• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо притягнення до адміністративної відповідальності органами ДКРС

Головне контрольно-ревізійне управління України  | Лист від 04.08.2004 № 13-14/549
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 04.08.2004
  • Номер: 13-14/549
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне контрольно-ревізійне управління України
  • Тип: Лист
  • Дата: 04.08.2004
  • Номер: 13-14/549
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
04.08.2004 N 13-14/549
Щодо притягнення до адміністративної відповідальності органами ДКРС
На <...> звернення <...> щодо роз'яснення окремих питань здійснення органами державної контрольно-ревізійної служби (ДКРС) адміністративного провадження за ст. 166-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) повідомляємо, що на звернення з аналогічних питань ГоловКРУ дало відповідь листом від 27.02.2004 р. N 13-14/130. Зокрема, у вказаному листі зазначено, що у разі виявлення порушень працівники ДКРС складають на винних осіб протокол про адміністративне правопорушення незалежно від організаційно-правової форми підприємства, установи чи організації, що перевіряється, оскільки чинне законодавство не встановлює обмежень щодо притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб підприємств, установ та організацій недержавної форми власності. Тому не можна погодитися з твердженням про відсутність у листі ГоловКРУ відповіді на запитання: "Чи мають право органи ДКРС за такі порушення складати протоколи на посадових осіб недержавних підприємств та організацій? Якщо так, то в яких випадках".
Твердження про те, що органи ДКРС мають право складати протоколи про адмінправопорушення лише на посадових осіб підприємств, установ та організацій, що отримують кошти з бюджетів усіх рівнів та державних валютних фондів, є хибним. Як зазначено вище, таких обмежень з цього питання КУпАП не передбачає.
Оскільки питання щодо можливості і умов проведення органами ДКРС ревізій (перевірок) у суб'єктів підприємницької діяльності недержавної форми власності, що не отримували кошти з бюджетів будь-якого рівнів та/або державних валютних фондів у попередньому зверненні не порушувалося, ГоловКРУ відповідних роз'яснень не надавало.
У своєму зверненні посилаєтесь на нормативно-правові акти, що визначають повноваження органів ДКРС при здійсненні ними контрольних заходів. У зв'язку з цим звертаємо увагу на те, що органи ДКРС проводять ревізії та перевірки суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форми власності за постановою прокурора або слідчого, винесеною в ході розслідування кримінальної справи (ч.1 ст. 14 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні").
Слід зазначити, що працівники органів ДКРС складають на винних осіб об'єктів контролю протоколи про адміністративні правопорушення у всіх випадках виявлення ревізіями (перевірками) порушень чинного законодавства, за які ст. 164-2, 164-12, 166-6 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність, а під час розгляду справ про адміністративні правопорушення враховуються положення КУпАП щодо здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення, в т.ч. і щодо застосування як пом'якшуючих, обтяжуючих обставин (ст. 34, 35 КУпАП), так і обставин, що виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення (ст. 247 КУпАП.
Листом ГоловКРУ від 27.02.2004 р. N 13-14/130 дано роз'яснення щодо здійснення адміністративного провадження за ст. 166-6 КУпАП лише органами ДКРС. Стосовно зауважень про необхідність визначитися з компетенцією щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення за ст. 166-6 КУпАП між органами ДКРС, Державною податковою адміністрацією та Національним банком України зазначаємо, що, на наш погляд, це питання врегульоване КУпАП.
Так, працівники органів ДКРС у разі виявлення ревізіями.(перевірками) порушень порядку і подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (ст. 166-6 КУпАП відповідно до ст. 255 КУпАП уповноважені складати протокол про адміністративне правопорушення, а ст. 234-1 КУпАП визначено коло осіб, які від імені ДКРС мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення.
Заступник голови С.Кіруца