10 доповнити пунктом 10.8 такого змісту:
"10.8. Особливості митної оцінки незареєстрованих лікарських засобів, які ввозяться на територію України з метою проведення доклінічних досліджень і клінічних випробувань.
Відповідно до статті 267 Митного кодексу України митною вартістю за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, є вартість операції, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну. У випадках коли немає продажу на експорт в Україну, тобто товари ввозяться лише з метою проведення клінічних досліджень і клінічних випробувань, перший метод визначення митної вартості товарів (вартість операції) не може бути застосований. Оскільки такі лікарські засоби нові або випробувальні, не можуть бути застосовані методи визначення митної вартості товарів за ціною договору щодо ідентичних товарів, а також за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів у зв'язку з тим що немає імпорту ідентичних або подібних товарів. Якщо такі лікарські засоби не продаються в Україні, метод на основі віднімання вартості також не може бути застосований для визначення їх митної вартості. Це означає, що слід застосовувати метод визначення митної вартості на основі додавання вартості (обчислена вартість).
При цьому, метод визначення митної вартості на основі додавання вартості (обчислена вартість) може бути використаний тільки за умови надання декларантом митному органу інформації від виробника товарів, які оцінюються, про їх вартість, яка повинна складатися із сум, визначених згідно зі статтею 272 Митного кодексу України.
Якщо декларант не може або не бажає надати інформацію, необхідну для визначення митної вартості на основі додавання вартості (обчислена вартість), для визначення митної вартості оцінюваних товарів використовується резервний метод відповідно до статті 273 Митного кодексу України.
Митна вартість, визначена згідно з положеннями 273 статті Митного кодексу України, повинна щонайбільшою мірою ґрунтуватися на раніше визначеній за методами 1-5 митній вартості, однак при визначенні митної вартості відповідно до цієї статті допускається гнучкість при застосуванні цих методів.
Наприклад, операційна вартість ідентичних або подібних товарів може бути "гнучко застосована", аби дозволити митниці використати вартість операції ввізних товарів того самого "класу або виду" та/або виготовлених в різних країнах походження.
Цей вид "гнучкого застосування" дозволяє митниці використовувати митну вартість раніше імпортованих лікарських засобів, які належать до тієї ж фармацевтичної категорії (наприклад, антигістамінні препарати, противоаритмичні засоби, антидепресанти тощо), або лікарських засобів подібного хімічного складу і очікуваного лікарського ефекту з інших країн походження, припустивши, що така інформація доступна для митного органу або декларанта".
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Державної митної служби України Сьомку С.М.
Голова Служби | І.Г.Калєтнік |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua