ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Центральне митне управління лабораторних
досліджень та експертної роботи
Л И С Т
06.02.2008 N 29/1-11.1/681-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць, митниць
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 11/2-10.16/2769-ЕП від 21.02.2011 )
Щодо класифікації згідно з УКТЗЕД автомобілів-самоскидів
З метою подальшого впорядкування питання класифікації автомобілів-самоскидів, що відносяться до товарної позиції 8704 згідно з УКТЗЕД, керуючись положенням статті 312 Митного кодексу України та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2002 р. N 1863 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності" повідомляємо наступне.
Автомобілі-самоскиди в залежності від компоновки шасі, проходимості, за параметрами осьового навантаження, та зовнішніх габаритів поділяються на: дорожні, тобто які можуть рухатись по дорогах загального користування; підвищеної проходимості, рух яких допускається по дорогах загального користування та у кар'єрах; позашляхові, які можуть рухатись лише поза межами доріг загального користування, тобто призначені для використання на бездоріжжі.
Автомобілі-самоскиди товарної підпозиції 8704 10 за УКТЗЕД призначені для використання на бездоріжжі (поза межами доріг загального користування), а саме: для вивезення породи з місць відкритої розробки корисних копален у кар'єрах; для вивезення вугілля, руди, породи у шахтах, рудниках, тунелях; для перевезення будівельних матеріалів - піску, гравію та інших матеріалів при будівництві доріг, аеропортів, портів тощо.
Рух таких автомобілів - самоскидів по дорогах загального користування заборонений, внаслідок масово-габаритних або швидкісних обмежень, конструктивних особливостей. Ці самоскиди використовують для транспортування вантажу на невелику відстань.
Автомобілі-самоскиди, розраховані для роботи у відкритих кар'єрах, оснащені кузовами ковшового типу і не мають бортів, що відкриваються. Роль заднього борта виконує піднята задня частина кузова, можливий варіант коли все дно кузова піднято вверх. Кузов самоскида виконаний з міцного сталевого листа. Передня частина кузова самоскида висунута над кабіною водія для захисту кабіни від каміння. В деяких випадках кабіна водія може складати лише половину ширини самоскида.
Автомобілі-самоскиди, розраховані для роботи у шахтах, рудниках або тунелях, з кузовами з нижнім розвантаженням, можуть не мати кабіни або висунутої вперед захисної частини кузова.
У конструкції самоскидів, призначених для використання на бездоріжжі, зазвичай, не використовують листові ресори для амортизації, тобто відсутня залежна підвіска осей (axle suspension). Ці самоскиди мають жорстке шасі-раму або шасі з шарнірно-зчленованою рамою. Гідропневматична або комбінована підвіска незалежних осей забезпечує комфортні умови руху автомобіля у складних дорожніх умовах, оскільки під час наїзду колес автомобіля на перешкоду, автомобіль-самоскид не втрачає контакт з дорогою, зберігаючи рівновагу. Потужні багатодискові гальма забезпечують високу надійність та стабільність експлуатації автомобіля поза межами доріг загального користування.
На автомобілях-самоскидах, призначених для використання на бездоріжжі встановлюють спеціальні шини для руху по ґрунту. Завдяки міцній конструкції співвідношення власної маси (без урахування маси вантажу) до корисного навантаження не перевищує 1 до 1,6 (наприклад, автомобіль із власною масою 10 тонн може перевозити не більш як 16 тонн вантажу). Для запобігання прилипанню або змерзанню сипкого вантажу, кузов може мати підігрів вихлопними газами.
Надаємо приклади автомобілів, що призначені для використання на бездоріжжі.
Кар'єрний автомобіль-самоскид, який задовольняє вищезазначеним вимогам та має залежну підвіску для передньої вісі та ведучого заднього моста, по два гідропневматичних циліндра на передню та задню вісь ( мал. 1) .
Автомобіль-самоскид, який має шасі із шарнірно-зчленованою рамою та використовується там де потрібна висока проходимість та маневреність ( мал. 2) .
Автомобіль-самоскид із нижнім розвантаженням, що використовуються для підземних робіт у тунелях, рудниках та вугільних шахтах, так званий самоскид-вуглевіз ( мал. 3) . Цей самоскид має шарнірно-зчленовану раму, пневмогідравлічну підвіску та призначений для транспортування та вивантаження взірваних чи розрихлених механічним способом порід у стиснених умовах підземних шахт, при будівництві тунелів. Наявність дублюючих органів керування дозволяє використовувати його за схемою рух вперед або назад без повертання. Конструкція самоскида дозволяє використовувати його у відкритих розробках але не дуже ефективно. Самоскид може бути обладнаний кабіною водія відкритого або закритого типу.
Автомобілі-самоскиди дорожні та автомобілі-самоскиди підвищеної проходимості, які не відповідають вищезазначеним вимогам класифікуються у товарних підпозиціях 8704 21 - 8704 90 за УКТЗЕД, в залежності від призначення, повної маси транспортного засобу, типу двигуна, встановленого на транспортний засіб, робочого об'єму циліндрів двигуна.
До дорожніх та підвищеної проходимості самоскидів відносяться сільськогосподарські, будівельні, універсальні. У самоскидів підвищеної проходимості компановка шасі, обмеження габаритних розмірів та допустимі навантаження на вісь майже не відрізняються від компоновки загальнотранспортних вантажівок. Самоскиди дорожні та підвищеної проходимості можуть мати дві та більше осей із колісною формулою 4х2, 6х4 і 8х4. З урахуванням функцій, які виконує автомобіль, кузов самоскида може бути бортовим або ковшового типу. У самоскидів із ковшовим кузовом розвантаження можливо на один або три боки. Самоскиди із бортовим кузовом можуть мати задній, боковий або одночасно задній та боковий борти, що відкриваються. Борт відкривається під впливом власної ваги, ваги вантажу або за допомогою приводних механізмів, замків вручну, полуавтоматично або автоматично. Привід пристроїв для відкривання бортів може бути механічним, пневматичним або гідравлічним. Вони можуть рухатись з швидкістю до 110 км/год та зазвичай обладнані залежною підвіскою. У якості пружних елементів зазвичай використовуються листові ресори. Мають збільшений дорожній просвіт та шини, розраховані на рух як в умовах бездоріжжя так і на дорогах загального користування.
Приклади автомобілів-самоскидів підвищеної проходимості наведені на мал. 4-10.
Сільськогосподарські самоскиди, зазвичай, оснащені кузовом із розвантаженням на три сторони, мають борти з додатковими надставками для перевезення наприклад сіна та інших вантажів з низькою насипною масою.
Дорожні будівельні самоскиди оснащені кузовом з розвантаженням на одну або дві сторони. Дорожні будівельні самоскиди вантажопідйомністю 10-25 т, можуть бути використані у кар'єрах та для подальшого перевезення вантажу від кар'єру до місця призначення по дорогах загального користування. Також вони можуть мати ресорну підвіску осей.
Універсальні самоскиди часто оснащені краном-маніпулятором для самозавантаження.
Лист Управління від 02.10.2007 р. N 29/1-11.1/5870-ЕП вважати таким, що втратив чинність.
Начальник Управління | І.П.Рамусь |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua