• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 18.10.2021 № 3849/ІПК/99-00-09-03-02-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 18.10.2021
  • Номер: 3849/ІПК/99-00-09-03-02-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 18.10.2021
  • Номер: 3849/ІПК/99-00-09-03-02-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
18.10.2021 N 3849/ІПК/99-00-09-03-02-06
Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що здійснює посередницьку (агентську) діяльність щодо укладення суб'єктами господарювання договорів купівлі-продажу товарів через веб-сайт посередника (Товариства), а саме: надає продавцям товару посередницькі послуги по сприянню в реалізації їх товарів через свій веб-сайт шляхом розміщення даних товарів на сайті; сприяння в укладенні електронних договорів купівлі-продажу товару; прийому і обробці замовлень товарів для продавця через веб-сайт.
При цьому:
посередницькі послуги, надаються Товариством від імені та за рахунок продавця товару;
право власності на товар до Товариства, як до посередника, в процесі його реалізації кінцевому споживачу не переходить;
товар в процесі виконання договору до посередника фізично не переміщується, кінцевому споживачу (покупцю) товар відвантажує напряму його продавець\виробник;
кошти за проданий товар надходять від покупця напряму продавцю товару, а посередник в подальшому отримує свою агентську винагороду від продавця.
Таким чином, Товариство надає лише посередницькі послуги щодо розміщення товарів на сайті для їх наступного продажу, опрацювання замовлень покупців, здійснює їх інформаційно-консультаційне обслуговування. Жодних розрахунків за проданий через веб-сайт товар чи відвантаження товару покупцям Товариство не здійснює.
Враховуючи вищезазначене, Товариство запитує чи потрібно йому як агенту (посереднику), одержувати ліцензію на роздрібну торгівлю підакцизними товарами, у випадку надання посередницьких послуг по реалізації суб'єктами господарювання (продавцями) через веб-сайт посередника алкогольних напоїв на вищевикладених умовах, а саме: продаж товару від імені та за рахунок продавця, товар відвантажується покупцю напряму продавцем, кошти за товар надходять безпосередньо продавцю товару, а не посереднику (Товариству).
До зазначеного запитання.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв на території України визначено Законом України від 19.12.1995 р. N 481/95-ВР " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон N 481).
Електронна торгівля - господарська діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із використанням інформаційно-телекомунікаційних систем (п. 2 ст. 3 Закон України від 3 вересня 2015 року N 675-VIII "Про електронну комерцію" (далі - Закон N 675).
Інтернет-торгівля - це електронна торгівля, внаслідок якої товари реалізують дистанційним способом посередництвом інтернет-магазину.
Інтернет-магазин - засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину (п. 8 ст. 3 Закону N 675).
Покупець повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чеку, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов'язку передати покупцеві товар (п. 11 ст. 11 Закону N 675).
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю з зазначенням в них місця торгівлі (ст. 15 Закону N 481).
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі (ст. 15 Закону N 481).
Місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (абз. 14 ст. 1 Закону N 481).
Місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (ст. 2 Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265)).
Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані, зокрема:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування (ст. 3 Закону N 265).
Отже, суб'єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами зобов'язані мати відповідну ліцензію, а суб'єкти, які здійснюють інформаційно-агентські послуги та кур'єрську доставку, використовуючи мобільний додаток для отримання та виконання доручень користувачів (споживачів) щодо придбання та доставки замовлень не зобов'язані мати відповідну ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Крім цього, продавці (реалізатори), повинні забезпечити дотримання вимог ст. 153 Закону N 481 щодо заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, особами, які не досягли 18-річного віку, у невизначених для цього місцях торгівлі, тощо.
Таким чином, Товариство, як агент з надання посередницьких послуг по реалізації суб'єктами господарювання через його веб-сайт алкогольних напоїв на вищевикладених умовах, не зобов'язане мати відповідну ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, що фіксують факти здійснення господарських операцій, відповідно надати ґрунтовну відповідь на порушене питання не видається можливим.
Інформуємо, що пунктом 528підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.